Ads by Google X

رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 - بقلم روان محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت طفلة كاملة بقلم روان محمد عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشقت طفلة

 رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5

صباح جديد استيقظ أبطالنا منهم من كان ينوي الش*ر ومنهم من كان يشتاق لحبيبه ومنهم من كان يتأ*لم للفراق
عند ادم
استيقظ ادم على صوت المنبه قام بكسل وتعب فهو بالأساس لم ينم الا الساعه ٥ فجرا فكان يفكر في معذبه قلبه
نهض ادم ودخل الحمام الملحق بغرفته أدى روتينه اليومي ومن ثم خرج من الحمام وهو يلف المنشفه حول خصره ثم اتجه الي غرفه الملابس و ارتدى بدله سوداء اللون كان قميصه اسود ولم يرتدي جرافت وفتح او زرين من القميص وصفف شعره الأسود و وضع عطره الخلاب
ومن ثم اتجه إلى أسفل لكي يتناول الفطور كل هذا و هو يفكر في معشوقته معذ*بت قلبه ويفكر أيضا بطريقه ليجعلها ملكه
في غرفه في نفس القصر
تستيقظ ديما و تدخل للحمام و تؤدي روتينها اليومي ومن ثم تتجه إلى غرفه الملابس لترتدى فستان يصل إلى أسفل ركبتها بقليل و صففت شعرها الحريري و ربطته على هيئه كعكه فوضاويه ولم تضع اي ميكاب فهي في الأساس ليست بحاجه اليه
واتجهت وأخذت حقيبيتها و اخذت كتب محاضرتها وسحبت الهاتف من على السرير واتجهت لتنزل لتتذكر الرساله والصندوق فأخذت الصندوق والرساله ووضعهتم في خرانتها وأخذت واحده من الشوكولا واتجهت لتنزل وقبل ان تفتح البابا اذا بها تتلقى رساله
ديما:اكيد البت مرام بعتالي تستعجلني
فتحت الرساله فإذا بها تصدم
حيث كانت من شخص المجهول
نص الرساله(صباح معطر برائحه الفانيليا حبيبتي، صباح جديد زاد من شوقي لكي... صباح جديد زاد المسافه والصعاب بيننا.....اتمنى ان تكون وصلتك هديتي..... صنعتها لكي بروحي قبل قلبي.... صباح الخير ديمتي
حبيبك المجهول)
ديما:مين اللي بيبعت الرسايل دا وطالما هو كدا ليه بيقول ان المسافه بينا كبيره
نزلت ديما أيضا وهي مشغوله البال فترى من الذي يرسل هذه الهدايا والرسائل
وصلت لغرفه الطعام فوجدت ادم يجلس ولكن كان شارد فقالت
ديما:صباح الخير
لم يرد ادم فهو بالاساس مشغول بصغيرته
فاق من شروده على صوت ديما وهي تقول
ديما:مين اللي واخد عقلك
ادم:انتي اكيد هو في غير بس قوليلي انتي عامله ايه
ديما:الحمدالله بس في
ولم تكمل كلامها بسبب ذلك الصوت
اوس:صباح الخير
ادم:صباح النور اي اللي جابك
اوس:وانت مالك انا كنت جاي بيتك
وجلس اوس مقابل ديما
اوس:ازيك يا ديما
ديما:الحمدالله كويسه
هضطر امشي يا آدم عندي محاضره كمان نص ساعه , لأدم : كنتي عايزه تقولي حاجه
ديما:لا حاجه مش مهمه متشغلش بالك انت
يلا سلام واتجهت ديما إلى الجامعه
وأخذت سيارتها وذهبت
أثناء سيرها اتصلت بمرام
ديما:ايوه انتي فين
مرام:في طريق اهو خلاص
ديما:ماشي يلا وانا كمان خلاص قربت اوصل
واغلقت الخط
.....................................................
عند ميرا
استيقظت على صوت امها
الام:يلا ميرا علشان تفطري
ميرا:خلاص قمت اهو صباح الخير يا ماما
الام:صباح النور يا قلب ماما قومي يلا غيري علشان نفطر مع بعض قبل ما بابا يمشي
ميرا:حاضر
الام:يلا وانا هروح اصحى بابا
ميرا:ماشي
نهضت ميرا وادت روتينها اليومي ثم ارتدت فستان جميل وناعم يصل أسفل ركبتيها بقليل
ونزلت لتتناول الطعام بصحبه اسرتها
اتجهت سعاد لتوقظ زوجها خالد من النوم
سعاد: يلا يا خالد قوم هتتأخر على الشغل
خالد:صباح الخير يا حبيبتي
سعاد:صباح الخير يا حبيبي يلا قوم كده لغايه لما اعمل الفطار
خرجت سعاد لاعد الفطار بينما اتجه خالد واعد نفسه للذهاب للعمل
اتجه خالد إلى طاوله الطعام ووجد ميرا جالسه
خالد:صباح الخير يا ميرتي عامله اي دلوقتي
ميرا:صباح الخير يا بابا الحمدالله انا كويسه دلوقتي
سعاد:ابقى اشكر الاستاذ ادم على اللي عمله
خالد:اكيد انا شكرته امبارح
انتهوا من الإفطار واتجه خالد إلى عمله وصعدت ميرا لغرفتها بينما اتجهت سعاد لترتب المنزل
........................................
في منزل لم نزره من قبل هو منزل مرام صديقة ديما
مرام:ماما انا هنزل اصل ديما اتصلت عليا وتأخرت عليها اوي
الام(فاطمه) :طب خدي بالك من نفسك ومتتأخريش
مرام:لا مش هتأخر باي يا حبيبتي وباست راسها
الاب(محمود):وانا مليش من الحب دا
مرام:ازاي دا انت اللي في القلب
واتجهت اليه واحتضنته وقبلت خده
مرام:باي بقى اصل ديما هتمو*تني اتأخرت عليها اوي
نزلت مرام واتجهت للجامعه لمقابله ديما
..........................................................
عند ادم واوس
ادم:يلا يا اوس
اوس:اهاا يلا
اتجه كلا منه إلى سيارته واتجهوا اللي الشركه وكلا منهم يفكر في معذ*به قلبه
وصل الاثنين معا للشركه وصعدا سويا لمكتب ادم لمناقشه بعض الأعمال دخلوا للمكتب واتبعتهم منى بملابسها الفا*ضحه والكثير من المكياج على وجهها
جلس ادم و اوس
منى:حضرتك انهارده مفيش اي اجتماعات خالص
ادم:ماشي اتفضلي هاتي القهوة بتاعتي
منى:امرك يا آدم بيه
اوس:وانا كمان هلتيلي قهوة
منى:امر حضرتك
وخرجت وهي تستشيط غضبا من هذان الاثنين فهما كتلة متحركه من البرود
في داخل المكتب
ادم:عرفت ايه اللي اتاخد من المكتب ومين اللي خده
اوس:آهااا عرفت
اوس:مفيش حاجه من المكتب و اللي كان في المكتب للأسف معرفتوش
ادم:امال عرفت اي
اوس:عرفت مين اللي باعت الشخص دا
ادم:ومين بقى
صمت اوس قليلا ونظرا للارض فاستنتج ادم من هو
ادم:أسر مش كده
اوس:ايوه أسر مينفعش يا آدم تخبي اكتر من كده أسر من ساعتها مقاطعنا بسبب كده قوله الحقيقه بقى
ادم:مش هينفع أسر لو عرف الحقيقه هيتوجع و هيتعب اوي وانا مش مستعد لكده
اوس:مش مستعد لأيه انت عجبك كده عجبكم لما اتفرقنا كنا احنا التلاته دايما في ضهر بعض دلوقتي بقينا بتحا*رب في بعض قوله يا آدم الحقيقه بقى معتش ينفع تخبي اكتر من كده
ادم:مش وقته يا اوس
اوس بعصبيه:مش وقته اي كل لما اقولك قوله تقول مش وقته انا زهقت بقى
و خرج و ترك ادم
بعد أن خرج اوس ادم في نفسه:مينفعش اقوله ان اللي كان بيحبها كانت بتحبني وان هي اللي عملت كل دا
فاق ادم من شروده عندما تذكر صغيرته
اتصل ادم بسكرتيرته
ادم:منى ابعتلي الاستاذ خالد من الحسابات
منى:امرك يا آدم بيه
اتصلت منى بقسم الحسابات و طلبت خالد لمقابله ادم
في قسم الحسابات
محسن:خالد يا خالد
خالد:نعم يا محسن عايز اي
محسن:ادم بيه طالبك
خالد:خير يا رب عايزني في اي
ذهب خالد لمقابله ادم
فسمحت له السكرتير بالدخول
.......................................................
عند ديما في الجامعه
خرجت ديما ومرام من المحاضره
ديما:يباي دكتور رخم بشكل
مرام بضحك:شفتيه وهو بيس*بلك
ديما:اضحكي يا اختي
وأثناء كلامهم اذا بفتاه محجبه تدخل عليهم
الفتاه:ممكن تقولولي اجيب جدول محاضرات تالته هندسنه منين
مرام:احنا في تالته هندسه بس احنا عمرنا مشفناكي
الفتاه:اصل انا لسه ناقله من جامعه حلوان
ديما:طب اسمك اي
الفتاه:اسمي ندا
مرام و ديما:اتشرفنا
ندا:الشرف ليا انا بس ممكن الجدول ولو ينفع تخليكم معايا لغايه لما اعرف الجامعه
ديما:اكيد هو لسه على المحاضره التانيه ساعه تعالي معانا الكافتيريا لغايه لما معادها يجي
ندا:ماشي
وذهبت ندا وجلست معهم
.............................................
في شركه الهاشمي
يجلس أسر في مكتبه يتذكر أيامه مع ادم و اوس وكيف كانوا قوه لايستطيع احد الوقف ضدهم إلى انا خا*نه ادم وقتل حبيبته
اوس:ليه يا آدم عملت كده ليه انت كنت عارف قد ايه انا بحبها
فاق أسر من شروده
اسر:والله لهدفعك التمن غالي اوي يا آدم
.....................................................................
عند ادم
خالد:اي اللي حضرتك بتقوله دا
ادم:مش عايز رأيك دلوقتي براحتك خالص
خالد:حاضر وخرج خالد وذهب إلى مكتبه وبقى شارد طوال اليوم
وذهب خالد لمنزله حائر فيما يفعل
سعاد:مالك يا خالد مش على بعضك من ساعه لما جيت من الشغل
خالد:لا مفيش حاجه وظل ناظر إلى ميرا
ثم قال
خالد:ميرا حبيبتي عامله اي النهارده
ميرا:كويسه يا بابا الحمد الله
خالد:ناقصك حاجه يا حبيبتي
ميرا:لا شكرا يا بابا
خالد:ماشي يا حبيبتي
وانتهوا من الاكل وصعد ا كلا منهم لغرفته
في غرفه ميرا
كانت ميرا جالسه تقرأ روايه
ميرا في نفسها:ياترا انا هيبقى ليا بطل زي دا يحبني كدا
اغلقت ميرا الروايه وغطت في نوم عميق
......................................
عاد ادم إلى المنزل و هو يفكر في الذي فعله اهو كان محق او انه أخطئ وتسرع
وايضا عادت ديما الي المنزل بعد أن تبادلت هي وندا الأرقام حيث انهم وجدوا ندى شخصيه مرحه زات ظل خفيف كما انها زكيه وتلقت رساله
نص الرساله(سأظل احبك مهما اختلفت الظروف... مهما زاد البعد بيننا.....سأحا*رب من أجل أن اجعلك ملكي..... احبك ديماتي❤️❤️)
نزلوا إلى غرفه الطعام وتناولوا الطعام
ديما:دومي
ادم:دومي تبقى عايزه حاجه
ديما:احبك وانت فهمني.
ادم:عايزه اي
ديما:عايزه اغير ديكور اوضتي واجيب فون ولاب جديد
ادم:ماشي وبالنسبه للديكور انا اصلا كنت هجيب حد يغير ديكور الاوضه اللي جنب اوضتي
ديما:ليه
ادم:هتعرفي بعدين وبالنسبه للفون واللاب
انتي معاكي الفيزا بتاعتك هحولك عليها فلوس وانتي انزلي هاتي اللي انتي عايزاه
ديما:يخليك الغلابه يا دومي
ادم بضحك:ويخليكي ليا يا روحي
وأنتهوا من الطعام وصعد كلا منهم لغرفته
.......................................................
عند اوس
كان اوس في غرفه الرياضه الملحقه بغرفته
كان يض*رب كيس الرمال بشده فهو منزعج كثيرا
فبعد ديما و صديقهم أسر كل هذا أنهى ادم بعد أن قط*ع كيس الرمال ثم اتجه إلى غرفته ودخل الحمام ابدل ملابسه واتجه للنوم
وقبل ان ينام قال بحبك
....................................
انتهى اليوم على أبطالنا فترا ما الذي سيحدث
ما الموضوع الذي بين خالد و ادم؟
ومن حبيب ديما المجهول؟
هل يا ترا ستجد ديما فارس أحلامها الورديه؟
لمن الغرفه التى يعدها ادم؟
ما السبب في بعد أسر عن ادم و اوس ؟


رواية عشقت طفلة الفصل الخامس 5 -  بقلم روان محمد
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent