رواية شمس الصعيد الفصل السابع 7 - بقلم كيان كاتبة

الصفحة الرئيسية

  رواية شمس الصعيد كاملة بقلم كيان كاتبة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية شمس الصعيد الفصل السابع 7

ايهاب حط حور علي الكنبه وقام بضيق 
: كلي و غيري هدومك علشان اهلك جاين
حور هزت راسها وقامت وتطلع هدوم من الدولاب 
إيهاب بصلها بطرف عنيه وهو واقف علي الكومدينه الي جنب السرير بيصب ميه علشان يشرب ورجع بص للي في ايده تاني
إيهاب بضيق: مكلتيش ليه 
حور : مش جعانه
ايهاب داس علي الكوبايه الي في ايده بضيق هو اكتر حاجه بيكر*ها كلامه ميتسمعش
: قلت كلي الاول وبعدين غيري... وبعد كدا كلامي يتسمع من اول مرا فااااهمه... 
حور سابة الهدوم
: فــ... ـاهمه... حور قعدت تاكل بتوتر و ذاد اكتر لما ايهاب سحب كرسي وقعد قصادها ياكل هو كمان.... حور كلت شويه صغيرين ولسه هتقوم ايهاب من غير ميرفع عيونه
: في كوبايه لبن متشربتش ليه 
حور: م... مـ..ـبحبوش... بيقلبلي بطني 
ايهاب شاور علي الكوبايه من غير ميرفع نظره من علي لاكل وبكل هدوء
: اشربي.. حور شربته وهي حطه ايدها علي بطنها بوجع... شربتها وجريت علي الحمام
.... 
نوسه: وانت لامتا هتفضل مخبي علي ابوك موضوع جوازنا بقالي 25سنه اقول معلش بكره يبطل خوف من ابوه ويقول.... 
عباس وهو قايم..(ابن جمال الخولي..ابو ايهاب)
: يوووووها يا نوسه ما اهو اديكي عايشه وبعملك كل الي انتي عايزه لزمته اي اقول لبوي
 نوسه: وانت عايز عيال نسمه يكوشو علي كل حاجه وانا ابني يضيع وسطهم  
عباس قام بغضب: انا ماشي وسيبهالك يا نوسه... عباس طلع من الاوضه شاف ابنه الي قاعد علي الانتريه ولابتوب علي رجلية وسجاره في ايده 
عباس قعد جنبه وتكلم بحنيه
: ادهم يا ابني انت عارف ان كل الي قالته امك مش هيحصل انت متسجل باسمي ولو حصلي حاجه تقدر تروح تتطالب بحقك زيك زي اخواتك سمعني يا ادهم 
ادهم ببرود: خد الباب في ايدك وانت طالع 
عباس اتنهد ومشي... شويه وطلعت بنت من الاوضه بتظبط الخمار بتاعها.. وتكلمت بصوتها الناعم
: خالتي انا نازله
ادهم زي ما هو علي وضعه وبكل برود
: تعملي اي 
آيه بتوتر: ه... هشتري حاجه 
ادهم من غير ما يرفع نظره من علي اللاب
: عندك في الاوضه جوه الدولاب 
آيه وشها احمر من الكسوف هزت راسها ودخلت.....
.*ايه بنت اخت نوسه ا وجات تعيش معا خالتها بعد موت امها و ابوها سابها عندها 20سنه في كلية طب هاديه وخجوله جدا ادهم هو الي مربيها* 
.....
ايهاب نزل قعد مع جده في المندرة رجع راسه لورها وغمض عنيه...... ℳ𝒶𝓃𝒶𝓇 𝒽𝓂𝒶𝓂
الجد بهدوء:  مقعدش مع مرتك يعنى 
ايهاب: اهلها عندها فوق 
الجد هز راسها بهدوء وكمل
: ابوك طول اوي في مشوار القاهره دا بقاله تلات تيام هناك
ايهاب: اكيد في عطل في حاجه هو جاي النهارده   
الجد: البيه التاني الي مش لاقي حد يلمه ولسه مجاش من برا لحد دلوقتي.. شفلك حل معاه
ايهاب: حاضر يا جدي هتكلم معاه 
..... 
عبدالرحمن دخل وبين علي وشه التعب
: اما اما اعمليلي قهوه 
نسمه و شمس كانو وقفين في المطبخ 
نسمه: روحي شوفي جوزك يا حبيبتي وعمليه لبن علشان  صحته بدل القرف الي بيشربه وانا هعمل الشاي لاهل حور
شمس هزت راسها وعملت البن وطلعت بيه لعبدالرحمن 
شمس دخلت وحتط البن جنب السرير الي عبدالرحمن نايم عليه وحتط ايده علي وشه بتعب 
شمس راحت علي اخر السرير وقلعته الكوتش الي نايم بيه 
شمس خلصت وقعدت جنبه علي السرير وبدات تقلعه القميص 
عبدالرحمن زي ما هو
: صاحي علي فكره 
شمس شهقت ورجعت لورا
: ا.. انا فكرتك نمت.. و مش هترتاح لو نمت كدا 
عبدالرحمن قام قعد قصادها ومسك وشها بين اديه
: شمس انا جوزك حتا لو مش علشان انام مرتاح انا كلي ملكك فاهمه 
شمس هزت راسها عبدالرحمن قرب منها وكل تركيزه علي شفيف*ها
وهمس:حلوين اوي يا شمس..

google-playkhamsatmostaqltradent