Ads by Google X

رواية خادمة الصقر الفصل الثاني و الاربعون 42 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

    رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية خادمة الصقر الفصل الثاني و الاربعون 42

عساف دخل الفرح وهمس ماشيه معه و شبه بتجري
همس /  ممكن افهم انت بتجري ليه كده .. محسسني انك مستني الفرح ده من زمان ، وهتزعل قوي لو فاتك حاجه منه 
عساف بحد*ه /  طبعا ما الهانم هي اللي ماخرانا و بتتكلم كمان .. طبعا  ما فيش د*م خالص وبعدين الصراحه انا فعلا مستنيه من بدري اوي .. اصل انتي مش عارفه النهارده هيحصل ايه ...يلا بقي 
ومسك عساف ايد همس و دخل الفرح و راح يسلم علي يوسف و نور. 
عساف ببتسامه /  الف مبروك يا يوسف انت مش متخيل انا فرحتلك ازاي بجد مبروك عليكي يا نور حقيقي اخترتي احسن الضباط 
نور بقلق / شكرا يا عساف .. عقبالك ، مش تعرفنااا علي اللي معاك 
....همس كانت واقفة مضا*يقة لان نور شكلها كان حلو اوي واحلي منها كمان 
عساف قربها منه و قال / دي همس بنت اللواء عدلي 
و قريب اوي هتبقي خطيبتي
همس بصدمة بصتله / ايه .. مين دي اللي خطيبتك 
يوسف ببتسامة/ والله طب الف مبروك يا عساف 
ياريتك كنت اخدت الخطوة بدري شوية يعني علشان 
كنا عملنا فرحك معايا 
عساف / معتقدش انه ينفع اصل انا يوم ما اعمل فرحي لازم يبقوا كل الضباط معزومين لكن انت بعدت عن الخدمة و مبقاش حد يفتكرك اصلا 
يوسف بغ*يظ /. نورت الفرح يا عساف ..و انتي يا انسة همس 
عساف اخد همس و دخل و قعد علي تربيزة و لقه همس قربت منه و اتكلمت بصوت واطي/ هي دي نور بقي اللي انتوا بتتخا*نقوا عليها .. شكلها حلو علفكرة
عساف بص لهمس و حس انها زعلانة فمسك ايديها / عمر ما كان الشكل اهم حاجة يا همس .. الجمال جمال الروح و شكلي كدة ممكن اتجنن في عقلي و ادي لقلبي فرصة يحب 
همس ابتسمت بحز*ن / تيجي نرقص يا عساف مع بعض ، اصل عايزا اقولك خبر هيفرحك اوي 
عساف/ يلا بينا يا ستي .. برغم اني ماليش في الجو الضيق ده بس عيوني ليكي 
________________________________________________
في البيت عند كريم 
كريم / ايه دكتور طمني عليها ، هي اغم عليها كدة ليه 
الدكتور/ لو سمحت اهدي ، هي دي اعراض الحمل الاولي بس هي محتاجة راحة و انها تتغدي 
لان واضح ان جسمها ضعيف .. انا كتبتلها علي ادوية بس ضروري تتابع مع دكتور متخصص . سلام عليكم
....كريم كان بيسمع كلام الدكتور و هو مش مركز و مصدوم و مكنش  عارف يفر*ح و لا يضا*يق بس غمض عينيه بقل*ق و مشي الدكتور و قعد علي الكرسي .
كريم بيكلم نفسه / هو ليه كل حاجة ممكن تفرحني 
بتيجي في الوقت الغلط ، ليه احب البني ادمة الغلط و حتي يوم ما اسمع اهم خبر في حياتي يبقي النهاردة .. يمكن ربنا عايزني اكمل معاها طول عمري
علشان كدة ربط بينا بطفل ..
كريم حط ايده علي راسه بارها*ق / انا حقيقي مش عارف افكر خالص .. انا ليه بيحصلي كدة يارب 
....و قرر كريم يدخل الاوضة لياسمين و لقاها ماسكة ورقة و قلم و بترسم .. 
كريم ببتسامة و*جع / الدكتور طمني عليكي و قالي خبر حلو اوي يا ياسو .. حاجة انا و انتي كنت بنتمناها و ربنا حققها ..تخيلي ايه هي 
ياسمين ضحكت بتريقة/ دكتور قالي علفكره مش محتاج تلعب معايا الغار ، بس لو فاكر اني مستعدة اخلف منك تبقي غلطان ، لاني هنز*له 
كريم بصد*مة / انتي بتقولي ايه .. هو اي هبل و خلاص و بعدين انتي بترسمي ايه 
..و شد منها الورقة بس اتفاجاه انها راسمة واحدة واق*عة علي الارض و حواليها د*م كتير و صورة راجل كبير في السن وا*قع علي ركبته بي*بكي 
كريم بحز*ن / و انتي بقي بتفكري تن*تحري مش كدة 
و فاجاه كريم فقد سيطرته علي نفسه و ضر*ب ياسمين بال*قلم جامد لدرجة ان صر*ختها سمعت البيت و مسكها من شعرها و اتكلم بصوت موجو-ع لكن قاسي .
كريم / ليه كل حاجة حلوة بتمناها من ربنا انتي و ابوكي عايزين تحرموني منها ، انا ابني هيجي الدنيا دي برضاكي او غصب عنك سامعة ولا مش سامعة.
حتي لو اضطريت احبس*ك هنا في البيت ده لحد ما تولدي .
ياسمين بعيا*ط. / يجي الدنيا علشان يتذ*ل بيا و بابويا انه محبو*س و ان حياته كلها كانت حرام في حرام 
يكون في علمك لو انت متخيل ان ابويا هيفضل محبو*س تبقي غلطان يا كريم لانه هيخرج ، و يوسف مش هيسيبك عايش اصلا 
كريم سابها و بدا يركز في كلامها / يوسف مين .
ياسمين/ ده واحد متعرفوش ، بس الاحسن انك لا تشوفه ولا تعرفه اصلا ... لانه مش سهل و يبقي دراع ابويا اليمين 
كريم مسك موبايله و طلع صوره ليهم جماعية و كبر صوره يوسف و مسك راسها جامد / هو ده يوسف
ياسمين بصدمة/ ايوة هو ده بس انت عرفت ازاي 
كريم اتصدم و حط ايده علي وشه / لااا جابر و يوسف مع بعض .. طب ازاي انا مش فاهم حاجة.
و خرج كريم و ساب ياسمين لوحدها بتع*يط و مسكت الورقة و فضلت تكتب ..
(لقد  تأ*لمت  منك كثيرا لدرجة  لا تخطر على بالك لقد توقعت  منك امال واحلام جميلة وانا بجانبك
 و لكنك حط*متها من أفعالك معي  لو لم اكن  التقيت   بك  كان افضل لى  بكثير لان  حبي لك تسبب لي في المشقة  والتعب .
من  تكون انت لكي تفعل معي هكذا ؟ 
أين الذي  أقسم لي بحبه في يوم من الايام و أقسم أمامي أنه سيكون رفيق الروح في السراء والضراء وسيكون سند لي
 لكنك اليوم اصبحت  اكبر عدو لي  وجعلتني اكرهك و اكرهك  بشده  ، ابتعد عن طريقي وحياتي لكي استطيع التعافي منك للابد .
و سابت الورقة و نامت علي السرير بتعب ..
 _______________________________________________
في المخزن حبيبة فاقت علي جردل ماية و لقت نفسها مربوطة في كرسي  ..
حبيبة بصدمة / اي ده ..انا فين 
صقر انت اللي جبتني هنا ، شكلك نسيت خالد ممكن يعمل فيك ايه .. والله خالد ما هيسيبك فكني احسنلك 
خالد ابتسم / ولو قولتلك اني خالد هتعملي ايه .. انتي عارفة انك جاية النهاردة ضيفة و الله اعلم هتفضلي ضيفة ولا هتبقي صاحبة مكان 
قعد خالد علي الكرسي اللي قدامها / انا عن نفسي قولت لصقر اق*تلها او بلاش توسخ ايديك بالشكال الو*سخة دي و خلي اي صبي يقت*لها هو  
بس هو كان رحيم بيكي ، والله صقر ده طلع عنده قلب ..و طلب انه يديكي فرصة تانية علشان نعرف منك كل اللي احنا عايزينه 
صقر دخل و وقف جمب خالد / هاا ناوية تتكلمي ولا عندك اعتراض 
حبيبة بدموع / علفكره يا خالد انا معملتش حاجة صدقني.. انا حبيتك من كل قلبي و عمري ما كنت هتفق مع اي حد ضدك بس صقر هو اللي هد*دني 
في اللحظة دي خالد ضر*ب حبيبة برجليه في وشها بعصبية/ انتي ايه يا شيخة .. ازاي انتي و*سخة كدة
خلتيني افكر اق*تل اخويا بسبب و لسه برضو بتحاولي .
خالد بص لصقر بعصبية / انا قولتلك دي مش حلال فيها اي حاجة غير الموت يا صقر .
صقر بهدوء / اهدي يا خالد ، و سبيلي الاشكال دي انا  هعرف اتصرف معاها كويس اوي 
خالد قرب ناحيتها و نزل لمستواها و كان بقها في د*م مكان ضر*بته/ اتفوو عليكي نفسي اعرف شوفتي ايه مني وحش علشان تبقي السك*ينة اللي تطع*ني في قلبي و كرامتي يا ز*بالة يا وا*طية
عارفة انا كان نفسي اني اللي امو*ت بايدي بس المو*ت رحمة للي زيك 
حبيبة / خالد ابوس ايديك اسمعني و انا هفهمك كل حاجة ، بس بلاش تعمل فيا حاجة ..حاول تفتكري حاجة واحدة حلوه .
خالد مسك شعرها جامد/ مين اللي بعتك لياا و ازاي هر*بتي برا مصر ..اتكلمي 
حبيبة / جابر هو اللي اتفق معايا اني اقرب منك و يوسف هو اللي هر*بني و اول ما عرف انك هتتجوز و بعدت عنه و خالفت العهد و هتسيب حقك قرر يرجعني تاني يمكن اقدر اوقع بينكم 
خالد بصدمة / جابر مين ده 
صقر بغل / ده يبقي حمي كريم ، و اللي بقاله سنتين بيحاول يوقع الاسهم لينا 
قرب خالد ناحية صقر / جابر  ده اللي كريم بقاله سنين بيدور عليه و حب بنته و حب*سه .. انت كنت عارف فين مكانه يا صقر و ماقولتش 
صقر بتعب / ده موضوع كبير قوي يا خالد هافهمه ليك بعدين بس لازم تعرف ان يوسف وجابر هما السبب في كل العداو*ه اللي بيني وبينك بالاشتراك مع الزبا*له دي .
خالد / و كريم كان عارف بكل ده علشان كدة اتجوز ياسمين .. صح 
صقر سكت .... 
________________________________________________
في الفرح ..
عساف بيرقص مع همس و مستغرب ان همس بتبصله بحب و اشتياق كده 
عساف / ايه يا بنتي حاسس انك سرحانة او مش مركزة ..مالك 
همس ابتسمت/ لا ولا اي حاجة ، بس كنت عايزة اقولك حاجة هتفرحك اوي 
عساف بفرحة / ياريت قولي يا همس
همس / انا هسافر بكره لخالي .. حقيقي هتوحشني يا عساف 
عساف بصدمة كشر و وقف رقص و مسك ايديها و اخدها عند الحمامات في مكان بعيد ووقف قدامها 
 و قالها / مين قالك انك هتسافري اصلا .. همس انتي مش هتعملي كدة فيا .. انا خلاص اتعودت عليكي 
همس ضحكت/ ده انا قولت انك هتفرح و هترتاح مني خلاص و من صداعي ..عساف 
و فاجأه عساف قرب منها و با*سها و همس برقت بصدمة و بعد عنها / بحبك يا همس 
_______________________________________________
في الفيلا ..
قمر/ يا بنتي ما تقعدي بقى خيلتيني في ايه.. رنيتي عليه اكثر من 10 مرات وبرده مش بيرد يبقى اكيد مشغول
نغم /  وانا ايش عرفني هيكون حصله ايه ..  بس الاكيد انه مع البنت المسهوكة  اللي اسمها حبيبه دي 
 مش بعيد كمان يكون حاجز ليها اوضة في اوتيل و بيدلع معاها دلوقتي وانا محبو*سة هنا  
قمر بضحك / ده انتي مصيبة .. حقيقي بتضحكيني من غير ما تتكلمي 
نغم بغيظ /  اضحكي انت كده وانا ها*موت من غيظي باقولك ايه ما تكلمني صقر وشوفيه فين و اسالي عن خالد 
قمر بتوتر / لا طبعا انا مستحيل اكلم صقر تاني  ده لولا  ان معاذ اصلا بيحبني ومتعلق بيا قوي كنت سبت الفيلا ومشيت و كفاية بهدلة بقي 
نغم / هو انتي ايه حكايتك بالضبط.. حاسة كدة ان في حاجة انتي مخبياها .. ما تقولي علطول انتوا متخانقين ولا ايه 
قمر / انا عايزة أطلق وهو رافض يطلقني
نغم / نعم ..مش لما يتجوزك الاول يا حمارة انتي 
قمر/ انا مراته يا نغم اصلا ، و شاكه اني حامل كمان 
نغم/ صلاه النبي احسن 😳😳😳 
________________________________________________
في العربية.
نانسي و جاسر
نانسي/ انت غريب بجد يا جاسر ليه خلتني اسيب الفرح و امشي .  هو في حاجة حصلت 
جاسر / في مصيبة صقر عرف كل حاجة و مش بس كدة لااا ده ماسك في المخزن كمان و شكها هتمو*ت 
نانسي بر*عب / حبيبة اتقفشت ... جاسر احنا لازم نهر*ب برا مصر حالا ، دي حسابات بين صقر و يوسف و جاسر احنا ملناش دعوة بيها ..
جاسر / عندك حق ..
و فاجأه 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الصقر ) اسم الرواية
رواية خادمة الصقر الفصل الثاني و الاربعون 42 - بقلم يوستينا سامي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent