رواية حياة صقر الفصل التاسع 9 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

    رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياة صقر الفصل التاسع 9

في مكتب مالك …
كان يقف مالك وهو يستمع إلي ذلك الحديث بصد*مه فهل فعلا زوجته المطيعه الهادئه فعلت ذلك .

مالك بصد*مه /تقي انتي فعلا عملتي كده .
تقي بد*موع وصر*اخ/ايوه عملت كده ي مالك ايوه انا مش فاهمه انتوا بتلمو*ني علي ايه ده ابني من حقي اخا*ف عليه من حقي احميه اه عملت الست بتيجي لحد ولادها وبتتحول الو*حش يا*كل اي حد انا من حقي اخا*ف علي ابني .
صقر بو*جع و*الم /تحميني من مين ي امي من واحده يت*يمه غلبا*نن محتاجه الي يحميها من الدنيا والي بتعمله فيها محتاجه ام تاخدها في حضنها وتتطمنها كانت محتاجه ده منك ي امي .

تقي بحز*ن شديد/لا وانت عملت لامك قيمه اوي ورحت اتجوزتها من ورايا وطبعا ابوك كان عارف ونفذلك كل حاجه مش كده .
صقر وهو يقبل يدها بحنان/انا لعشت ولا كنت لو لاغيتك من حياتي ي امي بس انا كنت مستني لما الأمور تهدأ ارجوكي ي ماما ابوس ايدك اتقبلي حياه صدقيني لو حضرتك عرفتيها هتحبيها جدا دي اغلب من الغلب علشان خاطري .
تقي وهي تحتضنه بحنان/خلاص ي قلب امك طالما انت مبسوط وواثق فيها خلاص انا كل خوفي عليك ي صقر وخايفه من الي جاي .
صقر وهو يقبل يدها بحنان/متخافيش ي ست الكل أن شاء الله هثبت براءه حياه ونعيش في النور من غير منخاف ي امي بس ارجوكي انا مقدرش اعيش من غير رضاكي عليا .
تقي بابتسامه حنونه /راضيه عليك ي نور عيني ربنا يسعدكم يارب .
صقر بسعاده لا توصف /ايوه كده ي ست الكل ربنا يخليكي لينا يارب هسيبكم انا بقا علشان عندي ميعاد في الاداره .
تقي بدمو*ع وهي تنظر ل مالك /نزلت من نظرك مش كده .
مالك بو*جع وكسر*ه/فوق متتخيلي وبصراحه الي حصل خلاني افكر اكتر إذا كنتي شايفه حياه كده وانتي متاكده أنها ممكن تكون بر*يئه امال انتي شيفاني انا ازي كل حبك ليا كان كدب مش كده .
تقي بدمو*ع وهي تجلس أسفل قدمه /لا ي مالك لا انت بالذات مش هتحمل اي كلمه منك انت عارف انك روحي انك الهواء الي بتنفسه انا عارفه اني اتسرعت وكنت غب*يه بس ارجوك ي مالك انت بالذات مش هتحمل عدم رضاك عني أو زعلك مني ساعتها هتمنا الموت كل لحظه .
مالك بفز*ع وحد*ه /بعد ال*شر عليكي اوعي تقويلي كده تاني .
تقي وهي تمسح دمو*عها ببراءه/طب خلاص احضني لاني محتاجه الحضن ده اوي اسفه ي مالك اسفه .
مالك وهو يحتضنها بعشق/وانا مسامحك ي تقي انتي عارفه اني مقدرش از*عل منك .
تقي بابتسامه وهي تقبل يده/ربنا يخليك ليا ي مالك قلبي اوعدك اني هك*فر عن كل الي عملته من غير قصد .
******************.
في اسبانيا ….
من داخل المباره ….
كان يقف يوسف كل كام دقيقه بت*عب شديد وضيا*ع فرص كثيره ليامره المدرب بالخروج من المباره ليجلس أرضا بت*عب شديد وحز*نا لما يحدث ليستغل حازم الفرصه ليتفوق ويجعل الفريق يحصل علي البطوله ليحلموه علي الأعناق وهو ينظر بنظره خب*يثه لذلك الذي بدأ في أن يغيب عن الوعي ليس*قط أرضا .
في المستشفي ….
كان يجلس يوسف بكسر*ه مما يحدث .
المدرب بحد*ه وغ*ضب/مخدر*ات ي يوسف مخدر*ات هي دي اخلاقك ي كابتن ده انا دائما كنت بعتبرك ابني وكابتن الفريق كله كنت شايف الامل فيك ي يوسف بس ي خسار*ه ضيعت كل حاجه ي يوسف سعادتك مستبعد من للفريق لحد ما ترجع يوسف الجارحي وطبعا مالك باشا لازم يعرف كل الي حصل .
حازم بخب*ث وشما*ته /الف سلامه عليك ي كوتش عينه الد*م فيها مخدر*ات توتو دي مش اخلاق رياضي خالص ولا ايه.
يوسف بحد*ه وتو*عد /انا عارف انك وراء كل الي حصلي بس اوعا تفتكر اني هسيبك أو انك هتفضل مكاني كتير هرجع من تاني واقعدك علي الدكه لأن ده مكانك الحقيقي .
حازم بضحك خبي*ث /هههههههه مو*ت ي حمار قدامك كتير ي كوتش لحد ماترجع ده غير الفض*يحه هههه سلام ي كوتش .
*******************.
في فيلا الزعيم …..
كان يجلس صقر علي رجل حياه .
صقر بابتسامه/حبيبي هيفضل قلقا*ن عليا كده حبيبتي انتي متجوزه ظابط شرطه ي عني لازم كل يوم مهمه .
حياه بدمو*ع وخو*ف /معرفش ي صقر قلبي مقبو*ض علشان خاطري متروحش بلاش علشان خاطري علشان خاطر ابننا .
صقر وهو يقبل بطنها بابتسامه /تسلميلي انتي وهو يارب حبيبتي خليكي قويه ي حياه ادعيلي بس اني ارجعلك سليم .
حياه بدمو*ع وخو*ف/ربنا يرجعك ليا بالف سلامه ي حبيبي يارب .
صقر لتغير الأجواء بابتسامته الساحره/طب ايه بقا ي عني عيطي ونكد*تي علي اهلي ونكدت غلي الواد وعمال اقولك عندي مهمه شويه دلع بقا .
حياه بغ*يظ شديد/انتي مش طبيعي شوف انا بقول ايه وانت بتقول ايه.
صقر بضحك /ههههه ي حبيبتي ماهو ده احلا كلام انا مبحبش النكد تعالي بس وانا هدلعك اخر دلع .
حياه بابتسامه/امرك ي سيدي.
********************.
في الجامعه ….
كانت تسير رنا الي الخارج لترا من يقف أمامها بحد*ه وغ*يظ.
رنا بغ*يظ /افندم .
مهاب بغ*ضب /هي حصلت الواد الملز*ق ده تشغيله عند خالي مهم عندك ل درجه دي .
رنا بحد*ه /وانت مالك بالموضوع ده يخصك فيه ايه.
مهاب بغ*ضب /انتي الي تخصيني انتي مش هتكوني ل غيري ي رنا فاهمه .
رنا بغي*ظ شديد/ي اخي خلي عندك د*م بقا ولا شويه كرامه انا مش عيزاك لو السماء انت*بقت علي الأرض عمري مهكون ليك واحسا*لك تبعد عني ي مهاب .
مهاب بغ*ضب/ تمام هو حل من الاتنين ي بنت خالي ي نتجوز ي المحروس الي انتي مشغلاه قضيه حلوه كده يعيش عمره كله في الس*جن واخوكي هو الشحروره بتاعته هبل*غ عن مكانهم ويشرفوا كلهم سواء ..
  رنا باحتقا*ر وكر*ه /اه ي حق*ير هي وصلت ل كده طب اسمع بقا اخ*بط راسك في الح*يطه والي عندك اعمله كل حاجه بتمشي بأمر من ربنا واخويا وحياه وعلي ليهم رب كريم اكيد هيحميهم انت الي انتهيت خلاص ي مهاب ..
********************.
في فيلا الزعيم ….
كان يقف صقر وهو يحضر شنتطه للسفر الي تلك المهمه .
حياه بحز*ن وخو*ف /هتسافر خلاص ي صقر .
صقر وهو يقبل رأسها بحنان/خلاص بقا علشان خاطري كفايه عيا*ط أن شاء الله هرجعلك علطول بحبك ي حياه .
حياه بدمو*ع وحن*ان /ربنا يرجعلك ليا بالسلامه ي غالي .
صقر باستغراب /مين الي جاي دلوقتي .
ليفتح صقر ليبتسم بسعاده .
/بابا وماما نورتوا اتفضلوا .
حياه بار*تباك وخو*ف /اهلا وسهلا نورتوا وشرفتوا .
تقي بابتسامه حنونه /ايه ي مرات ابني مش هتيجي في حضني ولا ايه.
حياه وهي تسرع الي حضنها بسعاده /ربنا يخليكي ليا يا امي .
تقي وهي تحتضنها بحنان وحب /ويخليكي ليا ي روح ماما .
صقر بابتسامه وسعاده /مفيش بقا احسن من ده وقت نعرفكم فيه حياه حامل .
مالك بسعاده /الف مبروك ي حبايبي يتربا في عزكم يارب .
تقي بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي حبيبتي يبقا تعالي معايا اعملك اكله تقويكي انا عايزه حفيدي يجي بصحه كده تعالي .
صقر بابتسامه/الحمد لله انكم جيتم من امنبارح عماله تعيط مش عارف اعمل ايه.
مالك بابتسامه/متشلش هم ي حبيبي روح انت المهمه بتاعتك ربنا يوفقك يارب .
*********************.
في الصحراء …..
كان يتبادل صقر ط*لقات ال*نار يمينا ويسار لتاتي تلك الط*لقه لتختر*ق قدمه ليسقط أر*ضا وهو ينز*ف بشده ليسيروا به زملاءه سريعا الي المستشفي .
********************.
في فيلا الجارحي …
في غرفه يوسف …
كان يجلس بحز*ن شديد لتقترب منه ريهام بابتسامه.
/جرا ايه ي حبيبي ولا يهمك أن شاء الله تتعوض متز*علش .
يوسف وهو يمسك يدها بضعف شديد/ريهام انا و*اقع في مشكله كبيره ومحتاج منك انك تقفي جنبي .
ريهام بابتسامه/اقول ي قلبي وانا جنبك دايما .
********************.
في فيلا الزعيم ….
كانت تصرخ حياه بدمو*ع وصر*اخ لكي تذهب معاهم الي المشفي .
/لا ابوس ايديكم خودوني معاكم اطمن عليه .
مالك بحز*ن شديد/ي حبيبتي مش هينفع هيق*بضوا عليكي انتي هتفضلي هنا .
حياه بدمو*ع وانهيا*ر /مش هفضل هنا وروحي هناك معرفش حصله ايه يقبضو*ا عليا مش مهم انا عايزه اشوف صقر .
ليد*فعها مالك بخفه ليغلق الباب بالمفتاح سريعا لتصر*خ هي بدمو*ع وو*جع ليسيروا سريعا الي التشفي لتنظر هي الي ذلك الحائط الزجاجي لتعلم كيف ستخرج لرويه معشوق الروح .
******************.
علي الطريق السريع ….
كان يسير ايمن وهو يشرب الخ*مر بشراهه لتنحدر سيارته لتنقلب ليسقط ارضا غار*قا في دما*ئه .
******************.
في المستشفي ….
الدكتور بجد*ية /احنا الحمد لله شلنا الرصا*صه وهو يعتبر عدا مرحله الخ*طر وشويه أن شاء الله وهيفو*ق عن اذنكم .
حياه بدمو*ع وصرا*خ/انا لازم اشوفه .
مالك بصد*مه /حياه انتي ايه الي جابك هنا ي بنتي .
حياه بدمو*ع /انا عايزه اشوفه عايزه اشوفه ي عمي ابوس ايديك .
ذيدان بغ*ضب شديد/واخيرا وقعتي في أيدينا ي حياه اقبضوا عليها .
 رواية حياة صقر الفصل التاسع 9 -  بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent