رواية عشق الحديدي كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الحديدي الفصل الثالث 3
بارك الله لكماا وجمع بينكما في خير
سليم بفرحة " مبروك ي ولاد
يوسف وعشق " الله يبارك فيك ي بااباا
بارك لهم الجميع سماا واحمد وكريم وزين وحياة و داليدا
يوسف ببرود " مبروك
عشق بخجل " الله يبارك فيك
سليم للجميع " اناا بجد مبسوط الليلادي بولادي وبيكو فرحتناا مبتكملش الا بوجودكو
دلوقتي احناا هنرقص وننبسط يلا كله يختاارله شريك
كاد احمد ان يذهب الي داليداا لكن سبقه زين فالتفت ووجد سليم على وشك ان يمسك يد سماا فاسرع وامسك بيدها وهو يبتسم له بخبث
احمد " مصدقتش انك رجعتي الا لماا شفتك ي سماا
سماا " كان لازم ارجع ي احمد عشان خاطر عشق مش عايزة حق بنتي يضيع
ااحمد " عشان خااطر عشق برضوو
سماا " ايواا انا معنديش اغلى من بنتي ولا هيكون في ي احمد و روح قول الكلام ده للبعتك
احمد " على فكرة انتي فاهمة غلط محدش بعتني
سماا اناا بعرف بعلاقتك مع سليم من زمان ااوي وال انتواا مريتو فيه مكنش سهل بالنسبة لحد
حاولي تدي سليم فرصة ي سماا هو بقى جوزك دلوقتي وانسى سالم الله يرحمه وعيشي حياتك ال ضاعت منكو
سماا بصدمة " جوز مين ي احمد
احمد وهو يبيع صديقه براحة ضمير " هو سليم مقالكيش على ورقة جوازكم ال انتي مضيتهاا
سماا " انت بتقول ااي ي احمد انااا ممضتيش على ااي ورق
ثم تذكرت ذالك اليووم حين وقعت على تلك الاورااق ال من المفترض ان تكون بخصوص الوصية
سماا وهي على وشك الانهياار " يعنى اناا رجعت مراته من تاااني يعنى ااي
احمد " ده الصح ال كان لازم يحصل قبل ٢٠ سنة
عايزة تقنعني انك بطلتي تحبي سليم
سماا " عمري ماا بطلت احبه بس حب سليم ناار ي احمد ومحدش غيري ال احترق
احمد " بالعكس اناا خسرت صاحبي سليم مكنش كده هو بقى حد تااني معرفهوش وده كله لانك طلعتي من حيااته قلب سليم بايدك ي سمااا متوجعوش كفاية عليه ال حصله من مراااته
........
عند يوسف
كان يحتل خصرها بحميمة شديدة امام الجميع وهي تخفى وجههاا بين اكتافه ساار باصبعه على خصرهاا المنحووت
يوسف بهمس " اناا مبسوط ااوي ي عشق واخيراا بقيتي لياا ملكي و لوحدي انااا
رفعت عشق انظاارهاا له فراات مالم تتخيل ان تره يوم في هذاا الحديدي الصارم القاسي
يوسف " يمكن جوازناا بالنسبالك وسيلة عشان تقدري تاخذي ورثك بس بالنسباالي حلم واتحقق ي عمري انتي
عشق " يعنى ااي
يوسف وهو يلثم كفهاا " يعنى اناا حلمت باليوم ال هتبقى فيه مرااتي واديه حلمي اتحقق اهوو
اناا هصبر كماان وهيجي يوم تحبيني فيه اناا متاكد من كده
ارجعت راسهاا الي بين حناياا كتفه بعدماا اعطته ابتساامة رائعة
.........
عند كريم
كريم " بقولك ااي متجي نرقص ي جميل
حياة بغضب " الجميل ده عند خالتك ي باابااا وبعدين اناا مبعرفش ارقص
كريم " هي حصلت عند خالتي بقولك ااي اقفي عوج و اتكلمي عدل قبل ماا اقطع لسانك ال زائد حبتين ده
حيااة بغيظ " اعلى مافي خيلك اركبه اصلك بووق على الفااضي
كريم " اناا بقول اني اقطع لسانك ببوقي احسن
حياة بصدمة " انت تقصد ااي
كريم وهو يغمزة لهاا ثم يقترب منهاا " تعالي واناا اقولك
فرت هاارباا منه وقلبهاا يكاد يقف من شدة الخفقاان اماا هو فضحك على سداجتهاا بشدة
..........
لم يتحمل سليم كثيراا فذهب وانتشل سماا من بين يدى احمد وهو يضحك على غيرة صااحبه نظر وجدها تجلس شاردة
سماا وهو يتنظر لعينى سليم بعمق فنظر بهاا باستغرااب
سليم " مالك ي سمااا
سمااا " مليش ي سليم بس مستغربة اازاي انت بتفكر مستعد تعمل كل حاجة عشان توصل للانت عاايزه
سليم وهو يشدد من قبضته على خصرهاا بقوة " لاني بطبعي انااني في حقي مبحبش اتخلى عن حاجة بحبهاا ونفسي فيهاا لو فيهاا موتي
سماا " حتى لو كانت حيااة ال حواليك التمن
سليم " اناا بمووت ولا حد بحبه يدفع تمن اخطائي
سمااا اناا بعشقك مووووت
سمااا " واناااا
اقتحم فجااة من العدم سيدة من اواخر الثلاثيناات ابعدت سماا عن سليم واحضتنته وهي تتشبته به بقوة
سليم حبيبي اهههههه الحقني ارجوووك
امااا سليم كان يقف جاامداا بلا حركة بعيون جاحظة اماا سماا حالتهاا ازدادت سوء فهي تشعر كان احدهم طعنهاا بخنجر سااام في قلبهاا وقلبهاا ينزف وبشدة
........
قبل قليل
احمد " مداام داليداا انتي كويسة
داليداا " ااه كويسة بس الكعب وجعني شوية مش متعودة البسه كتير
احمد " الف سلامة عليكي تحبي اساعدك في حاجة
داليداا بامتنان " متشكرة اناا بعدما قلعته بقيت احسن بكتير تسلم
احمد " يسلم قلبك من كل شر
طب اناا بسمع عنك انك سيدة اعمال شاطرة ااوي
داليدا " اااه بس فاشلة ااوي في لبس الكعب اقولك على سر اناا بلبس كوتش تحت الفستاان ومحدش بيلاحظ اني لابسة كوتش مو كعب عاالي
احمد " واقولك على سري اناا كمان مبحبش الكرفتة ومبعرفش بتعمل اازااي ولماا اكون راايح الشركة بلبس قميص قطني ومن فوقه الجاكيت على اسااس انهاا الموضة يعنى هه
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحديدي) اضغط على أسم الرواية