Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس 5 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس 5

في فيلا امين .


كانت الصد*مه القا*تله عليهم تحل وخصوصا ذلك التي تشعر بان قلبها أوشك علي الوقف .

ادم بار*تباك و*عصبيه /ايه الي بتقوله ده ي عمي .

امين بحز*ن شديد/ادم ي ابني انا مش عم انا*ني ولا معند*يش قلب بس بجد انا محتاجاك اوي ي ابني وبنت عمك محتجالك عائشه عندها مر*ض في الر/حم الدكتور الي بيتابع حالتها قال إن مفيش قدامنا غير سنه ونص بالكتير وهيشيلوا الرحم دي اخر فرصه ليها علشان تكون ام أرجوك ي ادم ي ابني انت فرصتها الوحيده انت ابن اخويا من لحمي ود*مي محدش غيرك اقدر استمنه علي السر ده عائشه برضه من لحمك ود*مك ي ادم .

بسنت بد*موع وقه*ره وصر*اخ /ي سلام بقا معقول امين السيوفي مش قادر يجيب حد ينقذ بنته ولو حتي بالفلو*س ملقتش الا ادم دي انا*نيه ي بابا انا*نيه .

امين بحد*ه /اخر*سي ي قليله الر*بايه ده بدل متص*عب عليكي اختك والي هي فيه وتقف جنبها مش الاتنين اخواتك المفروض تفرحيلهم وتتدعي ربنا أنهم يباركلهم في جوازهم .

بسنت بدمو*ع وصر*اخ /انت ساكت ليه ي ادم انت موافق علي الجوازه دي .

امين بحد*ه /انا مش عارف انتي ايه الي مز*علك في الي بيحصل ده واكيد ابن اخويا مش هيرفضلي طلب ولا ي*كسر بخاطر بنت عمه .

ادم بحز*ن شديد وك*سره /عندك حق ي عمي انا موافق .

بسنت بو*جع وصر*اخ/ي عني ايه موافق ي ادم ي عني ايه.

امين بسعاده وهو يحتضنه /حبيب عمك ربنا يباركلكم ي حبيبي وتتهنوا هي عائشه علي وصول طبعا هي مش عارفه حاجه هي فاهمه أن كل الاد*ويه الي كانت بتاخدها للمناعه قربها منك وتمموا الجوازه في اقرب وقت .

لتسرع بسنت الي الاعلي بدمو*ع وو*جع لتلاحقها نظراته المتا*لمه من أجلها.

****************.

في قصر مراد ..

في غرفتها ….

كانت تجلس بدمو*ع وو*جع فهي من دائما تقع في ف*خ من يريدون الا*نتقام من والدها لكن الان وقعت هي في ف*خ عشق ذلك الغا*مض .

مراد وهو يمسك بيده الطعام /انتي مكالتيش حاجه من الصبح هتفضلي كده .

ندا بدمو*ع وع*صبيه /شكرا مش عايزه منك حاجه وابعد عني وجهز نفسك علشان هخرج من هنا برضاك او غص*بن عنك .

مراد وهو يحتضنها بقو*ه وثبات/مفيش حد يدخل قصر الجوكر ويطلع كده بسهوله .

ندا وهي تنظر في عيناه بد*موع /انت عايز مني ايه بالظبط ار*حمني وقولي .

مراد وهو يقبل جبينها بحنان قد شعرت به لينظر في عيناها بثقه /عايزك انتي علشان كده مبقاش الجوكر لو كلب قدر يمس منك شعر*ه واحده وانتي معايا .

ندا بعشق /بتحبني زي مانت حبيتك ولا نها*يتي معاك هتكون جر*ح يكو*ي قلبي بالنار .

مراد بابتسامه ساحره /مش هيحصل ساعتها هحر*ق قلبي انا قبل مقلبك يتو*جع بس المهم خليكي معايا احنا حياتنا خلاص ارتبطت في بعض مبقاش فيه م*فر ولا رجو*ع مستعده تهر*بي معايا لابعد الحدود .

ندا بعشق ود*مع /وانا معاك وعمري مه*قدر ابعد عنك انت اختر*قت قلبي من غير حد*ود ي مراد بس بابا مش هيقدر يتحمل بعده عني.

مراد بابتسامه ساحره/ومين قالك أنه مش هيعرف ده انا هروحله واقوله ي سياده الوزير انا خ*طفت بنتك وبقت من ممتلكاتي .

ندا بابتسامه/ي سلام وحشني اوي ي مراد .

******************.

في شركات الخليلي…

في مكتب رحمه …

كانت تجلس رحمه بغر*ور وهي تنتظر شريف كانت في قمه جمالها وأنوثتها ليسير شريف بابتسامه.

/مساء الخير ي رحمه هانم .

رحمه بابتسامه خ*بيثه /مساء النور ي شريف بيه بجد الصفقه دي وش السعد عليا اني اتعرفت علي حضرتك .

شريف بإعجاب شديد/ده وش السعد عليا انا ي هانم ده كل الاوراق المطلوبه الصفقه .

رحمه وهي تقترب منه بد*لع ود*لال/توتو علطول كده طب قولي نتغدا مع بعض ولا شاكلك مش حابب .

شريف بلهفه وابتسامه /ده كلام ي هانم هو انا اطول طبعا اتفضلي في افخم مطعم في مصر كلها .

رحمه بابتسامه انتصار ل نجاح اول مخططها /ميرسي اوي ي شريف بيه .

*************.

في شقه دياب .

كان يقف وهو يستعد لننزول الي أحدا افراح الحاره .

سميه بق*لق وار*تباك /انت فعلا بتعطف علي الست الي كانت هنا .

دياب بتجا*هل /ده مش عطف ده حقها مكنش ينفع اسكت عليه ربنا مبيرضاش بالظ*لم .

سميه بابتسامه /لدرجه دي بتحس بالناس بصراحه الي قالته عنك مكنتش مصدقاه لحد ما شوفت بعيني .

دياب ببر*ود /ساعات كتير الإنسان بيبقا اعم*ا العين والقلب .

سميه بغي*ظ شد*يد/قصدك ايه بقا أن شاء الله اني عا*ميه .

دياب وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/يمكن انا نازل الفرح الي تحت .

في الشباك ….

كانت تقف سميه وهي تنظر إليه وسط الرجال بإعجاب شديد لاول مره تلاحظ ذلك الرجوله الطاغيه التي تظهر عليه واحترام الجميع وحبهم له لتشعر بالغ*يرة الشديده من تلك الراقصه التي تتمايل عليه بد*لع ود*لال.

سميه بغ*يره وغ*يظ/طيب ي بنت ال انا نازله اور*يكي شغلك علشان تعرفي تتد*لعي عليه كويس .

*****************.

في فيلا امين ..

في غرفه ادم …

كانت يجلس وهو يضع يديه علي رأسه بد*موع وو*جع .

بسنت وهي تل*طم علي خديها بدمو*ع وصرا*خ/متتكلم ي ادم انت ساكت كده ليه هنعمل ايه في الم*صيبه دي علي جث*تي أن الجوازه دي تتم انا بمو*ت ي ادم بمو*ت .

ادم وهو يختضنها بدمو*ع وو*جع/حرام عل*يكي كفايه دمو*عك دي بتقت*لني .

بسنت بدمو*ع وقهر*ه/خلاص ي ادم انا انته*يت خسر*تك وخسرت نفسي متسبنيش ي ادم تعال نهر*ب ونتجوز بعيد عن ابويا وامي وعن الكل انا مش هقدر اتحمل الي بيحصل ده .

ادم بو*جع وكسر*ه/عمي هو الي رباني بعد مو*ت ابويا ي بسنت ابقا جا*حد ومعنديش اصل لو رفضت رجاء ليا في طلب زي ده .

بسنت بدمو*ع وصر*اخ/لا بس تقدر تتدو*س عليا انا وتر*ميني مانا خلاص بقيت ملو*ثه بعد ماخدت مني الي انت عاوزه مش كده وطبعا الست عائشه هي الخضره الشريفه مش كده هي الي هتتجوزك في النور وانا الي تن*ام معايا زي العش*يقه في الض*لمه وحياه عشقي ليك ي ادم لخليها جوازه الج*حيم عليك انت وهي .

*******************.

في فيلا مراد …..

كانت تقف ندا بابتسامه وهي ترسل رساله الي والدها تخبره باتي ياتي الي ذلك العنوان منفردا وهي بصحه جيده .

مراد وهو يضع الطعام بابتسامه /تعالي ي ست هانم الشغاله الفلبينيه حضرت العشاء .

ندا بابتسامه/احلا شيف ده ولا ايه.

مراد وهو يقبل يدها/الف هنا ي روحي .

ندا بابتسامه/حبيبي برضه مش هيحكيلي الي شايله في قلبه وساكت .

مراد بابتسامه ساحره/طبعا انا بقيت ملك ايديكي كل حاجه عني بقت كتاب مفتوح بالنسبه الي ايه ده مين الي بيخبط هاتي المسدس من جنبك .

ندا وهي تربت على يده بحنان /اطمن ي حبيبي ده بابا .

لتسرع ندا لتفتح الباب لتن*صدم من كم رجال الشرطه الذي يقت*حمون المكان .

عمار بر*عب ولهفه /حبيبه قلبي انتي كويسه ده انا هن*سفك هد*مرك .

الظابط بحد*ه /اقب*ضوا عليه .

ندا بحد*ه /تقب*ضوا علي مين ي حضره الظابط .

عمار بحد*ه /علي الك*لب ده الي خ*طفك .

ندا وهي تمسك ذراع مراد /ده مخط*فنيش ي بابا واظن ي حضره الظابط مفيش راجل بيخ*طف مرائته .

اسر بصدمه /مرائته .

الظابط بجد*يه /مكمن اشوف عقد الجواز.

ندا بجد*يه /اتفضل ي حضره الظابط.

مراد بصد*مه وهمس /انتي جبتي عقد الجواز ده منين .

ندا /……..


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس 5 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent