رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس عشر 15

في فيلا راجي ….
كانت الدمو*ع مملوه بالفرحه وهم يحتضنون بعضهم البعض بعشق قد تمم الله زواجهم علي سنه الله ورسوله واخيرا قد اجتمعوه ذلك العاشقان .
راجي بعشق وهو يقبل يدها بسعاده /الف مبروك ي نور عيني مبروك .
رحمه بدمو*ع الفرحه الكبيره/الله يبارك فيك ي حبيبي مش قادره اصدق ي راجي أننا اتجوزنا وبقينا مع بعض ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
سليم بطفوله وبراءه/وانا ي ماما مش حبيبك .
رحمه وهي تحتضنه بحب /ده انت قلبي ي روح ماما انتوا الاتنين حبايب قلبي .
راجي بغير*ه /بقولك ايه يالا روح نام في حضن عمك .
شريف بابتسامه وغمز*ه /ايوه ي عم الله يسهله تعال ي سليم ي حبيبي نلعب شويه مع بعض في الجنينه .
سليم بفرحه /ماشي ي عمو .
راجي بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي شريف .
شريف بابتسامه وسعاده /ربنا يسعدكم ي حبيبي يارب يلا ي سولي.
راجي وهو يحملها بعشق واشتياق /تعالي بقا علشان النهارده ي قاتل ي مقتول .
رحمه بعشق /بحبك .
راجي بعشق /وانا بموت فيكي ي روح قلبي.
في الجناح الخاص بهم …
رحمه بعشق وهي في احضان راجي /مبسوط ي راجي .
راجي وهو يقبلها بعشق/متخيله تكوني بين ايديا وفي حضني ومعايا انتي وابني مكونش مبسوط .
رحمه بابتسامه/انا مش عايز حاجه تفرقنا عن بعض ابدا ي راجي .
راجي بابتسامه ساحره /اوعدك اني مستحيل نبعد عن بعض ابدا المهم ي رحمه علشان نبدا حياتنا بجد صح مسمحاني .
رحمه وهي تقبله بعشق /انا مسمحاك من زمان من قبل حتي لما اشوافك ولما شوفتك سمحتك اكتر بحبك ي راجي بحبك .
راجي بغمز*ه /انا بقول نجيب اخت بقا ل سليم كفايه عليه كده .
رحمه بضحك /هههه امرك ي سيدي .
******************.
في فيلا مراد ..
عمار وهو يحتضنها بابتسامه /الف حمد علي السلامه ي روحي .
ندا وهي تقبل يده بحنان/الله يسلمك ي حبيبي متخا*فش ورايا رجاله .
اسر بأ*سف وند*م/سمحني ي بابا انا عارف اني ياما عصي*تك ارجوك تسمحني ي بابا.
عمار بابتسامه وسعاده/انا عمري مز*علت منك ي اسر انت ابني ربنا يخليكم ليا ي ولاد وانت ي مراد وانتي ي ساره انتوا بقيتوا خلاص ولادي .
مراد بابتسامه/ده شرف لينا سعادتك .
اسر بابتسامه/قولت ايه ي مراد في الطلب الي طلبته منك .
ندا وهي تحتضن اسر /جرا ايه ي قلب اختك هو يقدر يرفض .
مراد بابتسامه/ده تهديد ولا ايه .
ندا بابتسامه وهمس /ايوه تهد*يد وهتنفذ*ه علشان خاطري ي مراد باشا من غير كلام .
مراد بغمز*ه وعشق/وماله مانتي الي في القلب ي روح القلب .
ندا بابتسامه وعشق /ايوه طبعا .
مراد بابتسامه/ايه رايك ي ساره .
ساره بخو*ف وار*تباك /مش عارفه ي مراد .
اسر بابتسامه وحنان /ساره انا عارف الي بتفكري فيه اوعدك أن الي فات هخليكي تنسيه ونعيش في حب وسعاده وبس اوعدك علشان خاطري وافقي واوعدك هخليكي اسعد ست في الدنيا كلها .
ساره بابتسامه و*خجل /موافقه .
ندا بابتسامه ومرح /لللللللوي ايوه كده خلونا نفرح .
مراد وهو يحتضنها بعشق/طب واحنا مش هنفرح ولا ايه .
ندا بابتسامه وعشق /بحبك ي مراد بحبك ي اجمل راجل في الوجود .
مراد وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي روح مراد ي حياته الي رجعتله من جديد بعد مخلاص كان فقد الامل في كل حاجه.
ندا بابتسامه وهمس /طب علي فكره انا حامل ي جوكر .
مراد بسعاده لا توصف وصراخ /بجد حامل بجد ي ندا اوعي تكوني بتهزري .
ندا بضحك/هههه ايه اهدا كده .
مراد بسعاده /اهدا ايه بس معقول هيكون ليا ابن منك معقول حياه مراد احلوت اوي كده .
اسر وهو يحتضن ندا بسعاده /الف مبروك ي قلب اخوكي الف مبروك ي مراد .
مراد بابتسامه/تسلملي ي اسر .
اسر بابتسامه وهمس ل ساره /عقبالنا ي سوسو .
ساره بخ*جل /أن شاء الله.
امين باستغراب /ده مين الي هيجيلك دلوقتي ي مراد.
مراد باستغراب /مش عارف ي عمي .
ليفتح مراد الباب لتحدث بدهشة.
/سياده اللواء.
يحيي بابتسامه /ازيك ي سياده المقدم .
في الداخل .
مراد بجديه/انت عارف حضرتك بتتطلب مني ايه .
يحيي بابتسامه/انا بطلب البطل يرجع لأرض المعر*كه من تاني مراد انت لما سبت الداخليه انا كنت متاكد انك مش هترجع
غير لما تاخد حقك واديك خدته يبقا لازم ترجع ي مراد لازم المقدم مراد الدسوقي يرجع من اول وجديد .
ندا بابتسامه وسعاده /طبعا لازم يرجع والله كلام حضرتك حكم ي سياده اللواء.
ساره بابتسامه/ايوه ي مراد لو عاوزني ارجع زي مكنت واعيش بفرحه وانسا الي فات وكأنه محصلش ترجع الشغل من تاني .
اسر بابتسامه/ايوه ي مراد لازم ترجع.
مراد بابتسامه وسعاده /علشان خاطركم هرجع .
****************.
في فيلا امين …
في فرح بسنت وادم وعائشه وأحمد .
كانت الأجواء في غايه الجمال والروعه كانوا يحتضنون بعض وهم يرقصون علي تلك الموسيقي الرومانسيه وكل منهما قد لاقا نصفحه الآخر .
ادهم بسعاده وعشق/مش مصدق انك في حضني وخلاص بقيتي مرائتي بجد مش قادر اصدق ي بسنت .
بسنت بابتسامه/بجد ي ادهم مبسوط بجد مسمحني .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق/مسمحك علي ايه انا مش فاكر اصلا انتي بتتكلمي عن ايه سبق وقولتلك أن الي حصل كان غل*طه وانتي ند*متي عليها واعترفت بغل*طك وبعدين علي فكره كل مابتتكلمي في الموضوع ده قلبي بيتو*جع بخا*ف يكون لسه ادم ليه حاجه في قلبك بخاف اكون البديل له .
بسنت بنفي صادق قد شعر به ادهم /اوعا تقول كده تاني علشان خاطري قسما بالله العظيم أن ادم مبقاش ليه اي حاجه جوايا خلاص تفتكر أن ممكن افكر فيه ولو ثانيه واحده بعد الي عمله فيا انت بقيه اغلا الي ليا ي ادهم مش عايزه غيرك في الدنيا دي كلها بحبك ي ادهم والله العظيم بحبك .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك من سنين ي روح قلبي وهفضل عايش عمري كله علشان اسعدك وبس .
عائشه بابتسامه وسعاده/الف مبروك عليا انت ي حبيبي بحبك اوي ي احمد اوي .
احمد بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي روح قلبي اوعدك ي عائشه اني اسعدك وبس .
كان يقف امين وهو ينظر إليهم بسعاده وارتياح فقد تم الله فرحتهم وفرحته وقد اطمئن عليهم فهو يعلم جيدا أن كلا منهما قد عثرت علي الرجل الصحيح.
في جناح بسنت وادهم …
ادهم وهو يقبلها بعشق/الف مبروك ي روحي .
بسنت بابتسامه باهته /بجد مبسوط ي ادهم مكنتش تتمنا تكون انت اول راجل في حياتي .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق /انا بعشقك وبس .
بسنت بابتسامه ساحره/وانا كمان بموت فيك ي حبيبي .
في جناح عائشه وأحمد …
كان بضحك احمد بشده علي مظهرها الطفولي وهي تختبئ منه خلف الدولاب .
/ايه ده ي عائشه هو انا جايب بنت اختي معايا .
عائشه بخ*جل شديد/عارف لو قربت مني ي احمد هصو*ت والم عليك الناس ده انت طلعت قليل الاد*ب .
احمد بضحك وهو يختصنها /لا والله ده انا مؤدب خالص تعالي بس معايا مش هتند*مي بحبك .
في شقه دياب وسميه …
كانت يجلس دياب وهو يطعمها بحب وحنان .
سميه بابتسامه/خلاص بقا ي دياب من ساعه الي حصل وانت بتو*كلني ليل ونهار بايدك وسايب كل الي وراك وقاعد جنبي هنا .
دياب وهو يقبل يدها بعشق /انا اسيب الدنيا كلها واعيش جنبك هنا انا بعشقك ي سميه انتي أغلا من روحي وبعدين انتي ناسيه دياب باشا الصغير عيزاه يجو*ع ويفضل يرفص كده .
سميه بد*موع وند*م /سمحني ي دياب سمحتي كل كلمه وجع*تك سمحني علي كل حاجه ز*علتك مني سمحني ي دياب انا بحبك اكتر من روحي ومعنديش أغ*لا منك والله العظيم .
دياب وهو يحتضنها بعشق وحنان /بس بس ي نور عيني ايه الدمو*ع دي انا عمري انا مازعل منك ده انتي في قلبي من جوه ده انتي حبيبه عمري ي سميه .
سميه بعشق /ربنا يخليك ليا ي حبيبي ي راجلي وسندي في الدنيا دي بحبك ي دياب بحبك .
دياب وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي ام الغالي .
**********.
في مكتب الظابط ….
كان يقف ادم وهو ينظر إليه بصد*مه و*غل .
/عمي .
ادم بسخرية واستفزاز /ايه الخر*وف شال فض*يحه بنتك ههههه والله إنه خر*وف فعلا .
امين بحد*ه وغ*يظ/اخر*س قط*ع لسانك ده ده ارجل منك ي و*اطي ي خسي*س يالي مطمر*ش فيك كل الي عملته علشانك انا جيت بس علشان اوريك الفيديو ده علشان اخليك تت*حسر علي حياتك الي راحت من غير متاخد اي حاجه اتفرج وانبسط .
ليرا ادم تلك العصافير التي يرقصون وعلي وجههم السعاده والعشق والغرام ليضغط غلي يده بح*سره وند*م نعم فقد خس*ر كل شي بالعكس لما ينحج في انتقا*مه فبسبب انتقا*مه قد حصلوا بسنت وعائشه علي معنا الرجال الحقيقين ليسوا مثله أشباه رجال ….

google-playkhamsatmostaqltradent