رواية حب حد التملك الفصل السابع و الثلاثون
رواية حب حد التملك الفصل السابع و الثلاثون 37
ليلي كانت ف اوضتها ولابسه لبس النوم وخارجه من الحمام حست بحركه مسكت مسد*س واتخبت واول ملمحت حد حطت المسد*س علي راسه بس اتصدمت بحضنه ليها وهو بيهمس وحشتيني قوي وبدأ انه يبو*س فيها بشغف
كانت ليلي بتبعد وهو بتزقه ونطقت بغضب انت اتجننت ايه الي جابك؟ انا….
قبل متكمل كان با*سها تاني ونطق كل متحاولى تبعديني هعاقبك ومين عارف يمكن اطور العقاب… ليلي سكتت بقلق من تصرفاته
راغب بوقاحه انتي جايبه الحلاوه دي كلها منين
ليلي مستورداها يا روح طنط ويلا منغير مطرود هوينا عايزين ننام
راغب بشغف بتطرديني؟ بقا بدل متكفأيني علي الي عملته طب انا همشي واشوف واحده تدلعني
كان خارج بس ليلي نطقت ومين الي هتبص لك؟
راغب باستفزاز الي بتعشقني مثلا؟
ليلي ا باستغراب ودي مين يخويا الي اتصت ف نظرها
راغب بنت عمي مثلا؟
ليلي نعم نعم وفجأه شدته من أبده ودخلته تاني وقفلت الباب بالمفتاح ونطقت بغيره عايز تروحلها وأي كمان يا سيدي
وبنروح ل رنا
رنا خدت ايده وقامت لبست وخرجوا يتسحبوا وهي بتقول هوريك دخلوا المستشفي وراهب مستغرب
راهب احنا هنا ليه؟
رنا وقفت قدام اوضه وفتحتها وقالت بهدوء بص
راهب تنح وهو بينطق مستحيل انتي… لسه عايشه ازاى؟
رنا بهدوء ادته ملف فتح وتنح وكان الملف ده علاج امه علي مدار اربع سنين من غيبوبه غير معلومة السبب وغلبا سبب نفسي
راهب اربع سنين؟
رنا بهدوء اقرا كده متحوله منين
راغب قراء لقاها جايه من مستشفي امراض نفسيه
راغب انا لازم أ….
رنا بمقاطعه ادته ملف تانى ونطقت پهدوء امك وهو بيقراءه بذهول امك مهربتش زي مقالوا امك كانت ف مستشفي نفسي
راغب ازاى ومين وداها؟
رنا معرفش بس الي الورق قاله هو انها مش وحشه وانما ﻤن شدة تعبها النفسي دخلت ف غيبوبه ومن الى قريته امك كانت تعبانه ل فراقك انت واخوك
خدت نفسها وكملت المستشفي والطب العادى عاجز دلوقت يرجعها ل وعيها لكن…
راغب لكن ايه اكيد ف امل
رنا في طرق بالطب النفسي ممكن تفوقها
راغب يعنى انتى تقدرى ظهرت دموع بعيونه ونطق انتى اعظم دكتور نفسي نزل مصر ف الفتره الاخيره واكيد هتعملى ده عشانى
رنا بصتله بدموع ونطقت مش هقدر
راهب بيأس يعني ايه؟ هتفضل كد…
قبل ميكمل قطعته رنا بكلمه لوحدي صعب بس لو كلوا ساعدني اكيد هنعرف
راغب يعني في أمل
رنا حضنته وقالت اكيد بس المهم دلوقت روح كلمها
راغب بس هى هتسمعني ده المخ بيكون…
رنا بحنان اكيد هتسمع لو مش بالعقل ممكن بالقلب انت ابنها وهتحس بيك وكمان دى اول خطوات العلاج
راهب راح حضنها بعياط وهو مش فاهم حاجه
ورنا وقفت جنبه واديها علي كتفه وكانت هتخرج وتسيبه معاها بس هو مسك اديها بحنان ونطق خليكي انتوا الاتنين حقكم تعرفوا كل شي مريت بيه مفيش، حاجه اخبيها عنك وفضل يكلم امه هو ورنا وكانها بترد عليهم وسمعاهم
عند راغب بعد كلام ليلي
راغب كان هيضحك بس مسك نفسه وقرر يستفزها وقال أيوه
ليلي وانت اش عرفك انها بتحبك؟
راغب واضحه زي الشمس يا لوليتا
ليلي بغضب متقوليش كده
راغب بدلعك مش عايزاني أدلعك؟
ليلي ومين قالك اني محتاجه اتدلع ثم تدلعني بأسم أطول من أسمي؟ انت اهبل يا أبني؟
راغب أبنك وأهب*ل لاء انتي تديني المفتاح وانا اروح للى تدلعنى كان راغب قايم يمشى بس ليلي مسكت ايده
ليلي بدلع وتفتكر حد هيعرف يد”لعك زى؟
راغب اتصدم من د”لعها وكان هيقرب بس بعد ونطق طبعا علي الاقل مش هتسبني
ليلي خلاص روحلها شوف هتعرف ولا لاء انا غلطانه
راغب بمكر نفترض مرحتش هتعملى أيه؟
ليلي والله كتير بس انت مش وش نعمه ويلا هوينا خليها تنفعك
راغب تؤتؤ وانا هينفعني غيرك مثلا؟
ليلي بلعت ريقها بخضه وقالت بتأتأه انت انت وفجاه اتكلمت كنت عايز تمشي
راغب تؤتؤ حد يسيب القشطه بالعسل ويروح للجبنه الحادقه!
ليلي بدلال وغيره لاء مانت كنت عايز تروحلها
راغب حس بده وحضنها ونطق. تؤتؤ انت حياتي
ليلي ف اللحظه دى انفجرت عياط وفضلت تضر*به ف كتفه بغيره وهو بيغازلها ويقنعها انه احلا ما عنده لكن شاف تصرفتها مأتغيرتش
راغب بصلها وخد نفسه وبا*سها
كانت ليلي مصدومه ومتنحه وو
•تابع الفصل التالي (رواية حب حد التملك) اضغط على اسم الرواية