Ads by Google X

رواية ملاك الأسد الفصل التاسع عشر 19 - بقلم بسملة مصطفي

الصفحة الرئيسية

     رواية ملاك الأسد كاملة بقلم بسملة مصطفي عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الأسد كاملة

رواية ملاك الأسد الفصل التاسع عشر 19

وأغلق أسد غرفه ليان واتجه الي غرفه ملاك ولكن كانت صدمته لما ملقاش ملاك في الاوضة
وقعد ينادي علي ملاك
أسد :ملاك ملاك انتي فين
ولقاها خارجه من الاوضه بتاع الملابس وبترد عليه :نعم بتنادي لي
أسد :قلقت لما فتحت الاوضه وملقيتكيش واخدها في حضنه ولكن هيا خرجت منه سريعا واتجهت الي السرير وقبل ان تنام
أسد نادي عليها :في اي انتي بتعامليني كده لي
ملاك بهدوء :أسد طلقني
أسد باستغراب :اطلقك
ملاك :ايوا طلقني انا مش عايزه اتعبك معايا وانت تستاهل واحده من مستواك وتستاهل واحده احسن مين ميت مره
أسد راح وقعد جمبها :بس انا مش عايز اي حد منهم انا عايزك انتي انتي االي دخلتي قلبي ومستحيل تخرجي منه ابدا
ملاك: بس انت اي ذنبك انك تفضل مع واحده زي
اي اللي جبرك انك تفضل معايا
أسد وهوا بيشاور علي قلبه :علشان ده حبك انتي ومستحيل يزهق منك
ملاك انا بحبك ونفسي اسمعها منك
ملاك :هتسمعها في الوقت المناسب يا أسد
اسدد :ماشي يا ملاك
واتجه الي غرفه تغيير الملابس وغير هدومه واتجه الي السرير واحضنها ونام
********_______*********
نروح عند المجهول
اكيد منتظرين تعرفوا مين المجهول ده
احنا عارفين واحد منهم واللي هوا أسر
اما التاني فيبقي واحد عاقد صفقه مهمه مع شركه الأسد واسمه سيف
نتعرف علي سيف
(سيف الأنصاري واحد من رجال الأعمال ولكنه بيكره أسد بشده لانه طول عمره اسد اشطر منه وبيكسب صفقات كتير وليه اسم في السوق وعقد معاه الصفقه دي علشان يكسبها ويكسره ولكن هوا ميعرفش الأسد هيعمل فيه اي
سيف عنده 27 سنه رياضي وأهله متوفيين وهوا عايش مع اخته اللي اصغر منه في الفيلا)
أسر : طب احنا دلوقتي هنجيب ورق الصفقه ازاي ومفيش حد تبعنا في الشركه يقدر يجيبها
سيف :انا بفكر ابعت حد من اللي بيشتغلوا عندي علي اساس انه محتاج شغل وبكده يقدر يجيب لينا الأوراق
أسر :مهو ممكن يعرف
سيف :هيعرف ازاي يا غبي احنا هنعمل svمزيف للعميل اللي احنا هنبعته وبكده مش هيقدر يشك فينا
أسر :ماشي يا سيف
سيف :بس يا تري نبعت مين؟؟
أسر :اي رايك نبعت زياد
سيف :تمام
********________*********
تاني يوم في الصباح
ملاك صحيت قبل أسد وطبعت قبله علي خده وبدأت تلمس وجهه
ملاك :انت حلو اووي وانت نايم واحلي وانت صاحي
أسد كان سامع كل الكلام بس مرضيش يكسفها
ملاك :تعرف يا أسد انا نفسي احكيلك عن حاجات كتير بس خايفه احكي
أسد لحد اللحظه دي وكان عايز يرد عليها
ملاك :عايزه احكيلك عن حياتي
عايزه احكيلك مشاكلي
عايزه اقولك اني يوم ما جيت الشركه ليك وقولتك ان انا مش بحبك وانا هسافر علشان بحب حد تاني ويومها انت عملت الحادثه انا كذبت عليك وانا مفيش. حد في حياتي انا بحبك انت يا أسد بس كنت خايفه اقولك لترفضني وتهيني علشان انا بصيت للاعلي مني وانت مستواك فين. انا فين كنت خايفه تجرح مشاعري وتكسرني وتكسر قلبي قولتلك كده اما انا بحبك وبقيت مطمنه لوجودك كمان بقيت بحس معاك بالأمان بحبك يا أسد ومش بحبك بس انا بعشقك
أسد لتاني مره يسمع الكلمه دي منها اول مره مكانتش في وعيها وتاني مره اهي بس هوا مش عارف اذا كان كلامها اكيد ولا لا
أسد في اللحظه دي فاق وقال لها :لي مقولتش الكلام ده وانا صاحي لي عايزه تحرميني من حاجه انا كان نفسي اسمعها
ملاك بتوتر :أسد انت صاحي من امته
أسد :انا صاحي من اول كلامك كله ومن اول ما صحيتي
لي مش عايزه تعترفي بحبك وتفرحيني لي يا ملاك
ملاك :انا اهو بقولك اهو وحتي وانت صاحي
انا بحبك يا اسدي
ومش بحبك بس بعشقك
أسد :بجد يا ملاك طب انا في حلم ولا حقيقه
ملاك :لا حقيقه يا أسد
أسد :وانا بحبك يا ملاك من اول ما شوفتك وكنت دايما بحكي لماما عنك
حبيتك من اول نظره من اول ما شوفتك وانا بحبك يا ملاك انتي دخلتي قلبي ومش هتخرجي منه
حبك هيفضل في قلبي وكل ثانيه بيزيد في قلبي
بس انا عايز اطلب منك طلب
ملاك:اطلب يا أسدي
أسد : ممكن تدعي لمامتك بالرحمه وتبطلي تعيطي علشان خاطري
ملاك بحزن : ماشي يا اسدي هحاول
أسد : انا عارف انه صعب عليكي بس انا موجود معاكي اهو وانا موجود فاي وقت عايزه تكلميني فيه
ملاك :ربنا يخليك ليا
ممكن اطلب منك طلب انا بقي
أسد : اطلبي يا ملاكي
ملاك :اوعي تسيبني يا أسد في يوم من الايام مهما حصل انا مبقاش فاضلي في الدنيا دي غير انت
أسد : هوا في حد بيسيب قلبه وروحه وكل حياته هسيبك واروح لمين يا ملاكي
ملاك بفرحه واحتضنته :انا بحبك قووي ربنا يخليك ليا

رواية ملاك الأسد الفصل التاسع عشر 19 - بقلم بسملة مصطفي
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent