رواية احببت صعيدية الفصل الاول 1 - بقلم وفاء يوسسف

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت صعيدية كاملة بقلم وفاء يوسسف عبر مودنة دليل الرويات 


 رواية احببت صعيدية الفصل الاول 1

_ازاي يا بابا بس

_زي ناس

_ انا اتجوز من الصعيد

_ و ماله الصعيد أن شاء الله

و بعدين مالك بتقول انا انا كده كأنك ابن  الوزير

_ مش قصدي و الله يا بابا  بس انا مش هتتجوز صعيدية

_ و مالها الصعيدية  مش احسن من البنات اللي هنا  اللي مش عارف ميكب اب

بالف جنية و مش عارف خروجة كل يوم

_ بس بس خلاص 

_ افهم من كده انك موافق.

_ لاء طبعا مستحيل

_ و مالها الصعيدية اللي تقولك حاضر ونعم  و اللي اسمعك في كل كلمه

_  يا بابا بس 

_ بس ولا  مبسش  كفايه كلام لحد دلوقتي  و جهز  شنطتك علشان  هنسافر الصعيد بكره  و هتكتب الخميس الجاي

_. ايييييييييييه  يا بابا ازاي و انا لسه مشفتهاش

_تشوفها. لما تتجوزها

_  يا بابا   طيب افرض. معجبتنيش

_. متقلقش. اهم حاجه  التربية و زوق ابوك مفيش منه 

 _ اه ما هو باين

_. ولد

_ بابا انا مش هتجوزها انا بحب سما

_ البنت. دي مش هتدخل بيتي فاهم

_بس انا بحب دي يا بابا. و مش هتتجوز صعيدية وده قراري

_ لو متجوزتهاش يبقا لا  انت ابني ولا اعرفك

_ لا طبعا يا بابا  انت اللي بقيلي من الدنيا  و متهونش عليه ٠

_ طيب. يلا نام علشان  بكره ننزل الصعيد 

_ حاضر. تصبح على خير

_ و انت  من اهله.

أسر يلا قوم  بقا يلا

 أسر :   ايوة  يا بابا   هقوم اهوه

يلا  يبني  علشان نسافر اتاخرنا

أسر.     طيب يلا اهوه.  صباح الخير يا أحلى. حودة

محمود. ( ابو أسر)  صباح النور.  و يلا بقا علشان. تجهز  و تفطر و يلا

محمود.     يا ام احمد

ام أحمد    نعم يا بيه

محمود    حاضري الفطار بسرعة

ام احمد.       حاضر يا بيه

أسر    جهزت

محمود     قمر

أسر ... اومال انت ابن. محمود الشناوي 

الشركات العالمية

محمود بطل. فشخرة و يلا بقا

أسر انت  لسه مصر  على طلبك

محمود. و بدء يغضب هو احنا مشاتفقنا

أسر.    ايوه بس قلت يمكن قلبك حن 

محمود :  ليه حن شايفني بعض  اومال

أسر.    هههههه لا مين قال كد. يلا يا حاج 

محمود   يلا

بعد  ما صلوا الصعيد

اهلا اهلا نورتونا

محمود و أسر بنورك  

.

اتفضلو اتفضلو  الالبيت نور

 متشكرين

محمود.  يلا يا أسر اطلع انت فوق وارتح  ممكن توريله الاوضة

أسر تمام يا بابا.  و انت مش هترتاح

محمود انا وراك على طول

أسر.    تمام

أسر        في الاوضة.

أسر. بتفكير. يا رب هتكون. جوازه. نوعه ايه دي. ولا البنت هيكون شكلها  ايه  يا نهار   ده  باينله مرار طافح. طافح.    وبعد تفكير نام.  أسر. 

صحي أسر على  صوت زغاريط  ماليه البيت

بيقوم أسر وبيلبس وبيجهز نفسه علشان النهارده كتب الكتاب

بينزل أسر وبيبتدو بكتب الكتاب  

محمود مبروك يا ولدي. عشت و شفوتك عريس   

أسر اللله يبارك فيك.

محمود يلا  روح على اوضتك     و بعد اسبوع هنرجع مصر

أسر. تمام

بيدخل أسر الاوضة. 

أسر  بصدمة. :     اييييييييه دههو في كده 

أسر راء  فتاة. ذات   قنبلة من الجمال بشرته خمرية.  و عيونها. أخضر مختلط مع. الرمادي  و قصيرة  جزابة بعني الكلمه

أسر. في   نفسه  :   ودي هطفشها ازاي. ده حتى حرام عليا   

أسر.    احم. احم

تنظر له الفتاه. بعينها   فايسرح في جمالهم 

الفتاة. :   احم احم.

ينظر لها أسرو يجلس جنبها    :    احم   

هو انت اسمك. ايه.

الفتاة. :   مسك

أسر في نفسه :  اسم على مسمي يخريبتك

أسر :    طيب  بصي يا. مسك انا لسه شايفك  انهارده. و احنا. ممكن نبقا صحاب  بس

مسك :   ازاي كان كده ماشي

أسر   : اوك   يلا.

مسك : يلا ايه

أسر  :  ننام   

مسك :   لا. هتلعب معايا الأول

أسر   :  ايه

مسك :  العب باليه

أسر : اييه 

كلبز بجنية

أسر :  بتقولي ايه

مسك:  باتون ساليه

أسر  :  بت  اتظبطي

مسك هو انت شايفني معوجعه ولا  أيا

أسر : يابت اسكتي

مسك : هي هي هي 

أسر. سافله.  قومي يابت منها قومي

جرت مسك على الحمام ثم أخذت شاور. و خرجت  مرتدية  بيجامة. بيضاة. مزينه بالورود الحمراء

أسر  أول ما شفها سرح فيها و قعد يقرب

مسك :   ولا. ابعد  حركات الأفلام  دي ابعد عني منها مش فاضية انا    و زقته  بعيد

أسر. : اه يا بت المجنونة

مسك. : بتجول  حاجه

أسر. :  تسلم الايد اللي   وقعتني

مسك : هههههههههههه.  هات ايدك 

 رواية احببت صعيدية الفصل الاول 1 - بقلم وفاء يوسسف
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent