Ads by Google X

رواية هيام ارام الفصل الثالث 3 - بقلم حنين لاتندريس

الصفحة الرئيسية

  رواية هيام ارام كاملة بقلم حنين لاتندريس عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية هيام ارام الفصل الثالث 3

مرة أسبوع كانت هتان تاقلمت مع وضعها الجديد و آرام

 تأقلم كمان و أسر وقع و ماحد سما عليه 

في صباح على سفرة كان قاعد آرام و يشرب قهوة و بياكل الفطير  و بعد نزلت هتان 

هتان : Bonjour

آرام : Bonjour تعي تفطري اه و اليوم في ضياف رح يجو 

هتان : ضيوف ايه 

آرام : لما يجو تعرفي 

هتان : d'accord  هو انت إجازة اليوم ولا ايه (لأن كان لابس لبس البيت بنطلون رياضي و تيشرت رياضي و المعطف الرياضي و مسوي القبعة المعطف فوق راسو 

آرام : ام إجازة لانو ضيوف مهمة و بالمرة اتعرف عليكي شوي فيني اسئلك 

هتان : اه طبعا اسئل 

آرام : عندك كام سنة 

هتان : 19 سنة و انت 

آرام : 26 انتي بتدرسي طب بدك تكملي دراستك 

هتان : اه بدي اكمل و اصلا الطب حلمي من انا و صغيرة 

هنا آرام سرح في 

فلاش باك في الزمن القديم

كان آرام مع بنت حلوة قاعدين بالغابة 

آرام : يا قمر ايه هو حملك

البنت : اني اعالج الناس و الحيوانات و انقذهم من الموت لهيك انا دائما بجتهد و دائما اقعد اتعرف على النباتات لأنها علاج و بضل مع العم الهيثم لانو هو معالج اريد ان اكون زيه

آرام : كتييييير حلو أن شاء الله بيتحقق حلمك بس اجتهادي مشان يتحقق 

    العودة للحاضر 

هتان : هاي انا هنا فين كنت سرحان

آرام : اه قولتي ايه مفيش حاجه

هتان : ok 

آرام : بفهم من كلامك ان بدك تدرسي الطب و تصيري طبيبة صح 

هتان : طبعا

آرام : انا رح اروح لبريطانيا لانو الفرع الرئيسي تبع شركتي هناك رح روح اشتغل و اتابع شغلي هناك و اقدملك على الدراسة في احسن جامعة في لندن تمام 

هتان : تمام و من السعادة قامت و راحت حضنته شكررررا 

آرام : مفيش شكر بينا 

فاقت هتان على حالها 

هتان : اسفة ههه 

آرام : مفيش حاجة 

هتان :اه بدي اسئلك 

آرام: اتفضلي 

هتان : هو انت ايه ده لي بتاكله و ليه متفطرش زي ما انا افطر 

آرام : انتي من اي بلد 

هتان : مصرية و جزائرية شوي بس لانو ست بابا كانت جزائرية بس بحب الجزائر اوي 

آرام : انا جزائري مش مصري و انا لانو عشت في صغري في الجزائر و في عائلة جزائرية اتعودت اكل كده و ده و شاور على الاكل فطير و هو عبارة على سميد و طحين و زيت و ماء و نعجنهم و بعدين نخبزه نطبخهم في الطاجين اوكي و هذه القهوة و كل العائلة الجزائرية بتاكل هيك الصبح و اهم شيء القهوة أما الفطير بيتغير باشياء تانية مثل العيش بالمربي أو بزبدة و بس 

هتان : اه فهمت شكرا على المعلومة

آرام : اف بتشكريني كتير انتي الاهم انا رح روح شوي و برجع 

هتان : في سؤال تاني

آرام : ايه هو 

هتان بدموع : ماما كيف ماتت 

آرام : بليل هاحكيلك

و بعدين في  الغابة وحش الغابة واقف 

آرام : اااااااااااااااااه مين هذي 

الوحش : انا لازم اتاكد اذا كانت هيامي اه هيامي وحشتيني اوي اوي و رح انتقم من الكل لي كان السبب في موتك زمان و نرجع نعيش الزمن الجديد في السلام و السعادة 

 و جاء اثنين من وراه 

الاول :آرام ايه هي الخطة الأولى للانتقام 

آرام : ضعف البنات الحب رح تحب البنت و ضعف الشباب النساء نوقع الحشرات اول شيء و بعدين les animaux domestiques  للحيوانات الاليفه الصغيرة اللطيفة و بعدها الحيوانات المتوحشه animaux sauvages 

بس نقضي على الحيوانات المتوحشه نكون حققنا انتقامنا و نعيش الزمن الجديد في الحب و السلام و نرجع بشر بقلب احمر و دم احمر و دموع شفافة 

الاول و الثاني : نحنا معاك في أي خطوة بس هتان بنعمل ايه معاها هي ما تذكرت شيء 

آرام : متخافوا عليها هي مسؤوليتي و حتى يمكن تكون هي هيامي مش ممكن هي اكييد . بس لازم نتاكد 

الثاني و الاول : كيف نتاكد 

آرام : خلوها عليا دي انتو دلوقتي نفذوا لي طلبته و رح يجو ليا ضيوف يلا باي 

بعد شوي رجع آرام للبيت و راح اخد دوش و غير ثيابه و كان وقت الغدا و نزل لسفرة وجد هتان قاعدة و راح قعد 

آرام : اهلا 

هتان : اهلا 

و بعدين تغدو 

آرام : عجبك الغدا 

هتان :يمي لذيذ اوي كتير حبيت اسمها ايه الأكلة دي 

آرام : الشخشوخة و هي كمان أكلة جزائرية لما يلحقوا الضيوف قوليلي 

و قام و راح و بعد شوي دخل بنتين حلوين من الباب القصر و بعدهم الحرس يحملوا حقائبهم 

رئيسة الخادمة : مرحبا نورتو القصر 

آرام من ورا و هو يغني :توحشتكم أنا عمري بغيت نشوفكم

طال صبري طالت عليّ غيبتكم

يا اللي بغيتوها ندير لكم أنا بخاطركم يا عمري، يا عمري

مانيش مليح انضريت من قلبي

تكويت بزاف وداري بيّ ربي

Jusqu'à quand

تقعدوا  فيّا تعذبوا عندي غير إنتم  أنا عندي غير إنتم (اغنيه جزائريه اسمها توحشتك انا بمعنا وحشتيني )

راحوا البنتين ناحيتو و دخلو في حضنه : وحشتنا اوي اوي

آرام : و انتوا كمان وحشتوني جدا جدا جدا يلا تعالو تتعرفوا على هتان 

البنتين : نحنا زعلانين اوي منك يعني بيصير تتجوز و ما تقولناش ليه 

آرام : خلاص دلوقتي صرتو مصريات تعالوا 

راح آرام و البنتين على الريسبشن لي كانت فيه هتان 

آرام و حضن هتان من كتافها : هذه هي هتان مراتي 

و شاور على البنت الاول و قال دي خزامى اختي و شاور على الثانية و ديه توأم خزامى ترانيم

هتان سلمت عليهم : تشرفنا 

خزامى : الشرف ليا 

ترانيم: متشرفين يا قمر 

ترانيم لخزامى : بصح وشنهي خوك جاب فيها بومبا زلة يا جدك ذاك الزين الحاجب و العين (بس ايه اخوكي اخد بنت قمر حلوة اوي صاروخ هذا  الجمال )

هتان ضحكت : ههههههههه ههههههههههه أسر رقم اثنين ههههه بصراحه انتي كمان حلوة اوي اوي 

ترانيم و خزامى : بتحكي جزائري 

هتان : مش اوي بس افهم شوي لان كامنوا رفقاتي بيحكو لهجة دي 

خزامى : اها كتير حلوة 

ترانيم: بس لحظة هو اخواتك حلوين زيك كده 

من وراهم 

: احلى منها الصراحة 

ترانيم: اه أسر دي اختك 

اسر : Yes baby 

خزامى: أسر ياسر كيفكم 

ياسر : الحمد لله 

هتان : بس لحظة انتو من وين تعرفوا بعض 

خزامى: انا و ترانيم توام و كنا ندرس مع أسر و ياسر 

هتان : اها فهمت 

آرام : يلا انتو روحوا ارتاحوا و غمز لخزامى و ترانيم 

و الكل راح

هتان راحت تشاهد في مسلسلها على التلفزيون و كان مسلسل صالون زهرة

عند وحش النار كان في الغابة و و قداموا 2 

الاول : انا معاك بكل خطواتك 

الثاني: و انا كمان يا آرام 

آرام : المهم فهمتوا و شيء تاني ما تخلوا هتان تحس بشيء 

يلا نرجع 

بعد الشوي بعد العشاء قعد آرام و هتان و خزامى و ترانيم و أسر و ياسر يهزرو مع بعض و بعدها راح الكل ينام أما آرام فكان بالجنينة بايدو جيتارة و بيغني بالجزائري 

اسم الاغنيه يا حسراه عليك يا دنيا  المغني الاصلي تبعها اسمه كمال مسعودي الله يرحمه و غناها كمان حمزة نمرة و امين بابيلون ( اسمعوها بيوتيوب ) 

و اي شيء متفهموهش اسألوني و شكرا

 رواية هيام ارام الفصل الثالث 3 -  بقلم حنين لاتندريس
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent