Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثالث عشر 13 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثالث عشر 13

في مكتب الظابط …
كان ينظر إليهم ادم بغي*ظ شديد ليجلس وهو يدعي الغر*ور المز*يف .
/ههههه فرحكم ضحكتيني طب عائشه وممكن لكن انتي ي شيخه بسنت هتتجوزي ازي ده احنا دفنينوا سؤاء ههه.
بسنت بكر*ه وغي*ظ /برغم كل الي عملته فيا ي ادم الا انك اديتني هديه عمري لولالا الي حصل كان زماني بضيع عمري في حب وهمي مز*يف خا*دع ميستهلش لاني عرفت انك كان قدام عيني راجل بجد وانا كنت شايفه وشاغله نفسي ووقعه في حب واحد وا*طي ميستهلش .
ادم بنظر*ه خ*بيثه /ههههه ادهم مش كده طول عمره بيكر*هني وعينه منك توتو معقول بسنت بنت امين السيوفي اكبر رجل اعمال تتجوز واحد ام خد*امه بس بصراحه ده اخر واحده ر*خيصه زيك .
عائشه بغ*ضب جح*يمي/محدش ر*خيص غيرك ي تاجر المخد*رات انت خلاص انتهيت ي ادم ولسه فيك نفس تتكلم .
ادم باستفزاز وسخريه/اه ي شوشو فلتي انتي من تحت ايديا بس معلش تتعوض وانتي أن شاء الله ابن سباك ولا نجار .
عائشه بحد*ه وغ*يظ/انا هتجوز احمد الشافعي من أكبر رجال الأعمال اكيد تعرفه برقبتك ي ادم احنا الاتنين ربنا رزقنا برجاله بجد مش زيك.
بسنت بكر*ه وغ*يظ /تتعوض وانت متعلق علي حبل المش*نقه ي ادم اوعدك أننا هنجيبهم يتعرفوا عليك ويرحبوا بيك كمان سلام ي ادم .
عائشه بخبث واستفز*از/سلام ي ابن عمي علشان رجلتنا ميقدروش يستغنوا عننا .
اد*م بغ*يظ وتو*عد /انا مش هفضل هنا مهمها حصل اوعوا تفتكروا اني خلاص انتهيت ده انا هفضل في حياتكم زي الشب*ح .
******************.
في أحدا الاماكن المهجوره الخاصه ب الحوت …
كانت تجلس سميه بدموع ورعب من ذلك المكان المر*عب ليسير الحو*ت بهييئته المر*عبه وهو ينظر إليها بو*قاحه .
/ي بخته الواد دياب مجوز عود مزه علي حق ربنا ولولا أني مبخلفش بوعد ابدا كنت قضيت اليلله معاكي وحسر*ته عليكي بس لسه فيه وقت .
سميه بد*موع وصر*اخ /حرام عليك ي شيخ انت عايز مننا ايه الي كان بيتاجر معاك في الس*م ده خلاص ما*ت عايز مني ايه انا وجوزي .
الحوت بخبث ومكر/توتو بالراحه علي نفسك مش كده ده انتي حامل .
سميه بصد*مه /حامل .
الحوت بجديه/امنبارح لما خطفنا*كي الدكتور بتاعنا كشف عليكي قبل مايديكي الحقنه علشان تفوقي من المخد*ر وعرفنا انك حامل بس ايه ده بسرعه كده ده انتوا شكلكم مكنتوش بتضيعوا وقت خالص .
سميه بدمو*ع وصر*اخ/اتفو*وا عليك ي حق*ير .
الحوت وهو يمسكها بحد*ه /انتي قد كده ي بنت الك*لب طب وديني لحسر*ك علي حبيب القلب .
سميه بر*عب ودمو*ع /لا ابوس ايدك انا اس*فه بس بلاش دياب ابو*س ايدك.
الحوت بغ*ضب و*شر /خلاص ي روح امك الفرمان صدر وهتشوفي بعينك نهايه حبيب القلب .
******************.
في فيلا راجي ….
كانت تنزل رحمه الدرج وهي في قمه انواثتها وجمالها الطاغي لتخطق قلب راجي الذي اقترب منها وهو يقبل يدها بابتسامه ساحره .
/معقول الجمال ده كله ملكي زي القمر ي روحي .
رحمه بابتسامه وسعاده/مش مصدقه ي راجي اني خلاص هبقا مرائتك وأننا اتجمعنا .
راجي وهو يقبل يدها بعشق /خلاص ي عمري كل الي فات هيتنسي مش هيكون بينا غير العشق والسعاده وبس .
سليم بابتسامه وطفو*له /ايه ده انتي حلوه اوي ي ماما.
راجي بغي*ظ /جرا ايه يالا بتعاكس مرائتي وبعدين مش لابس بدله زي بتاعه ابوك ليه .
سليم بابتسامه/لا بتاعه عمو شريف احسن .
شريف بابتسامه/حبيب عمه شريف انت ي سولي اكيد ده المأذون هروح افتح اجهزوا ي عرسان .
ليتوسطهم سليم بسعاده ليسيرون الي الاسفل وهم ينظرون إلي بعضهم البعض بعشق .
شريف وهو ينظر إلي الواقفه أمامه بصد*مه /عمتي سحر انتي ايه الي جابك .
سمر بغ*ضب شديد/ايه الي بتقوله ده ي حيوا*ن دي طريقه تقابل بيها عمتك بعد الغيبه دي كلها حيو*ان .
رحمه بخو*ف وار*تجاف /هنعمل ايه دلوقتي ي راجي الست دي انا بتر*عب منها مشيني انا وابني ابوس ايدك ي راجي تعال نمشي من هنا .
راجي بحد*ه /بقولك ايه متخا*فيش من حد فاهمه اهلا ي عمتي .
سحر بغر*ور وثقه/اهلا ي سي راجي كويس انك لسه فاكرني ايه ده ي بت رحمه ايه النضافه دي انتي اتر*يقتي من شغله الخد*امين ولا ايه.
سليم بحد*ه /متقوليش علي ماما خد*امه .
سحر بحد*ه /ماما انا عايزه اعرف ايه الي بيدور في بيت اخويا بالظبط .
راجي بغ*ضب /من فضلك ي عمتي واطي صوتك رحمه تبقا مراتي وسليم ابني .
سحر بغ*ضب جح*يمي/افندم ايه الجنا*ن ده انت تت*طلق البت دي حالا وترميها بره البيت .
رحمه بخو*ف ودمو*ع /شوفت ي راجي صممت اني ابيع واتخلص من كل ممتلكاتي بتاعه عثمان وابيعها واحطها في جمعيات خيريه باسمه لو مكنش حصل ده كله كان زمنا عندنا مكان نعيش فيه.
راجي بحد*ه /ده مش هيحصل ي عمتي رحمه مراتي وسليم ابني ومش هسمح لحد يجر*حهم بكلمه فاهمه ولا لا.
سحر بقسو*ه و*غل /يبقا تاخدهم وبالسلامه بره البيت ده ولا ناسي أن كل أملاك ابوك جدك كتبهم باسمي علشان مرض ابوك وأنكم كنتوا صغيرين ي عني انا المسؤؤله عنكم .
شريف بحد/ه /بس احنا كنا صغيرين ي عمتي لكن دلوقتي لا ملكيش مكان وسطنا.
سحر بغ*ضب شديد/اخر*س ي ك*لب مبقاش الا بيت اخويا الي هيلم واحده خدامه زي وتعيش فيه وتفتكر نفسها ست البيت ده البيت بيتي ي تتطلق البت دي ي تتر*موا كلكم في الشا*رع بره البيت والشركات .
رحمه بدمو*ع ور*جاء وهي تحدث ذاتها /هتعملي ايه ي رحمه دلوقتي معقول نعيش كده من غير ولا مليم طب وسليم لا مستحيل احممم مدام سحر انا ….
***************.
في فيلا مراد ….
كان يجلس مراد بصد*مه عارمه فمن المعقول أن من كان يحكي له كل شي لكي يستطيع الانتقا*م يكون هو هو عدوه اللد*ود الذي يريد الانتقام منه كان عقله وكأنه توقف عن التفكير ليفيق علي صوت جرس الباب ليفتح مراد لترتمي ساره في أحضانه بدمو*ع .
/مراد اخويا حبيبي وحشتني اوي ي مراد .
مراد وهو يحتضنها باشتياق ودموع /ساره حبيبتي وحشتيني وحشني صوتك وكل حاجه فيكي انتي بخير ي روحي فيه حدا اذكي .
اسر بابتسامه /متقلقش عليها هي بخير .
مراد بحد*ه وغي*ظ/اه ي ح*قير يبقا انت الي خط*فنها ده انا هشرب من د*مك بس اوصل ل ندا وارجع روحي ليا من تاني .
اسر بلهفه وخو*ف /ندا اختي ندا فين انطق ايه الي حصلها .
مراد وهو يسير للخارج بجنو*ن /انا رايح اجيبها وادبح الك*لب ده .
اسر بلهفه وخو*ف وهو يمسك يد ساره /استنا انا جاي معاك ساره خالي بالك من نفسك ماشي .
ساره بد*موع وو*جع/خالوا بالكم من بعض وارجعولي بالف سلامه .
***************.
في ذلك المكان المهجور….
كانت تجلس ندا بكل غرور وثقه .
البوص بخبث ومكر/سبحان الله علي مراد ده كل حريمه ملهمش حل إذا كنتي انتي ي فرسه ولا أخته .
ندا بغر*ور وثقه /علشان هو راجل بالف راجل من عينتك اوعا تفتكر اني هخاف من واحد زيك توتو انت بالنسبه الي مجر*م جوزي هيقضي عليك زي الي قبله .
في الخارج ….
كان يمسك مراد سلاحه وخلفه اسر وهم ينظرون من ذلك الشباك الحديدي لي*غلي الد*ماء في عروقهم من ذلك المشهد ليسرع مراد الي الداخل ووراءه اسر وكلا منهما يمسك سلاحه .
*****************.
في فيلا امين السيوفي…
ادهم بسعاده لا توصف /ايه القمر ده بس بحبك ي بسنت بحبك .
بسنت بسعاده وعشق/بحبك ي ادهم ي اجمل هديه في حياتي كلها .
عائشه بغيظ شديد/مشاء الله لازم البدله دي عملاك زي نجوم السينما والبنات كلهم عاملين يبصوا عليك .
احمد بابتسامه وغمزه /حبيب قلبي الي بيغير عليا بحبك ي شوشو .
كان يقف امين بين رجال الأعمال لينسحب بعيدا ليرد سريعا علي تلك المكالمه التي جعلت الد*ماء تقف في عروقه من تلك الصد*مه ليقتربوا منه بسنت وعائشه بق*لق .
بسنت بق*لق بالغ/فيه ايه ي بابا .
امين بصد*مه ور*عب /ادم هر*ب من السج*ن ..


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثالث عشر 13 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent