رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات
رواية صقور الدخلية الفصل الثالث 3
تبدأ المهمه
ادم قال جهزين يا عساكر مهمه هتبدا جهزو نفسكو وجهزو اسلح*ه يلا
كل بصوت عالي معاده ممرضات عشان هيفضلوو مكانهم لحد ما يرجعوو تاني عشان يحضورو معقمات وي ادويه عشان لما يجو يقدرو يعلجوهم ♥️
فا ادم ومراد. واتحركو بي عربيه هي ضد رصا*ص وجيش ركب عربيات تانيه ةمتجهين علي مكان موجدين في ارهاب عشان يخلصو عليهم
وي حور وورد وقفين مع ممرضات عشان يجهزو كل حاجه بي كامل عشان يقدور يعالجوو مصابين بسرعه قبل ما يتعرضو للتعب اكتر ♥️
ورد وي حور قاعدين علي أرض لحد ما جيش يرجع
ورد متزعليش يا حور هو واحد معندوش د*م اصلا ولا ذوق واخد مقلب في نفسو اصلا
حور لي اهلنا رمونا في ملجأ يا ورد
لي معشناش زي بقيت اطفال مع أهلهم
كبرنا لوحدنا ومحدش ربانا
ورد دا قدرنا يا حور وكده كده احنا اصلا مش عايزنهم كفايه أن احنا سوي وكل شي بنعملو بدون محد يقف في طريقنا
حور عندك حق بس كان نفسي يكون لينا اب وام بس يلا سيبك خلينا مستنين جيش لحد ما يجي ونامو علي كتف بعض يعني كسند لبعض ♥️
نيجي عند ادم وي مراد
مراد . ادم سماعني حول
ادم. سماعك حول
مراد . خلي قوه الي معاك تجهز لان قربو خلاص يوصلو عندك
ادم كلو جاهز متقلقش حول
مراد تمام يا اخويا خلي بالك من نفسك
ادم متقلقش يا خويا خير ان شاء الله وهننتصر ♥️
وي فجاه واحد من عساكر من بتوع مع قوه الي مع ادم قال لي
ادم
حضره رائد . في ناس جايه بي ٤ عربيات علينا
ادم لما اقولك اضر*ب انت وزمليلك اضر*ب ماشي
عسكري تمام يا فندم
١
٢
٣
اضربببب**بعساكر بدأت تض*رب بي اس*لحه الي معاها وإرهاب بداو يضر*بو من عندهم كميه عساكر مات*ت وناس ومن ارهاب مات*و
عند ادم في ناس طلعت عليهم وادم كان ذكي وعارف انهم هيطلعو عليه هو وي عساكر بتعهم قدرو يقتل*وهم كلهم ♥️
وفي ٢٠ واحد جي ارهابي بدون اسلحه وكمان قوه مع ادم أسلحتهم خلصت برضو وادم اسلختو خلصت بعدين بدأو يتعركو وادم كام مبدع وقدر يضربه*م كلهم هما وي قوه الي معاه ♥️ وبكده ادم انتصر علي عليهم
نيجي عند مراد في ٣ عربيات جات عليهم لاكن كان معاهم اسلحه اكتر من أسلحتهم فا فضلوو يضربو كتير لحد لحد ما مراد كلم ادم علي لاسلكي ادم سماعني حول
ادم سمعك حور
مراد تعالي عندي بسرعه اسلختنا خلصت. عمالين يضر*بو علينا نا*ر وناس عماله تمو*ت الحقنا يا آدم
ادم ركب بسرعه وكلم بقيت عساكر تانيه اللي هجمو لوحدهم الاول
يجو علي مراد كلو اتجه لمراد وي من ذكاء ادم وقوه الي معاه قدرة يقتل*و الي بيض*ربو نا*ر من ضهرهم وبل فعل
جيش انتصر علي الأعداء
راح مراد راح علي ادم وحضنو شكرا يا اخويا بجد أنقذت حياتي انا والي معايا ♥️
ادم شكرا علي اي يلا انت اخويا ولازم احميك ♥️♥️♥️
طبعا كلو خلاص راحجيعين منتصرين بس طبعا كل واحد منهم متع*ور في ايدو وي في رجلو
وناس الي م*اتت شهيده دفنوهم في صحراء وقراو فاتحه عليهم ♥️
وبقيت جيش رجع علي مقر الخيم تاني ♥️
وي ورد وي حور قامو علي طول وبقيت ممرضات علي كل واحد مصاب واخدو علجو طبعا مراد حاب ورد هي الي تعالجو بس حور راحت لواحد تاني تعلاجو بعدين ممرضه تانيه اخدت ادم وبدأت تعالجو وبقيت مصابين كل ممرضه بتعالجهم
بس ممرضه الي كانت بتعالج ادم مكنتش عرفه تضمله اوي فا راحت قالت ثواني يافندم وجايه راحت دخلت لي خيمه حور قلتلها حور لو سمحت ممكن طلب حور وهي بتعالح عسكري بكلمها قولي قلتلها ممكن تروحي لي رائد ادم عشان في جروح مش عارفه اوي اضدمها وانتي عرفه اكتر مني ممكن ونا هشوف عسكري دا واهتم بي فا طبعا حور اترددت شويه وقالت ليها ماشي
بعدين حور دخلت لي ادم لقت صدمه
نيجي عند مراد وي ورد
مراد اسمك اي لو سمحت
ورد بصت عليه وقالت لي هتطلعلي بطاقه
مراد قالها لي بتكلمي كده
ورد لان اكيد اسلوبك زي اخوك بظبط
راح ضحك وقالها لا يستي متقلقيش انا عكس ادم خالص
انا مرح لاكن هو عصبي اوي ونرفورز
ورد ضحكت غصب عنها
وهو سرح في ضحكتها
قد اي هي جميله ♥️
فا ورد انتبهت انو سرح فيها راحت قرصتو في دراعوو راح صوت اعععععع لي كده
ورد. عشان تتعوض متبصش كتير
راح قال مين قال اني سرحت فيكي انا ببص وراكي
راحت بصتلو بغيظ
نيجي عند ادم وي حور
حور انصدمت لان ادم كان قاعد بي بنطلون بس
راحت فهمت أن في جروح عند دراعوو وفي بطنو وي ضهرو
فا دخلت ولسه هتقعد قالها استني فين ممرضه تانيه
حور ردت قالت راحت للمريض تاني ونا جيت بدالها لان في حجات مش هتعرف تعملهالك
ادم رد يعني انتي الي هتعرفي
حور ردت قالت هتشوف دلوقتي
وفعلا بدأت تعقم جرح وتخيط مكانو وهو بيتالم بس مبينلها انو عادي وهي عرفه أنو بيتالم وبيكدب ويظهر انو عادي بس قالت في سرها متكبر اوي ومغرور
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صقور الدخلية ) اسم الرواية