Ads by Google X

رواية الصقر الجريح الفصل الثاني 2 - بقلم نورة عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

   رواية الصقر الجريح كاملة بقلم  نورة عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات


رواية الصقر الجريح الفصل الثاني 2

_ بحده انتو مين وعايزين ايه.
احد الرجال صاحبنا متصاوب وبحاله وحشه قوي ..ولقينا عربيته قريب من هنا..قولت يمكن شفتوه ..
_ لا ياخويا ماشفتش حد لتردف بحده طفيفة ..وبعدين ياخويا انا بنت لوحدي بالبيت ومش حلوه وقفتكم كده...واخويا مش موجود.دلوقتي.
الرجل  بحرج عدم المؤاخذة احنا اسفين هنمشي بس لو شفتيه اتصلي بينا على الرقم ده..
_ هو انت مش قولت صاحبكم متصاوب..
الرجل ايوا ..
_و يبقى اكيد لو لقاه حد هياخده عند الحكيم عبده بيته هناك بعد بيتنا بشويه على الطريق..
الرجل متشكرين ..
_ العفو ياخويا
دخلت المطبخ لتضع يدها على صدرها تتنهد براحه الحمد لله عدت على خير ..دول مش رجاله دول بهايم طول بعرض..يامصيبتي انا كان مالي ومال المشاكل دي.
حضرت الطعام وأخذته سريعا ..
_  انت فوقت..قوم كلك لقمه ترم بيها عضمك
=متشكر يابنت الاصول وقفتك مش هنساه ابدا.
_ لا متقولش كده الناس لبعضيها ياخويا..بعدين انا عاوزه اقولك على حاجه..بس متخفش
=اتفضلي..
_هما فيه شوية بهايم...قصدي رجاله جم يدورو عليك..
= بابتسامه اه منا شفتهم..وسمعت كلامك معاهم..
_ والله معاك حق تهرب منهم دول يخوفوا ..
= بس انا مهربتش على فكره ان متصاوب وجريح وهما معاهم سلاح..والكتره تغلب الشجاعه مش كده..
_ايو كده..مقصدتش ياخويا ازعلك..
= محصلش حاجه عشان ازعل...بس انتي تعرفي تكدبي..كويس لو مكنتش هنا انا نفسي كنت هصدقك..
_ اه ..شوفت خلتهم يبعدوا عن بيتنا ازاي..
=انتي فخوره قويي انك تعرفي تكدبي..
_لا مهو انت مش عارف..في كذبه بيضه..انا بكدب مرات عشان ولاد اخويا ..امهم متضربهمش..ومرات عشان متتعصبش عليا وتعمل مشاكل ليا..وكدبت النهارده عشانك..
=بس الكدب كدب مهما حصل ..وعلى فكره الكدب حرام..
_ أمي قالت لما تكذبي عشان تساعدي حد وتنقذي حياته تبقى كدبه بيضه.وربنا يسامحنا عليها...عشان نيتنا خير..
=بس انا مبحبش الكدب.
_يوووه يا عم انت عايزني اروح اندهلهم واقولهم تعالوا الراجل عندي هنا كانوا هيقطعوك..
=هههههههه لا لا وعلى ايه يابنتي ..انا بتكلم عشانك.
_متشكره ياسيد بس انا بكدب كدبه بيضه ومأذيش حد بيها..
=انتي زعلتي انا بهزر .
_ يا سلام انت بتهزقني ومش عايزني ازعل….ينهار اسود.
= بسم الله الرحمن الرحيم  مالك خضيتينى..!!
_مرات اخويا هتبهدلني لو رجعت ومالقتش الاكل جاهز هقوم احظره..
=استنى هنا ..
_عايز ايه بسرعه والنبي عشان الحق..؟؟؟؟
=عندك موبايل..؟؟
_ لا ..معنديش ليه...اه افتكرت استنى ابن اخويا عنده واحد وبيدهولي العب بيه بالليل اما ينام..
=تقدري تجيبهولي..
_اه هحاول بس مش دلوقتي عشان خدوه معاه...اه صحيح مقدرش اجي اطمن عليك لحد بالليل اما يناموا..انت عندك علبة الميه وده كيك عملته امبارح للعيال.. وده دوا مسكن للألم لو حسيت بحاجه وجعاك .سلام دلوقتي عشان احظر الاكل..عشان مش ناقصه مشاكل..
بقي يراقبها وهي تغادر بصمت..
مضى الوقت والشاب بقي نائما حتى شعر بها تدخل عليه..
_كنت نايم صحيتك..
=لا فايق بس مليت من القعده هنا مش متعود..
_معليش كلها كم يوم وهتبقى زي الحصان..
=انتي اسمك ايه مقولتليش..
_فتون اسمي فتون..وانت
=اسمك جميل قوي ورقيق..
_بحرج متشكره..
=انا اسمى صقر الشرقاوي..وهو يراقب ردت فعلها ..وكانت عاديه جدا..
_ اقدر اسىلك ايه هيا حكايتك.وهربان من ايه..
=هقولك بس مش دلوقتي..انتي متعلمه..
_ لا متعلمتش انا خلصت متوسط وبس..
= ليه..!!
_ عشان امي وابويا قالوا البنت مالهاش بالعلام..واخرتها على بيت جوزها واعيالها.
=امممممم وانت عندك كم سنه .
_عند تمنطعشر سنه . .
=انتي متجوزتيش لحد دلوقتي ليه..
_لااااا مهو انت مشوفتش العرسان عليا كده هو...بس اخويا قالي ..مينفعش اجوز دلوقتي واخلي عياله ..ومراته مدرسه تبقى مشغوله كل الوقت..
=اممممم وانت عادي معندكيش مشكله بده ..
_اه عادي...وانت مقولتليش عندك كم سنه..
=انا ياستي عند32 سنه متجوز وعند ولد جميل جدا ..
_ربنا يخليهملك..
=اه فكرتيني جبتي الموبايل معاكي..
_اه خد ياخويا كلمهم..
= بجد مش عارف اقولك ايه ..متشكر وربنا يقدرنا واردلك الجميل…
_ياخويا وانا عملت ايه..ربنا بعتك ليا عشان ليك عمر احمد ربنا ياخويا..
=الحمد لله..اخذ الهاتف واجرى بحثا على الانترنت ليصدم ويسقط الهاتف من يده …
_مالك ياخويا فيك ايه ..انت خشبت كده ليه ..شوفت ايه
صقر……..

رواية الصقر الجريح الفصل الثاني 2 - بقلم نورة عبد الرحمن
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent