Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثاني 2 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثاني 2

في الحاره …

اتقلب الفرح عز*اء بعد خبر و*فاه بكري .

في غرفه بكري ….

كانت نايمه سميه في دنيا تانيه معقول الفرحه ضا*عت بالشكل ده وانتهت بسرعه كده لما تلاحظ نظرات ذلك العاشق الذي ينظر إليها بعشق .

دياب وجوه فرحه متتوصفش /طب يلا ي حاج مهران علشان الناس مستنيه من بدري .

مهران بصد*مه /انت بتقول ايه ي ابني .

دياب ببر*ود /الفرح متلغاش ي حاج مهران العريس ما*ت اخو*ه موجود .


سميه بت*عب ودمو*ع /انت بتقول ايه ده ليمكن يحصل ابدا .

دياب بو/جع ومر*ارة بهمس /اه لو تعرفي انك اغلي ما في حياتي مكنتيش عملتي كده بس قسما بالله ي سميه لانسيكي بكري بكل مشاعرك ليه واخلي عشقي يجري في د*مك احمم يلا ي حاج مهران كفايه كده .

مهران بخو*ف شديد من دياب /ي ابني الكلام ده ميصحش جتت اخوك لسه مبردتش ده كلام .

دياب بغ*ضب جح*يمي/بقولك ايه ي راجل أنت انا صبرت عليك كتير طلبتها منك مليون مره وعملت حساب العشره وانت فضلت بكري عليا بس كده خلاص اخ وبيتجوز مرات اخو*ه الي ما*ت ايه المشكله ويلا علشان انت عارف غ*ضبي ممكن يوصل لايه عن اذنك ي عروسه .

سميه بدمو*ع وحر*قه /الحق*يني ي امي ايه الي بيحصل ده .

الفت بدمو*ع وهي تحتضنها /معلش ي ضنايا ارضي بنصيبك ده بل*طجي واحنا مش قده ي ضنايا .

سميه بدمو*ع وو*جع/انا متاكده أن هو الي وراءه الي حصل .

في الخارج ….

/بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير ..

ليبتسم دياب بسعاده وانتصار واخيرا قد أصبحت معشوقته ملكا له …

****************.

في شركه الديكور التي تعمل بها بسنت .

في مكتبها …

كانت تجلس بشرود لتسير إليها مني صديقاتها .

/صباح الفل ي بوسي .

بسنت بحز*ن /صباح الخير ي مني .

مني باستغراب /مالك ي بسنت شكلك تع*بان اوي .

بسنت بحز*ن /اصلي شد*يت شويه مع ماما.

مني بحز*ن عليها /في نفس الموضوع ي بسنت ي حبيبتي حر*ام عليكي الموضوع ده بيحصل كتير ووالدتك ملهاش ذن*ب طلعي ادم من دماغك واعتبريه اخوكي وبس انتي كده ه*تتعبي اوي .

بسنت بدمو*ع وا*نهيار /مش قاد*ره اقسم بالله مقادره انتوا ليه مش حاسين بيا انا مش شيفاه غير حبيبي وبس .

ليرن هاتفها باسم اختها عائشه .

بسنت بضي*ق وز*هق /او*ووف هو انا نقصاكي انتي كمان .

مني باستغراب /دي عائشه اختك .

بسنت بغ*يظ شديد/عارفه ي ستي أنها الست عائشه الشي*خه مش نقصا*ها دلوقتي يلا احنا علي الاجتماع علشان الشغل وبعدين هعدي علي ادم في الشركه .

******************.

في شركات السيوفي .

في مكتب ادم …

كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه ليرن هاتفه باسم عائشه.

ادم بابتسامه/مساء الخير ي بنت عمي .

عايشه بجديه /وعليكم السلام ي ادم اخباركم ايه.

ادم بابتسامه/الحمد لله بخير انتي اخبارك ايه مش ناويه ترجعي بقا ي دكتواره وكفايه كده .

عائشه بابتسامه/قريب إن شاء الله ي ادم هي بسنت كويسه برن عليها من الصبح مبتردش .

ادم بابتسامه/مانتي عارفه اختك دماغها هربانه منها تلاقيها عملاه صامت كالعاده اهي جت اهي خودي كلمي اختك عائشه.

بسنت بضي*ق وغير*ه /وهي بترن عليك ليه اصلا الموضوع مش مستاهل .

عائشه بحد*ه /لا مستاهل ي ست بسنت لما يبقا هي اخت واحده الي عندك وانتي مش سائله خالص برغم انك اختي الكبيره المفروض تسالي عليا لكن انا الي دايما مشغوله عليكي .

بسنت بض*يق /انا مش فاضيه ي عائشه وبعدين ريحي نفسك وانزلي بقا وخلصينا .

عائشه بجد*يه /ربنا يهديكي انا علي العموم خلاص قربت انزل سلام ي اختي .

ادم بحد*ه /انا مش فاهم انتي طول عمرك بتتعاملي مع اختك كده ليه انتوا ملكوش غير بعض .

بسنت سريعا بلا وعي /انا ماليش غيرك انت اغلا ماعندي في الدنيا دي وبعدين خلاص كفايه كلام في الموضوع ده امسك دي .

ادم باستغراب/ايه ده .

بسنت وهي تمسك ذلك السلسله المزينه بخرزه زرقه.

/دي سلسه بخرزه زرقه علشان الحسد ي ادم باشا .

ادم بابتسامه/والله انتي مجنونه .

بسنت بتوهان من قربها منه الي بيض*عفها الي أقصي درجه لما تشعر بذاتها الا وهي تقب*له بعشق وهيام ليفيق ادم سريعا ليص*فعها بغضب شديد.

/ايه الي عملتيه ده انتي اتج*ننتي .

بسنت بدمو*ع ور*عب /انا اس*فه ي ادم اس*فه مكنش قصدي مش عارفه انا عملت كده ازي .

ادم بحد*ه وهو يد*فعها للخارج /غو*رري روحي وحسابي معاكي عسير يلا .

لتسرع بسنت الي الخارج ليأخذ ادم أنفاسه بصعو*به وهو يحدث ذاته .

/ايه الي انت عملته ده دي اختك ازي اندمجت معاها كده زي ماتكون مبسوط بالي بيحصل فوق ي ادم فوق بلاش جنان..

*******************.

في الجامعه ….

في الكافتيريا .

رشا بابتسامه /صبح صبح .

ندا بغ*يظ شديد/اهلا ي اختي مالك اتاخرتي كده ليه.

رشا بابتسامه/معلش ي باشا الموصلات والله عامله ايه يخرب عقلك ايه ده دي مائتان جنيه بالظبط يخرب عقلك ي بت انتي تنفعي مزو*ره كده .

ندا بغ*يظ/واطي صوتك الله يخر*بيتك دي مجرد هوايه ده انا مشاء الله امضت رئيس الجمهوريه اقلدها ده انا بنت وزير ي ماما قوليلي طبعا جايه بليل عيد ميلاد البت هناء بليل صح .

رشا بابتسامه/طبعا هقابلك هناك ي قلبي أن شاء الله.

ندا بابتسامه /طيب ي روحي خودي المحاضرات اهي الي طلباها هروح انا بقا علشان ماتش الكاراتيه ده النهارده التدريب طول اليوم سلام .

من امام النادي ….

ليلا …

كانت تسير للخارج لتص*عق من عدم وجود سيارتها ووجود سياره أخري بمكانها .

ندا بحد*ه /مكمن اعرف حضرتك راكن هنا مكاني ازي وفين عربيتي .

مراد ببر*ود وهي يسير للداخل / عربيتك الخر*ده دي متلا*قحه وراء اهي وبعدين صوتك مي*علاش .

مراد وقف بصد*مه فهل يستطيع أحد أن يحدث الجوكر هكذا ليقترب منها بثقه جعلها تر*تعب من نظراته ليلف شعرها الحريري الطويل علي يده بع*نف ليقبلها بقو*ه جعلها تهدأ بين يديه ليتحدث ببرو*ده الطاغي .

/لسا*نك ده لو طول تاني هق*طعه فاهمه والبو*سه دي مش اخر الي مبينا ده لسه الي جاي هيعجبك اوي .

ليغمز بعيناه الساحره ليجعلها تقف مكانها وهي تتضع يديها علي شفتيها بابتسامه لترفع عيناه لتبحث عنه ولكن قد تبخر كالرياح …

***************.

في فيلا راجي الحديدي…

شريف بابتسامه وهو يحتضنه /حمد لله على السلامه ي كبير مصر نورت .

راجي بابتسامه /وحشتني ي شريف عامل ايه.

شريف بابتسامه/زي الفل اخوك خلاص بقا من أكبر المستثمرين في مصر وكويس انك جيت علشان تحضر معايا اكبر صفقه هعملها طبعا عارف شركات الخليلي.

راجي بجد*يه /اه طبعا بتاع عثمان الخليلي بس ده ما*ت من زمان .

شريف بابتسامه/صح بس مرائته هي الي مسكتها من بعده ومشاء الله ناجحه اوي .

راجي بابتسامه /الف مبروك ي حبيبي واسمها ايه بقا مراته يمكن تتطلع تبع حد نعرفه يمشي الموضوع بسرعه .

شريف بجد*يه /اسمها ي سيدي رحمه محمد عبد التواب .

راجي بصد*مه عارمه /بتقول اسمها ايه .


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثاني 2 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent