Ads by Google X

رواية خادمة الصقر الفصل السادس و الخمسون 56 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

   رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية خادمة الصقر الفصل السادس و الخمسون 56

في الاوضة نغم مسكت تليفون خالد و بدات تقرا الرسالة المبعوتة من بنت اسمها مدرونا
الرسالة كانت مكتوبة ..

صباح الخير علي عيونك يا خالد ، بتمني انك تسرع في اجراءات السفر و تكون موجود عندي اخر الاسبوع ، حقيقي انا بتمني اشوفك في اسرع وقت
انا و كل الجروب بتاعي و بجد هتتبسط  
نغم اتصد*مت / يا نهار اسود يا خالد ، ده النهاردة يوم من*يل عليك باذن الله .. و كمان حطاله قلب و بو*سة ده انا مراته معملتهاش والله لاوريكم

و قامت نغم بسرعة تغير هدومها و قربت من خالد و بدات تضر*ب فيه بغبا*ء و خالد قام من سريره مفزو*ع
خالد بصد*مة / انتي جاتلك الحالة و لا ايه ، في واحدة تصحي جوزها يوم الصباحية كدة
نغم بعص*بية بصوت عالي/ بتخوني يوم صباحيتي
ده انت جرئ اوي.. انت عارف انا هعمل فيك ايه دلوقتي
خالد بصلها بستغراب / اخو*نك ايه يا بت المجا*نين هو انا لحقت ازهق منك اصلا
نغم بصتله بصدمة / انت مستني كمان لما تزهق مني
يالهوووووووي
قربت نغم من الشباك و بدات تقول
بصوت عالي /الحقووووني يا ناااس .. شوفوا جوزي المحترم ابن الاصول بيعمل فيا ايه
خالد اتصدم و جري ناحيتها و حط ايده علي بوق نغم / انتي بتعملي ايه انتي اتجن*نتي يا نغم .. اسكتي اهل البلد هيسمعوكي هتبقي فضيحة

نغم عض-ت ايده جامد ز*قته. / انا هوريك الناس بتتلم ازاي يا ابن الحديدي

….و جربت نغم و بدات ترمي اي حاجة تلاقيها في وش خالد و لانه كان واقف بالشورت فقط فكانت الحاجات بتوجعه جدا و مكنش عارف يسيطر عليها
______________________________________________
في بيت كريم و ياسمين .
ياسمين كانت تعبا*نة جدا و ماسكة بطنها و عمالة تتمشي في الاوضة و ماسكة التليفون علشان ترن علي كريم ..
ياسمين بدمو*ع / انت فين يا كريم و سايبني لوحدي يارب جيب العواقب سليمة .. اعاااا
…و في اللحظة دي و*جع ياسمين بدا يزيد اوي و مكنتش قادرة تتحرك من مكانها و حاولت تقوم من علي السرير علشان تخلي اي حد يلحقها من برا الشقة
ياسمين انها*رت من العيا*ط / يارب كريم يجي بقي انا مش قادرة علي التع*ب ده ، كفاية كدة عليا يارب
ساعدني
.. وفي اللحظة دي بصت ياسمين علي الارض بس اتصدمت اول ما لقت د*م كتير اوي مكانها و علي هدومها في الحظة دي ياسمين حست ان قلبها اتقب*ض و
 بدات تصر*خ جامد / لاااا والنبي ده انت الحاجة الوحيدة اللي عايشة علشانها ..
…و وقع*ت علي الارض من تعب-ها و استسلمت و اغ*م عليها .. و بعدها بحوالي خمس دقايق وصل كريم و هو شايل علبة شوكولاتة
كريم ببتسامة / ياسو .. يا سوسو تخيلي جبتلك اي معايا .. الشوكوو ..
…كريم بر*ق اول ما شاف ياسمين وا*قعة في الارض و للاسف في د*م كتير .. كريم جري عليها و دموعه بقت تنزل من عينه بخوف
كريم مسك راسها بسرعة / ياسمين ..ردي عليا بالله عليكي ردي عليااا ، اي اللي حصل ده .. يارب استرها معايا اعمل انا دلوقتي .. اعمل ايه بس اكلم صقر
….في اللحظة دي ادرك كريم انه في بلد غريبة لوحده منغير اهل ولا عيلة و لا صحاب
و حط كريم ايده في شعره بيحاول يجمع اعصا*به و شال ياسمين و ج*ري بيها علي عربيته علشان يوديها للمستشفي ..
______________________________________
في الجنينة في الصعيد  
عساف كان قاعد تحت لوحده و ماسك التليفون و بيقلب في صوره مع همس و حاول يبعتلها ع الفيس رسالة
عساف/ الدنيا كلها واقفة ضدك يا عساف . معقول اكون خسر*تها في لحظة غبا*ء مني خلاص كدة ضاعت منك كل حاجة يا عساف
جاسر قعد جمبه / الصراحة انت كنت غ*بي اه لما عملت كدة ، بس متقلقش مسيرها ترد عليك
اقولك حاجة انا واثق ان البت دي بتحبك و هتسامحك و قريب
عساف/ تسامحني اي بس و همس اصلا مسافره بقالها كتير و غيرت كل حاجة . جاسر انا ليه فقري اوي كدة ، ليه كل الناس اللي بحبها و اتعلق بيها بتبعد عني
جاسر/ و النبي بطل تقول كدة بقي والله بكره ربك هيسهلها و هتقول جاسر قال ، يلا قوم معايا ندخل ننام بقي شوية بدل معاذ يصحي و يلاقي نفسه لوحده
________________________________________________
في اوضة قمر و صقر
صقر و هو واخد قمر في حضنه / بس يا ستي و ده اللي حصل اخر فتره .. الله يرحمه يوسف مكنش يستاهل مو*ته زي دي .. حتي خالد هيسافر خلاص و هيسيبني تاني
قمر بعد عن صقر و قعدت قدامه / ما تقولشي كدة
هو مسافر علشان يحقق حلمه و النبي يا صقر اقف جمبه و سانده حتي لو مش مقتنع بس برضو دي هوايته
صقر ابتسم / اقف جنبه بس ده مش بعيد ادخل معاه شريك في المطعم كمان ، انا نفسي يبني لنفسه كيان حقيقي خالد محتااج ده اوي
بس سيبك من الحوارات اللي ملهاش لازمة دي ..ماتيجي تقعدي جمبي بدل ما انتي بعيدة كدة
او هاتي بو*سة علي الاقل و لا هنقضي اليوم كله في الكلام مثلا
قمر قربت منه و بجر*ائه صدمت صقر با*سته بحب و صقر اتصدم بس ضمها ليه بحب و بعدها ادركت همس فعلتها و بعدت عنه باحراج
صقر بصدمة / ولا و اتجراتي يا مراه الصقر ، اي يا بت ده اومال فين اللي كانت مكسو*فة اوي امبارح
و خا*يفة
قمر ضر*بته في كتفه / صقر و النبي بلاش تكس*فني بقي الله … وبعدين انا مش خايفة منك اصلا انا بمو*ت فيك و نفسي اسعدك علي قد ما اقدر
صقر ببتسامة / طب طلاما نفسك تسعديني ..تعالي بقي
و لسه صقر بيشد*ها ناحيته سمعوا صوت نغم و هي بتصر*خ جامد …فجريوا برا الاوضة
________________________________________________
برا الاوضة  
 نغم ماسكة خالد و هو لابس الشورت بس
بتقول بصوت عالي / الحقوني يا ناس جوزي بيحب عليا و الحنة لسه في ايديا .. اومال لما اكمل معاك شهر هتعمل فيا ايه يا مع*قد
خالد اتعص*ب اوي من كلامها و ز*قها بعزم قو*ته لدرجة ان نغم خبطت في الحيطة / انتي عارفة لو ملمتيش لسانك انا هعمل فيكي ايه ..اقسم بالله هطلقك حالا
في اللحظة دي وصل جاسر و عساف و اتصد*موا من المنظر
و صقر خرج من الاوضة و اتكلم بحد*ه / اي ده انتوا اتجننتوا ولا ايه في حد يعمل كدة برضوو .. الخدامين و الغفر يقولوا علينا اي .. يلا تعالوا نتكلم في المكتب
عساف/ استني بس يا صقر خالد يغير هدومه بدل ما هو واقف يتستعرض عضالاته كدة قدامنا .. ايه يا عم خالد مش عارف تسيطر من اول يوم
جاسر ضحك / بس يا ابني ده وقته هزار.. و بعدين انا مش فاهم مين اللي كان بيز*عق كدة ولا انتوا بتهزروا مع بعض
نغم و هي بتعي*ط / لا انا مستحيل اكمل مع البني أدم ده تاني .. ده بيخو*ني و كمان بيهد*دني بالطلا*ق .. انا عايزة امشي من هنا
خالد بعص*بية / يلا في ستين داهية .. المركب اللي تود*ي و مترجعش كمان بلا قرف
نغم بد*موع و كان شكلها طفلة اوي / اتفوو عليك ..انا اصلا بكر*هك انت شخص و*حش و قا*سي اوي عليا
عساف ضحك / خلاص يا نغم والله ما تع*يطي ، طب والنبي ما تز*علها انت شايف والله بت*عيط ازاي.. طفلة اوي
خالد بغ*يره قرب من عساف و مس*كه من هدومه / و انت مال اهلك بتع*يط ازاي .. مركز معاها ليه حنين انت .. اظبط يا عساف بدل ما اقلب عليك
عساف بحد*ه / في اي يا خالد نغم زي اختي عادي يعني ، واوعي ايديك دي
صقر بحد*ه / بسسس بقي انتوا هتتخا*نقوا ..يلا خد مراتك و ادخلوا اتصافوا جوا يا خالد و براحة بالعقل مش بالخنا*ق .. اتفضلوا و مش عايز اسمع صوت زع*يق ..احنا مش ناقصين فضا*يح
خالد بص لنغم اللي بتعي*ط بغيره و قالها / يلا يا هانم ادخلي جوا جبتلنا الكلام من اللي يسوي و اللي ما يسواش
و دخل خالد و نغم اوضتهم ..و صقر اتصدم من الكلمة بتاعته و بص لجاسر / و يا ترا انا من اللي يسوي و لا من الناحية التانية
عساف بز*عل / اخوك ده غير*ته بايخة اوي بجد انا داخل انام انا مش حمل حوارتكم اصلا بلا قر*ف.
و يكون في علمك انا همشي النهاردة اصلا
صقر / يوووه بلاش اوفره انت التاني و بعدين ما هو عنده حق يز*عل برضو انت واقف تعا*كس مراته و تتامل في شكلها ، ما تظبط نفسك انت كمان
عساف مردش عليه و دخل هو وجاسر الاوضة
_______________________________________________
في المستشفي 
كريم كان واقف علي باب و عمال يعيط بخو*ف و يدعي لياسمين و هو بي*عيط / انا السبب ، انا اللي سبتها لوحدها النهاردة و هي كانت تعبا*نة و كل ده علشان الشغل .. يع*لن ابو الشغل و علي كل حاجة
هخسر مراتي و ابني علشان فلوس ده انا بعت كل حاجة اصلا علشانها و في الاخر بسبب أهمالي هخسرها ..
…في اللحظة دي بدا كريم يفتكر خناقته مع صقر و كانت خناقة قوية جدا ..
فلاش باك 
في مكتب كريم كان بيجمع كل اوراقة و كل حاجة تخصه و عساف واقف جمبه
عساف / ممكن افهم بقي انت هتروح فين في ايه يا كريم خنا*قة زي اي خنا*قة حصلت بينكم
كريم بحز*ن / المره دي صقر قالي اني شغال عنده و انا بقالي سنين معاه في الشركة شايل الشركة دي اكتر منه و في الاخر يذ*لني ليه يعني
عساف / صقر عص*بي و انت عارف كدة كويس و اكيد مش انا اللي هاجي اقولك ان صقر جدع معانا كلنا ازاي
كريم بعص*بية/ جدع علي نفسه انا مش هقعد هنا تاني و لا في الشركة ..انا اصلا بقالي فتره طويله بفكر اسيب البلد و امشي
في اللحظة دي دخل صقر/ و تفتكر هترتاح و انت بعيد عننا .. انا اكتر كلمة بكرها و انت عارف كدة كويس ان حد يقول انا هسافر اعيش لوحدي برا
افرض عملت حاد*ثة .حصلك مصي*بة يا كريم … مين هيساعدك و يقف معاك .. هنا الف ايد هتمد ليك أيدها و تقف جمبك ، اما برا ميت جز*مة هتدو*س عليك
كريم / و هنا بقي مين هيساعدني و يقف جمبي
صقر بحد*ه / انا و عساف و ابوه و جاسر و خالد اخويا و جدي و جدتي و كل الحرس بتوعي و الامن
و اهل البلد اللي بيحبوك ، اقولك حتي يوسف لما يعرف انك محتاجة هيجري عليك .. اوعي تبيع كل دول علشان فلوس او شغل يا كريم .. و لو ز*علان مني حقك علياا
باااااااك 
فاق كريم من ذكرياته و قعد يع*يط جامد / ياريتني ما سافرت ..يا ريتني فضلت عايش معاكوا و في وسطكوا
في اللحظة دي خرج الدكتور و هو علي وشه الحز*ن و كريم جري ناحيته و بدا يتكلم بانه*يار و
 كلام أغلبه مش مفهوم / مالها يا دكتور .. أبوس ايدك بلاش بلاش تقولي اي حاجة تزعلني ، قولي ان مراتي كويسة
قولي ان ابني بخير .. انت مش عارف انا عملت ايه علشان ابقي معاهم
______________________________________________
في اوضة خالد 
نغم ورتله الرسالة و هي بتع*يط جامد / اهو الدليل انك خا*ين و بتخو*ني مع بنت اسمها مدرونا يكون في علمك انا هكلمها و ههز*قها و اقولها انك هتلعب بيها زي و هقولهم كلهم كمان
خالد بعص*بية / خلصتي اله*بل بتاعك .. يكون في علمك انا مش هعدي الموقف ده علي خير ابدا
بس علشان اريحك البنت دي هي اللي هتساعدي في ايطاليا اول ما اسافر في اختار المطعم و المسابقة كمان
نغم بعص*بية / بس دي بتعا*كسك و باعتالك بو*سة يا خالد اهي و قلب احمر كمان مش لون تاني
خالد بعص*بية/ بطلي تخ*لف بقي و متعصب*نيش
عليكي ، عملتي فضيحة تحت و خلتيهم كلهم يتر*يقوا علينا بسبب جنا*نك ده و منغير سبب واحد يكون في علمك انا مش هاخسر حلمي بسبب العب*ط ده .. انا هسافر بكره لوحدي
خالد / جدي انا خلاص مسافر بكره ايطاليا علشان هبدا في مشروعي
الحديدي بز*عل / خلاص كدة يا ابني .. طب هتسافروا امتي باذن الله
خالد بجد*ية / لا يا جدي انا هسافر لوحدي علشان مش هبقي فاضي خالص . فنغم هتفضل مع اهلها
كل الي قاعدين اتصد*موا و بما فيهم نغم و عزة ووالدتها و في اللحظة دي صقر ادخل اول ما احس ان الأجواء اتو*ترت
صقر / اه يا جدي انا اللي قولتله يعمل كدة عقبال ما اخلص ورق نغم و ورقي علشان نسافرله .. ما انا اكيد مش هسيبه في يوم زي ده لوحده
و فاجاه موبيل صقر رن و اخده صقر و خرج برا الدوار
صقر / ايوا يا سيادة اللواء .. متقلقش انا هتصرف
في الموضوع ده ، اديني فرصة بس النهاردة ارجوك و انا هرد عليم في اسرع وقت والله
و قفل صقر التليفون / كل ما تحلها بتتعقد يا صقر بس باذن الله هتتعدل انا متفائل خير …و يارب اعرف اوصلك انت كمان يا كريم نفسي ترجع بقي طول عمري بكره الغربة دي اوي

رواية خادمة الصقر الفصل السادس و الخمسون 56 -  بقلم يوستينا سامي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent