رواية سأحبك بالتاكيد الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم بتول عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية سأحبك بالتاكيد كاملة بقلم بتول عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات


 رواية سأحبك بالتاكيد الفصل السادس و العشرون 26

عمر : ميرنا … احنا مننفعش لبعض

كانت بتشرب عصير واول م خلص كلامه شرقت وقعدت تكح : انت قولت ايه … انت كنت بتتسلي بيا … يعني كل اللي عيشته معاك ده كدب
عمر : عمري م كنت بتسلي بيكي أو بشغل وقتي بيكي … أنا كنت بسيب شغلي عشان اشوفك
ميرنا : وكلامك ده معناه ايه … مننفعش لبعض !! … بعد كل ده مننفعش … انت اكيد بتهزر

عمر : مبهزرش … أنا قولت كده علشانك
ميرنا : اه صح … قولت كده علشاني .. طب ليه … ليه بتخليني احبك
عمر : خلاص حطيتي السبب من دماغك ومسألتنيش عليه
ميرنا : السبب واضح
عمر : بتسلي بيكي وحددنا يوم خطوبتنا !
ميرنا : عادي م انت خطبت هاله وفشكلتها
عمر : متشبهيش نفسك بيها … انتي ملاك مش شيطان … وعلشان مش عايز اسمع كلامك السم ده فهقولك ليه مننفعش لبعض … علشان أنا مبخلفش … أنا لسه عارف امبارح … واول م عرفت وانا متلغبط … لحد م قررت اقولك أننا مننفعش … انتي من حقك تتجوزي غيري وتبقي ام … وانا مش هقدر اخليكي تحسي الشعور ده … عرفتي ليه
ميرنا بصدمه : أنت بتتكلم جد
عمر : ههزر معاكي في حاجه زي دي يعني … أنا بحبك وبحبك اوي كمان بس مش كل حاجه عايزينها هتكون لينا … وانا مش هقدر اسعدك وأشوف في عينيكي فرحة انك ام
ميرنا : وانا بموت فيك ومش عايزه غيرك حتى لو ايه اللي حصل
عمر : انتي كده بتظلمي نفسك … وانا هحس بالعجز
ميرنا : انا راضيه بأي حاجه طول م انا معاك
عمر : طب هطلب منك طلب
ميرنا : اتفضل
عمر : هعمل عمليه
ميرنا : ليه … ربنا عايز كده يبقى نرضي بأمر الله … واللي فيه الخير يقدمه ربنا
عمر : هكون مرتاح اكتر لو عملت العمليه دي
ميرنا : هو براحتك طبعا … بس الأمر ده هيحتاج وقت
عمر : لا متقلقيش
في مكان تاني
_: يا بابا انت اكيد بتهزر … ازاي هتجوزوه لحد من بره العيله
*: هو عايز كده … براحته
_: هو قالك أنه عايز كده
*: قالي أنا وعمك وعمتك
_: تمام
نزلت تحت تتمشى في جنينة الفيلا وهيا سرحانه ودموعها نزلت من غير م تحس
:_ بخ بخ أنا جيت
فاقت من شرودها : خضتني بجد
_: ايه ده مالك شكلك معيطه … مين اللي مزعلك انطقي
*:أنا كويسه … بس في تراب دخل في عيني
_: متأكده !!
*: اكيد
باس راسها : أنا حاسك زعلانه من حاجه … لو في حاجه مضيقاكي ياريت تقوليلي علطول
ردت بابتسامه : حاضر
سابها ومشي وجت بنت عمها
_: ندي !!
ندي : نعمم يا فيروز
فيروز : انتي كويسه … شكلك معيطه
ندي : لاء … خالص
فيروز : انتي عرفتي
ندي : ويارتني م عرفت … حاسه اني اتكسرت
فيروز : متقوليش كده … اكيد خير
ندي : وهو فين الخير ده … حبيب عمري بيروح مني … اكتر حاجه اتمنتها من الدنيا محصلتش … طب ازاي مشاعري ناحيته عمرها م اختلفت … انا كنت بحسب أن في مشاعر متبادله … كنت بحلم بيه يوميا على الله … كنت بطلبه من ربنا في كل ركعه … الاقي بابا بيقولي أنه هيتجوز واحده من بره العيله … عن كسرة قلبي وقتها يا فيروز … اتحطمت … وانتي تقوليلي ده أخويا وانا عارفاه اكتر من اي حد … وتقوليلي هو كمان بيحبك مش انتي بس … طب ليه بتعشميني
فيروز : أنا مكدبتش عليكي والله … ده اللي كنت شايفاه
ندي : ياريته كان أخويا مش ابن عمي …
ياريت
بعد شهر
نيره : هتكوني احلى قمر بجدد
ميرنا : أنا حاسه بإحساس غريب
نيره : طبيعي … انهارده خطوبتك
ميرنا : حاسه اني بحلم
كانت ميرنا في الكوافير وجه بالليل وكانت حلوه اوي وكان عمر مستنيها بره تطلع
خرجت واول م شافها انبهر بيها
عمر : م تيجي نخليه فرح بدل خطوبه ونروح
ابتسمت ميرنا : كلها شهر كمان وخلاص
عمر : وساعتها هكون اسعد واحد في الكون
خدها وراح القاعه وكانوا ناس كتير اوي موجودين من عيلة ميرنا وعيلة عمر
ندي : جايبها معاه
فيروز : انسيه يا ندي … ده أخويا وانا عارفاه اكتر من اي حد
ندي : برضو ام الجمله اللي معندكيش غيرها دي … وفي الاخر بلاقي خازوق في وشي
فيروز : يا ستي بحاول اساعد
ريهام : انتوا بتتكلموا علي ايه
ندي : مفيش .. خليكي مع خطيبك وسيبينا احنا سناجل مع بعض
زينه : ندي … أنا جتلي فكره حلوه اوي
ندي : ابهريني
زينه : اتعرفي على حد وارقصي معاه وتعمدي تغيظيه … ده أخويا وانا عارفاه … هيركبه ١٠٠ عفريت
ندي : وبابا ومازن … دول هيروقوني
فيروز : سيبي مازن عليا
زينه : وانا سيبي عمو عليا
علشان اللغبطه وكده ( ندي ومازن اخوات ولاد عم هاني …. مالك وزينه وفيروز اخوات ولاد عم حسن …. فاطمه وريهام اخوات ولاد عمه فوزيه … )
زينه : عمو … في واحد شاف ندي وقالي أنه عايز يتقدملها
عم هاني : ومجاليش ليه
زينه : ميعرفش مين عيلتها … هو جه يتكلم معاها بس هيا صدته وهو طلب مننا نتكلم مع اي حد كبير علشان يتكلم معاه
عم هاني : هو فين
زينه : اللي واقف هناك ده
بعد شويه جه عم هاني وطلب من ندي تتعرف عليه ولو استلطفته يحددوا خطوبتهم
ندي : اللي تشوفه يا بابا
قامت معاه وقعدت تهزر وتضحك معاه وكل شويه تبص لمالك بس هو في دنيا تانيه مع حبيبته
ندي : عن اذنك
_: رايحه فين … تعالي نرقص يمكن يحس
ندي : انت …
_: اه اه .. أنا زميل زينه وهيا فهمتني انتي عايزه توصلي لايه
ندي : بس هو شكله فرحان معاها … أنا كنت فاكره أنه بيحبني … لكن هما هيتجوزوا الاسبوع الجاي … عليه العوض … عن اذنك
عند ميرنا وعمر
عمر : انتي اللي ربنا عوضني بيها عن كل حاجه
ميرنا : أنا بقا مليش حد غيرك … مش عايزاك تخذلني
ميرنا : أنا واثقه في ده
فجأه حصلت ضجه والكل بيجري و

google-playkhamsatmostaqltradent