رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الخامس 5 - بقلم مليكة مراد

الصفحة الرئيسية

     رواية تزوجت صقر الصعيد كاملة  بقلم مليكة مراد عبر مدونة دليل الروايات

رواية تزوجت صقر الصعيد

 رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الخامس 5

 تاني يوم الصبح عند فارس
فارس.انتي يزفت"ه قومي
ملك.....
فارس بصوت عالي..بقولك قومي
ملك بخضه .نعم عايز اي
فارس بيبصلها بقر'ف من فوق لتحت.هعوز منك ايه يعني 
ملك بدوع من بصته ليها..للدرجادي شايفني حقير"ه جوي كده عشان بتبصلي كده
فارس.اكتر كمان غور"ي شوفي اللي وراكي
ملك.انا عملت كل حاجه قبل منام 
فارس.دلوق الساعه ٤ يعني كله نعسان انتي هتنزلي تنضقي تحت البهاي'م وتجهزي الفطور وهيبقي يومك مطي'ن لو صحيتي حد ساعدك هتعملي كل ده لوحدك هدخل الحمام اطلع ملقكيش غور"ي من وشي 
ملك نزلت ونضفت وجهزت كل حاجه قبل م اي حد يصحي 
ملك  ببتسامه .اتفضلي الدوا بتاعك يستي الحجه 
فارس بغضب فتح الباب .وقرب من ملك ومس"كها من شعر"ها 
ملك بدموع .آه سيب شعري 
فارس بغضب وبيشدد علي شعرها أكتر..انتي ازبل واحده أنا شوفتها ف حياتي إزاي تنزلي من غير النقاب فهميني ونازله بشعرك انتي اصلا واحده رخي'صه ومتعوده علي كده مش فيه رجاله ف البيت وهوب قل"م نزل علي ملك 
وطي فارس ليها ومسكه"ا من دراعها بغضب اكتر.
ملك ببكاء وصوت عالي.سيب دراعي انا نسيت وكنت لسه صاحيه انا حتي مغسلتش وشي ونزلت علطول وبعدين النور لسه منورش ومحدش شافني 
فارس.يعني انتي كنتي عايزه مين يشوفك متخافيش مش هيشوفك عشان ف المخزن بيتادب
ملك ببكاء. انت بتقول ايه 
هواري دخل.فارس سيب يدها انت زودتها وملاقيش اللي يقف قصادك بس انا مش هسكتلك
فارس خد ملك في حضنه بحيث انه يداريها مم ابوه
فارس بضيق .ابوي 
هواري بصوت عالي.  بس عادي بالا ابوي ولا زف"ت انت عامل احترام لابوك ولا لامك حتي اللي تعبانه دي ومقدراش تتحرك وعتبكي امشي اطلع من هنا 
فارس بغضب. فزي قومي
هواري .سيبها ملكش دعوه بيها ومش هتبيت قوج تاني هتقعد هنا علطول 
فارس بضيق. كيف يعني يبوي دي مرتي ومحدش له كلمه عليا 
هواري .لولا امك ومرتك انا كنت علمتك كيف تتحدد مع ابوك غو"ر اتقلب من وشي 
فارس اخد ملك وطلع زقها علي السرير بغضب .شعرك ده هقصهولك وهتشوفي وامي انتي مش هتدخلي عندها تاني لو شفتك هناك هج"طعلك رجلك  مفهوم ولا لع
ملك بدموع وخوف منه .هزت راسها ب ايوه 
كلهم متجمعين علي السفره ما عدا فارس 
ملك قاعده على السفره وعماله تتلفت علي فارس اللي سابها ونزل
هواري.كلي يبتي عتتلفتي عايزه حاجه
ملك برتباك.لا انا كنت بشوف هنيه
هواري بضحك.هنيه برضك علي العموم هو بعد مخدك وطلع نزل حب علي يدي وراقد جوه عند فهيمه روحي ادخلي صحيه
ملك.بلاش انا يعمي
هواري. لاه روحي مش هيكلمك 
ملك راحت ودخلت جوه وهي خايفه منه وكان فارس نايم علي رجل فهيمه 
فارس .عايزه ايه
ملك.عمي هواري قالي ادخل انادمك .
فارس.اطلعي جاي وراكي 
قعد فارس وفطروا ابوي انا رايح الغيط هشوف الانفار 
هواري.ماشي يولدي روح
فارس لسه هيمشي سمع صوت
..فارس
فارس بغضب. انت يا كل"ب وقرب منه بس هواري وعلي بعدوه عنه
هواري .لو قربت منه هتطلع بره البيت ده ومهتدخلهوش تاني هتطلع بطولك كده 
فارس بصوت عالي خلي كل اللي ف البيت طلع علي صوته .مين جابه ردو عليا مين طلعه 
هاشم بحزن. صدقني انا مش فاكر حاجه ابدا ملك دي انا فعمري مبصتلها انة عارف انك اتجوزتها غصب انا هصلح غلطت"ي انت طلقها وانا 
لسه مكملش الكلمه كان فارس ضرب"ه ف وشه وطلع المسد'س وحاطه ف وشه 
فارسبغضب واعلي صوت عنده.لو جبت سيرتها انا هموت"ك ملكش دعوه بيها فاهم
هواري بغضب.فارس واناقولت لو قربت منه هتطلع بره 
فارس بوجع.هطلع يبوي بس هاخد مرتي معاي
ملك طلعت تجري على.
 رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الخامس 5 - بقلم مليكة مراد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent