رواية حور ياسين الفصل الاربعون 40 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

    رواية حور ياسين كاملة بقلم مي عبر مدونة دليل الروايات 

رواية حور ياسين الفصل الاربعون 40

اما حور قاعدة في نص بين ياسين ومحمد
حور لي محمد: ايوا بقا عل الاقمر
محمد: انا برضو صح
حور: ايوآ وعمالة بتبص شمال ويمين
محمد: هو انتي عليكي مراقبة ولا اي
حور: لا بدورلك على عروسة استنا
محمد بذهول: نعم بتعملي اي انتي جاية تخطبيلي
حور: اسكت انت بس
قطع كلامهم ياسين: المأذون وصل وقام والكل قام وراه وقعدو وبدأ عقد القران وانتها المأذون على كلمة
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم بخير
ادهم ساب ايد ياسين بسرعة وقام حضن ملك وفضل يلف بيها ادهم بصوت عالي: بحببببببببك
ونزلها: مبروك يا نور عيني انتي
ملك بكسوف: الله يبارك فيك
ياسين: حضن ادهم مبروك
ادهم: الله يبارك فيك
ياسين وسيف حضنو ملك اووي واشتغلت اغنية لي الاخوات ورأسو عليها هما التلاتة وكنا شكلهم ياخد الاقلب والعقل والكل كانو فرحنين
وبعدين رجعو قعدو على في اماكنهم تاني
جت طفلة بتجري عليهم: بابي بابي وجريت على ياسين وحضنتو وياسين حضنها
ياسين:حبيبت قلب بابي واحشتني اووي
الكل وقف بصدمة معادة سيف وادهم وحنان
ملك: انا مش فاهمة حاجة
جودي: بابي انت واحشتني اووي ليه مش بقيت تيجي
ياسين: كان عندي شغل كتيير اووي بس خلاص انتي هتبقي معايا هنا وهتشوفيني كل يوم
جودي: هييه هييييه انا عايزة شكولاتة
ياسين: فين مامي
دخلت بنت جميلة جدآ: انا اهوو اول ما نزلنا من العربية هي جريت عل هنا على طول
ياسين شال جودي وراح عندها: عاملة اي يا سلمي
سلمي: الحمدالله وانت عامل اي
ياسين: الحمدالله نورتي
سيف وادهم قربو منهم: واحنا مش هتسلمي علينا ولا اي نسيتينا يعني
سلمي: وانا اقدر يعني مبروك يا ادهم
ادهم: الله يبارك فيكي. سلمي راحت عند حنان وحضنتها حنان: نورتي يا بنتي واخيرآ رجعتي
سلمي:مكنتش عايزة ارجع يا ماما بس جودي بقا
حنان: قلبي تيتا مش هتيجي تحضني
جودي: تيتا قلبي وحضنتها
ملك: هو حد فاهم حاجة
حور بسخرية: اي اللي انتي مش فهما ما كل حاجة وضحا اهي انا طالعة اوضتي وسابت الفرح وطلعت ومحمد اخوها طلع وراها
ملك: ما حد يفهمني حاجة
ياسين: واطي صوتك ولاحظي ان المعازيم موجودة
بعد الفرح ابقي افهمي ادهم خد ملك واقعدو مكانكم
ادهم خد ملك وقعدو مكانهم والباقي قعدو على الطريبظة وجودي قاعدة على رجل ياسين وحضنا
ايمان بصوت واطي: ههههه حور هتموت عشان طلع متجوز عليها
منال: احسن اديها هيتحرق قلبها وسكتو الاتنين
ـــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها ومحمد طلع وراها حور اول ما دخلت عيطت
محمد: حور اهدي
حور: هو لسه امبارح قايلي انو بيحبني ومفيش غيري في قلبو وفي الاخر يطلع متجوز وعندو بنت
محمد: طيب اهدي بس وشوفي انتي عايزة اي
حور: ولا حاجة هو مش هيطلق
محمد: تعالى ارجعي معايا وصدقيني اخليكي تطلقي
حور: لا يا محمد ياسين مش هيعمل غير اللي في دماغو فا خلاص
محمد: تمام انا همشي ولو في حاجة رني عليا
حور: هو احنا مش هنروح بكرا الدار
محمد: هشوف اسر وارن عليكي لو مش هنروح هنخرج سوا اي مكان
حور: تمام
محمد حضنها وباس دماغها: حور ياريت متعيطش او تزعلي ولو عايزة تطلقي اخواتك في ضهرك وانتي عارفة كدا كويس الاول كنتي بتسكتي عشان مكانش ليكي غيرهم ام دلوقتي غير احنا في ضهرك
حور: ربنا يدمكم ليا يارب
محمد: يلا سلام وخرج
حور نامت على السرير وفضلت تعيط وفي الاخر تعبت من العياط راحت في النوم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
بعد ساعات الفرح خلص والمعازيم مشيو
سلمي: يلا يا جودي عشان نروح
جودي: لا انا هفضل مع بابي
ياسين: هتروحو فين يا سلمي انتو هتفضلو هنا
سلمي: لا مينفعش يا ياسين معلش
ياسين: وانا قولت كلمة ماما حضرلها اوضة
حنان: حاضر وقالت لي الخدم
ملك: ايوآ يعني كمان متجوز وعندك بنت
ياسين: ملك اسكتي دلوقتي
صالح: يلا منال
ياسين: خليكو النهاردة
صالح: لا معلش هنروح النهاردة وهنيجي كمان اسبوع عشان نجهز لي الفرح
ياسين: تمام يا عمي توصلو بسلامة صالح ومنال واحمد مشيو والباقي قعدو
ادهم مالك تعالي كدا ثواني وبعدو شوية عن الباقي
ادهم: مالك بقا
ملك: هو اي اللي مالك مين دي وتعرفوها منين
ادهم: اه نكد من اولها طيب الحق اروح انا بقا
ملك: لا والله
ادهم: اه والله يلا سلام وسابها
ادهم: ياسين انا مروح سلام
ياسين: تمام خلي بالك من نفسك
ادهم: ماشي سلام وخرج من الاقصر
ملك: اسماء تعالي نشوف حور
اسماء: يلا وطلعو يشوفو حور خبط مرة اتنين مردتش ملك: خور نامت
اسماء: طيب يلا بكرا نشوفها
ملك: ماشي
وكل واحدة راحت اوضتها
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــ
تحت عند ياسين وحنان
حنان: يلا نطلع نرتاح دلوقتي وبكرا نبقا نتكلم
ياسين: تمام يلا
جودي: بابي عايزة انام عندك النهاردة
سلمي: لا يا جودي هتسيبي مامي لوحدها
جودي بتفكير: امممم خلاص تعالي معانا
سلمي: جووودي انا قولت كلمة
ياسين: خلاص يا سلمي سبيها
سلمي: بس حور اكيد هتزعل
ياسين: لا مش هتزعل حور اساسآ طفلة وبتحب الاطفال فا متخفيش
سلمي: تمام انا طالعة ارتاح وطلعت وياسين شال جودي وطلع بيها اوضتو ودخل
ياسين بهدؤ: حور… حور
حور بنوم: نعم
ياسين: حور انتي نايمة بالفستان
حور: خلاص قايمة اهووو وفتحت عينها وشافت جودي وقالت: ماتخدها وتروح تنام في الاوضة التانية مع مراتك التانية يا ياسين بيه
ياسين: مراتي التانية انتي بتقولي اي
جودي: بابي هي مين دي
ياسين: دي حور مرات بابي
جودي: امممم يعني دي اللي كنت بتكلم عنها
ياسين: يخربيتك انتي مبتنسيش
جودي: لا يا بابي
حور: خلصتو اطلعو برا بقا
ياسين: حور ممكن نتكلم بس شوية كدا
حور: ولا دلوقتي ولا شوية كدا
ياسين اتنهد: جودي خليكي هنا هروح اخد شور واغير واجي عشان ننام
جودي: حاضر يا بابي ياسين سابهم ودخل الحمام وحور قعدت على الكنبة جودي راحت عندها
جودي: هو انتي لي على طول متعصبة هو انتي شريرة
حور: لا مش متعصبة ومش شريرة
جودي: طب اي رأيك يا نكون صحاب
حور: نعم وانتي عندك كام سنة
جودي: 4 بس
حور: اممم ماشي يا قمر
جودي: لا مش اسمي قمر اسمي جودي
حور بضحك: ماشي يا جودي حلو كدا
جودي: حلو انا عايزة انام
حور: نامي السرير هناك اهوو
جودي: بخاف انام لوحدي تعالي نيميني واحكيلي قصة
حور: حاضر وقامت ونيمتها وحكتلها قصة وكانت جودي نامت اصلآ قبل ما القصة تخلص
ياسين خرج من الحمام لابس ترنج وحور خدت هدوم ودخلت خدت شور وخرجت بعد ربع ساعة وكان ياسين قاعد مستنيها عشان يفهمها
ياسين: حور ممكن نتكلم شويا
حور: مفيش كلام بينا يا ياسين ولس هتتحرك ياسين شدها وقعدها جنبو
ياسين: حور اسمعي بقا
حور بعصبية بسيطة: مش عايزة اسمع قولت
ياسين: والله يا حور لو مسكتي وسمعتيني انتي حرة
حور: اقول
ياسين: دي بنت سلمي
حور: وبنتك
ياسين: لا بنت سلمي و يزيد صاحبي
حور: وليه بتقولك يا بابي
ياسين: زياد مات بقالو اربع سنين يوم ولدتها وانا اول واحد شالها وحبتها جدآ بعد ما زياد مات خدتها سلمي و سفرت وانا بسافر من الوقت لي التاني اشوفهم سلمي وجودي وصيت زياد ليا يا حور وبنسبة لي كلمة بابي عادي هي اتعودت تقولها ليا عشان متعلقة بيا شويا ها فهمتي وياريت تعملي سلمي وجودي كويس يا حور فاهمة
حور: ماشي يا ياسين اي اوامر تانية
ياسين بتنهيدة: اوامر انا مش بأمرك يا حور
حور: ماشي يا ياسين لما اشوف اخرتها
ياسين: يعني مش زعلانة
حور: لا و يلا روح نام جنب جودي وانا هنام هنا
ياسين: لا يلا تعالي نامي جنبنا
حور: لا
ياسين شدها من ايدها: يلا يا حور وخد حور ونامو جنب جودي ونامو الاتنين
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزل تحت معادة حور وجودي وياسين ياسين صحي وكانت حور وجودي نايمين ياسين قام خد هدوم ودخل الحمام اخد شور و بعد وقت خرج ياسين قرب من حور
ياسين: حور… حور يلا اصحي
حور بنوم: خمس دقايق بس
ياسين: لا
حور: بالله عليك خمس دقايق بس
ياسين: قوم يا حوووور حور قامت بضيق خدت هدوم ودلخت الحمام
ياسين: جودي.. جودي
جودي: صباح الخير يا بابي
ياسين: صباح النور يا قلب بابي يلا روحي اوضة مامي خدي شور والبسي عشان ننزل نفطر سوا
جودي: حاضر ونزلت من السرير وخرجت من الاوضة
ياسين قام وقف قدام المرايا وسرح شعرو
حور خرجت من الحمام وكانت طرحتها مش مظبوطة
حور: يلا يا ياسين انا جعانة وكانت رايحة تفتح باب الاوضة وياسين شد ايدها
ياسين: حوور رايحة فين
حور بستغراب: اكيد هنزل افطر وبعدين هروح الجامعة
وبعدين محمد هيجي ياخدني ونروح ونخرج سوا
ياسين: ايوآ وانا اخر من يعلم بقا
حور: معلش نسيت والله
ياسين: تمام معلش وانا نسيت اقولك ان مفيش خروج النهاردة وبنسبة لي الجامعة دي اخر سنة ليكي فا هتروحي عل الامتحانات
حور: ياسين متهزرش
ياسين: مبهزرش يا حور
حور: لا يا ياسين بتهزر انا لو مرحتش الايام دي هسقط السنادي وبعدين انا بقالي كتير مش بروح
ياسين:بعدين يا حور نبقا نشوف الموضوع دا اما دلوقتي فا يلا ننزل نفطر وسابها ونزل قبل ما تكلم
ونزلت ورا
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
الكل تحت في اوضة السفرة جودي اول مشافت ياسين جريت عليه وحضنتو
ياسين: روح قلبي يلا عشان نفطر
حور و ياسين: صباح الخير
الكل: صباح النور
سلمي: ياسين انا هنزل معاك الشركة النهاردة
ياسين: لا ارتاحي اسبوع وبعدين انزلي الشركة
سلمي: بس
ياسين: مبسش اسمعي الكلام
سلمي ببتسامة: حاضر
ايمان بخبث عشان تغيظ حور: وانتو بقا اتجوزتو امتا
سلمي: مين دول اللي اتجوزو امتا
ايمان: انتي وياسين
سلمي وياسين ضحكو على كلامها
ايمان: انتو بتضحكو ليه
سلمي: اصل احنا مش اتجوزنا اساسآ هو صاحب جوزي الله يرحمو وياسين زي اخويا بظبط مش اكتر
ايمان بغيظ: اه معلش فهمت غلط
سلمي: لا عادي ولا يهمك
جه صوت من وراهم: حوور
سلمي بصدمة: انت ازاي ووووووووو
 
google-playkhamsatmostaqltradent