رواية اسد والمجهولة الفصل الواحد و الاربعون 41 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

  رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل الواحد و الاربعون 41

اسد بغضب وصوت عالي . ازاي كل ده يحصل وانت كنت فين
طارق ز*ق إيد اسد بقو*ه. انت اللي كنت فين انت متعرفش كام مص*يبه حصلت من إمبارح للحظتنا دي احنا منعرفش اي اللي هيحصل تاني
اسد بغضب . مش مشكلتي كل ده دلوقتي انا مراتي اتخط*فت وانت المسؤل قدامي
سحر بعياط . بطلو بقا بطلو انتو لما تت*خانقو هي هترجع انا خايفه يحصلها حاجه هي واللي في بطنها
جلس اسد علي الكرسي بتعب وإرهاق وهو بيتخيل اي اللي ممكن يكون حصل ل قلب او ابنه في مخيلته دلوقتي الف حاجه بشعه ممكن تحصلها
سحر إقترب*ت منه ووضع*ت يد*اها علي كت*فه براحه. هترجع هترجع والله يااسد انت بس شد حيلك عشان تعرف ترجعها
مس*ك اسد يداها وباس*ها بهدوء انا هروح المستشفي
سحر . ليه
اسد وهو ينهض . هراجع الكاميرات
طارق . طيب ريح شويه حتي
اسد . اريح ازاي ومراتي وابني مخطو*فين انت معندكش دم
طارق . مخلصنا يااسد
اسد بتعب . انا سيبهالك امانه عندك وفي بيتك
طارق . انت اللي مقولتش انت رايح فين ولا جاي منين
اسد بعصبيه . انت بتقاوحني كمان يعني انا اخرج ١٢ ساعه بس يحصل كل ده
طارق بتنهيده . انت عارف اني مقصرتش
اسد . ادم فين
طارق . مش باين من إمبارح
اسد . وعلي
طارق . علي في القسم
اسد بصدمه . ليه
طارق . اتلفقله قضيه مخدر*ات ومراد بيتصرف فيها
اسد . شوفلي الزف*ت ده فين وانا طالع علي المستشفي ووجه كلاامه ل سحر
لا انتي ولا حد من البنات يطلعو من هنا الحراسه بره لو حصل حاجه هيبلغوني وخرج اتجه الي العربيه وانطلق للمستشفي
 ♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
طارق . حمد الله على السلامة
علي . الله يسلمك
مراد . كفاره ياصاحبي
علي . مجبتوليش عيش وحلاوه ليه
طارق . يعم اتن*يل هو حد فايق انت صحيح عملت اي يامراد
مراد. ولا حاجه
طارق . ولا حاجه اي اومال فين ال*حرز مش انت شوفتو
علي . حرز اي ياجدعان
مراد . هو ميعرفش ولا اي
طارق . لسه مقولتلوش
مراد . انت بالصلاه علي النبي كان معمولك تشكيله حش**يش علي بدر**ه بقا وحجات من اللي قلبك يحبها
علي بإستغراب. حش**يش وبد**ره ليه
مراد . انت متوصي عليك جامد هنا من واحد بيحبك اوي كمان
طارق . طيب عملت اي اخلص
مراد . هات ودنك كده
إقترب كل من علي وطارق
مراد . حطيتلك عجوه وسكر مطحون
طارق بصوت عالي . ازاي يعني انت دخلت غيرت ال
مراد وهو يضع يده علي فمه . الله يخر*بيت اهل*ك هتودينا في داهي*ه يالاه يعم نطلع بره بدل مندخل احنا التلاته
ركبو العربيه واتجهو لمنزل علي
علي كان راكب ورا ومراد وطارق قدام
علي بتسأول. فين اسد وادم
تبادل كلا من طارق ومراد النظرات
علي بإستغراب . في اي ياجماعه متقلقونيش
طارق بتنهيده . روح ارتاح الاول
علي . اخلص ياطارق اي اللي حصل
طارق . ساره دخلت المستشفى عشان تعبانه و قلب اتخطفت لما راحت تزورها
علي بصدمه . ينه*ار اسو*د طب واسد فين وساره تعبت ليه

طارق . اسد راح يدور في كاميرات المستشفى وآدم منعرفلوش طريق
علي . استني يامراد. لف واطلع علي المستشفى
طارق . طب روح غير حتي
علي . اخلص ياطارق البت مخ*طوفه بتقول اي انت اطلع يامراد علي المستشفى
غير مراد وجهته وانطلق للمستشفي
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
استيقظت قلب بتعب شديد كانت علي نفس حالتها من إمبارح مت*ربطه من إيد*يها ورجل*يها وعنيها كمان كانت حاسه بتعب وو*جع ج*امد في بطنها
بدون اي مقدمات اتفتح الباب
:صباح الخير علي اجمل قلب
قلب بصدمه . انت مين انا حاسه اني اعرفك صوتك مش غريب عليا
:اكيد طبعا تعرفيني
قلب . انت مين وعاوز مني اي
إق*ترب منها ببطء وجلس بجانبها تلقائي رجعت قلب للخلف بسرعه
: لا لا متخافيش كده احنا قعدتنا هتطول مع بعض
قلب بعياط . سيبني الله يخليك انا تعبانه صدقني انا مش هقول لحد علي اي حاجه صدقني بس بالله عليك سيبني
امسك يدها وباس*ها تحت اعترض قلب
:انتي شكلك هتتع*بيني بس متخافيش انا بالي طويل اوي ومعاكي للآخر المهم انك هتكوني معايا
قلب بعصبيه . انت ازاي ت*مسك إيدي كده وبعدين اسد هيجي يطلعني من هنا وانا عارفه ده كويس وهيوديك في س*تين داه*يه
إقتر*ب منها بعص*بيه ون*زع حج*ابها وامسك*ها من شعر*ها بق*وه
:فكرك ان هو هيوصل لحد هنا ده الجن الازرق ميعرفش المكان ده
قلب بعياط وصوت عالي. سيب شعري ياح*يوان
:من امتي والقطه بتخربش كده الله يرحم تنهد بصوت عالي وقال : انا مش عاوز أمد إيدي عليكي
قلب. عاوز تمد إيدك عليا م انت مش راج*ل
:نعم يارو*ح ام*ك تعالي اوريكي مين اللي مش را*جل وه*جم علي قلب واعتل*اها وبداء في ق*طع ملاب*سها حتي أصبحت امامه شب*ه عا*ريه
ظلت قلب تص*رخ به وتتح*رك بسرع*ه تحته
قلب بصر*اخ وصوت عالي. سيبني حرام عليك سيبني ابعد عني بقا ابعد عني
ابتعد عنها بعصبيه :انا سايبك بس بمزاجي عشان مبحبش اخد حاجه غصب بس حرصي مني بعد كده وسابها وخرج
ظلت قلب تص*رخ بعد خروجه وتدعو ربها ان ينجيها من تحت يده
 ♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
اسد بغضب . يعني اي مينفعش تفتح ا*م الكاميرات
: مينفعش يافندم دي قوانين
اسد بغضب . بقولك مراتي اتخ*طفت تقولي قوانين وأخرج سلاح*ه من ج*يبه وصوبه بإتجاه
طارق . اهدي يااسد هتو*دينا في د*اهيه
اسد بص*وت عالي . اهدي اي مش عاوز يراجع الكاميرات ليه
مراد من خلفه . في اي يابني وسع اي اللمه دي في اي ياطارق واي الس*لاح ده يااسد
اسد . ا*بن الكل*ب ده مش عاوز يراجع الكاميرات وقت الخ*طف
:يافندم مينفعش الا ب إذن من قانوني كده انت بتدخلني في مسأله قانونيه وانا اللي هضرر
مراد . اطلع بره يابني انت وهو ووريني بتشغل الجهاز ازاي وأخرج له الكارنيه
:حاضر ثواني
فتحو جميع الكاميرات اللي في الممر وغرفه ساره
:زي محضرتك شايف الكاميرات كانت متعطله
مراد . يبقي في حد من جوه المستشفي مساعد بقا علي كده
اسد . مفيش اي كاميرا تانيه هنا بره مثلا قدام المستشفي
:اه فيه إثنين
اسد . وساكت ليه افتحهم يلا
:الكاميرا دي قدامك مش مبينه اي حركه غريبه
مراد . افتح التانيه كده
فتح الكاميرات الخلفيه للمستشفي ولم يظهر اي شئ اخر
اسد . مفيش حاجه باينه خالص
مراد . الموضوع مترتب من هنا كمان
علي بسرعه . ارجع كده 10 ثواني دول
انتبه كل من اسد وطارق ومراد أمام الشاشه مره اخري
علي . بص هنا فيه واحد خارج اهو وشا*يل واحده علي إيده ركز هنا يااسد
الروايه حصري لجروب صدفة تجمعـنا لعـشـاق الــروايـات 
اسد بإنتباه . ايوه صح
مراد . اعملي زووم علي نمره العربيه كده اكتب نمرتها ياطارق
اخذ مراد الورقه من طارق وقال تعالو معايا 5دقائق واعرفلكو قرار العربيه دي
اخرج مراد هاتفه
مراد . الو شوفلي رقم العربيه ده بسرعه وهاتي كل حاجه عنها حالا
،،،،،،،،
مراد . تمام اكتب عندك *
،،،،،،،
مراد . تمام وأغلق هاتفه
طارق . تعالو ننزل نقعد في العربيه عقبال منعرف التفاصيل
نزلو جميعم في سياره اسد
علي . اهدي يااسد هنرجعها متقلقش
مراد . هو لو عرفنا كل حاجه عن نمره العربيه دي ده في حد ذاته شئ كويس وهيوصلنا لحجات كتير
لكن لم يرد عليهم اسد وصمتو جميعهم
قاطع تلك الصمت رنين هاتف مراد
رفع كل منهم رأسهم بإنتباه
مراد . ها عرفت اي
،،،،،،،،،،
مراد بصدمه . انت بتقول اي
 
    رواية اسد والمجهولة الفصل الواحد و الاربعون 41 -  بقلم فلوريدا ماجد
    nada eid

    تعليقات

    ليست هناك تعليقات
    إرسال تعليق
      google-playkhamsatmostaqltradent