Ads by Google X

رواية قصتي انا الفصل الثالث 3 - بقلم هي جنتة

الصفحة الرئيسية

 رواية قصتي انا كاملة بقلم هي جنتة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قصتي انا الفصل الثالث 3

قعدت على الأرض مصدومه من زوجي اللي 

ميعرفش شكلي وطلقني بسبب لبسي مالو 

لبسي لما بلبس الملحفه والنقاب بحس اني 

ملكه متوجه ليه هو مشفش دا ليه شافني خيمه 

طلعت من صدمتي علي لمة الناس عليا وانا 

مش عارفه اعمل ايه كل واحد حابب يساعد 

واللي يقولي نحجزلك علي الطياره اللي راجعه 

مصر

 ارجع ارجع ازاي وبابا اقوله ايه وﻻ اخويا  

قلتلهم سيبوني محدش ليه دخل بيا والكل 

بيبصلي بصه غريبه كلها شفقه

وف لحظه قلت مش راجعه مصر وفجاه لقيت شاب واقف قدامي

 وبيقولي قومي.

اقوم اقوم واروح فين وبعدين انتي مين .

انا مين مش عارفه ؟.

ﻻمش عارفه ومش عايزه اعرف .

بردو تاني انا اللي كنت راكب جنبك ف الطياره

لوسمحت سيبني وامشي 

مش هسيبك اﻻ لما اركبك الطياره .

مش هنزل مصر سيبني اروح لبابا واخويا ازاي كدا وانا مكسوره .

خﻻص تعالي معايا .

اروح  معاك فين ياخ انتي امشي وسيبني  

ببص لقيت بنت ف العشرين من عمرها ﻻبسه 

بنطلون جينز وبلوزه قصيره وضيقه قالتلي انا 

سكرتيره الأستاذ عمر عبدالرحمن. 

مين عمر دا انا معرفوش. 

عمر دا ممثل ومطرب معروف يعني فنان كبير .

سيبيني يانسه لو سمحتي مش هروح اي مكان

متروحيش خليكي قاعد علي الارض بشكلك دا 

شكلي ؟مالو شكلي مش عاجبك انتي كمان

ﻻ والله مقصدش بس بصي قاعده علي الارض 

وهدومك بقت كلها تراب ونفسيك زفت ومش 

هترجعي ﻻبوكي بالنفسيه دي تعالي معانا لحد 

متفوقي وتقدري تقرري وكمان متخافيش عمر 

فنان ومعروف مش هضيع تعب السنين عشان يأذيكي 

ماشي بس علي شرط  دلوقتي انا مش معايا 

فلوس اول مأنزل مصر هسددهم ماشي 

ماشي ياستي وﻻ تزعلي انا مني وانتي اسمك ايه 

منار عبد الله

لقيت الشاب اللي اسمه عمر ونادا علينا 

يلا يامني هاتي الاخت وتعالي

روحت لقيته هو هو الشاب اللي كان راكب 

جنبي في الطياره وقفت مكاني قالي اركبي متخافيش 

ركبنا سياره مني وهو اللي كان سايق كان 

بيتكلم مع مني علي التجهيزات والحفﻻت والمقابﻻت 

وانا تايهه مش عارفه اللي بعمله صح وﻻ غلط 

وانا ف اللي الهموم دي برفع عيني وف نفس 

اللحظه لقيت عيون بتبصلي من المرايه 

الاماميه سبحان الخﻻق عيون عسلي صافيه ورموش سوده وطويله وكثيفه ماشاء الله 

وحسيت ان الثانيه او الثانيتين دول مدتهم سنين 

رجعت لعقلي واستغفرت الله ياربي انا مش 

ناقصه ذنوب استغفرك ربي وأتوب اليك وﻻ 

حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

فقت علي صوت مني وهي بتقولي

انزلي هنا وادخلي الفندق دا واسألي علي غرفه باسمك .

باسمي انا 

ايوا يابنتي حجزتلك وانتي سرحانه علشان 

مش هنعرف ننزل مع بعض .

ليه في ايه .

مفيش انتي قلقتي ليه بس عاشان المصورين 

والصحفين لو نزلتي معانا هيبدأو سين وجيم 

ودي مين وكدا يعني فهمتي يﻻ بقي انزلي 

حاضر 

ومشيت عند الاستعﻻمات وطلبو جواز سفري 

و طلبو اني اكشف وشي علشا يتأكدو بس انا 

رفضت فالبنت قالت

يامدام مش هينفع نأكد الحجز اﻻ لما اشوف وجهك

بس انا مقدرش اكشفه اقدام رجال .

ايو اسفه .

فطلبت من الشاب اللي واقف معاها انه يبتعد 

علشان اكشف وشي .رفعت النقاب عن وشي 

وببص للبنت لقيتها فاتحه بقها ومتنحه 

انتي يانسه يانسه يااااختي .

اسفه اسفه اتفضلي الجواز.

وببص ورايا لقيت مني وعمر واقفين مع 

الصحفين  فقلت للبنت هو مين دا قالت.

دا الفنان المعروف عمر عبدالرحمن .

بس داباين عليه مشهور .

اكيد محدش ف الوطن العربي ميعرفوش .

فلقيتهم خلصو مع الصحفيين وجاين فقلت 

للبنت هاتي رقم ومفتاح الغرفه اخدتهم ومشيت بسرعه 

البنت وقفت مع بنت تانيه وبتحكيلها علي 

جمالي وهي متعرفش ان ف حد سمع الحوار 

لين .رزان شوفتي البنت اللي طالعه هﻻ جميله جدا وجماﻻ بياخد العقل.

رزان .هاي البنت المنقبه والله لو انا زلمه مابطلع عليها 

لين .والله يابنتي هاي البنت بتجنن يابختو اللي بتصير مرتو.

سمع الكﻻم عمر واستغرب اما هيا بالجمال دا 

امال ليه طلقها بالشكل دا سبحان الله

منى. عمر واقف كدا ليه

عمر . مش عارف حاسس ان رجلي مربوطه بالارض .

منى .اكيد من التعب وﻻ يمكن علشان منمتش طول 

الليل اطلع ريح شويه وبعد كدا هصحيك 

علشان نتغدي 

عمر.هي البنت فين .

منى.بنت مين اه قصدك منار طلعت ترتاح.

بصي لما اصحي ابقي روحي هاتيها تتغدي 

معانا وبالمره تطلع من اللي هيا فيه 

اوكيه بوص 

لما انا طلعت خلعت هدومي بس مخلعتش 

همومي دخلت اغتسلت وصليت ونمت اكني بقالي سنين منمتش 

 رواية قصتي انا الفصل الثالث 3 -  بقلم هي جنتة
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent