Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل السابع عشر 17 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

    رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكاية قمر الفصل السابع عشر 17

زين : نعمممم !!!!!
____________________________
صافي نايمة باهمال والموبايل ف ايدها رن .. قامت مفظوعة
صافي بفرحة : دا آسر .. ردت.. أيوة ياآسر.. فينك كل دا من امبارح .. كنت عاوزة اكلمك .. انا اسفة اوي ياآسر لو زعلتك … قولي انت فين واجيلك
آسر : اهدي في ايه .. انا مش زعلان منك اصلا
صافي : اومال مكنتش عاوز تكلمني ليه
آسر : كنت نايم .. انتي كنتي بتكلميني عاوزة حاجة
صافي : اه عاوزة اشوفك ياآسر .. تعالي نقضي اليوم مع بعض
آسر : لا مش هينفع انهاردة .. انا ف الكلية
صافي : بتعمل ايه هناك
آسر : روحت اخد المحاضرات من ليل
صافي بعصبية : قول كدا بقا مش عاوز تقابلني .. علشان ست زفتة ليل
آسر بعصبية : والله انا نازل علشان المحاضرات اللي اعتذرت بسببها انبارح .. مش علشان ليل
صافي : طيب خلاص متزعلش .. خدت منها المحاضرات
آسر : مش لقيها اصلا شكلها مجتش
صافي : اه من اولها بقا هتغيب
آسر : معاكي رقمها طب اشوفها فين
صافي : كمااان عاوز رقمها
آسر : خلاص ياستي مش عاوز حاجة .. اقفلي يا صافي .. اقفلي
صافي بتنفخ وبتحدف الموبايل : وبعدين بقا ياآسر .. هتفضل كدا لحد امتا
_____________________________
زين : هيعيشوا ازاي مش فاهم ..
نور : يازين بيتهم ولع امبارح و ..
زين ضحك جامد : لا جامدة بجد القصة بيتهم ولع ومش لاقين حتة يقعدوا فيها وساعدينا يانور داحنا انقذناكي انبارح … ونور زي الهبلة صدقت
نور بعصبية : انا مش هبلة ياا زين .. مش زنبي انك شايف كل الناس وحشة ..
زين : انتي متعرفيش الناس اساسا علشان تعرفي تحكمي عليهم اذا كانوا وحشين ولالا
نور : ولا انت تعرفهم .. صدقني لما تعرفهم هتغير رايك .. انا اعرفهم من انبارح بس والله حسيت بدفي وسطيهم غريب ..
زين : يابنتي دول ناس متمكنة ف الحاجات دي .. الناس دول مينفعش تثقي فيهم.. وازاي تسمحيلهم يعيشوا هنا ..
نور : انا واثقة في كلامهم .. ع العموم بابا هيتاكد من حوار بيتهم دا .. لو البيت مولعش هنعرف .. ساعتها يكون ليك حق تتكلم
زين :هو بابا كمان عرف
نور : هو اللي قالها هتقعد معانا هنا .. لحد مايجددلهم بيتهم
زين : ياحلااااووة … البيت اتجنن اقسم بالله
_______________________
ليل : المكان هنا حلو اوي .. بس هنحتاج نجيب هدوم بدل اللي اتحرقت طبعا
تونة : البيت اتحرق اهئ اهئ اهئ
ليل حضنتها : خلاص ياتونة متعيطيش بقا .. اهو احنا ف بيت احسن
تونة : الشكلاطة والجلاطة و الحاجات الحلوة كلها ولعت ياليل اهئ اهئ اهئ
ليل زقتها : غوري يابت من قدامي
تونة : غوري انتي
قمر سرحانة ومبتتكلمش
ليل وتونة بصوا لبعض
ليل : دي سرحانة ف ايه دي
تونة: اقطع دراعي من هنا اهوت ان مكانت بتفكر ف الموز
ليل : بس يابت اسكتي .. قمر .. يااااااقمر .. ياااقمررررر
قمر بخضة : في ايه يا ليل بتزعقي ليه .. انتو كنتو بتقولو حاجة
ليل : انتي مش سمعنا كل دا
قمر : عاوزة ايه
ليل : مالك مش مبسوطة ليه
قمر : وايه اللي يبسطني .. بيتنا ولع وشق عمري راح.. والشارع وجيرانا وحبايبنا … كل دول راحوا ف غمضة عين .. وحياتنا اتشقلبت .. وبقينا لجأين عند الناس .. بعد ماقولت انا مباخدش مقابل جدعنتي .. اديني خدته اهو .. كل دا و مش عاوزني ازعل ولا حتي أفكر فيه
ليل : انتي نسيتي حاجة مهمة سبب ف انك تفرحي .. ان رغم كل حاجة راحت .. احنا لسه مع بعض .. تفتكري لو واحدة فينا كانت جوا البيت كنتي هتزعلي عليها ولا ع البيت
قمر : لا يا ليل متقوليش كدا .. انا كل لما افتكر ان تونة كانت ممكن تكون جوا .. احس ان قلبي بيتشال من مكانه .. بعد الشر عنكم .. يارب مشوفش فيكم حاجة وحشة ابدا
ليل : يارب ياحبيبتي .. ممكن بقا تنبسطي كدا احنا مع بعض .. وتونة اهي زي القردة معانا
تونة : هاااااا
ليل : اقصد زي الغزالة معانا .. زي النسمة معانا .. ملاك يااخواتي ملاك
قمر ضحكت : ربنا يخليكوا ليا .. الحمدالله ان محدش منكم جراله حاجة
ليل : احم طيب استأذن انا بقا علشان هروح الكلية
قمر : ماتخليكي انهاردة ياليل
ليل : لا مش هينفع كفاية ف محاضرة راحت عليا .. يلا عن اذنكم
___________________________________
في الشركة
زين : ادخل
سهر : زين عاوزة كل الملفات اللي تخصني هنا لو سمحت
زين : تمام .. شكلك زعلان في حاجة
سهر : يعني انت معرفتش ان فاروق قرر يسفرني
زين : طيب ماترفضي عادي .. اكيد مش هيجبرك
سهر : لا هيجبرني يازين .. انت متعرفهوش .. طول عمره بيجبرني ع كل حاجة
زين : طيب اهدي .. انا هخلي بابا يكلموا متزعليش نفسك
سهر : ياريت يازين حد يكلموا .. انا مش عاوزة امشي من مصر .. انا عاوزة افضل جنبك
زين بعد واتضايق
سهر : اقصد جنب كل اللي بحبهم انت ونور وفاروق وصافي .. مش عاوزة ابقا لوحدي ف غربة

 رواية حكاية قمر الفصل السابع عشر 17 - بقلم وردة في البستان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent