Ads by Google X

رواية قدر الزين الفصل السادس 6 - بقلم ايات الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية قدر الزين كاملة بقلم ايات الرحمن عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قدر الزين الفصل السادس 6

 في بيت والد قدر كان قاعد علي الكرسي المتحرك في البلكونه فجأه الباب خبط 
فتحت قدر وكان واحد من شباب البلد او الحاره لان هى ساكنه في منطقه عشوائية 
انت 
ايوه انا ايه مش عاجبك ولا ايه ولا عشان حضرتك ياقدري الحلو لقيتي شغل في شركه محترمه هتكبري علي زوجك المستقبلي
قولت ليك الف مره اسمي قدر وان مستحيل اتزوج واحد سا"فل وتا"فه زيك
وعشان اللخبطه الشخص دا اسمه دامر 
هو بيكون مواصفاته مش طويل اوى متوسط يعني بشرته مصريه مش ابيضاني اوي عيونه لونهم بني غامق وشعره مش طويل اوى لان هو بيقصه قصات علي الموضه من الاخر شكلياً جميل لكن اهل الحاره دايما شايفين ان هو اخلاقه مش كويسه دائما بيس"كر.
وبيعرف بنات كتير اوى لكن قدر بالنسبه ليه هي حياته وروحه 
بيحاول دايما يكلمها لكنها بترفض ودا بيزيد من عناده وبيزيد من حبه ليها عصبي جدا ولو طلب منه الامر يخط"فها ويخبيها عن العالم هيعمل كدا حالته الماديه كويسه جدا والده هو اللي كلم والد زين عشان يشغلها عص"بي جدا جدا جدا
نكمل بقي
انت فاهم ان ممكن يوم احب واحد زيك لولا والدك كنت صر"خت ولميت عليك اهل الحاره
في لحظه كانت ايد دامر ماسكه شع"رها بقوه
انا بحبك ايوه ومفيش عندى اي شك لكن هتكبري عليا هك"سر دماغك انتى فاهمه فوقي لنفسك يا قدر واعرفي ان انتي قدري انا قدر دامر بس مش قدر زين 
سيب شع"ري يا حيو"ان 
هو مين دا اللي حي؛وان ورفع ايديه ولسه هيضر"بها لكن فجأه غمض عيونه ونزل ايديه تاني
قدر بلاش تستفزيني 
استفزك وقفت ليه يا دامر ما تض"رب ولا خا"يف يتقال عنك مش را"جل وكلام اهل البلد عنك يتثبت 
بص يا دامر مصر فيها 100 مليون شخص وانت اخر واحد ممكن افكر ارتبط بيه في حال لو مالقيتش حد كويس ومحترم عنك
انت مش في حساباتي اصلا ولا شيفاك 
قدر بلاش تستفزيني دي اخر مره هقولك
سيب شع"ري
حاضر يا قدر هسيبه بس بعد كدا انتى حره بقي
ماانا فعلا حره هو انا عبده يعني
ابتسم بخفه لا يا سيتي مش عبده وخرج من تحت التيشيرت اللي هو لابسه كتاب
ايه دا
دا الكتاب المطلوب منك عشان تقدري تذاكري منه وهتلاقي كل حاجه فيه والشرح والتوضيح وكله بدل ما تطلبي من الدكتور يعيد المحاضره تانى
ايوه بس الكتاب دا غالي اوى وكمان مش موجود هنا هو انت جيبته منين
غالي اوى فمايغلاش علي قدرى حاجه جيبته منين بقي مالكيش دعوه
والنوت بوك دى فيها كل محاضرات السنه  والنوت بوك عليها اسمك
محاضرات السنه ازاى والكليه لسه قدامها اسبوعين
مالكيش فيه المهم ان كل حاجه تخص السنه معاكى
علي فكره دا لو من الدفعه اللي قبلي فأحب ابشرك مش هينفعنى في حاجه
يووووه ماقولنا من السنه دى
اه وانت سر"قتهم منين عارفاه حر"امى وايدك خفيفه اوى ومش بتعلم
انا هسكت ومش هرد عليكي عشان لو اتكلمت هيكون في كلام تاني
هو دا خط مين مش معقول يكون خطك ابدا
ههههههه دا خطي انا خطي جميل جدا علي فكره
بصيت ليه قدر من فوق لتحت دا خطك يا مع فن انت 
تانى يا قدر تصدقي ان انا غلطان ان جيبتهم ليكى 
ايوه غلطان ويلا امشي بقي من هنا
ماشي ياقدر همشي بس خليكى فكراها مشي كام خطوه طلع برا الباب
استنى
فرح اوى ووقف
هات الكتب دى واخدتهم ودخلت وقفلت الباب في وشه
اووووووف قال قدري قال دا عند امك
وحضنت الكتاب اوى
ياااه اد ايه انا كنت محتاجه ليك انا كنت بتعب اوى علي ما بلاقي حد يوضح ليا حاجه مش فهماها 
انت ثمنك غالي اوى هشوف السعر وهدفعه ليه عشان ما يفكرش ان ليه جميل عليا
عند.روز ومراد
الوقت اتأخر والكل نام روز طلعت من اوضتها بلبسها البيتي ودخلت المطبخ تجيب ميه وهى طالعه من المطبخ شافت مراد وهو كمان داخل يجيب ميه
صاحية ليه
بجيب ميه 
تمام
وانت
انا كمان بجيب ميه 
هتنام
شويه 
قدامك كتير
عايزه حاجه
لا بسأل
طب ادخلي اوضتك بدل ماحد يصحي ويشوفك يا روز هانم بلبسك دا
ماله لبسي يا مراد ماهو كويس اهو 
اتنهد مراد وقال: قولت ادخلي اوضتك ومش هعيد كلامي تانى
انت ليه بتعاملني كدا 
روز الوقت اتأخر تصبحي على خير
ليه ساعات بحس انك مجبر عليا
قولت تصبحي على خير
ليه يامراد مش ذنبي ان
عارف هتقولي ايه مش ذنبي ان بابا ما"ت وخلي والدك واصي عليا وماليش اهل ولا اعرف اي حد غيركم  لو مش طا"يقني قولنى وانا اوعدك هخ"تفي من حياتك انا بحبك يا مراد وعمرى ماحبيت غيرك خلاص حفظت الكلمتين دول 
هجيب ليكي من الاخر يا روز انا مش بحبك ولا عايزك لولا اصرار بابا كان زمانك زى اللي قبلك اللي زيك اخره معايا يومين فهمتى يا روزى يلا روحي نامى بدل مااطلع اللي جوايا ليكي 
وفي الوقت دا والد مراد كان واقف وسامع كلامهم كله وهيكون ليه تصرف تاني مع مراد
عند قدر صحيت من نومها تاني يوم ولبست ولسه هتنزل سمعت صوت عالي فتحت باب البلكون عشان تشوف الصوت دا يبقي ايه لقيت مجموعة من الشباب ماسكين سكا"كين وبيضر"بوا في بعض ودامر بيبعدهم عن بعض
فندام لازم يتدخل فى نصف المش"كله ويبعدهم ولا هما اللي بيمو"توا بعض ولا هما اللي بيسكتوا بس كل يوم يصحونا علي كدا
وانت يا سي فندام روح إلهي حد فيهم يخ"بطك سكي"نه تجيب اج"لك عشان تانى ولسه ماكملتش كلمتها وكان في شخص بيحاول يضر"ب التاني ودامر بيبعدهم عن بعض فجيت الضر"به فيه
دامر ونزلت تجري علي تحت المش"كله هديت لما دامر وقع كان بيفتح بصع"وبه واول ما شاف قدر ابتسم
قدر بدموع:قوم يا دامر ماكانش قصدى والله
ققققدر انا فرحان اوى ان انتي اخر حد هشوفه وبإيديه اللي كلها د"م مسح دموعها وقال دموعك غاليه اوى عليا 
واخد نفس طويل وغمض عيونه
تحبوا دامر يتعافي وقدر تحبه ولا يتعافي وقدر تحب زين ولا يمو"ت 

 رواية قدر الزين الفصل السادس 6 -  بقلم ايات الرحمن
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent