Ads by Google X

رواية خادمة الصقر الفصل الثالث و الاربعون 43 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

     رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية خادمة الصقر الفصل الثالث و الاربعون 43

في الممر عند الحمامات في الفرح  
همس بصدمة / عساف انت اتجننت مش كدة ، ابعد عني انا مش ناقصة مشاكل

عساف مسك ايديها / تعالي هنا يا بت انتي ، انتي اصلا مش مسموحلك تبعدي عني بعد ما خلتيني احبك و اتعلق بيكي كدة ، ده ابويا حتي بيحبك اوي
همس بحز*ن. / بس انت مش بتحبني يا عساف ، انت بتنسي بيا نور انا عارفة منغير ما تبرر ليا

عساف ببتسامة. / لا و انا اللي كنت فاكرك غبية لا ده انا كدة اتاكدت والله ، بت انا عايز اقابل ابوكي علشان اتقدملك ممكن
همس بصدمة / انت بتقول ايه .. عساف انت واعي لكلامك ده ، و بعدين انا مسافره اصلا بكره
عساف / و رحمة امي إللي عمري ما حلفت بيها كد*ب انك ما هتسافري من البلد دي الا علي جث*تي
همس بدمو*ع / بتحبني بجد يا عساف ، بس نور احلي مني بكتير علفكره .
عساف ضحك. / انسيها بقي ده انتي غريبة اوي
طب انتي عارفة انا نفسي اعمل ايه حالا
همس بحب / ايه يا عساف ، اكيد نفسك تقول للناس كلها انك بتحبني و تشيلني و تلف بيا
….عساف و هو بيضحك علي كلامها مسك رقبتها و شدها لحضنه و حضنها جامد و همس سكتت بصدمة بس غمضت عينيها و بادلته الحضن بفرحة .
_______________________________________________
في المخزن  
خالد بصدمة / انت سكت ليه يا صقر ، كريم كان عارف ان ياسمين بنت جابر و اتجوزها علشان ين*تقم منها
صقر بص في موبيله / مش وقت كلام يا خالد احنا لازم نتحرك حالا
خالد. / اتحرك ايه ..ما تفهمني يا صقر انا حاسس اني زي الاطرش في الزفة

صقر / ما انا هاخدك معايا علشان تبقي عارف كل حاجة يا خالد ، يلا بينا
…..و فعلا خالد اخد صقر و اتحركوا بالعربية مسافة بسيطة اوي و نزلوا و بدا يتحركوا في اتجاه عربية جاسر و بداوا بسمعوا الحوار بتاعهم ..
خالد بصوت واطي / جاسر و نانسي بيعملوا ايه في العربية و بيعدين يهر*بوا ليه
صقر ابتسم / اتفرج و انت ساكت يا خالد ..
…و قرب صقر هو و خالد من العربية و صقر فتح الباب ناحية جاسر و نانسي اتصدمت .
نانسي بخو*ف / صقر ، انا كنت بدور عليك انا و جاسر بقالنا كتير .. و تو*هنا الحمدلله انك لقيتنا
مش كدة يا جاسر
جاسر ببتسامة / طلع ليها برضو علاقة بجابر يا صقر مش بس يوسف ، جابر هو اللي محرك يوسف علفكره .
و بص جاسر لنانسي بشماته / طول عمرك غب*ية يا نانسي بقي انا هبيع الراجل البركة ده ، طب ده اخويا الصغير برضوو
صقر ابتسم / عفارم عليك يا جاسر .. منورة يا نانسي
والله
و قرب صقر ناحية نانسي اللي كانت بترجع بخو*ف و مسك ايديها / انتي عارفة انا لو عايز اخلص عليكي هعملها و حالا يا نانسي بس انا مش عايز اعمل كدة
نانسي بد*موع / انا مش فاهمة هو انت جاي تتشطر عليا انا ، انا كنت مجبو*رة انفذ كلام يوسف و جابر
ولا كنت عايزني اتف*ضح … يمكن قربي منك كان بسبب الفلوس بس بعد كدة اي حاجة كانت غصب عني صدقني
صقر بهدوء / عارف يا نانسي ان يوسف ماسك عليكي بلاوي علشان انتي ر*خيصة و سلمتيله نفسك قبل كدة ..
نانسي بحد*ه / لااا يوسف جوزي ، اه عرفي بس جوزي .. اصلا هو بني ادم مش سوي و مش طبيعي
علفكره يا صقر يوسف بيكر*هك اوي لانه معندوش اي هدف في الدنيا غير انه باذ*يك
 حتي لو هو هيمو*ت و كان لازم اسمع كلامه ده مجنون
صقر / طيب يا نانسي انا مستعد احميكي بس انا عايز اعرف اي معلومة انتي تعرفيها ده يعني لو عايزة تبقي في صفي اناا ..
و قرب صقر منها اكتر و مسك شعرها جامد / بصي انا عرفت ان انتوا أربعة
حبيبة و يوسف و جابر و انتي .. في حد تاني تبعكم
نانسي / الاول يا صقر هتحميني و مش هتغد*ر عليا ولا لاء .. صدقني لو وعدتني انا هصدقك و هقولك كل حاجة
صقر / كلمتي سيف علي رقبتي يا نانسي و انتي عارفة كدة كويس انتي في حمايتي .. بس جاوبي علي سؤالي الاول
نانسي / عساف هو اللي خلي يوسف يكر*هك علفكره
صقر / عساااف   انتي بتقولي ايه
نانسي / والله العظيم يا صقر ما بكد*ب عليك .. هو بيكر*هك بسبب عساف .
جاسر / صقر متصدقهاش دي تعبان و اكيد بتكد*ب عليك ، ده عساف هو اللي كان بيساعدنا اصلا طول الوقت
صقر حط ايده علي راسه بت*عب و حس بدوخة جامد و خالد قرب ناحيته بسرعة و سنده.
خالد بخو*ف/ صقر مالك في ايه انت كويس
صقر بار*هاق / لا انا كويس متخفش بس مش قادر اسمع قر*ف تاني .. جاسر خد نانسي ووديها المخزن و حط حراسة هناااك و تبقي في اوضة لوحدها بعيد عن حبيبة
نانسي بعياط / مخزن .. مخزن ايه يا صقر ما انا قولتلك كل حاجة ، انت وعدتني انك تقف جمبي
يا صقر رد عليااا ، وحياه ابنك متعملش فيا كدة
يوسف هيلاقيني و ساعتها هيق*تلني طب بص رجعني معاك الفيلا او سفرني برا مصر
خالد و هو ساند صقر / وانتي حياتك غاليه قوي عليكي اما حياتنا احنا طظ فيها مش كده وبعدين برده هو بيقولك هيحطك في المخزن
 يعني في مكان امان ويوسف عمره ما هيعرف يوصلك ….. تعالي يا صقر معايا اسند عليا
…فعلا جاسر اخد نانسي ووداها المخزن و خالد اخد صقر و ركبه العربية علشان يمشي
_______________________________________________
في العربية  
خالد كان بيسوق وصقر قاعد جنبه وسند راسه على الشباك وقعد يفتكر اللي حصل من ساعة القبض علي جابر .
في الاوضة صقر كان لسه صاحي لقه الباب بيتفتح و عساف داخل و هو متو*تر جدا
صقر بصدمة / ايه يا ابني ده ، في حد يدخل كدة منغير ما يخبط حتي ، ده انا اخويا معملهاش
عساف / صقر في كار*ثة انا جبت كل حاجة كانت مع جابر ساعة ما اتقبض عليه من الحرز و لقيت حاجة غريبة بص ده موبيله افتح شوف مين اخر حد مكلمه
…وفعلا صقر مسك التليفون وهو مش فاهم حاجه وتفاجئ بمكالمات بينه وبين يوسف كثير ورسائل والاتفاقات ضد شغل صقر و الاغرب ان يوسف باعتله صور لنانسي كتهد*يد ليها
صقر بعصبية ر*مي التليفون علي السرير / دول عصا*بة و انا اللي كنت فاكر بحار*ب كل واحد فيهم لوحدي .اتاريهم عاملين ضدي جبهة ، ايه الحر*ب دي
عساف / احنا في حر*ب مفاجات يا صقر محدش متوقع الغد*ر جاي منين ، ده انا والله بدات اشك في نفسي من كتر اللي بيحصل والله
صقر بو*جع / و لسه أما نعرف مين اللي مسلط حبيبة ….انت عارف يا عساف نفسي يوسف يجاوب علي سؤال واحد بس … انا اذيته في ايه علشان يحاول يقت*لني انا و اخويا و يدمر شغلي و كل حاجة
عساف بقلق/ مش عارف يا صقر.. بس علشان احسن منه يمكن
فاق صقر من ذكرياته و خبط راسه في الازاز جامد
و خالد اتخ*ض عليه ووقف العربية .
خالد بصدمة / مالك يا صقر ..انت كويس ، تحب نروح مستشفي .. مالك يا صقر ساكت كدة ليه
صقر بدمو*ع / مش قادر اعرف حاجة عن حد تاني ..
خالد انا بقيت خا*يف اكتشف خيانة ناس تانية .
ناقص مين تاني يطلع بيكر*هني ، تفتكر عساف فعلا واقف ضدي .. ساكت ليه خا*يف زي مش كدة
خالد ابتسم بحز*ن/ قولتلك زمان و مصدقتنيش .. قولتك اني انا و انت ملناش غير بعض مهما كانت علاقتنا حلوة مع صحابنا برضو مش هتبقي زي انا و انت، و جيتلك و طلبت منك نبقي صحاب ضحكت عليا و قولتلي انا معنديش صحاب و مش عايز .
شايف يا صقر اخره عندك … شايف وصنا لايه
انا و انت ادينا مش عارفين مين معانا و مين علينا
صقر و ماسك راسه بتع*ب / مش قادر يا خالد راسي هتنف*جر .. اعاأ
خالد بخوف و الدموع بتلمع في عينيه / اهدي يا صقر هنروح المستشفى حالا .. متخفش انا جمبك
صقر و هو بيغمض عينيه بدون وعي / ابني يا خالد معاذ في رقبتك لو حصلي حاجة … خالد قمر تبقي مراتي علي سنة الله ورسوله … قولها اني محبتش غيرها و اني بحبها بجد
و فاجأه صقر اغم عليه و خالد اتحرك بالعربية باقصي سرعة و كانت دمو*عه مغرقة وشه و لاول مره خالد يحس انه ممكن يف*قد اخوه بالشكل ده .
_______________________________________________
في الفيلا  
نغم / اممم يعني انتوا اتجوزتوا في السر انتي عارفة لو جده صقر عرفت هتعمل ايه هتعمل فرح والله
بس هي ماقلتلكيش هترجع من البلد امتي ..
قوليلها ان خالد و صقر بقوا كويسين اوي مع بعض
قمر / اسكتي يا نغم.. حقيقي وحشتني اوي
انا كلمتها الصبح ووعدتني انها ترجع قريب بس الغريب ان صقر قالها خليكي هناك و انا هبعتهوملك
نغم/ هو سي هولاكو ده بيقرر من دماغه ولا ايه ، انا ليه راجل هو اللي يقررلي علفكره ، تصدقي و تامني بالله لما خالد يرجع ورحمة ابويا لانكد عليه
قمر بضحك / يا بنتي بس بقي اعقلي شوية ، و حاولي تحتاويه خالد محتاج حنان اوي
نغم بتسرع / حنان مين تاني ما كفاية حبيبة عليا ..هو انا ناقصة ، طب انتي عارفة بقي أن عزة كل يوم تقريبا تكلمني تسالني عن سي جاسر ده
قمر/ جاسر عامل زي فرقع اللوز مش هتلاقيه بسهولة
والله برغم ان صقر تحسيه مسيطر علي كل اللي حواليه الا انه بيحب جاسر اوي و بياخد رايه في كل حاجة
نغم / يا شيخة اسكتي هو اللي زي صقر ده عنده قلب اصلا ، خليني ساكتة
قمر بدهشة / مافيش فايده فيكي ابدا طربش حقيقي
و فاجأه و هما بيتكلموا دخل كريم و هو متعصب اوي و بيزعق .
كريم / فين صقر يا نغغم
نغم بدهشة / في ايه يا كريم مالك انت كويس ، داخل تز*عق كدة ليه
كريم بعصبية نغم اول مره تشوفه بالحالة دي ولا
حتي قمر / اخلصي انتي هترغي كتيير ، بقولك فين ابن الكل*ب اللي اسمه صقر ده
نغم بصدمة / يا نهار ابوك اسود ، لا انت اتهبلت بجد
عموما حسابي معاك لما تهدي بس صقر مش موجود هنا .
كريم بحده / ماشي يا صقر انا هعرف بطريقتي
و طلع كريم اوضة صقر زي المجنو*ن و نغم و قمر مكنوش قادرين يمنعووه وبدا يك*سر في الاوضة و يدور علي اي حاجة تفهمه الحقيقة
و اتصدم اول ما شاف . 
________________________________________________
في المستشفى  
صقر دخل الاوضة و كان خالد واقف برا مرعوب عليه …
خالد في سره / الدنيا ضاقت علينا اوي يا صقر ، خايف اوي اتحرم منك بعد ما لقيتك اصلا
و فاجأه خرج الدكتور و هو مستعجل … و قرب منه
و قال بصوت واطي/ للاسف جاله جلطة في المخ بس
خالد بصدمة مسك الدكتور من هدومه و
 بيتكلم صوت عالي/ انت بتقووول ايه ، صقر الحديدي
مستحيل يحصله حاجة سامع .
و فاجأه الممرضة خرجت / الحق يا دكتووور

رواية خادمة الصقر الفصل الثالث و الاربعون 43 - بقلم يوستينا سامي
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent