Ads by Google X

رواية قمر الصقر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رانيا حمدان

الصفحة الرئيسية

    رواية قمر الصقر كاملة بقلم رانيا حمدان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قمر الصقر الفصل الحادي عشر 11

تلفون قمر عمال يرن ويرن
قمر وهي ترد بغضب . : فصيييييله بجد مش عارفه انام بسببك يا بنتي واخدها رن رن اي في ده كله
لترد مليكه .: يعني انتي يا كلبه سايباني ارن كل دا وفي الاخر تقولي مش عارفه انام بسببك
قمر بضحك : ملكيش دعوة .. وبعدين كليه ايه وزفت ايه علي الصبح حرام عليكي ليه تفكريني ….. يلا انا خلاص هقوم اهو
مليكه بغضب ..: في كافتريا الجامعه هتلاقتيني مستنياكي زي كل يوم ايه الجديد .
قمر سلاموز
لسه هتقوم تلفون تاني وفتحت من غير ما تبص
قمر. اي ياكلب البحر انتي مش قولت ربع ساعه وهكون في الكليه مش كفايه كمان صاحيه من احلى نوم في ام البارد ده
صقر. لا والله انت لسه نايمه كمان
قمر. بصدمه صقر اي جابك هني
صقر. اي جبني فين ياهبله انتي قومي يابت عشان هعدي عليكي اخدك عشره دقايق لو مكنتش جاهزه هخدك على كده وقفل
قمر. ده بجد انا هركب مع الموز ده ياعيال  
قمر وهي ترتدي ثيابها التي زادتها جمالا وهي فستان باللون الكشميري يمر من منتصفه حزام باللون الاسود والإحتشام ايضا وما زادها جمالا هو ذلك الحجاب باللون الاسود الذي كانت تغطي به شعرها الأسود الطويل
قمر وهي تخرج من الشقه بعدما ارتدت ملابسها : ماما انا ماشيه هاتعوزي حاجه يا سمسم
ساميه بتكرار . : خلي بالك من نفسك يابنتي
قمر بتذمر .. : صقر جاي يخدنا متخفيش
الام بضحك … : ايوة بالظبط كدا احسن عشان اكون مطمن عليكي
في الواقت ده قمر تلفون قمر رن وكان صقر
قمر بدون قصد قلت ايوه يامغرور
صقر. حول يسيطر على نفسه انزلي
قمر. بخوف احم بقول روح انت وانا هخد تاكسي
صقر. قال دقيقه واحده لو مكنتش قدامي هتشوف حاجه مش هتعجبك وقفل
في العربي
قمر. كانت هتركب من ورى
صقر. مش سواق الهانم انا تعالي من قدام هني
قمر بعد ما ركبت قلت على فكرة انا مقلتش ليك تعالي وصلني عشان تتعصب كده
صقر. متنسيش انك خطيبتي دلوقت
قمر. هو انت مصدق نفسك ولا اي ده كله اتفاق وكله تالته شهور وكل واحد هيروح ل مكان ما جي
صقر. مرديش عليه وده اللي خالي قمر متعصب اكتر بعد واقت واصل الكليه ونزلت قمر من غير ما تقول كلمه
في الكافيه
مليكه. مالك يابت كده اي العصبي ده كله
قمر. اسكتي على الصبح وهاتي العصير ده
مليكه. خدي ياختي وانا هروح اجيب تاني
قمر. بتكلم نفسه فاكره مين هو اصلا يتحكم في وفي حياتي مش مع ان موز وحلو شويتين يشوف نفسه اعاا ماش ياصقر
صقر. من الخلف قال بثقه عارف ان موز وحلو واي تأني كملي
قمر. احم انت انت اي جابك هني
صقر. جاي اخد قهوي اي ممنوع ولا اي
قمر. هاا لا اتفضل
صقر. بعد كده اتكلمي بصوت واطي مش الجيران تسمع وسبها ومشي
قمر. مغرور
جات مليكه وقلت اي في الدكتور صقر كان واقف معاكي بيعمل اي
قمر. انتي هبله يابت ما صقر دلوقت بقاا خطيبه
مليكه. ابس نسيت يلا بقاا على المحاضره
عند السيوفي
يوسف. يعني يابابا كده هنسيب صقر يتجوز قمر
السيوفي. انت حمار عايزني أقف قدام صقر ده ممكن تلفون واحد يخلينا على الحديد
يوسف. يبق انا اللي هعمل
في الكليه
صقر وهو يدخل لقاعه المحاضرات بغروره المعتاد : انهاردة هنتكلم عن ليبدء شرح محاضرته
قمر وهي تدخل بسرعه ومتأخرة كعادتها . :احم سوري يادكتور اتاخرت
صقربسخريه. مفيش دخول بعدي يا انسه اتفضلي برررة
ق
مر بغضب …. نعم انت لسه داخل وحتي لسه مبداش شرح
في طالب واقف وقال. معلش يادكتور ممكن تدخل
صقر. وانت مين بقاا كان محامي الهانم
الطالب انت متعرفش انا مين ولا اي انا ممكن ارفضك من هني
صقر بعصبيه. انت شكلك لسه متعرفش انا مين انا صقر الشرقاوي اللي ممكن اوديك ورى الشمس
الطالب (مراد الحميدي) انا مراد الحميدي واكيد سمعت على اكبر مصنع اسمنت في اسكندرية
صقر بغرور وانت اكيد سمعت عنه ومش لازم اقولك الباقي وتفضل عند العميد
صقر بغضب .. :وانتي اتفضلي على المدرج وياريت بلاش تأخير تاني مره
قمر. بس حضرتك انت طلعت مراد من غير ما يعمل حاجه وانا مش هدخل غير لم هو يدخل
صقر. اتفضلي بره انتي كمان
قمر بالخارج : يا ربي دا انا معرفش المادة شكلها ايه كمان محضرلوش ولا محاضرة وكمان المصيبه اللي طلعت ده شكله الولد هيترفض بسببي
لتسمع صوتاً خلفها : لا مش بسببك بس عشان يعرف بعد كده هو بيكلم مين
قمر بخضه وهي تلف : عاااااااااا إيه دا انت مش كنت جوة من شويه وعامل فيها سبع البرومبه ومفيش دخول ومفيش خروج
صقر بسخريه … : انا الدكتور علفكرة يعني أخرج ادخل بمزاجي
قمر بسخريه .: وبرضه بمزاجك تطردني كل محاضرة
صقر بغرور ..: أيوة اديكي قولتي مرة تتكلمي ومرة تيجي متأخر يا تري المرة الجايه ايه السبب
قمر بتحدي وغضب .: لا مفيش مرات جايه
صقر بتساؤل : تقصدي ايه .؟
قمر بتحدي . : يعني هريح نفسي خااالص ..مش هجيلك محاضرات تاني
صقر بغرور وتحدي هو الآخر . : عادي معنديش مانع تكوني اول طالبه ساقطه في مادتي
قمر بخوف .: هااااا .. تقصد
صقر بغرور . : أيوة . ولعلمك لو اتاخرتي تاني ..ملكيش اعمال سنه كمان …. يعني اخرك هيبقي مقبول
قمر. احم وللي اول مره تندي صقر باسم
صقر ممكن تسامح مراد عشان خاطري
صقر..؟

 رواية قمر الصقر الفصل الحادي عشر 11 -  بقلم رانيا حمدان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent