Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل السادس 6 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل السادس 6

في فيلا مراد ..

كان يقف الجميع بصد*مه ومنهم مراد من وجود ذلك العقد .

مراد بصد*مه وهمس /انتي جبتي العقد ده منين .

ندا بابتسامه و*همس /انت مش متجوز اي حد ي جوكر نسيت اقولك اني مزو*ره قد الدنيا مشاء الله كل الامضات تلاقيني بقلدها ببراعه كان لازم اعمل كده علشان احميك ي حبيبي ايه رايك .

مراد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه وهمس /بعشق امك والله العظيم.

اسر بحد*ه /العقد ده اكيد مز*ور ي حضره الظابط.

الظابط بجد*يه /العقد سليم ي اسر بيه مدام ندا زوجه مراد .

عمار بصد*مه وا*لم /ي عني ايه دي اخرتها ي ندا تتجوزي في الس*ر من وراء ابوكي.

اسر بغ*ضب وهو يريد أن يص*فعها لكن يرا الجوكر وهو يتصدا إليه بع*صبية.

/لو فكرت تعمل كده تاني قسما بالله لتلاقي ايدك مقطو*عه ومر*ميه تحت رجلك .

الظابط بحد*ه /من فضلك كده كتير ي اسر بيه .

اسر بغ*ضب /شايف ادي آخره د*لعك فيها بس انا مش هسكت وانت ي ك*لب لنها*يتك تكون علي ايدي .

عمار بت*عب و*حزن /كده ي ندا دي اخرتها .

ندا وهي تقبل يده بحنان/ده انا لعشت ولا كونت لو عملت كده ي بابا هو انت مش عارف بنتك ولا ايه.

مراد بابتسامه ساحره/اطمن ي سياده الوزير يا يريت حضرتك تقعد وهتفهم كل حاجه.

**************.

في فيلا امين ….

تفيده بسعاده وهي تحتضن عائشه/حبيه قلبي الف حمد لله على السلامه اخيرا ي عائشه .

عائشه وهي تقبل يدها بحنان/الله يسلمك ي امي حضرتك وحشتيني .

امين بابتسامه/وبابا موحشكيش .

عائشه بسعاده /حبيبي ي بابا هو انا عندي اغلا منك .

ادم بابتسامه با*هته /حمد لله على السلامه ي عائشه .

عائشه بابتسامه /الله يسلمك ي ابن عمي بسبوسه وحشتيني اوي .

بسنت بوجه شا*حب/وانتي كمان وحشتيني حمد لله على السلامه.

عائشه بسعاده /الله يسلمك ي روحي .

امين بغ*مزه لادم /ادم خود بنت عمك المطعم الي دايما بتحب تاكل فيه .

عائشه وهي تحتضن بسنت /اوكيه يلا ي بسبوسه .

امين بار*تباك شديد/لا ي عائشه بسنت هتروح الشركه لأن في اجتماع مهم وانا محتاجها روحي انتي وادم .

عائشه بجد*يه /بابا انا مش هخرج مع ادم لوحدي.

بسنت وهي تحدث ذاتها بكر*ه وغ*يظ /الله من اولها الست عملالي فيها ست الشي*خه .

ادم بابتسامه احترام /مشاء الله عليكي ي عائشه ربنا يحميكي .

تفيده بابتسامه/خلاص ي ستي انا جايه معاكم يلا بس نغير هدومنا .

امين بجد*يه وهمس /ادم ي ابني احنا مفيش قدامنا وقت طويل لازم تقربها منك وتتجوزها في اسرع وقت انا رايح الشركه ابقي حصليني ي بسنت سلام .

بسنت بحد*ه وغ*يظ/مشاء الله عجباك اوي مش كده .

ادم بو*جع ومر*اره/ارجوكي ي بسنت ارحم*يني انتي عارفه أنه غ*صبن عني.

بسنت بدمو*ع وشر*اسه /اوعا تعيش في دور الضحيه ده وقت مايتكتب كتابك انت وهي هيتفتح عليكم نا*ر هتحر*قكم .

ادم بحز*ن وا*لم /اهون عليكي ي بسنت .

بسنت بدمو*ع وو*جع /زي مانا هو*نت عليك ي ادم.

********************.

في احد المطاعم الفاخمه…

كانوا يجلسون رحمه وشريف .

شريف بابتسامه اعجاب/بصراحه ي مدام رحمه حضرتك لطيفه جدا .

رحمه بابتسامه خب*يثه /ميرسي ي شريف بيه حضرتك الي جنتل مان.

شريف بابتسامه/بلاش شريف بيه خليها شريف بس قوليلي ي مدام رحمه هو حضرتك متجوزتيش تاني ليه بعد عثمان بيه .

رحمه بد*لع ودلا*ل /ابدا ملقتش الراجل الي يملأ عيني ويحبني الكل طم*عان فيا .

شريف بابتسامه اعجاب /طب لو لقيتيه توافقي تنوري حياته كلها .

رحمه بنظره خب*يثه /افكر .

راجي بغ*ضب شديد/ممكن اعرف سعادتك قافل موبايلك ليه بقاله ساعتين وانا قالب الدنيا عليك .

شريف بإحرا*ج وغ*يظ /جرا ايه ي راجي هو انا عيل صغير ولا ايه قاعد مع مدام رحمه في عشاء عمل .

راجي بحد*ه وهو ينظر إلي رحمه /اهلا اهلا ي مدام رحمه طبعا الموضع مش مألوف بالنسبالك اصل الوسا*خه مهما نضفت النضافه بتبينها علي حقيقتها مش كده ولا ايه.

رحمه بغ*يظ وحد*ه /والله مش شرط ياما فيه ناس مز*وقه ومعاها فلوس ياما واو*سخ من الو*ساخه نفسها ي راجي.

شريف بحد*ه /كفايه كده ي راجي ايه التخار*يف دي ازي تكلم مدام رحمه بالطريقه دي .

رحمه وهي تسير للخارج وهي تنظر ل راجي باستفز*از /نكمل كلامنا بعدين ي شريف لأن القاعده بقا دمها س*م وبعدين شكلنا هنتقابل كتير الايام الجايه. .

شريف بحد*ه /ممكن افهم ايه الجنا*ن الي انت بتعمله ده انت فيه ايه بينك وبينها ليه بتكر*هيها بالطريقه دي ست مكافحه وشر*يفه وانا مش هسيب الصف*قه دي ي راجي مهما حصل .

*****************.

في الحاره ..

كانت تقف سميه وهي تنظر إليه وهو يرقص مع الر*اقصه بسعاده واعين تلك الفتيات تنظر إليه بإعجاب شديد كانت تريد أن تنق*ض عليها لولا تلك الكلمات التي اوقفتها .

أحدا السيدات بحنان /مشاء الله عليك ي دياب ي ابني ربنا يحرسك .

سيده أخري بابتسامه /ربنا يباركله ده عرفت أن أغلب جهاز البت الي*تيمه دي هو الي جايبهولها ربنا يحفظه سيد الرجاله والله .

كانت تستمع تلك الكلمات بابتسامه اعجاب له لم تشعر بذاتها الا وهي تسرع إليه وسط الناس لتحتضنه بسعاده ليبادلها الحضن بسعاده لا توصف فاخيرا معشوقته أصبحت بين يديه بإرادتها ليصعد بها الي الاعلي .

***************.

في فيلا مراد ….

بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير….

عمار بابتسامه وهو يحتضنها بسعاده/الف مبروك ي بنتي .

ندا بسعاده لا توصف /الله يبارك فيك ي حبيبي ربنا يخليك ليا.

مراد بسعاده /شكرا جدا ل حضرتك كده انت عرفت كل حاجه واطمن ندا هتكون في عنيا هحميها بروحي بس زي محضرتك انا مش عايز حد يعرف لحد ماقدر اهرب انا وندا بره البلد لحد ماجيب الي عايز ياخدها من حضني واقت*له بايديا دول .

عمار بابتسامه وسعاده/ ربنا يسعدكم ي ابني وانا موجود في أي وقت عن اذنكم .

مراد بابتسامه وغمز*ه /ايه ي و*حش جاهز .

ندا وهي تجري بسرعه بضحك /ههههههه الح*قني ي بابا .

مراد بضحكه وسعاده /ههههه وراك ي وح*ش .

****************.

في أحدا الكافيهات الفاخمه.

تفيده بخ*بث و*مكر/ايه ده طنط رحاب هنا هقوم اسلم عليها ي عائشه .

ادم بابتسامه/مصر نورت ي عائشه .

عائشه بابتسامه/منوره بيك ي ادم قولي عامل ايه لسه مهندس في شركه بابا وبس وطبعا موهبتك راحت علي كده ولا ناسي انك احسن واحد يركب خيل.

ادم بابتسامه ساحره /ايه ده لسه فاكره ده انا نسيت بصراحه انا اتلهيت في الشغل .

عائشه بابتسامه/لا مش هينفع احنا هندرب من جديد وهترجع بطل زي مكنت دايما وانا معاك انت عارف انا بحب الخيل قد اي .


ادم بابتسامه ساحره /إذا كان معاكي فأنا موافق لاني حماسي اكيد هيزيد لما تشجعيني .

عائشه بابتسامه ساحره /وانا معاك ومش هسيبك ابدا ي ادم غير لما تحقق هدفك .

ادم وهو يمسك يدها بابتسامه /ربنا يخليكي ليا يا عائشه .

لما يعايروا بمن تقف بدموع وقهره لتتوعد لهم بالمزيد.

بسنت بد*موع وقهر*ه /طيب ي و*اطي ي ند*ل انا بقا هخليك تقضي عمرك كله في الس*جن.

لتسرع الي الشركه لتنفيذ مخطا*طها  


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل السادس 6 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent