Ads by Google X

رواية قدر الزين الفصل الرابع 4 - بقلم ايات الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية قدر الزين كاملة بقلم ايات الرحمن عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قدر الزين الفصل الرابع 4

زين بص لقدر بغض"ب ولسه هيتكلم رديت قجر وقالت

قدر انتى مرفوضه 

قدر 

ايوه اخرررسي خالص

يعنى مش رفض

قولت اخررررسي

حاضر كتك القر"ف في شكلك اسيبلك الجامعه الاقيك هنا

ضحكت سكرتيرة زين الخاصه لان هى سمعتها واختفت الضحكه لما لقيت زين بيبص ليها بغض"ب جحيمي

قددر كلمه كمان وهخرجك برا الشركه

حاضر وبصوت خافت يعنى هتخرجني من الجنه 

كله يخرج الاجتماع هيتأجل ربع ساعه الكل يخرج ما عدا قدر

الكل خرج ولسه السكرتيره الخاصه هتخرج قدر مسكت ايديها هتسيبيني مع الأنوكاندا دا 

معلش استحملي ماانا لو فضلت هيرفدني سيبي ايدي 

الله يخليكي ماتسيبينيش هنا لوحدي انا خا"يفه عيونها كلها ش"ر

بتبص السكرتيره بتلاقي عيونه متحوله للون الاحمر من الغض"ب

اه صدقي 

لسه واقفه ليه ماسمعتيش انا قولت ايه

سسسسسمعت حاضر وجريت علي برا

وهنا اتوجه زين وقفل الباب وقدم خطواته تجاه قدر وهى بترجع بخطواتها

عايز ايه مالك يتقرب كدا ليه

بص يازين شغل الروايات دا انا ما بحبوش يعني اشتغل عندك وتقع في غرامي واقع في غرامك واهلك يرفضونى عشان فقيره

وانت تتحداهم عشانى او تتزوجنى في الس"ر من غير ماحد يعرف وبعدها تسيبني وكملت بصوت عالي

لا يا بابا فووووق دا انا قدر يعني قدرك الاسود دا انا اوديك ورا الشمس من غير ما تعدي علي القمر فاهمني 

لا ماتبصليش كدا يازين وكملت ببكاء طفولي 

عشان انا بخا"ف 

هو انت عليك عفر"يت عيونك لونهم احمر انا اعرف دجا"له عندنا في الشارع تصر"فه عنك في لحظه بس ثق فيا

مستر زين انت بتقرب كدا ليه 

طب اهدي بس 

يا ناس يلي برا حد يلحقني هلباوى بيه هيموتنى هنا

بص يامستر خلاص 

وللحظه كان زين لزقها في الحيط ومش في بينهم غير كام سنتي

زززززين هههتعمل ايه انت بتبصلي كدا ليه

طب اتكلم وبلاش تفضل ساكت

قدر

واخيراً اتكلمت 

تعرفي اللي مصبرني عليكي ايه

ايييه حبيتني صح

ههههههه

اول مره اشوف ضحكتك

واخر مره تشوفيها

ليه

دا اللي عندي

ماقولتليش ايه اللي مصبرك عليا

قرب وهمس في اذنها بصوت مش مسموع

عشان فيكي شكل منها 

هى مين

مراتي

الصد"مه كانت كبيره علي قدر هي حبيته من اول يوم شافته فيه لكن ماكانتش تعرف ان هو متزوج

بس الحقيقه غير كدا ان زوجته متو"فيه

عيون زين كانت مركزه مع عيون قدر اللي اتحولت من البراءه للدموع والكسره 

دا اللي مصبرني عليكى وكمان ظروف والدك غير كدا انا مستحيل اعين في شركتي واحده زيك وكمان مااسمحش ان واحده في مركزك تمسح ارضية الشركه دى 

عارفه عمال النظافه هنا معاهم كليات عاليه بس مااتوظفوش لسه ومستواهم المادى اعلي من مستواكى ب 100 مره

وبعد عنها شويه ولف ظهره وقال

انا سددت ديونك ووالدك هيعمل العمليه 

وانتى هتشتغلي هنا ليل ونهار لحد ماتخلصي اللي عليكي وبعد كدا ترجعي تشتغلي الكام ساعه اللي بتشتغليهم هنا تاني من غير ساعات اضافيه

اعملي حسابك علي كدا تيجي الساعه 8 الصبح وتمشي 10 بالليل 

فهماني 

ردي عليا بكررره الصمت

فهماك

الكلام دا كله بدايته من بكره غير كدا لو فكرتي بس تغيري الاتفاق 

مكانك هيكون الس"جن المنفرد ودا مش تبع الشر"طه 

دا خاص بيا بزين الصقر يلا علي شغلك 

استنى

ايوه

لو سمعت ان انتى عملتى اي غلطه هتتخصم من المرتب وساعات العمل هتذيد

يلا اخرجي

طلعت قدر وهى حزينه بمعني الكلمه 

وقعدت علي مكتبها وهى سرحانه وزين شايفها من خلال الكاميرات اللي متركبه في الشركه

هتستنى ايه يا قدر من واحد ابن اكابر زى ده هتستنى يحبك دا مستحيل يعطف عليكى ومفيش حاجه ببلاش 

الشغل كله بدء يتجمع قدامها وهى في عالم تانى مش مركزه مع اى حاجه

وبتفكر ازاى هتقدر علي كل ده

وهنا بتيجي سكرتيرة زين الخاصه وبتقول ليها زين عايزها في مكتبه وشكله مش ناوى ليها علي خير 

 رواية قدر الزين الفصل الرابع 4 -  بقلم ايات الرحمن
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent