Ads by Google X

رواية لا تترك يدي الفصل السادس 6 - بقلم الكتيبات شهيد

الصفحة الرئيسية

  رواية لا تترك يدي كاملة بقلم الكتيبات شهيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لا تترك يدي الفصل السادس 6

فهد كان لسه هيتكلم بس رنيم اخت اياد

جت من وراه وخب"طته بالكوبايه علي دماغة فو"قع علي الارض 

اياد اخد نفس بارتياح وتمارا قالت:هو فيه ايه

اياد بلع ريقه وقال:مشي 

تمارا:بس ده مستحيل يمشي بسهولة كده وخصوصا انه

كان هيقول حاجة

اياد بتوتر:معرفش

تمارا سكتت شوية وهي مترددة تقوله حاجة 

بس بعدين قالت باحرا"ج:محتاجة مساعده حضرتك

اياد:اكيد

تمارا:عايزاك تساعدني اطلق من فهد

اياد ابتسم بفرحة وقال:سهلة جدا 

تمارا:شكرا

تمارا مشيت وهي بترفع ايدها  وتشوف لو فيه

حاجة قدمها

اياد بص لفهد اللي علي الارض وقال 

بارتياح لرنيم اخته:جدعه انقذ"تيني

رنيم بابتسامة:اي خدمة بس يلا خلينا ناخده المستشفي

اياد وهو بيبص لفهد:لا سيبيلي المش"كلة ديه روحي لتمارا

واياكي تعرف انك رنيم او انا اياد

في اوضة تمارا

تالا كانت نايمة في حض"ن نور ورنيم قالت:ممكن ادخل

تمارا مسحت دموعها بسرعة وقالت:اكيد

رنيم قعدت جنبها وقالت:انا زي اختك اتكلمي

تمارا اترمت في حضن رنيم وهي بتعيط وقالت:انا مليش

نصيب افرح ليه كلهم بيعملوا فيا كده في الاول اياد اللي

محبتش غيره وبعدين فهد 

رنيم:احكيلي

تمارا :انا واياد اتعرفنا علي بعض من ست سنين وحبينا

بعض واتخطبنا لحد ما ف يوم

فلاش باك

تمارا كانت قاعده في اوضتها بترسم وجالها اشعار رساله

مسكت تليفونها ولقيته فهد ابن عمها 

فهد"انتي مضحو"ك عليكي قوي عشان تعرفي 

بس ان مفيش غيري بيحبك"

وبعت لها صورة لاياد وهو قاعد وفيه بنت ماسكه ايده

وجالهاا رساله ثالثة بلوكيشن واسم المطعم

تمارا بصت للصورة وقالت:لا لا اياد 

مش كده هو مستح"يل يكون بيخو"ني

تمارا مسكت تليفونها ورنت علي اياد فرد

تمارا بتوتر:اياد انت فين

اياد:هكون فين انا في الشركة بخلص شغل

تمارا:تمام

بعد وقت

تمارا قفلت معاه وطلعت من البيت وراحت الللوكيشن

تمارا دخلت المطعم وبقت تبص ولقيت اياد وقف والبنت

قربت منه حض"نته

تمارا قربت منه وهو بعد عن البنت وكان هيتكلم بس هي رفعت

صوبعها في وشه عشان يسكت

تمارا:كذ"بت والثقة اللي بينا اتكس"رت واكملت بحزن:وبتخو"ني

تمارا قلعت خاتم خطوبتهم وحطته في ايده ومشيت

باك

رنيم:طب ليه مجربتيش تسمعيه مش ممكن مظلو"م

تمارا بدموع:مظلو"م لا انا شوفته

تالا صحيت علي صوت عيا"ط تمارا وقالت وهي بتحضنها:متعيطيش

في مكان ما

اياد كان خلص بعد ما ر"ب:ط فهد وطلع تليفونه ورن علي المحامي

بعد ثلاث ساعات

فهد صحي ودماغة وجعا"ه

اياد بابتسامة:اخيرا فوقت يا راجل

فهد بزعيق:فك"ني يلا

اياد بابتسامة:طبعا هفو"كك بس تطلق تمارا

فهد بز"عيق:انسي

اياد ابتسم وقال:فاكر زمان يا فهد

ميار كانت زميلتي وحبي"تها قبل تمارا بس هي حبت صاحبي

وخطبوا وفش:كلوا وانا كنت قابلت تمارا وحبيتها

لحد ما فيوم ميار تطلب تقعد معايا بح"جه انها مسافرة وبتحبني

قولت ومالوا عشان اخل"ص منها روحت واتفاجات بتمارا

وفي نفس اللحظه منار حض"نتني طبعا كله من تخ"طيتك انت

بس شوف ربنا اهي هترجعلي وهي طلبت مني اساعدها تط"لق منك

فهد:مش هط"لق

اياد:حتي لو شوفت ده

اياد فتح ملف والملف عبارة عن تنازل من فهد عن 

شركته لاياد وعليه بصمه صوباعة

اللي اياد خدها وفهد فا"قد الوعي

فهد:بس انا مكنتش في وعي"ي

اياد:اثبت لو عرفت ودلوقتي مفيش قدامك غير حل تر"مي 

اليم"ين علي تمارا وتم"ضي ورقة الطلا"ق هرجعلك شركتك

في بيت ايا،

تمارا نزلت الجنينة والكل  نايم لحد ما تمارا سمعت

صوت فهد وهو بيقول:انتي طا"لق بالثلاثة يا تمارا

اياد ابتسم وفهد بيمضي ورقة الطلا"ق واياد عطاله ورق الشركة

وقال:خالصين

المطر بدا ينزل وفهد بص لتمارا وقال:لا مش خالصين 

تمارا ده يبقي اياد مش حد غيره

تمارا............

 رواية لا تترك يدي الفصل السادس 6 -  بقلم الكتيبات شهيد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent