Ads by Google X

رواية الصقر الجريح الفصل الثاني و الثلاثون 32 - بقلم نورة عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

    رواية الصقر الجريح كاملة بقلم  نورة عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات

رواية الصقر الجريح الفصل الثاني و الثلاثون 32

في المشفى ..
كانت نائمة لتشعر بيده الحانيه تبعد خصلات شعرها بحنو..فتحت عينيها بتعب..
صقر قبل عينها ليقول :حبيبتي عامله ايه .
فتون وهيا تحاول النهوض.: كويسه ..انا فين..
صقر بابتسامه : تعبتي الصبح شويه وجبتك المستشفى..
فتون بالم : بطني وجعاني قوي ياسي صقر..
صقر وقد وضع يده على بطنها بسعاده تغمره : اصل ابننا باينه شقى .. عمال يتعبك..
فتون بتفاجأ : ابننا…ابن مين…يعني ..يعني..
صقر قبل جبينها : ايوا ياحبيبتي انتي حامل..
فتوت بدموع : يعني هبقى ام ياسي صقر … هبقى..ام..
صقر مسح دموعها بحنو:.لاااا بلاش دموع..والنبي..
فتون مسحت دموعها : حاضر حاضر من ايمتى ياسي صقر..هو بخير مش كده..
صقر امسك يدها :ايوا ياحبيبتي بخير..وبقالك شهرين وشويه..
فتون ياما انتا كريم يارب ..الحمد لله ..الحمدلله..
صقر قبل باطن كفها: مبسوطه..
فتون :مبسوطه بس دنا هطير من الفرحه انت مش عارف يعني ايه الوحده تبقى ام…ربنا يرزق ويفرح كل محروم ياخويا..
صقر: يارب ..ليردف بضيق سامحيني ياحبيبتي..
فتون: على ايه…
صقر عشان تعبتي بسببي لو ما كنت اصريت انك ترقصي..مكنتيش تعبتي..وحصل معاكي نزيف..وكنت هنخسرك واخسر ابننا….
فتون :لا متقولش كده …انا اهو كويسه الحمد لله وابننا بخير..وبعدين..انا بحب اشوفك مبسوط وهعمل اي حاجه تبسطك..
صقر جذب رأسها الى صدره وهو يجلس بجانبها على السرير:انتي تفضلي فحضني دايما وانا هفضل مبسوط العمر كله…
فتون :ربنا ميحرمنيش منك…
دخلت الطبيبه ..ليبتعد صقر بحرج..
الطبيبه بحرج : احم…ازيك دلوقتي…
فتون :الحمد لله ..
الطبيبه قامت بفحصها وهي تقول: من النهارده هناخد بالنا من نفسنا كويس مفيش مجهود والاكل بانتظام وناخد الدوى بمواعيده ماشي.
فتون ببتسامه :حاضر ..
الدكتوره وهي تنظر لصقر: ونقعد..عاقلين لحد موعد الكشف الجاي..عشان اي تعب هيأثر على المدام والبيبي..
صقر ابعد نظره بحرج..ماشي اهم حاجه فتون وابننا يبقوا بخير….ليردف بقلق هو النزيف مش هياثر على البيبي..او على فتون..يادكتوره..
الدكتوره لا اطمن حضرتك في ستات كتير بيحصل معاها كده عادي..لما بيحصل.مجهود زياده وتتعب..
صقر بارتياح الحمد لله ..
فتون : اطمن ياحبيبي احنا كويسيين لتنظر الى الطبيبه انا امتى اقدر اخرج..من هنا..
الدكتوره :انتي دلوقتي بقيتي كويسه لو حابه اكتبلك على خروج..
فتون : ياريت..
صقر بعتراض :بس انتي لازم ترتاحي ..وانتي هنا هبقى مطمن اكتر..
فتون : والنبي ياسي صقر والله هاخد باللي من روحي عشان خاطري..
صقر: تنهد بقلة حيله
الدكتوره بابتسامه :ماشي هكتلك على خروج..وغادرت..
________
بعد شهر…
فرح كفايه بقى يابهاء خلينا نرجع مصر..
بهاء وهو يجذبها اليه ويحيط خصرها بيديه نرجع عشان اايه..محنا مبسوطين..اهو
فرح وهي تحيط عنقه بيديها بدلال عشان انت سايب شغلك بقالك كتير.
بهاء سايبه عشان مين مش عشان افضل جنبك طول الوقت .
فرح واحنا بمصر هنفضل مع بعض طول الوقت..
بهاء وهو يقبل وجنتها ايه لحقتي تزهقي مني..
فرح ضربته بخفه اخص عليك وانا قولت كده برضوا..
بهاء قبل وجنتها الاخر ليقول بخفوت اومال عايزانا نرجع ليه.ما احنا مبسوطين..
فرح بهمس وتوتر من قربه ععشان ..عشان ماما ومنال وحشوني قوي..
بهاء وهو يداعب انفها بأنفه طب وانا …
فرح بضحك انت ايه..
بهاء هتنشغلي عني معاهم.
فرح مين قال كده..
بهاء دفن وجهه بعنقها ليقول بخفوت…طب خليني كمان شويه
فرح ابعدته لتنظر الى عينيه احنا بقالنا اكتر من شهر مسافرين..عشان خاطري…
بهاء بضيق ماشي هنرجع ياست فرح بس مش عايزانا نعملها بقى..
فرح باستفسار هي ايه..
بهاء بحب احتضن وجهها وهو يحرك ابهامه على وجنتيها نفسي ابقى بابا..ويجينا حتت عيل يبقى شبهك..كده بعيونه العسلي ..وشعره البني …
فرح قاطعته بضيق وارتباك مماششي هنشوف الموضوع ده بعديين..ويلاا خلينا نحضر الشنط..لتحاول الافلات منه لكنه جذبها اليها هادرا تؤ تؤ تؤ مفيش هروب انا قولت دلوقتي يعني دلوقتي. ..ليحملها وهو يقبلها بشغف وووووو
________________
في مكتب صقر في منزله..
فتون ممكن ادخل..
صقر دون ان يرفع راسه تعالي ياحبيبتي..
فتون دخلت واغلقت الباب اقتربت بخطوات متثاقله وهي تراه مندمج بالعمل على حاسوبه.
فتون بخوف سي صقر..
صقر وهو مركز بعمله همممممممم
فتون انا ..انا…عايزه ..يعني..عايزه..
صقر رفع نظره ليبتسم بحب وهو يجذبها ليجلسها بحجره..عايزه ايه. انتي كويسه..
فتون هزت راسها بأيجاب..
صقر وقد وضع يده على بطنها وحبيب بابا عامل ايه.
فتون الحمد لله..
صقر وقد شعر بتوترها ليحتضن وجنتيها بكفيه ..اومال مالك ياحبيبتي..
فتون بارتباك اصل ..اصل ..يعني..
صقر بحنو اتكلمي ياحبيبتي ..عاوزه حاجه..
فتون ……
صقر مالك ياحبيبتي..
فتون بتوتر اوعدني الاول..
صقر بابتسامه اوعدك بأيه..
فتون انك متتعصبش وتسمعني للأخر..
صقر تنهد بضيق اتكلمي ياحبيبتي متخفيش..
فتون مش هتتعصب مش كده..
صقر بنفاذ صبر اتكلم قلقتيني..
فتون ادارت وجهها الى الارض..اصل ..اصل..عمي عطيه يعني..
صقر فور سماعه بأسم عمها شعر بالغضب ..ليهدر بحده بحده ماله عمك..كمان..
فتون اصل .
صقر رفع وجهها اليه هادرا بصيلي هنا واتكلمي..
فتون وقد زاد خوفها..من نظراته..
صقر بنفاذ صبر اتكلمي..
فتون نهضت بسرعه وبخوف وابتعدت عنه واغمضت عينيها وتكلمت بسرعه عمي عطيه عاوز الارض يعمل عليها مشروع وقالي عشان نبقى شركه بالمشروع.. .
نهض وهو يضرب مكتبه بيده بغضب وانتي قولتيله ايه..
فتون انا..انا والله مقولتش حاجه والله ..قولت ..يعني اسالك انت الاول .
صقر تنهد براحه ..ماشي يافتون تعالي هنا..
فتون..
صقر تعالي يافتون متخفيش..
فتون بتوتر بس انت شكلك كده يخوف..
صقر ابتسم وهو يقترب منها ..عمرك ماتخافي مني ..انتي فاهمه..
فتون هزت راسها بايجاب.
صقر اجلسها بجانبه على الاريكه..ابعد خصلات شعرها بحنو…
فتون بارتباك والنبي ياسي صقر متعملوش حاجه..خلي يعمل المشروع اللي هو عايزه..
صقر تنهد بضيق ماشي ياحبيببتي انا هكلمه ونتفق..
فتون بس متتخانقوش عشان خاطري..
صقر وبداخله يتوعد لعمها ..لكنه لا يريد اظهار ذلك لها ..ماشي ياحبيبتي هكلمه ونتفق..
فتون ربنا ميحرمنيش منك..
صقر بس كده..
فتون نظرت اليه مش فاهمه..
صقر بغمزه اقلها بوسه لجوزك حبيبيك منتي عارفه بقالي شهر معمولي حظر ..ممنوع الاقتراب…
فتون بضحك وهي تميل عليه لتقول بهمس وانا اعملك ايه مش عمايل ابنك..
صقر جذبها اليه اكثر ليقول بهمس بس انتي وحشتيني..
فتون قبلة خدها معلش كمان يومين ونروح نكشف..لتحاول النهوض
لكن صقر جذها هادرا الحمد لله الحظر ما شملش البوس
لينقض عليها بقبلة شغوفة ليبتعد عنها وقال بهمس بحبك
لتحيط عنقه الاخرى بيديها هامسة وانا بموت فيك..
_____________
بعد مرور يومين في شركة صقر الشرقاوي..
دخلت الفت مكتب صقر واسرعت اليه واحتضنته ..هادرة كنت عارفه انك بتحبني ..دافعت عني وانت كانت فوعيك..ومكنتش فاقد الذاكره…يعني انت كمان بتحبني.
صقر دفعها عنه بقرف ..وهو ينظر اليها بحده هادرا عمري محبيتك ولا هحبك عشان انت وحده رخيصه.
الفت بصدمه انت انت بتقول ايه
صقر زمان لما كانت فريده تشتكي منك ..مكنتش بصدقها..بس بعد النهارده انا عرفت حقيقتك..
لجذبها من ذراعها هادرا بغضب انت تنسيني وتنسي مراتي والا اقسم باللله لخليكي تنسي اسمك انا مش عايز امد ايدي عليكي عشان انتي ست…
الفت بدموع بس انا بحبك ..بحبك من زمان..انت لي مش بتحس بيا..
صقر انتي وحده رخيصه متعرفش تحب حد..ماشيه ورى مصلحتك..انا ندمان على كل لحظة زعلت فيها فريده الله يرحمها بسببك هيا الوحيده اللي كانت عارفه حقيقتك..
الفت انت . انت..واحد..
صقر قاطعها بحده انا ايه ياست هانم ..انت لوكنتي بنت اصول كنتي وقفتي جنب جوزك اللي مرمي بالحبس …مش تيجي تعرضي نفسك على ابن اخوه يا***** مش عايز اشوف وشك انتي فاهمه..واتفضلي اطلعي براا
صقر انا مبحبش غير فتون ..عارفه ليه..عشان هيا بنت اصول ومتربيه..وتعرف تحتفظ على بيتها وجوزها …انا بحمد ربنا مليون مره انها مراتي..وهتبقى ام عيالي.
.كفايه ترخصي روحك وتنزلي من نظر الكل ..واتفضلي اطلعي برااا ومش عايز اشوف وشك تاني…
الفت …صقر انا…
صاح بها بغضب برررررااا
لتخرج بسرعه تبكي بحسره ..وتستعيد كل مافعلته….
____________
عاد صقر من العمل منهكا من التعب ليصدم بفتون تبكي
اسرع اليه بقلق وخوف مالك ياحبيبتي في حاجه وجعاكي..
..لتصرخ به بألم واختناق عملت كده ليه…
صقر…..
_____________
بهاء دخل المنزل بغضب ليصفع الباب بقوة..
اسرعت اليه فرح واحتضنته.لتقول وحشتني..
لكنه دفعها بقوة وغضب لتسقط أرضاً ووووو

  • يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الصقر الجريح) اضغط على أسم الرواية

  • رواية الصقر الجريح الفصل الثاني و الثلاثون 32 -  بقلم  نورة عبد الرحمن
    nada eid

    تعليقات

    ليست هناك تعليقات
    إرسال تعليق
      google-playkhamsatmostaqltradent