رواية القدر الفصل الثاني 2 - بقلم صالح ايهاب

الصفحة الرئيسية

  رواية القدر كاملة بقلم صالح ايهاب عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية القدر الفصل الثاني 2


هههه وربنا عسل احلي جعفر  داا ولا ايه 

طب يلا سلام يااخفيف 

سلام هستناكي

ناام كويس بس 

حاضر يااجعفر☺️

سلام 

وسابتني ومشيت وحسيت انها اخدت قلبي معاها ولقيت نفسي بفكر في كل اللي حصل واذاي الصدفه والقدر جمعني بيها 

وحمدت ربنا اني لحقتها فالوقت المناسب 

وسرحت في جمالها وشقاوتها واذاي هي بنت جدعه وزي القمر ودمها خفيف بالرغم من ظروفها.. 

ونمت محستش باي حاجه  غير والشمس ضاربه في عنياا 

صباح الخير ياا استاذ 

صباح الورد يااجعفر 

اي داا في اي مسميش جعفر علي فكره 😏

طيب خلاص متزعلييش   ..  انتي قمر قوي علي فكره 

عارفه 

داا غرور بقي 

يااعم يلا قوم مش فضيالك ورايا شغل وجامعه انت اي استحليت القعده هنا 

ههه داا انتي جعفر  بجد بقي 

اسمي سيدراا 

الله اسمك جميل قوي 

متشكره☺️

بقولك اي 

نعم 

انتي مش هينفع تشتغلي شغلك داا تاني مش ضامن العيال دي ممكن تعمل معاكي اي او حد يعاكسك تاني 

يااسلام وحضرتك عايزني  اقعد فالبيت يعني ولا اعمل اي..  انت مش عارف انا محتاجه للشغل داا قد اي 

ولو بطلت يوم واحد الدنياا بتقع معايا 

مين قال انك هتقعدي فالبيت  انا هجبلك شغل معايا وظيفه كويسه ومرتب  كويس.. 

مش هشتغل اقل من مديره😎

ههه وكمان بتتشرطي 

اه مش عاجبك داا انا لسه بدرس حقوق والف مكان يتمناني 😔☺️

هههه هموت وربنا   اي العسل داا 

الله يعسلك....  هتديني كام بقي وهشتغل اي 

حلوو السؤال دا...  بصي ياستي انتي علشان  بتروحي الجامعه شغلك هيكون معايا  من 7 لعشره صباحاا يعني تلت سعات 

وهتقبضي مبداياا  تلت الاف جنيه  ها ايه رايك 

موافقه طبعا☺️ بس هشتغل اي 🙄

ههه اي الرياكشن داا ما كنتي حلوه 

انا حلوه علطول بس بستفسر عادي 

حقكك  انتي ياا ستي هتمسكي السكرتاريه 

حلوو داا 

معلش بقي بعد ازنك ممكن تندهي الدكتور علشان اخرج  انا بقيت كويس 

واول مره انام بره البيت من غير ماا والدتي تعرف وهي مش متعوده علي داا 

حااضر 

صبااح الخير ياا استاذ  اسر 

صباح النور  ياا دكتور  هاا انا بقيت كويس ممكن حضرتك تكتبلي علي خروج 

اه طبعا بس اطمن عليك وع الجرح واجهزلك الورق 

تكون غيرت هدومك 

تمام متشكر جداا 

سيدراا.....  خدني معاك ياادكتور 

انا هاسيبيني لوحدي 

سيدراا...  هستناك فالريسبشن تكون غيرت هدومك 

مااشي يااجعفر ☺️😂

سيدراا.  داا انت  غلس😏🤨

وغيرت هدومي وانا بطير من الفرح انها معايا وكمان هتشتغل معايا وهشوفها علطول 

شكلي حبيتها ولااي 

وقعت ياا اسر 

وخرجت ليها بعد ماا خلصت مع الدكتور 

حمد الله على السلامة  ياا استاذ اسر  كل داا بتغير 

الله قولي اسر تاني كده دي احلي اسر سمعتها في حياتي 

مش قايله 😏ويلا بينا  من فضلك 

ههه طيب حاضر..  تقلبيش وشك  

اهووو🤨😏

قمر يخربيتك 😂

طب يلا يا عسل 

عسل 🙄 

اه عسل مش عاجبك 

لا عاجبني طبعا 

بصي بقي هنتحرك من هنا 

هنروح  الفيلا...  

اغير هدومي واطمنهم علياا.. 

وننزل نروح الشركه.. 

مش هنلحق  الساعه  8 هنروح الفيلا وكل داا وننزل الشركه يكون عدت عشره 

انت حضرتك تروح وانا هعدي هاجي الشركه بدري بس اديني العنوان  

لا متقلقيش  مش هنكمل ساعه 

وهنروح الشركه  اوريكي  مكتبك  وبعد كده هوصلك الجامعه 

اشطاا  تمام 

اشطاا 

يلا  اركبي 

هتعرف تسوق ولا هتنام فالسكه تاني 

ههه  لامتقلقيش امسكي نفسك بس 

وخدتهاا ووصلت الفيلاا 

...  يلا انزلي 

انزل اي لا متفقناش علي كده حضرتك هتطلع وانت هستناك هنا 

يابنتي في اي انتي خايفه ولا اي 

مش قصه خايفه بس مش بدخل بيوت حد معرفوش وبعدين  انت قاعد هنا لوحدك 

لاء مش لوحدي قاعد انا وماما واختي  وفي نااس بتشتغل هنا كمان....  يلا انزلي بقي  اعرفك علي  علي ماما واختي دليا 

حااضر 

ووصلناا فوق 

ماما.....  اسر انت كنت فين وليه تليفونك مقفول.. 

صباح الخير  ياا ست الكل وحشتني  ..  

وانت كمان وحشتيني  بس مش تاكل عقلي بكلمتين  ..  ومن امتي بتبات بره من غير ماا تعرفني...  

هحكيلك بعدين   اعرفك بس الاول 

سيدراا.....  السكرتيره الجديده ودراعي اليمين 

اهلا وسهلا  سيدراا اسمك جميل قوي...  واضح ان اسر بيعزك اول مره يجيب حد من الموظفين الفيلااا 

اهلا وسهلا  ياا فندم متشكره 

استاذ اسر...  حد محترم وابن نااس ربنا يخليه لحضرتك  

تسلمي ياا حببتي 

اناا....  فين الفطاار ياماما هموت من الجوع.....  

هغير هدومي بس وهننزل تاني عندنا  شغل كتير ياريت تستعجليهم ع الفطار 

ثواني ويكون الفطار جاهز 

دخلت غيرت هدومي بسرعه وخرجت ليهم 

لقيتهم قاعدين ع السفره 

بس سيدراا  ملامحها متغيره.. 

ومتكلمتش طول الفطار......  وانا مستغرب داا 

فطرناا واخدتها ونزلت 

في اي ياا بنتي اي الوش الخشب داا  مالك 

سيدراا...  مفيش انت سبتني...  

وهماا فضلوو يحققو معايا ويسالوني عن الشغل وانا قاعده زي الهبله مش عارفه ارد اقول اي 

وحضرتك دبستني وقولت دراعك اليمين 

اذاي وانا اصلا معرفش نوع شغلك اي 

هههه معلش حقكك علياا...  بس هما طيبين وهتحبيهم انا متاكد 

يلا اركبي علشان منتاخرش.. 

حااضر بس سوق ع مهلك بلاش تهور 

ههه انتي بتخافي 

مش بخاف  بس مش بحب السرعه الاوفر دي 

حااضر ياا جعفر فكي وشك بقي  عايز اشوف ابتسامتك  اللي بتجنن دي 

اتلم 😏خلي جعفر توريك ابتسامتها 

ههه  مجنونه 

شكراا😔

وخدتها ووصلنا الشركه 

عشر دقايق  بالظبط بعد ماا عرفتها مكتبها وسبتها تقعد عليه.. 

ودخلت  اخلص شويه ورق مستعجلين... 

وسمعت صوت عالي بره وزعيق 

اي  داا في اي 

داا صوت  ياراا😡😡

 رواية القدر الفصل الثاني 2 -  بقلم صالح ايهاب
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent