Ads by Google X

رواية لا تترك يدي الفصل الثامن 8 - بقلم الكتيبات شهيد

الصفحة الرئيسية

  رواية لا تترك يدي كاملة بقلم الكتيبات شهيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لا تترك يدي الفصل الثامن 8

تمارا كانت نايمة علي السرير وفتحت عيونها لما الباب خبط

اياد:تمارا انا عايز اشوف الفستان

تمارا بنوم:اياد انا من امبارح قولتلك مش هتشوفه

الا لما الب"سه

اياد:طب افتحيلي

تمارا:لا والف لا

اياد:ماشي يا تمارا خليكي فاكراها

تمارا ابتسمت وهو مشي ونزل تحت والجنينة كانت

بتتزين للخطوبة

رنيم كانت بتبص لفستانها اللي علي السرير وفجاه تليفونها

رن 

رنيم بصت للتليفون لقيت مراد زميلها في الجامعة

رنيم ردت وقالت: خير

مراد:ينفع اعرف من بره بموضوع خطوبة اخوكي 

طب ينفع متعزمنيش علي العموم انا عزمت نفسي 

وهاجي اطلب ايدك من اخوكي وادينا هنتخرج وهشتغل

رنيم بتوتر:مراد انت

مراد:رنيم انا بحبك♡

رنيم قفلت في وشه وابتسمت واخوها اياد دخل بعد ما خبط

اياد بص لابتسامتها وقرب منها وقعد جنبها وقال بابتسامة:فيه حد

رنيم بصتله بتوتر وهو قال:متتو"تريش طول ما مبتعمليش حاجة غ"لط

يبقي خلاص رنيم انتي قبل ما تكوني اختي انتي بنتي زي تالا

انا اللي ربيتك مع تيتا من وقت ما اهلنا ما"توا انا وا'ثق فتربيتي فيكي

رنيم ابتسمت وحضنته وهو با"س راسها 

بالليل

اياد كان جاهز وواقف في الجنينه ومعاه شويه صحابه

ومن صحاب رنيم وتمارا وجدته وبس غير مراد

اللي جاي

تالا قربت من مراد اللي بيبص ناحية الباب ومسكت بنطلونه

وشدته وقالت:اصبر يا بابي هي لسه بتجهز

اياد:طب هي عاملة ايه

تالا:كويسة 

اياد:لا اقصد فستانها وشكلها

تالا:هي حلوة قد البحر وسمكاته

اياد با"س بنته وقال:ياروحي ده انتي اللي قمر

مراد دخل الجنينه وكان بيبص حواليه لحد

ما شاف رنيم واقفة مع واحده من صحابها وكانت

لابسه فستان سماوي

مراد قرب منهم وقال: استاذنكم

كلهم مشيوا ورنيم قالت:مراد انت

مراد:انا بحبك وهتجوزك

رنيم رجعت خصلات شعرها ورا ودنها

اياد قرب منهم ووقف جنب اخته وقال:تبقي انت هو

مراد:انا مين

اياد:اللي كلمت رنيم الصبح

مراد:بص بصراحه ومن غير لف ودوران انا بحب رنيم من زمان

وانا كنت مستني اتخرج عشان اجي اخطبها وخلاص باقي 

شهر واتخرج واشتغل

اياد:طب اهلك فين

مراد:اهلي متو"فيين وانا وحيد

اياد بص لاخته وقال:بص يا مراد رنيم هي اغلي حاجة في حياتي هي وبنتي وجدتي 

ومراتي واللي هياخد اختي لازم يحطها في عينه انا اهم حاجة عندي

انك تصو"نها وتحبها وتحترمها

رنيم حضنت اياد ومراد قال:نقرا الفاتحة

في أوضة تمارا

تمارا كانت خلصت لبس ووقفت خدت صورة بتليفونها وبصت للمرايا

وكانت خارجة بس سمعت صوت من البلكونه

تمارا لفت وكانت خارجة بس فهد هو اللي كان 

ن"ط للبلكونة

فهد قرب منها وحط ايده علي بوقها والسك"ينه علي رق"بتها 

وقال:شششش مش عايز صوت يا تمارا

تمارا هزت راسها وهو ز"قها علي السرير وقفل الباب بالمفتاح وقرب 

منها وقال:س"يبتيني عشان تتجو"زيه يا تمارا ده انا محبتش

غيرك

فهد جاب كرسي التسريحه وبص ل الاسكارف اللي علي السرير وشد

تمارا قعدها علي الكرسي 

تمارا بزعيق:فهد سيبني انت بتعمل ايه

فهد رب"ط ايديها في الكرسي وراح وبقي يفتح الادراج

تمارا بصريخ:اياااااد الحقو"ني 

فهد لقي الز"ق قرب من تمارا وق"طع حته وحطها علي بوقها

وقال:نستني بقي لحد ما اياد ياجي يا تمارا عشان اللعبة

ديه هتنتهي النهاردة بمو"ت واحد فينا او مو"تك

 رواية لا تترك يدي الفصل الثامن 8 -  بقلم الكتيبات شهيد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent