Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل التاسع عشر 19 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

  رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكاية قمر الفصل التاسع عشر 19

ليل : فيلا الألفي

آسر : ايه ؟؟
ليل : ايه تعرفها !!
آسر بإنكار : اه اه اعرفها طبعا دي فيلا قريبة من فيلاتنا

ليل بابتسامة : طب كويس
آسر : مقولتليش بقا تشربي ايه
ليل : لا مش وقته علشان منتأخرش ع المحاضرة
 آسر : طب روحي انتي وانا هعمل مكالمة وجاي وراكي
ليل : ماشي
( آسر مستغرب ازاي بتقول ع ابوه عمها وهو مالهوش عمام اصلا !! )
اتصل بزين
آسر : زين عامل ايه
زين : اهلا اهلا .. بالبيه اللي سايبنا ف القرف ومشي
آسر قلق اكتر : ليه حصل ايه ؟
زين : البيت اتجنن خلاص وبقا لا يطاق ..
آسر: فاهمني طب حصل ايه
زين : ابوك ونور جايبين ناس من الشارع تعيش معانا ف الفيلا .. انت لازم ترجع علشان نشوف حل للموضوع دا
آسر : من الشارع ازاي.. انا مش فاهم حاجة
زين : هحكيلك…..
___________________________
نور بتخبط الباب : احم احم ممكن ادخل
قمر : طبعا يانور … دا بيتك ياحبيبتي اتفضلي
نور : عاملة ايه بقا .. مرتاحة ف المكان دا ولا تخليكي معانا .. جوا
قمر : بيني مابينك يانور انا حاسة اني مش مرتاحة ف وجودي وحاسة اني تقيلة كدا .. انتو كتر خيركم والله اذا كان انتي ولا استاذ احمد ربنا يبارك ف عمره .. بس حاسة ان باقي البيت مش هيتحملونا .. متعودتش اكون تقيلة ع حد .. انتي فاهمني يانور

نور : فاهماكي ياقمر بس صدقيني انتو مش مضايقنا خالص والله .. بالعكس انا حاسة ان البيت هيكون ليه روح بوجودكم بعد ما بقا مطفي من وقت موت ماما ..
قمر : ربنا يرحمها ياحبيبتي .. بس انا اسفة يعني ف اللي هقولو .. بس اخوكي شكل روحه ف مناخيره وحاسة مش طايقنا خالص
نور بتضحك: زين فعلا روحه ف مناخيره وعصبي دايما .. بس طيب اوي والله .. هو بس علشان لسه متعاملش معاكم لو اتعامل هيحبكم زي مانا اتعاملت معاكم وحقيقي.. انتو ناس جميلة اوي
قمر : دا من ذوقك ياحبيبتي والله .. الا صحيح كنت عاوزة اسألك ع حاجة
نور : اتفضلي
قمر : انا من ساعة ماجيت وانا شايفة اخوكي الصغير قاعد لوحده مش بيتكلم مع حد ..
نور بصيت ع كريم بزعل : لا كريم مبيتكلمش اصلا
قمر : ياحبيبي اخرس ربنا يشيل عنه
نور : لا مش اخرس بس هو منع الكلام عن نفسه من وقت موت ماما
قمر : ياحبيبي يظهر كان متعلق بيها اوي .. طب مودتهوش لدكتور

نور : راح لدكاترة كتير اوي وكلهم اجمعوا ع ان النطق متوقف عليه هو .. لما من نفسه يحب يتكلم هيتكلم
قمر : طب هو انا لو قعدت معاه وكدا عادي
نور : هو عادي بس هو مش هيرد عليكي مهما عملتي
قمر : نجرب مش هنخسر حاجة
نور : ياريت والله ياقمر دا بابا هيفرح اوي لو كريم رجع اتكلم
قمر : بإذن الله يانور قولي يارب
نور : يارب
___________________________
ليل : كل دا بتتكلم
آسر : اه في حاجة
ليل : لا مافيش
آسر : ماشي
ليل : هو انت عندك اخوات
آسر كان هيقول افتكر اللي هيعملوا : لا معنديش
ليل : عايش مع مامتك وباباك بس
آسر : مامتي متوفية..
ليل اتضايقت : انا اسفة فكرتك بيها
آسر بعصبية : ومين قالك اني نسيها اصلا
ليل : مش قصدي كدا .. انا اقصد
آسر : مش عاوز افهم قصدك ايه .. ركزي الدكتور جه
ليل بصيت باستغراب ايه يخلي يقلب فجأة !!
_______________________________
تونة : انا زهقت .. عاوزة انزل بالبسين
قمر : اقعدي هنا متتحركيش من جنبي كفاية المصيبة اللي عملتيها الصبح الله يباركلك
تونة : ماليش دعوة عاوزة انزل بالبسين
قمر : مافيش نزول يعني مافيش نزول فاهمة ولالا
تونة حطيت ايدها ف وسطها ونفخت : طااايب هتشوفي
_____________________________
هدي : خير يا صافي بتلبسي وراحة فين
صافي : راحة اقابل آسر ياماما عاوزة حاجة
هدي : انتو اتصالحتو
صافي : احنا من امتا بنتخاصم اصلا .. آسر مبيعرفش يزعل مني ..
هدي : ياسلام اومال كنتي متجننة علينا ليه امبارح .. وابعدوو عني محدش يدخل الأوضة.. كان علشان ايه الجنان دا كله
هدي : طيب ياحبيبتي ربنا يهديكم
صافي : يارب ياماما .. اسيبك انا بقا علشان متاخرش عليه .. بااااي
هدي : باي يامجنونة
__________________________
ليل : ممكن اعرف ايه سبب تغيرك فجأة دا ..
آسر : ولا حاجة بس المكالمة ضايقتني شوية

 رواية حكاية قمر الفصل التاسع عشر 19 - بقلم وردة في البستان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent