Ads by Google X

رواية حياة صقر الفصل السابع 7 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياة صقر الفصل السابع 7

في فيلا الزعيم …
بعد كتب الكتاب…

مالك وهو يحتضن صقر وحياه بابتسامه ساحره/الف مبروك ي حبايب قلبي ربنا يسعدكم يارب .
صقر بابتسامه ساحره/ربنا يخليك ليا ي بابا .

حياه وهي تقبل يده باحترام /ربنا يخليك لينا ي عمي..
ادم بابتسامه /الف مبروك ي ولاد يلا ي زعيم .
صقر بابتسامه/مع الف سلامه .
ادم بضحك /هههههه شوف الواد طب امسك فينا حتي ولا خلاص مش قادر .
صقر وهو ينظر ل حياه بعشق /بصراحه مش قادر استنا ي عني .
حياه بخجل شديد/صقر .
مالك وهو يهمس للصقر /ارفع راس ابوك يالا فاهم .
صقر بابتسامه وغمزه /عيب عليك ده انا ابن الزعيم .
مالك بابتسامه/يلا ي ادم علشان نسيب للعرسان .
صقر بابتسامه ومرح بعد خروج مالك وآدم /جايلك ي قطتي ده هتبقا ليله عنب أن شاء الله.
لتسرع حياه بضحك الي الاعلي ليسرع وراءها الي الاعلي بضحكاته الساحره .
/هتروحي مني فين بس .
في الجناح …
كانت تسرع حياه بضحك شديد لتسقط علي السرير ليعتيليها صقر بابتسامه ساحره.
/ايوه هو ده الكلام .
حياه بضحك /ههههه صقر والنبي اهدا انا بجد قلبي مش متحمل .
صقر وهو يقبلها بعشق/قلبي انا ده لسه السعاده جايه ي روحي.

حياه وهي تحتضنه بعشق /السعاده خلاص شوفتها علي ايديك ي صقر بحبك بحبك اوي اوي.

صقر بابتسامه وغمزه /هو ده الكلام بسم الله الرحمن الرحيم اوووف ده مين الرخم الي بيرن دلوقتي .
حياه بضحك /ههههه طب رد شوف مين هو انا هطير.
صقر بابتسامه/سيبك منه كنا بنقول ايه .
حياه بابتسامه/ي صقر رد ليكون عمي ولا فيه حاجه.
صقر بغيظ شديد/اوو*ف ابويا ميعملش كده شوفتي انا قولت كده مفيش غيره عايز ايه ي ر*خم .
مهاب باستغراب /ايه ي عم مالك حاسس انك مش طيقني .
صقر بغي*ظ شديد/حاسس مش متاكد انا فعلا مش طي*قاك وغو*ر بقا في د*اهيه .
مهاب بضحك /ههههه ده الموضوع طلع بجد بقا علشان كده واخد اجازه 15يوم ولا ايه ي صقوره .
صقر بغي*ظ شديد/ايوه ي ر*وح امك هو كده بالظبط وشوف حالك بقا وسبني علشان مش فاضيلك ي ر*خم سلام .
حياه وهي تقبله بابتسامه وحنان /دم*ك الي فار ده انا هظبطهولك علي الاخر .
صقر بابتسامه ساحره/يلهووي علي القمر ي ناس .
حياه بابتسامه/ثانيه واحده وهتشوف حياه تانيه خالص تليق باجمل راجل في الوجود ثواني .
صقر بح*سره وهمس /استر يارب ومتبلسش طقم الكها*رب بتاع مربوحه ي وك*ستك ي صقر .
لينصدم من ذلك الحوريه الي تقفي وهي في قمه أنوثتها استعدادا للفارسها الوسيم .
صقر بابتسامه عاشقه /ايه الحلاوه ده ي قمر .
ليحملها صقر ليغر*قون في بحور عشقهم ليعزفوا فيها اجمل الالحان الرومانسيه  
********************.
في سياره مالك …..
ادم باستغراب /فيه ايه ي مالك من ساعه مخرجنا من الفيلا حاسك مش مبسوط .
مالك بحز*ن شديد/دايما كنت اقول الواد صقر ده حظه و*حش زي دلوقتي اتاكدت وهما بيتجوزوا افتكرت كتب كتابي انا وتقي كان برضه في الدارا من غير ميكون فيه حد زي صقر وحياه كده .

ادم وهو يربت علي يده بحنان/ولا تزعل ي زعيم أن شاء الله الغ*مه زي هتنز*اح قريب وهنعملهم الفرح الي يستهلوه وتجوز عيالهم كمان .
مالك بابتسامه/أن شاء الله.
ادم بابتسامه/طب يلا بقا نلحق الواد يوسف زمانه بيجهز نفسه للسفر علشان البطوله.
*****************.
في الاداره .
مكتب مهاب …
كان يجلس وهو يحدث ذاته بح*قد و*غل.
/ي سلام ي صقر طول عمرك بتاخد كل حاجه حتي البنت الي حبتها قدرت تاخدها أما أنا لا بس من هنا ورايح كل الي عايزه هاخده ورنا هتكون ليا ولا هتروح تزور اخوها في الس*جن …
***********************.
في فيلا الجارحي ….
في غرفه يوسف ….
كان يقف يوسف وهو يشعر بصد*اع شديد لكنه يترجمه أنه من التع*ب والار*هاق .
ريهام بابتسامه عاشقه/تروح وترجع بالكأس أن شاء الله ي حبيبي .
يوسف بابتسامه با*هته /تسلميلي ي قلبي.
ريهام بقل*ق شديد/يوسف انت كويس شكلك مش مر*يحني .
يوسف وهو يقبل يدها بحنان/متخا*فيش ي روحي ده من الت*عب والار*هاق مفيش حاجه خالي بالك من نفسك عايز اجي الاقي كل حاجه جاهزه علشان نتجوز علطول ي ريري .
ريهام بابتسامه/امرك ي حبيبي المهم انك ترجعلي بالسلامه وانت فرحان ومبسوط بحبك .
يوسف بعشق /وانا بعشقك ي نور عيني.
**********************.
في جناح مالك وتقي…..
تقي بعصب*ية /اطمنت عليهم ي مالك كنت عندهم مش كده البت دي خلاص بقت أمر واقع في حياتنا ي مالك .
مالك بحد*ه /انا مش فاهم ايه مشكلتك مع الي*تيمه الغلبا*نه دي علي فكره دي بنت غلبا*نه انا شوفتها واتكلمتي معاها .
تقي بسخر*ية/مشاء الله ده سرها باتع ضحكت علي الواد وأبوه .
مالك بحد*ه /لمي لسا*نك بقا احسا*لك علشان انا ساكتلك علي غير العاده انا رايح الشركه .
تقي بغي*ظ شديد/ماشي ي مالك بس انا بقا مش هسكت والبت دي مش هستنا لما صقر يتجوزها ويجيب منها عيال ..
*******************.
في فيلا الزعيم …
في الجناح ….
كانت تجلس حياه في احضان صقر الذي كان يحرك خصلاتها برومانسيه ليتحدث بابتسامه وسعاده.
/الف مبروك ي روح قلبي.
حياه بخجل شديد/الله يبارك فيك ي حبيبي مبسوط انك معايا ي صقر .
صقر وهو يقبلها بعشق/مش بس مبسوط ده انا طاير من الفرحه وخودي بالك لو فكرتي تبعدي عني هدب*حك .
حياه بابتسامه/انا وعدت عمي مالك لو حسيت حياتك في خ*طر هختار اني أض*حي بنفسي .
صقر بو*جع وكسر*ه وهو يضع المسد*س بيدها /تمام يبقا لما تتعلمي علي ده كويس .
حياه باستغراب شديد /ليه .
صقر وهو ينظر في عيناها بدقه/علشان تق*تليني بيه لو فكرتي انك تسبيني .
حياه وهي تحتضنه بخو*ف /بعد الش*ر عليك ي نبض قلبي اوعا تقول كده ده روحي فداك ي حبيبي.
صقر بابتسامه حنونه/عايزني مقولش كده يبقا اوعي تفكري مجرد تفكير انك تسبيني فاهمه .
حياه بابتسامه وهي تقبل يده فاهمه/فاهمه ي روح حياه .
صقر وهو يحملها بابتسامه /تعالي بقا ناخد شور علشان عزمك علي العشاء بره بس متقلقيش مالك باشا مامن كل حاجه.
حياه بابتسامه/يلا ي روحي .
***********************.
في شركه مالك ….
في مكتبه …
كان يجلس علي بار*تباك شديد أمام الزعيم .
مالك بابتسامه/ايه مالك مر*تبك كده ليه .
علي وهو يعدل نظارته الطبيه /بصراحه سعادتك ليك هيبه كبيره تر*بك اي حد .
مالك بابتسامه/بس انت بصراحه كفا جدا انا غلي العموم بثق في رنا بنتي عارف انها اكيد معملتش كده من فراغ اكيد شافت انك تستاهل.
علي بابتسامه/بصراحه الانسه رنا كتير خيرها هي عرفت اني محتاج الشغل ده جدا ربنا يوفقني واكون قد ثقته حضرتك وثقتها أن شاء الله.
مالك بابتسامه اعجاب بذلك الشاب المكافح /أن شاء الله من بكره تقدر تستلم الشغل .
علي بسعاده غامره/شكرا جدا جدا ل حضرتك عم اذنك .
مالك بابتسامه/اتفضل .
**********************.
في ذلك القاعه الفاخمه التابعه ل مالك المزينه بالورود والزهور والألوان الزاهية كانوا يرقصون حياه
وصقر علي تلك الموسيقي الرومانسيه الهادئه .
صقر بعشق /مبسوطه ي روحي.
حياه بابتسامه وهي تتضع رأسها علي صدره باستمتاع/تفتكر اكون بين ايدك وفي حضنك ومكنش مبسوطه .
صقر بابتسامه حنونه/روح قلبي اوعدك أن الي جاي باذن الله هيكون سعاده وبس..
حياه بابتسامه/حبيبي نفسي اخلص من الكابوس ده ي صقر وأبقا مرائتك قدام الناس كلها بحبك ي صقر بحبك بحبك .
صقر وهو يحتضنها ليدور بها وهو يردد تلك الكلمات /بحبك ي حياه الصقر  
********************.
في الطائره ..
حازم بخب*ث وم*كر/ايه ي يوسف مالك شكلك تع*بان .
يوسف بت*عب شديد/عندي صدا*ع هيمو*تني معندكش دواء علشان مش شايف .
حازم بش*ر وخب*ث/طبعا معايا امسك الحبايه دي هتروقك علي الاخر هو انا عندي اغلا منك ي جو ..
*********************.
في فيلا الجارحي …
كان يرتدي صقر ملابسه ليسير الي الاداره .
حياه بقل*ق با*لغ/طب هما عايزينك في ايه دلوقتي انت مش واخد اجازه .
صقر وهو يقبل رأسها بابتسامه/معلش ي نورعيني اللواء يحيي بنفسه كلمني واضح أنه فيه حاجه ضروري انا مش هتاخر خالي بالك من نفسك .
حياه بقل*ق /لا اله الا الله.
صقر بابتسامه/محمد رسول الله انا هقفل عليكي بالمفتاح.
حياه بابتسامه/ماشي ي روحي ربنا يرجعك ليا بالسلامه .
بعد فتره كانت تجلس تقي وهي تشاهد التلفاز لتص*عق وهي ترا صوت مفاتيح تختر*ق الباب لتظهر تقي أمامها لتسير بكل غر*ور وهي تغلق الباب خلفها بغ*ضب.
حياه بر*عب شديد وار*تباك /مين حضرتك .
تقي بغ*ضب وحد*ه /انا ام سيدك صقر الي خلا واحده شورا*عيه زيك تعيش في قصر الزعيم الكل شايفك بر*يئه وغلبا*نه بس انا لسه شايفه صقر خارج من هنا في نص الليل والي تعيش مع واحد في الحر*ام من غير جواز ممكن تعمل اي حاجه مش كده ولا ايه .
حياه

 رواية حياة صقر الفصل السابع 7 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent