Ads by Google X

رواية خادمة الصقر الفصل السابع و الخمسون 57 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

  رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية خادمة الصقر الفصل السابع و الخمسون 57

في المستشفى عند كريم
الدكتور / ارجوك يا استاذ كريم اهدي ، لو سمحت
مدام ياسمين كويسة بس حصلها نز*يف و الحمدلله عدي علي خير و احنا اديناها ابر*ه مثبتة علشان الجنين بس لازم راحة تامة الفتره دي لان للاسف حالة الجنين مش مستقره تماما
كريم و هو بيع*يط/ انا عايز اخدها و امشي من البلد
عايز ارجع مصر النهارده قبل بكره .. ينفع يا دكتور
الدكتور / لا طبعا الفتره دي مينفعش خالص لازم ترتاح ..اي حركة دلوقتي هابقي خط*ر عليها و علي الجنين . هي دلوقتي هتتنقل اوضة تانية بعد اذنك
….و مشي الدكتور و كريم فضل مستني ياسمين تتنقل اوضة تانية و فضل قاعد جمبها و نام جمبها علي السرير و هو حاضنها .
_______________________________________________
في الدوار ..
خالد مكنش بيتكلم مع نغم طول اليوم و متجنبها جدا و كان بيجهز شنطة هدومه علشان يسافر نغم قربت منه
نغم و هي شايلة كيكة / انا عرفت من صقر انك بتحب الكيكة اوي قولت اعملك واحدة يمكن يبقي عندك دم و تصالحني و تعتذ*رلي كمان
خالد بصلها بصد*مة / يسلام يعني انا كمان اللي هصالحك ده انتي جبا*ره اوي يا بت ، بقولك امشي من وشي بدل ما البسك الكيكة دي في وشك
نغم قربت منه و قعدت قدامه علي السرير/ ربنا يسامحك علي الاها*نة دي و بعدين هو انا لو مكنتش جبا*رة كنت اتجوزني و غيرت كل حاجة في حياتك علشاني ، معني كدة انك بتحبني.. متنكرش
خالد رفع حاجبه / و ده بقي اللي هيديكي الحق انك
تعلي صوتك ، تقلي اد*بك قدام الناس مش كدة
نغم انا مش عايز اتكلم معاكي بجد علشان انا مت*عصب اوي منك
نغم سابت الكيكة و حضنته جامد غص*ب عنه / انا اسفة والله بس انت ضر*بتني يا خالد و زقت*ني جامد
انا عارفة ان انا اتصر*فت بغباء بس اعمل ايه والله بحبك اوي و خا*يفة واحدة تخ*طفك مني , ساعتها انا ممكن يجرالي حاجة بجد.
خالد حضنهاا بحب / طب ما انا كمان بحبك اومال مستحمل اللي بتعمليه فيا ده ليه ، و بعدين مين تقدر اصلا تاخدني من القمر ده
نغم باسته من خده / وانا والله هحاول اغير من نفسي اووي و هتشوف يا خالد ، بس المهم هتاخدني معاك بقي ولا لاء
خالد. / اففف هاخدك و امري لله بقي .. هنسافر النهاردة مصر علشان اجهزلك كل الاوراق و الفيزا يلا جهزي حاجاتك
….نغم حضنته بحب و فرحة و خالد شالها و باسها و بعدها جهزوا كل حاجة مع بعض علشان يسافروا بكره الصبح
______________________________________________
في الجنينة  
ام نغم / يعني هو ده كل اللي حصل يا جاسر.. شافت رسالة من واحدة شغالة معاه بس
جاسر / اه والله و ياريتها رسالة فيها حاجة بس بنتك بقي مجنو”نة و كبرت الموضوع اوي و خالد اتع*صب و كانت ليلة النهاردة الصبح
خالة عزة / لا ملهاش حق طبعا ، طب تستني علي ال*نكد بعد اسبوع او شهر علشان يتبسطوا يومين
عزة / لا يا خالتو اصل في رجالة كدة بتبقي عايزة يت*نكد عليها علطوول
جاسر ضحك لانه عارف انها بتل*قح عليه / انا مش هرد عليكي يا اللي في بالي والله ، علفكره بقي انا هشهدك يا فروحة يرضيكي الهانم تخرج امبارح في الفرح قدام الرجال برغم اني حذر*تها انها متخرجش
عزه بعص*بية/ و يرضيكي يا خالتو انه يمسك ايدي جامد لدرجة انها وجعا*ني لحد دلوقتي
خالة عزة / أخس عليك يا جاسر يا ابني بلاش مد الا*يد ده ، وانتي كمان تسمعي كلامه و طلاما قالك علي حاجة لا تبقي لااء ده خطيبك و كلها كام شهر و يبقي جوزك
عزة بتر*يقة / خطيبي قال … مكنتش دبلة لبسهالي اول امبارح قدامكوا حتي معمليش حفلة .. و بعدين عايزينه ييقي جوزي ده في المشمش ده انا مش طايقااه .. و خد الدبلة بتاعتك اهي
جاسر بحد*ه / طب اقسم بالله العظيم لو قلعتي الدبلة لاكون مز*علك جامد
عزة خافت و سابت الدبلة في ايديها ..
جاسر بحده / ايوة كدة اظبطي انا مش بحب الدلع ده
______________________________________________
في اوضة عساف و كان صقر قاعد معاه
عساف / متحاولش يا صقر ، رجوع الدخلية تاني مش هيحصل ،. كفاية اوي اللي حصلي انا عايز اعيش حياه هادية
صقر/ انت متخلف يلا معقول بعد النجاحات اللي انت عملتها دي كلها هتسيب شغلك بسهوله كده
عساف في ناس غيرك بتتمنى تحقق نجاح زيك
سيادة اللواء كلمني وقالي ان هو قطع الاستقاله بتاعتك وعايزك معاه ومقدر حالتك النفسيه بس مش هايستحمل كده كثير
عساف/ صقر صدقني انا موجو*ع من كل حاجه حوالي عايز اقعد مع نفسي ارتب اوراقي وافكاري
صقر / وايه المشكله حقك تاخذ استراحه مقا*تل وانا معاك و جنبك واي حاجه تعبا*ك احكيها ليا وباذن الله هنلاقي لها حل اما حوار همس صدقني في اقرب وقت هنتكلموا ثاني وترجع علاقتكم زي الاول ويمكن احسن كمان ….هاااا هتروح النهاردة مصر
عساف حضن صقر / خلاص هسمع كلامك هانزل النهارده مصر .. ربنا يقدم اللي فيه الخير ، حقيقي انا كل يوم بحمد ربنا انك في حياتي يا صقر .. انا لو عندي اخ مش هيعمل معايا كل اللي انت بتعمله ده
صقر بحب / اي لو عندك اخ دي ..انت اخويا اصلا ياض
و مستعد اعمل اي حاجة علشان اشوفك فرحان و مرتاح
وفعلا ما فيش ساعه وعساف جهز شنطه هدومه ونزل مصر بالليل وقرر ان هو يرجع لشغله ثاني ويشكر سياده اللواء على اللي عمله معه .
وبعدها بيوم خالد اخذ نغم ورجعوا القاهره علشان يجهز كل ورق اللازم للسفر وبعد حوالي اسبوع خالد ونغم فعلا سافروا ايطاليا
____________________________________________
في الطيارة .
نغم نايمة على كتف خالد و خالد كان عنده حماس جدا علشان اخيرا هيحقق كل أحلامه بس اول ما نزلوا من الطيارة هو و نغم ..
برا المطار ..
نغم انا زهقت قوي بقى يا خالد هنفضل مستنيين كده لحد امتى هي ست مدرونا هانم دي هتيجي امتى
خالد هو ماسك التليفون بيرن عليها قعد يضحك / نغم انا وافقت انك تيجي معايا بس تعاملي بحكمه وعقل انتي فاهمه ولا لا .. وبعدين احنا اللي طيارتنا وصلت بدري فهي ما كانتش تعرف الميعاد
نغم بغي*ط / والله كمان بتدا*فع عنها يا حنين ، ماشي يا خالد انا هسكت لحد ما اشوف اخرتها معاك
وبعد حوالي 10 دقائق جاءت عربيه ضخمه وقفت وخرجت بنوته لابسه هوت شورت و كت و شعرها اصفر طويل و كانت زي القمر..
مدرونا / انا بعتذر كتير عن التاخير ، بس والله غصب عني … اهلين مدام نغم
نغم من الصدمة مردتش عليها و خالد كان عايز يضحك علي شكلها بس قرب من نغم و حوطها بايده و قال / نغم كويسة بس بقالنا كتير واقفين يا مدرونا يلا نروح الاوتيل . يلا نغم
نغم بلا وعي / شايف الشورت يا خالد ، هو الكلام ده عادي ولا اي
خالد ضحك و حط ايده علي بقها / هتفض*حينا يا نغم .. اركبي أبوس ايديك
وركبت نغم عربيه وكانت في نفس حاله الذهول ولحظت اني مدرونا عماله توجه كلامها لخالد ومتجنبها تماما وفجاه نغم قالتلها / باقولك ايه يا حبيبتي احنا بقى لنا كثير قاعدين في عربيه ساكتين مش بنعمل اي حاجه ما تجيبي اشغل اغنيه بحبها اوي
خالد بحر*ج / اغنيه ايه يا نغم احنا بنتكلم في الشغل يا حبيبتي مش وقته
مدرونا / لا ما في مشكله خذي الموبايل و اختاري اللي نفسك فيه
وفعلا اخذت نغم الموبايل وشغلت اغنيه وكلهم اتصدموا اول ما سمعوها .
خالد بصدمة / الله يحر*قك يا نغم ..انا غلطان اني جبتك معايا   

رواية خادمة الصقر الفصل السابع و الخمسون 57 -  بقلم يوستينا سامي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent