Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الحادي عشر 11

في شقه دياب ….

كانت تقف سميه أمام المراه وهي تنظر لنفسها بإعجاب .

/مشاء الله عليكي ي بت سميه بقيتي حاجه تانيه خالص هو سيد الرجاله يستاهل اني اتغير علشان اسعده .

دياب بابتسامه عاشقه /بس انتي عجبني كده وبموت فيكي كده ي سمسمه .

سميه بابتسامه حنونه/مش هتبطل تخصني كده قلبي هيقف في مره بسببك

دياب وهو يقبلها بعشق/سلامه قلبك ي روح قلبي.

سميه بابتسامه عاشقه /ممكن اعرف المعلم دياب ساب الورشه وجاي بدري كده ليه .

دياب بعشق وهمس وهو يحتضنها /المعلم دياب مبقاش قادر يغيب عنك لحظه واحده بتوحشيني ي سمسمه قلبي بحبك ي سمسمه بحبك .

سميه وهي تقبل يده بحنان/انا الي بقيت بموت فيك ي دياب وبحمد ربما انك بقيتي من نصيبي وبدعي ربنا أن اقدر اسعدك .

دياب وهو يحتضنها بعشق/حبيبه قلبي ربنا يخليكي ليا يا روحي يلا علشان ناكل لاني همو*ت من الجو*ع .

سميه بقل*ق با*لغ/ده مين الي جاي دلوقتي .

دياب بق*لق /ادخلي جوه انتي دلوقتي .

ليفتح دياب الباب ليص*عق مما يرا .

الحوت بحد*ه /انت دياب اخو بكري .

دياب باستغراب /ايوه انا خير فيه ايه.

الحوت بغ*ضب /انا عايز 200الف جنيه حق البضا*عه الي راحت مع اخوك .

دياب بحد*ه /بقولك ايه ي راجل أنت احسالك تمشي من هنا بدل ماخلي رجاله الحته يقطو*عك حتت والي معاك دول مش هينفعوك .

الحوت بغ*ضب وتو*عد /ماشي بس اعرف اني جتلك بالذوق وانت رفضت دي فلوسي وانا مش هسيبهم وهخليك تتمنا المو*ت ومش هتطوله سلام .

سميه بدمو*ع وخو*ف /ايه الي سمعته ده ي دياب هو بكري كان تاجر مخد*رات رد عليا ي دياب .

دياب بحز*ن شديد/ايوه ي سميه كانت تاجر مخدر*ات وما*ت وهو بيهر*ب من البو*ليس وانا كتمت علي الموضوع ده مهما كان اخويا كان لازم اعمل اي حاجه علشان شكله وسمعته .

سميه بدمو*ع وو*جع /وليه مقولتيليش ي دياب ليه سبتني اظ*لمك كل ده واته*مك بقت*له واسمعك كلام يد*بح ليه ي دياب .

دياب بابتسامه عاشقه/علشان كنت عايز تحبيني باردتك ي سميه من غير اي ضغط من غير ماتحسي اني البطل الي انق*ذ اخوه والحمد لله ربنا حققلي اغلا امنيه في حياتي وبقيتي بتا*عتي وبين ايديا باردتك ي روح قلبي.

سميه بد*موع وخو*ف /بس انا خا*يفه عليك ي دياب ده كلامه وشكله كان قاصد ش*ر ده انا امو*ت لو جرالك حاجه ي دياب .

دياب وهو يقبل يدها بعشق/متخا*فيش ي نور عيني ده انا دياب تعالي بقا نامي في حضني وانا هنسيكي كل الكلام ده ي سمسمه قلبي.

*********************.

في المصحه الخاصه ب ساره .

كان يسيرون مراد وندا بسعاده كبيره.

مراد بابتسامه وسعاده /مش قادر اصدق اني هشوفها وهي بتتكلم واخدها معايا كمان ي ندا حاسس اني بحلم .

ندا بابتسامه/لا ده مش حلم ي روحي دي حقيقه انت تستاهل كل خير ي مراد .

مراد وهو يقبل يدها بعشق /الفضل في السعاده دي كلها بعد ربنا سبحانه وتعالى هي انتي ي ندا انتي الفرحه الي دخلت حياتي  ونورتيها بعد مكنت عايش في الض*لمه .

ندا بابتسامه عاشقه /ربنا يخليك ليا ي روحي يلا بقا علشان منتاخرش علي سوسو .

في الاعلي …

في غرفه ساره …

كانوا يجتمعون الكثير من العاملين بالمشفي ليسرع إليها مراد بهل*ع وخو*ف .

مراد بر*عب /فيه ايه اختي فين .

المدير بخو*ف شديد/للاسف انسه ساره مش موجوده دورنا في كل حته وملهاش اثر .

مراد بغ*ضب جح*يمي/نعم ي روح ام*ك ليه سايبها في الشار*ع اختي فين والا قسما بالله هو*لع في المستشفي بالي فيها .

المدير بخو*ف وار*تباك /قولتلك معرفش معرفش .

ندا بدمو*ع وو*جع/تعال ي مراد ندور عليها لتكون هر*بت مننا احنا.

***************.

في احدا الاماكن المهجوره .

كانت تجلس ساره بخو*ف ودمو*ع ليسير اسر بحد*ه وغ*يظ .

/متخا*فيش ي حلوه وجودك هنا موقت لحد ماخوكي يرجع اختي الي خط*فها مننا .

ساره بدمو*ع وصر*اخ /اخويا مخط*فهاش ندا بتحب مراد هي قالتلي كده .

اسر بغ*يظ شد*يد/كد*ابه انا عارف كويس اني اخوكي خط*فها علشان يساومنا عليها بأمر من ناس كبار ولا انتي مش عارفه أن اخوكي قت*ال قت*له .

ساره بصد*مه /بتقول ايه.

في فيلا امين .

في غرفه بسنت .

عائشه بسعاده /بتتكلمي بجد ادهم صمم يتجوزك والله العظيم راجل فعلا .

بسنت بق*لق وار*تباك /بس انا قلقانه ي عائشه معقول ينسا ويسامح كده علطول .

عائشه بابتسامه/لانه راجل بجد ي بسنت وبيحبك بجد اوعي تتردي وتضيعي الفرصه من ايدك انسي ي روحي انسي وابتدي حياتك من جديد .

*****************.

في فيلا راجي …

علي مائده الطعام كان ينظر إليهم راجي بغ*يظ وغير*ه تكاد تحر*ق كل ماحولهم .

شريف بابتسامه/كلي ي رحمه انا عايزك تخلصي أكلك كله ي ست البنات ي احلا عروسه في الدنيا دي كلها .

رحمه بابتسامه/حاضر ي حبيبي .

راجي بغ*يظ وغ*يره /يريت تخفوا المحن ده شويه علشان فيه طفل قاعد في وسطكم.

شريف بابتسامه/سولي ي حبيبي ايه رايك مبسوط .

سليم بابتسامه وطفوله /مبسوط اوي ي بابا .

راجي بحد*ه /نعم مين ده الي بابا .

شريف بغي*ظ وحد*ه /ايه راجي فز*عت الولد انا الي قولتله يقولي كده لاني فعلا هكون زي والده بالظبط وكل الي هيحتاجه هيكون عنده في ثواني .

رحمه بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي شريف .

شريف وهو يقبل يدها بابتسامه /ويخليكي ليا ي روحي سولي يلا علشان نلعب في الجنينه خلصي براحتك اكل وتعالي ي حبيبتي عن اذنكم .

راجي بغي*ظ شديد/ممكن افهم ايه الهبل الي بيحصل ده انتي اتجن*نتي في عقلك ولا ايه .

رحمه بنظره استفز*ازيه /ايه مالك متغا*ظ ليه انت كنت فاكرني هفضل عايشه علي جر*حك العمر كله وبعدين انا فعلا بحب شريف ومش عايزه غيره .

راجي بغ*يظ وغير*ه /وحياه ام*ك بقولك ايه ارجعي عن الي فدماغك ده احسا*لك انا ليمكن أض*حي بيكي ولا ب ابني فاهمه ي رحمه .

رحمه بدمو*ع واشتياق له /الكلام ده فإت أوانه ي راجي انا خلاص مبقتش عيزاك انا بحب شريف وبس .

راجي بغي*ره وهو يقب*لها بع*نف كأنه يعا*قبها علي مافعلت /اسمه مسمعوش علي لسانك فاهمه اني عمرك مكنتي ولا هتكوني ل غيري انا اسف ي رحمه انا عارف اني مهما اعتزرت مش كفايه بس والله ربنا الي يعلم انا قضيت الخمس سنين دول اوي كنت هتج*ننن عليكي وارجعلك علشان اخدك في حضني واتجوزك علي سنه الله ورسوله انا بحبك ي رحمه بحبك ومش عايز حاجه من الدنيا غيرك انتي وسليم ابني .

رحمه بخ*بث وم*كر/طب وشريف ي راجي تفتكر هيسامحنا علي الي عملناه .

راجي بابتسامه وسعاده /متقلقيش ي رحمه انا الي هعرف شريف كل حاجه.

شريف بابتسامه وسعاده /بس شريف عارف كل حاجه ي راجي .

راجي بصد*مه /عارف .

فلاش باك….

في مكتب رحمه …

شريف بصد*مه /معقول راجي اخويا عمل معاكي كده .

رحمه بحز*ن شديد /ايوه ي شريف وعيزاك تساعدني اني أد*به علي كل الي عمله لاني مستحيل ارجعله بسهوله كده ولا اسامحه علي الي عمله فيا انا وابني .

شريف بابتسامه و*غمزه /طب انا عندي خطه هخليه يلف حوالين نفسه ويطلب منك السماح .

باك …

راجي بغ*يظ شديد /ي عني انت ي عيل تعمل فيا كده وكل ده كنتوا متفقين عليه سواء .

شريف بخو*ف مصتنع وهو يسير للخارج /بقولك ايه لتاذينا ولا ناذيك انصرف الحقني ي سليم.

رحمه بضحك وسعاده لا اول مره منذ سنوات /هههههههه .


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الحادي عشر 11 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent