Ads by Google X

رواية خادمة الصقر الفصل الاربعون 40 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

    رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية خادمة الصقر الفصل الاربعون 40

في اوضة خالد  
حبيبة كانت قاعدة في الاوضة و لابسة قميص نوم

و قاعدة مستنية خالد يرجع و فاجاه لقت الباب بيتفتح و نغم داخلة و شايلة جردل في ماية و الخدامة معاها
نغم / يلا يا ام ربيع امسحي الاوضة دي كويس اوي
مش عايزة اي حشر*ه في الاوضة
حبيبة بعص*بية / ايه اللي انتي بتهبب*يه ده ، انتي مين سمحلك تدخلي اوضتي يا بتاعة انتي و حشر*ات اي اللي في الاوضة
نغم بضحك / اوضتك مين يا حلوة دي اوضة جوزي
و هو قالي في التليفون يا نغم يا روح قلبي من جوا
و النبي وضبيها علشان ريحتها تقر*ف الكلب الجر*بان
علشان هتقعدي معايا فيها ..
حبيبة بغيظ / مش هيحصل يا نغم و الاوضة دي انا اللي هبات فيها في حضن جوزي و اللي عندك اعمليه ها و ادي قاعدة
نغم / انا كنت عارفة انك هتقعدي ترغي كدة كتير و عملت حسابي .. ايديك معايا يا ام ربيع
و فاجأه نغم اخدت الجردل اللي فيه الماية و دلقته علي حبيبه كله ..
_______________________________________________
في اوضة عساف  
نكمل حوارناااا  
جاسر / و انا كمان يا خالد ماليش دعوة باي حوارات
انا لما ساعدت نانسي كان بطلب من صقر و هو كان عايز يفهم دماغ نانسي بتلف علي ايه و بتخطط بايه لكن غير كدة .. أقسم بالله ما عملت غير كدة
خالد / صادق منغير ما تحلف .. بس انا بقي عملت
انا اللي اتفقت مع يوسف علي قت*ل صقر بعد ما حبيبة اختفت و يوسف قالي ان صقر ممكن يكون قت*لها
و انا اللي ساعدته الفتره الاخيره علشان يكسب اخر الصفقات و انا اللي قولتله يسر-ق ملف الصفقة

و انا اللي قولتله يخلي نانسي تمضي صقر علي التنازل … بس لما اختلفنا قرر انه يقت*لني علشان انا اللي عارف عنه كل حاجة
صقر بصدمة / انت اللي عملت كدة يا خالد .. انت اللي انتفقت علي مو*تي مع يوسف ، تساعد يوسف انه يك*سر اخوك وصلت بيك لكده
خالد بو*جع / ما تستغربش قوي كده وتزعل مني حط نفسك مكاني .. لا اب ولا اخ و حتي مراتي ما اعرفش عنها حاجه وكل الشكوك حواليك تقول ان انت اللي عملت فيها كده وقتل*تها
حتي ورثي يا صقر ابويا كتبه ليك و باسمك بحجة انه خا*يف عليا و انت بعد اول خنا*قة بينا قولتلي اني ملكش عندك حاجة
تقدر تقولي اعمل ايه ساعتها بعد ما كل احلامي ضا*عت و مستقبلي راح وابني وامراتي ما اعرفش في مكانهم .. غصب عني يا صقر
صقر بو*جع/ الله يسامحك يا بابا ..هو السبب
هو اللي ربي كر*ه و عدو*اة بينا .. ده انا اول ما عرفت ان نانسي عايزه تق*تلك قلبت الدنيا اسال جاسر انا عملت ايه
خالد بصله بحز*ن /صدقني انا عمري ما كر*هتك رغم كل اللي انت عملته معايا عمري ما كر*هتك ..
بس انا كنت عامل زي الفرخة المدبو*حة يا صقر
عمال اخبط في اي حاجة حوليا علشان محدش بالو*جع اللي كنت فيه
عساف بحز*ن / خلاص يا جماعه اللي فات ده كله كان ماضي لازم تعرف هنعمل ايه مع يوسف وخصوصا بعد ما اتاكدنا أن هو ليه ايد في اذيتنا كلنا ..
صقر بص خالد بو*جع وقال له/ ايوه انا غلطت في كل حاجه ومعاملتي معاك كانت و*حشه وعمري ما حسستك بحبي ، بس والله العظيم عمري ما فكرت اذ*يك يا خالد
قام صقر وقف ناحية الشباك و بدات عينيه تدمع بحزن / انا كان نفسي نبقي صحاب يا خالد ..والله كان نفسي اصاحبك اوي بس غصب عني فتحت عيني لقيتك مختلف عني في كل حاجة و لقيت نفسي مفضل عنك برضو في كل حاجة
انا كنت بضا*يق من ماما علشان بتفضلك عني و لما كنت بضا*يقك او ار*خم عليك كانت بتز*عقلي .. عكس ابوك كان بيقف دايما في صفي حتي لو غلط
جاسر قام وقف جمب صقر و حضنه / خلاص بقي و النبي ، بلاش نفتكر اللي فات يا صقر انت غلطت و خالد غلط…و لازم تسامحوا بعض علشان محدش يا*ذيكم و لا انتوا مش واخدين بالكم ان يوسف مش هيرتاح الا لما حد فيكم يمو*ت …
خالد بحز*ن / انا متاكد ان في حد تاني غير يوسف شريك معاه . تفتكروا مين
صقر / عندك حق يا خالد يوسف عمره ما كان بالذكاء اللي يعمل كل ده ، ده طول عمره متربي معانا امتي السواد ده كله بقي فيه
عساف اتوتر و بص لصقر / لا علفكره يوسف طول عمره ذكي بس هو اللي بيحب يصدر وش الغ*بي علشان محدش يش*ك فيه … صحيح باعتلكم دعاوي الفرح بتاعته
كريم بارهاق/ خلاص يا جماعة سيبكوا دلوقتي من حوار يوسف ده .. انا نفسي اوي ان انت و خالد تتصافوا يا صقر.
صقر بص لخالد و ابتسم / انا مسامحه علي اي حاجة عملها ، بس الاهم هو يسامح .
خالد / انا مش عارف هقدر ولا لاء ، انت ظل*متني اوي يا صقر ..اوي بس انا مش هقف ضد*ك تاني صدقني انا هاخد نغم و امشي من البلد كلها
هسافر بقي احقق حلمي و افتح المطعم اللي نفسي فيه و اعيش حياتي
صقر / و انا موافق و هساعدك يا خالد و بكره الايام تنسينا اللي حصل … اقعدوا بقي نتفق علي اللي هنعمله
________________________________________________
في اوضة خالد
حبيبة كانت بتحاول تضر*ب نغم بس نغم كانت قاعدة فوقيها و بت*شد شعرها
نغم بغل / بقي انتي لابساله القميص القصير يا بت
فاكره انه هيبصلك صح
حبيبة. / اوعي .و بعدين اه هيبصلي ده انا الأولي يا حبيبتي لكن انتي ملكيش لازمة اصلا .. بطلي تعض*يني و اوعي بقي
قمر دخلت الاوضة علي صوتهم / يخر”بيتك يا نغم ايه اللي انتي بتعمليه ده ..قومي بسرعة من فوقيها
و قمر بدات تحجز بينهم و اخدت نغم و طلعت برا اوضه خالد و اخدتها اوضة معاذ ..
________________________________________________
في فيلا همس  
دخلت همس الاوضة و هي فرحانة اوي انها قضت وقت مع عساف بس اتفاجات بوالدها قاعد في الاوضة مستنيها .
همس بقلق / ايه بابا هو حضرتك قاعد كدة ليه في الاوضه هو انت مستنيني ولا ايه
عدلي / اه يا همس مستنيكي بس انت تاخرتي قوي واضح ان القاعده مع عساف النهارده طولت شويه
همس باستغراب / طب ما حضرتك عارف ان انا كنت النهارده مع عساف استنتني ليه دي في الاوضه
عدلي / وكمان بتقوليها وانتي مش محرجه و النهارده بقى كنتي في بيته ولا في القسم عنده
همس ببرود. / والله حضرتك ممكن تسال اللي جيه و بل*غك ان انا كنت مع عساف النهارده و سالوا اتقبلنا في بيته ولا في الق*سم ..
بس قبل ما تخرج يا بابي ممكن اعرف كنت عايز ايه
عدلي / انا ابدا انا جيت اقولك حاجه هتفرحك قوي
انك من الاسبوع الجاي هتسافري لخالك خلاص انا جهزت كل حاجة .. يلا تصبحي على خير يا روح بابي
و قرب عدلي من همس و باس راسها و خرج من الاوضة و همس قعدت بصدمة علي الكرسي و مكنتش عارفة تتصرف ..
________________________________________________
في اوضة عساف  
عساف / خلاص يا صقر متقلقش هنعمل اللي اتفقنا عليه بالضبط بس شوف الزفت ده اللي ناوي يطلع بعد فرحه باسبوع تقريبا
صقر / ايوا صحيح ايه اللي انت هببته ده ، حرام عليك يا اخي تظلمها كدة كان ممكن تبعد عنها من الاول لكن تتجوزها و تعمل كدة
كريم / انا ما عملتش حاجه انا اصلا ما قلتلهاش ان هسيب حق ابويا ، بذمتك انت لو مكاني يا صقر هتسامح جابر ولا هتك*له حي
صقر / لا انا لو مكانك ما كنتش اتجوزت بنته اصلا لكن انت اللي اخترت وانت اللي عملت في نفسك يا كريم .
خالد /ثواني بس يا صقر نفهم منه ما هو اكيد مش بيحب ياسمين دي هو متجوزها علشان يق*هر ابوها مش كدة يا كريم
كريم بتفكير. / لا يا خالد انا بحبها اوي و مش هقدر ابعد عنها
خالد مسك الكوتشي بتاع عساف
 و رما*ه علي كريم / لا انت كدة تاخد بالجز*مة معروفة يعني ، طلاما كل الحب ده جواك مخبيه ليه ، ما الحي ابقي من الم*يت بقي
صقر بستغراب / هتفضل طول عمرك سلبي يا خالد يعمي ينسي حب ابوه و اللي حصله .. صحيح غب*ي
خالد بدهشة. / ايه يا عم الندما*ن ده انت لسه من ثواني بتقول هتحاول تتغير و تتنيل علي عينك
ما تظبط كدة في كلامك ، و بعدين اه ينسي اللي فات لان البت ملهاش ذنب في حاجة ..و اقولكوا كمان انا هامشي لانكوا ناس مملة
صقر. / استني يا جوز الاتنين اجي معاك اصلا الوقت اتاخر اوي ..و انتوا هتفضلوا قاعدين
جاسر. / لا انا مكسل اروح هبات هنا مع عساف
انا و كريم
عساف / اراك بتوزع من مال ا*مك الغالية يا جاسر باشا ..
خالد / طيب .. يلا يا صقر
و بالفعل مشي خالد و صقر من البيت و فات اسبوووع لحد يوم فرح يوسف .
في اوضة حبيبة ..
حبيبة بخو*ف / هشوفه النهارده ..حقيقي مر*عوبة اوي احسن خالد يش*ك فينا ، لا بس خير و باذن الله مافيش حاجة تحصل ..

رواية خادمة الصقر الفصل الاربعون 40 - بقلم يوستينا سامي
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent