رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 3 - بقلم وفاء يوسسف

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت صعيدية كاملة بقلم وفاء يوسسف عبر مودنة دليل الرويات 


 رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 3

أسر سرح فيها و في جمالها و حتى مسك بردوا سرحة معاه 

رغم تورها. و فاقوا من سراحهم في بعض على  صوت طرق الباب

أسر : احم ا. انا هفتح الباب

مسك :  احم تمام 

أسر  فتح الباب و لقاه ست  بعمر  الخمسينات تقريبا

الست : صباحية مباركة يا عريس

أسر  : الله يبارك فيكي 

الست :  الفطور يابية

أسر : لاء نزلية تحت و احنا هنيجي

الست:  تمام يابيه تؤمر بحاجه تانية(معلومة الست دي جاتهم مش خادمة لأنهم عيلة عادية  مش غانية)

أسر : لاء. و بيقفل الباب

مسك رايحة تفتح و تنزل  و بينه عليها أسر

أسر : انتي رايحه فين

مسك : نازليه في مانع

أسر بجدية : صليتي

مسك نزلت رأسها لتحت :   لا

_ امال. نازلة ليه    و مسكة من ودنها(بهزار) 

مسك : انت عتعمل أيا يا مجنون انت

أسر : نازلة من غير ما تصلي ليه يابت دخل عليكي دم

مسك. :  انا مش بصلي اصلا

أسر بصدمة : نعاااااااااااااااااااااااام

_ ياختي ياختي. مراتي مش بتصلي. مراتي مش بتصلي مراتي مش بتصلي

(  هم قلبها اغنيه محمد هنيدي في الخاله نوسه) 

مسك: اه

اسر :  يالهويتي يالهويتي

مسك : ياخرابي

أسر : اه اه    بت انطقي مش بتصلي ليه.

مسك :  ما اهو اصلوا

أسر :  اصلوا ايه.

مسك  : انا مش بعرف اصلي

أسر :  نااااااااعم. ياختيييييي. مش بتعرفي تصلي.

ليه أن شاء الله مفيش مدارس مفيش     و كاد أن يكمل و لكن راء مسك عندما هدئت و الدموع تتجمع في عينيها  الدموع 

أسر :  في ايه يخرب بيتك مالك 

مسك :  انا مرحتش مدرسة

أسر : مرحتيش مدرسة ازاي   

مسك :  محدش خلاني اروح مدرسة علشان عادات الصعيد و كده. و أكملت  بفرحة بس انا شاطرة و بعرف اكتب و أقر. بس مش بعرف اصلي علشان محدش علمني و كل ما اسأل حد يتجاهلني

أسر :  طيب  بصي كده انا هعلمك

مسك :  بجد. لا لا  انت بضحك عليه صح

أسر : لا يا سيتي والله ما بضحك عليكي. و يلا علشان تتوضي

مسك : بجد. طاب يلا

 أسر ومسك دخلوا الحمام وعلومها ازاي تتوضئ و تصلي و تقرا ايه بعد ما تصلي

أسر :  حرما

مسك:   احم اقول ايه يلي ما تسمى انت

أسر : اللهم طولك يا روح يا بت اسمي أسر اسمي أسر   بعدين يا ستي قولي جمعا

مسك : طاب طاب

بس تعرف انوا روح دي بنت خالتي و أقرب حد لي

أسر :  بت يلا ننزل احنا لسه هنرغي

 مسك :  طاب يلا

بعد ما نزلو تحت

محمود : صبحية مباركة يا عريس

أسر : الله يبارك فيك يا بابا

محمود : ازيك يا عروسة

مسك بخجل :  الحمد لله يا عمي

أسر بيتفاجا جدا من  خجلها 

أسر في نفسة :  هي البت دي عليها عفريت   بس و نعمة جامدة. و الله انا ماعرف مين. حببني  في سما 

يأتي ابو العروسة   و بيسلم على أسر

أمير :  صباحية مباركة يا عريس كيفك

أسر الله يبارك فيك.  الحمد لله

أمير بيجي يسلم على مسك.  مسك بتترعش جامد  و بتمسك في ايد أسر جامد.  أسر بيحس بيه و بيبص عليها. و بلاقي انو الدموع متحبسة في عينيها 

أمير :  بيمد ايده علشان يسلم و فجأة بيمسك ايده أسر بدال مسك

أسر :  معلش. بقا يا عمي دي بقت مراتي خلاص

أمير و كان قرب ينفجر من الغيظ  : هههه اكيد يا عريس

محمود :مش يلا نفطر بقا 

يلا طبعا. و كلهم متوجهين على السفرة. تلفون أسر بيرن

أسر : الو مين

****************

أسر بصدمة هو بيزعق لراجل :  انت بتقول ايه.  طيب طيب انا جاي. و قفل السكة

مسك : هو في أيا

أسر بعصبية : انتي تسكتي خالص

 رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 3 -  بقلم وفاء يوسسف
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent