Ads by Google X

رواية ملاك الأسد الفصل السادس و العشرون و الاخير 26 - بقلم بسملة مصطفي

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك الأسد كاملة بقلم بسملة مصطفي عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الأسد كاملة

رواية ملاك الأسد الفصل السادس و العشرون والاخير 26

بعد فتره وصلوا الي الشركه
اسد نزل وفتح لملاك العربيه
ونزلها وقفل العربيه واخدها ودخلوا الي الشركه
اسد مسك ايد ملاك بتملك ودخل
توجهت الانظار كل الموجودين علي العاشقين
اسد لاحظ كده واتكلم بغيره واضحه :في حاجه
كل واحد علي شغله يلا
ملاك ضحكت علي غيرته
ودخل اسد ملاك المكتب
اسد :بتضحكي علي اي يا ملاكي
ملاك :بضحك علي غيرتك الواضحه
اسد بصلها بطرف عينه وضحك وقعدها علي الكرسي
وهوا راح يكمل شغله
وملاك انشغلت بفونها
ولكن احست ملاك بحركه غريبه
ملاك بصت لاسد واتكلمت بصدمه :اسد
اسد بقلق :في اي يا ملاكي
ملاك :تعالي كده بسرعه
اسد قام بسرعه وراح عندها

اسد :في اي
ملاك اخدت ايده وحطتها علي بطنها
اسد بفرحه و بعيون مدمعه :بيتحرك بيتحرك يا ملاكي انا مبسوط قووي
ملاك مسكت وشه بين ايديها :تعرف انا مبسوطه قووي ان هيبقي عندنا طفل كرابط ما بينا
طفل يشبهنا في تفاصيل حياتنا وكفايه انه ابنك
انا اسعد واحده في الكون
اسد بفرحه :انا اللي مبسوط يا عيوني
اسد شال ملاك وراح قعد علي الكرسي وجاب كرسي تاني وقعدها قدامه وبدا يشتغل وهيا انشغلت تاني بالفون بتاعها
اسد خلص شغله واخد ملاك وراحوا قعدوا في كافيه علي النيل
اسد :تعالي بقي نتكلم علي بعض شويه.
احكيلي بقي عني
ملاك : انا من اول مره شوفتك فيها ولما اشتغلت هنا حسيت قد اي انت مغرور وعنيد ومتكبر
شايف نفسك علي الموظفين ولكن كنت بحس في بعض الاوقات انك حنين قوووي ولما جات لك ليان اختك انا سالتها اسمك اي قالتلي ليان ولما دخلت لك وانا كان في ملف هسلمه ليك بخصوص الوفد لقيتك حضنها وانا ساعتها ادايقت لان انا كنت معجبه بشخصيتك ولكن
اسد قاطعها :عايز اعرف اي السبب اللي خلاك تسيبي الشركه كام يوم ومتجيش للشركه خالص
ملاك كملت :انا ساعتها كنت معجبه بشخصيتك وكنت حبيتك الي حد ما ولكن مكنتش ببين علشان كنت خايفه تكسرني وتقولي بصيت لطبقت اعلي مني ومش نفس مستوايا كنت بحبك ولكن في قلبي ومكنتش بوضح ولكن حاجه انت عملتها خلتني اكرهك انك لما انا لغيت الشغل وقدمت استقالتي انت زودت علي البنود انه لو سيبت الشغل قبل ما اتمم السنتين هدفع غرامه ولكن كان البند ده مش موجود اصلا وذي حاجه زعلتني وانا لما جيت وقولتك هسيب الشركه وسافر لبلد حبيبي مستنيني فيها صدقني انا كنت بتقطع من جوايا وانا بتكلم في الحاجه دي لان مش سهل عليا اني اسيبك لاني لما اتعلق بشخص مبقدرش ابعد عنه ولكن في نفس اليوم انت عملت حادثه وكلمتني بطريقه وحشه وبعدها بكام يوم وأكملت بحزن ماما توفت وكان أصعب اللحظات اللي مرت عليا وانت وقفت جمبي وساعتها مرضتش تسيبني اسافر واتجوزتني واكملت بمرح انا اه عيشتك ايام ما يعلم بيها الا ربنا بس متنكرش ان مهما عملت هتفضل تحبني


اسد :انتي مهما عملتي هفضل احبك لغايه اخر نفس فيا
ولحد ما اموت هتفضلي مرات الاسد
ملاك :بلاش تجيب سيره الموت علي لسانك
علشان مقلبش عليك
اسد بضحك :واحنا مش قد قلبتك يا ست ملاك
يلا علشان نروح علشان في مفاجأة
ملاك :اي هيا
اسد :مانا لو قولت مش هتبقي مفاجاه
يلا بس نروح وهقولك
اسد اخدها وركبوا العربيه وشغلوا اغنيه
وبدأو يدندنوا
تاه قلبي لما لقاه
خلاني مشيت وراه
واتعلقت بعيونه واتعلقت بهواه
واللي بيحصلي ده مش حاجه طبيعيه ده اخد روحي وعنيا معاه.
تاه قلبي لما لقاه
خلاني مشيت وراه
واتعلقت بعيونه واتعلقت بهواه
واللي بيحصلي ده مش حاجه طبيعيه ده اخد روحي وعنيا معاه
عمري ما سيبو ولا لو عدي ميت سنه عمري في يوم ما انساه
ده اللي معاه ابتدي عمري وفوق كده ده اللي سعادتي معاه
ياااااه حلوه حياتي معاه الله عليه الله من السماء جايلي اكيد
راااح قلبي معاه وارتاح واهي زادت الافراح ويارب تاني تزيد ويارب تاني تزيد
بان الشوق في عيني بان والقلق والجنان
كفايه علينا اغاني ونكمل الروايه
بعذ فتره وصلوا البيت وهما مبسوطين
اسد لقاهم متجمعين راح علي امه باس راسها وسلم عليهم
وقال :عندي ليكم مفاجاه حلو
الجميع :قول
اسد :بكره كتب كتاب فهد وليان ويوم الاحد الفرح
ليان بفرحه :بجد يعني انا كتب كتابي بكره.
اسد :اقعدي اقعدي ده انتي حالتك صعبه خالص وواقعه قووي ههههههه
ليان بكسوف :بطل بقي يا اسد.
اسد :المهم دلوقتي انا جايب احسن ديزاينر للفساتين تنقي احلي فستان ليك وماما تنقي كمان
و ملاك تنقي بس يكون واسع
ليان وريم وملاك :ماشي
بعد شويه
الديزاينر وصلت واختاروا الفساتين
وملاك اتصلت علي حد وطلبت منه يجيب حاجة
الليل جه والكل طلع علي غرفه للنوم
تاني يوم
ملاك صحيت بدري وصحت اسد وجهزوا وخلصوا لبس ونزلوا
ملاك ساعدتهم في التحضيرات ولكن حاجات بسيطه علشان الحركه الكتير غلط عليها
وخلصوا كل حاجه
وجه الليل وبدا الكل يستعد للبس
ووصلت الميكب ارتيست اللي هتعمل مكياج ل ليان وملاك
ملاك طلبت من اسد ميطلعش الغرفه غير لما ترن عليه تقوله اطلع
ملاك لبست الفستان ولفت الحجاب عليه بطريقه جميله والميكب ارتيست عملت ليها مكياج بسيط وهادي
ملاك اتصلت علي اسد يطلع
ملاك سمعت صوت اسد قالتله يغمض عيونه
ملاك فتحتله الباب وهوا مغمض عيونه ووقفته قدامها وقالت له فتح
اسد بصدمه بصلها وهوا مش مستوعب انها لبست الحجاب
اسد :اي القمر ده فرحتيني قووي تعرفي انك لولا انك حامل كنتي شيلتك ولفيت بيكي
اسد حضنها وهوا مبسوط قوووي
ملاك :اي رايك في المفاجاه
اسد :احلي مفاجاه في حياتي يا حياتي
واسد دخل لبس وخلص ونزل هوا وملاك
اول ما ام اسد شافت ملاك بالحجاب باركت لها وقلتلها :طالعه زي القمر يا قلب امك
اسد :انا اللي ابنك علي فكره وبعدين هوا انا مش حلو ولا اي
ريم :كلكم ولادي وانت اصلا طول عمرك قمر ياا حبيبي
المعازيم بدات توصل واسد بقي يستقبل الكل
فهد جه
اسد سلم عليه وقاله
اسد :الف مبروك يا صاحبي انا بسلمك امانه وياريت تحافظ عليها
ليان بنتي قبل ما تكون اختي وانت لو فكرت تزعلها مش هيكفيني موتك
فهد :ليان دي في عيوني يا اسد وعمري ما افكر ازعلها ابدا وهكون ليها الزوج والصاحب والاب والأخ وكل حاجه ليها وهعوضها عن كل حاجه شافتها
اسد :وانا واثق فيك يا صاحبي
ليان فوق خلصت واسد طلع يجيبها بعد ما الماذون جه وسلم علي فهد
اسد طلع لقاها جاهزه قرب مسك ايدها وباس راسها وقالها
اسد :الف مبروك يا قلب اخوك
الف مبروك يا بنوتي كبرتي وشوفتك احلي عروسه
كان نفسي اشوفك بالابيض واشوفك وانتي احلي عروسه والحمد لله اتحقق حلمي
ليان بفرحه حضنته
اسد اخدها ونزل
الماذون بدأ في كتب الكتاب
وانتهي الماذون من كتب الكتاب وهو يقول بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
واول ما قال كده فهد جري علي ليان وحضنها وهيا حضنته وهوا لف بيها وبعد كده رقصوا مع بعض
اسد قال لفهد :انا سيبتك تحضنها عادي لكن دي اول مره واخر مره فاهم
فهد طلع قسيمه الجواز وقاله :شايف الكلمه دي يعني مراتي يا اسد مراتي علي سنه الله ورسوله
اليوم خلص وفهد استاذن من اسد واخد ليان وخرجوا وكان محضر ليها مفاجاه وانتهت المفاجاه وانتهي اليوم علي كلمات الاتنين اللذين انضموا الي تيم العاشقين انتهي اليوم بكلمه كلا منهم التاني
بكلمه بحبكككككك
بعد كام يوم
جه يوم الفرح وكان يوم جميل وخلص وليان سلمت علي اهلها وفهد أخذها وركبوا العربيه اتجهوا الي البيت وسط عياطها
فهد :بتعيطي ليه يا بنتي انتي فرحك كان انهارده
ليان :اهلي هيوحشوني قووي
فهد :هنبقي نزورهم يا روحي
وصلوا البيت وغيروا هدومهم……… وناموا
بعد شهرين
في الليل
ملاك بالم :اسد قوم الحقني
اسد قام بسرعه :في اي يا روحي
ملاك بصراخ :قوم الحقني انا بولد
اسد لبسها عبايه وشالها ونزلوا بسرعه علي المستشفي
واتجهت العائله ورائهم
اسد بعد ما وصلوا اخدوا ملاك الي غرفه العمليات
ثواني وكانت العائله كلها امام غرفه العمليات
اسد قلق علشان ملاك والام قاعده تدعي وتطمن اسد
اسد مش عارف نوع الجنين لانهم كانوا عايزين يخلوها مفاجاه
وبعد فتره
الممرضه خرجت بطفلين
الممرضه :الف مبروك يا استاذ اسد جالك بنت وولد
اسد مسك البنت وباسها واذن في ودنها واعطاها لامه
وكذلك الولد اخده وباسه واذن في ودنه
والممرضه اخدتهم ومشيت
بعد فتره ملاك اتنقلت غرفه عاديه
واسد دخلها
ملاك اول ما صحيت
اسد :حمدالله على السلامه يا روحي
ملاك بتعب :الله يسلمك
فين بنتي او ابني
اسد جابهم الاتنين
اسد :اتفضلي الاتنين اهو مش واحد بس
هههه
اسد هتسميهم اي
اسد انا هسمي الولد وانتي البنت انا هسمي الولد يزن
ملاك :انا هسمي البنت كيان
بعد كام يوم ملاك خرجت من المستشفي هيا والأولاد.
بعد خمس سنوات
ملاك خلفت تاني وبقي معاها كيان ويزن وادهم وتمارا
وليان وفهد بقي معاهم ولد وبنتين ليل ومراد ونور
وايان اتجوز من بنت اسمها صبا وخلفوا ولد بنت
الولد اسمه يونس والبنت اسمها ميرا
اسد بهمس لملاك :قلبي اصبح متيما بحبك يا عشق الاسد
وكأنك تسللتي الي قلبي واصبحتي جزء منه
بحبك يا ملاك الاسد
ملاك :وانا بعشقك يا اسدي
تمت بحمد الله
رواية ملاك الأسد الفصل السادس و العشرون و الاخير 26 - بقلم بسملة مصطفي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent