رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الرابع عشر 14 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الرابع عشر 14

في فيلا امين ….
في فرح بسنت وعائشه .
كان يقف وهو يحتضنهم بر*عب من القادم لينصد*موا وهم يروه يقف أمامهم وهو ينظر إليهم بكر*ه وتو*عد .
بسنت بصد*مه /ادم انت هر*بت ازي .
ادم بكر*ه وغيظ وهو يوجه سلا*حه أما*مهم /ايه كنتوا فاكرين انكم هتتبسطوا بعد كل الي عملته فيا ايه ي عمي ده انا تربيتك معقول فاكر اني هسكت علي كل الي حصل انا هربت علشان اخل*ص عليكم واشغي غل*يلي منكم .
امين وهو يحتضنهم بر*عب وصر*اخ /لا ي ادم لا لا .
لييفيق امين من ذلك الكابو*س المر*عب بالنسبه له .
بسنت بغي*ظ شديد/ادم ايه وز*فت ايه ي بابا في اليوم ده .
عائشه بقل*ق با*لغ/حبيبي ي بابا ده كابو*س اشرب مياه .
امين وهو يحتضنهم بارتياح وابتسامه /الحمد لله ي حبايبي كان كابو*س والحمد لله انتوا في حضني .
عائشه بابتسامه/انسا ي بابا ادم خلاص انتهاء بالنسبه النا والنهارده فرحنا .
بسنت بابتسامه وهي تقبل يده /ربنا يخليك لينا ي بابا .
امين بابتسامه وحنان /طب يلا ي احلا عرايس النهارده يوم طويل ي حبايب بابا .
**************.
في محزن الحو*ت …
كان يقف دياب وهو يمسك شنطه الفلو*س في أيديه وهو ينظر بر*عب لتلك التي تقف بدمو*ع ور*عب عليه .
دياب بو*جع ومر*اره/متخافيش ي حبيبتي بحق كل دم*عه نزلت منك لو*لع في الدنيا كلها علشانك .
سميه بدمو*ع وخوف /دياب خالي بالك من نفسك علشان خاطري ي حبيبي .
الحو*ت بسخريه /توتو تصدقوا قط*عتوا قلبي .
دياب بغ*ضب جح*يمي/بقولك ايه الفلوس خدتها احسالك تسبنا نمشي من سكات بدل مطر*بق الدنيا علي دماغك .
الحوت بحد*ه /لا وانت الصادق ده الدنيا هتتطر*بق علي دماغك انت ي روميو والمحروسه بتاعتك هتكون بين ايديا .
دياب بحد*ه وغ*ضب /ده في احلامك نها*يتك علي ايدي ي ابن الك*لب .
سميه وهي ترا رجال الحوت يلتفون حول دياب لتصر*خ بدمو*ع وو*جع/دياب خالي بالك ي حبيبي .
ليتبادلوا اللكمات سويا .
علي وهو يسير ومعه الشر*طه /هما دول ي حضره الظابط اقب*ض عليهم .
ليتم القبض علي الحو*ت ورجاله لتسرع سميه في احضان دياب بدمو*ع .
دياب وهو يحتضنها بعشق واشتياق /روح دياب وحشتني ي نبض قلبي طمنيني عليكي في حد اذ*اكي .
سميه وهي تقبل يده بدمو*ع وعشق/اطمن ي مالك قلبي وروحي انا بخير كنت خا*يفه عليك اوي ي دياب الحيو*ان ده كان عايز يحر*ق قلبي عليك كنت هم*وت من الخو*ف .
دياب بغمز*ه وخ*بث/ايه ده خو*فتي عليا اوي كده ربنا يباركلك ي حو*ت خلاني اشوافك وانتي خا*يفه عليا واعرف انك بتحبيني .
سميه بابتسامه عاشقه /انا مش بس بحبك انا بعشقك .
دياب وهو يحملها بعشق/انا بقول نروح بيتنا علشان اعرف انتي بتحبيني قد ايه شكرا ي علي.
علي بابتسامه/العفوا ي اخويا .
******************.
في مخزن البوص …
كانوا يقف مراد وهم ينظرون إليه بكر*ه وتو*عد .
مراد بحد*ه وكر/ه /بقا معقول تتطلع حاميها حرا*ميها نها*يتك علي ايدي ده اليوم الي تمنيته من زمان .
البوص وهو يمسك ندا بحد*ه ويوجه الرصاص علي رأسها /توتو ايه ي مراد ده احنا اصحاب ي جدع .
مراد بكر*ه وتو*عد /انت اكتر أنسان بكر*ه في حياتي وهو*لع فيك بجا*ز وس*خ دلوقتي حالا انت كسر*تني وكسر*ت رجولتي لما دمر*ت اختي وضيعتها .
البوص بحد*ه وغي*ظ/وانت حر*قت قلبي علي ابني خط*فته قدام عنيا وانا دلوقتي هخ*طف منك مرائتك واحر*ق قلبك عليها زي ماحر*قت قلبك علي اختك .
اسر وهو يخ*بطه علي رأسه بحد*ه وكر*ه /مش هيحصل ده احنا الي هنو*لع فيك .
ندا بصد*مه وخو*ف /اسر .
مراد وهو يطلق رصاصته بغ*ل في رأس البوص ليس*قط أرضا غا*رقا في دم*ائه ليسرع الي معشوقته وهو يأخذها بين أحضانه .
/ندا حبيبتي انتي بخير طمنيني عليكي.
ندا وهي تحتضنه بعشق/ جرا ايه ي جوكر اطمن انا بخير هو انت متجوز اي حد ولا ايه طمني عرفتي اي حاجه عن ساره .
مراد وهو يمسك أسر بحد*ه /ايوه كل حاجه خلصت وفضتلك ونها*يتك علي ايدي ي اسر بتخ*طف اختي .
اسر وهو يد*فع يد*ه بغ*يظ /ي عم ارحمني بقا انا عايز اتجوز ساره اختك ولعلمك لو موفقتش هخ*طفها واتجوزها غ*صبن عنك .
مراد بحد*ه وغي*ظ/نعم ي اخويا انا مش موافق ووريني بقا هتعمل ايه.
ندا بغي*ظ /نعم ي اخويا وانت هتلاقي احسن من اخويا فين ي مراد .
اسر بابتسامه وهو يحتضنها /ربنا يخليكي ليا يا قلب اخوكي سمحيني ي ندا انا كنت اعما*ء مكنتش شايف مراد انا بحب ساره وانا عرفت كل الي حصلها ولو الحيو*ان ده انت مكنتش قت*لته انا كنت هو*لع فيه حي لاني عرفت الي عمله في ساره وانا عايز ساره مرائتي علي سنه الله ورسوله وصدقني انا اتغيرت واختك هي السبب نورت حياتي زي ماندا نورت حياتك.
مراد بابتسامه وبذ*كاء ظابط /وانا موافق ي اسر ومصدقك .
ندا وهي تحتضنهم بسعاده /ربنا يخليكم ليا يارب (صورة: ❤️)(صورة: ❤️).
******************.
في فيلا راجي …
كان الجميع يقف منتظر رد رحمه لتتحدث رحمه بدمو*ع وق*هره.
/ارجوكي ي سحر هانم خلينا عايشين هنا واتقبليني حتي لو خدا*مه .
راجي بحد*ه /انتي اتجننتي خد*امه ايه انتي ست البيت ده ي رحمه غ*صبن عن اي حد .
رحمه بدمو*ع وقهر*ه/ارجوك ي راجي كفايه من فضلك مفيش غير الحل ده انا مش هسمح أننا نفتر*ق تاني مش هقدر اعيش من غيرك .
سحر بنظره خب*يثه/ده انتي بتحبيه اوي بقا .
رحمه بدمو*ع وصدق /اكتر من روحي والله العظيم .
راجي بغ*يظ وحد*ه وهو يمسك يدها ويد سليم /وانا معنديش اغلا منك انتي وابني وإذا كان كده يبقا هنخرج نعيش بره البيت ده يلا بينا .
سحر بابتسامه /استنا انت وهي ده كان مجرد اختبار وانتوا نجحتوا فيه .
راجي بصد*مه /اختبار .
سحر بابتسامه /شريف كلمني وحكالي علي حكايتكم وأنكم النهارده هتتجوزا افتكرت ابوك الله يرحمه لما وصاني ان املاككم تتنقلك ي راجي لما تتتجوز وتتغير ولا ناسي حياتك زمان كانت عامله ازي بس واضح أن عشقك ل رحمه غيرك وخلاك راجل بجد وواضح أن هي كمان بتحبك اوي بكره كل املاكك انت وشريف هتكون باسمكم ربنا يسعدكم ي حبايبي مبروك ي رحمه واهلا بيكي في عائله الحديدي .
لتحتضنها رحمه بسعاده لا توصف /ربنا يخليكي ليا يارب .
راجي وهو يقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا عمتي اوعدك اني هكون عند حسن ظنك وظنكم كلكم .
شريف بابتسامه/يالا ي جماعه الماذون وصل .
**************.
في افخم محلات فساتين الزفاف.
كانت تسير بسنت وهي تنظر إليهم بسعاده .
ادهم بابتسامه عاشقه /اي واحد فيهم انتي الي هتخليه اجمل فستان حتي لو عادي جمالك هيخليه ينطق ي روحي .
بسنت بابتسامه باهته /لولاك مكنتش عمري هلبسه ي ادهم .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق /بسنت ممكن ننسا الي فات ويريت تفهمي أن مجرد سيره الي حصل بتجرحني .
بسنت بدمو*ع وند*م /انا اس*فه ي ادهم ي ريتني كنت عرفتك من زمان .
ادهم بابتسامه/كل شي باوان واحنا خلاص مع بعض ومفيش حاجه هتقدر تبعدنا تاني بحبك .
بسنت بابتسامه/وانا بعشقك .
علي الجانب الآخر…
احمد بابتسامه عذبه /ايه ي روحي اي بدله فيهم .
عائشه بابتسامه عاشقه /دي احلا ي حبيبي .
احمد وهو يقبل يدها بعشق /بحبك اوي ي عائشه .
عائشه بابتسامه عاشقه /وانا بعشقك ي روح عائشه .

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الرابع عشر 14 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent