رواية حور ياسين الفصل الرابع و الثلاثون 34
رواية حور ياسين الفصل الرابع و الثلاثون 34
حور دخلت اوضتها خدت دش ولبست ونزلت
كان الكل تحت وياسين معاهم في اوضت السفرة
حور: صباح الخير
الكل معادة منال وايمان طبعآ: صباح النور وقعدت وبعد وقت خلصو اكل وخرجو كلهم قعدو برا
ودخل حد من البوابة: حووووووور
حور بصت اتجاه الصوت وقامت بسرعة حضنتو
حور: حبيبي عامل
محمد: الحمدالله وانتي عاملة اي واحشتني اووي ليه مكنتيش بتسألي اليومين اللي فاتو
حور: معلش والله يا قلبي كان في شويا مشاكل تعالى ادخل وشدتو من ايدو ودخل ياسين قامو وسلم عليه
كانت منال وايمان ميعرفوش دا مين عشان محضروش الجنازة منال: الله الله وكمان جايبة حبيب الاقلب لحد هنا اي البجاحة دي
محمد بصلها بقرف: مين دي واي اللي هي بتقولو دا
ياسين: خالتي محمد اخو حور فا يريت تسكتي شويا دا لو سمحت يعني
منال بغيظ: ماشي يا ياسين وقعدت مكنها تاني
حنان: اهلآ يابني نورتنا والله اتفضل اقعد كل معانا
محمد: لا شكرآ يا طنط انا جاي اخد حور بعد اذن جوزها طبعآ لو معندوش مانع
حور: ياسين اكيد مش عندو مانع هطلع البس وانزلك هوا طلعت حور ومحمد خرج يستناها في العربية وياسين عينو احمرت من الغضب وطلع ورا حور
سيف: ربنا يستر كدا حور عدت الخطوط كلها بأنها تحط ياسين تحت الامر الواقع وهو اكيد مش هيزعل اخوها وبذات انو لسة من فترة عارف ان ليه اخت
ملك: الله يرحمك يا حور كنتي غالية علينا كلنا والله
اسماء: انتو بتقولو كدا ليه فيها اي يعني هي حبا تخرج مع اخوها مش فاهمة
سيف: لا فيها ياسين كان ممكن ميوافقش بس وافقت وحطتو قدام الامر الواقع
اسماء: انتو مبالغين في الموضوع شويتين
سيف: مبالغين تعرفي يا اسماء انا لو مراتي فكرت في يوم وعملت نفس حركت حور وهي عارفة اني بغير عليها هولع فيها
اسماء: ها ليه يعني وبعدين غيرة اي اللي بشكل دا دي تبقا اسمها خانقة مش غيرة
سيف: انا مش هتكلم تاني انا قايم ماشي سلام وخرج
ملك: وانا هطلع اوضتي عشان هروح الجامعة اللي نسناها اصلآ من زمان
حنان: ماشي يا حبيبتي ملك طلعت اوضتها غيرت ومشيت راحت الجامعة وحنان ومنال وايمان واسماء قعدو يشربو شاي سوا
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فوق اول ما طلعت خدت هدوم ودخلت الحمام تغير وبعد وقت خرجت وهي جاهزة وكان ياسين قاعد على كرسي وعينه بطق شرار
حور: في اي
ياسين: ها لا ولا حاجة مش كنتي تستني تعرفي رأيي على الاقل ولا تقرري من دماغك
حور: اكيد كنت هترفض وانا محبتش اخويا يزعل فا قولت انك موافق بس
ياسين قام من مكان. وبكل غضب: طب اي رأيك بقا ان اقول لا دلوقتي يا حور ومخلكيش تنزلي
حور: ها لا طبعآ عشان خاطري ي ياسين متعملش كدا
ياسين: تبقا تقرر تاني يا حور الساعة دلوقتي 10.. 3العصر تبقي هنا وكدا انا سيبتك كتير اووي اهوو
حور: حاضر حاضر وجريت على تحت
حنان شافت حور بتجري: مالك يا حور بتجري ليه
حور: عشان الحق يا ماما ابنك محددلي وقت رجوع سلام وخرجت حنان واسماء ضحكو ومنال وايمان بصو بغيظ ليها
اسماء: ماما انا هخرج اجيب شويا لبس حد يجي معايا
حنان: اه استني هاجي معاكي يا سوما هتيجي يا منال انتي وايمان
ايمان ومنال: لا
حنان: تمام براحتكم يلا يا سوما نطلع نلبس عشان نخرج..... اسماء: يلا يا خالتو وطلعو لبسو
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
عند حور خارجة بتجري محمد شافها ضحك عليها
محمد: ههههه اي بتجري كدا ليه يخربيتك شكلك مضحك اوووي يا حور
حور: يلا بسرعة يا خويا عشان نلحق عشان هبقا هنا الساعة 3العصر اخلص
محمد: ياسين صح
حور: ايوآ قدري الاسود وحياتك
محمد بضحك: طب يلا يا ختي اركبي
حور ومحمد ركبو
حور: هنروح فين دلوقتي
محمد: نفطر انا وانتي واسر في المطعم و هنروح نوريكي حاجة اسر عملها
حور: ماشي طب يلا بسرعة بقا عشان هموت واكل
محمد: حاضر وساق بسرعة
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما مشيت حور راح اوضتو ولبس
ونزل كانت حنان واسماء خرجين
ياسين: رايحين فين يا ماما
حنان: هنروح المول نشتري شويا حاجات
ياسين: طيب تعالو اوصلكم وهتصل بي سيف يروح المول وانا هروح الشركة و هو يبقا معاكم لحد ما تخلصو ويبقا يرجع الشركة تاني
حنان: مش لازم يابني تتعب نفسك ما العربيات كتير اهي وهخللي اي حد يسوق
ياسين: لا يا امي يلا اركبو وفعلآ ركبو وياسين اتصل بي سيف
ــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــ
عند سيف كان في الشركة في مكتب ادهم بيرجعو شويا ملفات وفون سيف رن
سيف: دا يا سين خير يارب
ادهم: ههههه دا عل اساس ان بيجي من وراه اخوك خير يا بني رد قبل ما يتعصب عليك
سيف رد: نعم ي ياسين
ياسين: عايزك في مول*****كمان عشر دقايق و تبقا تتأخر عشان اطلع عينك وقفا في وشو
سيف: والله دا متخلف اما اروح اشوفو
ادهم: فين
سيف: في المول وعايزني كمان عشر دقايق الحق اطير انا بقا عشان مستحلفلي يلا سلام وخرج من مكتب ادهم ومن الشركة كلها وركب عربيتو وساق
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند حور راكبة عربية محمد ويهد وقت وصلو ونزلو من العربية ودخلو مطعم كبير اووووي واسر كان قاعد مستنيهم وسلمت حور على اسر وقعدو
حور: اطلبو بقا اكل عشان جعانة والله
محمد: الله يخربيتك همك على الاكل على طول كدا
حور: بس يلا اخلص
اسر: بس انتو الاتنين انا هطلب اكل اسر طلب الاكل و بعد عشر دقايق الاكل نزل على التربيظة
واكلو وسط ضحك وهزار محمد وحور المستمر
وبعد ما خلصو
حور: ها هنروح فين تاني بس بسرعو عشان هبقا في البيت الساعة 3
اسر: يبقا يلا نتحرك من دلوقتي ولما نوصل هتعرفي.
حور: اوك يلا وركبوا العربية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــ
عند ملك كانت في الجامعة وخلصت المحضرات فونها رن ملك ردت: الو
ادهم: اي يا ملك عاملة اي
ملك: الحمدالله يا ادهم في حاجة
ادهم: هو اي اللي في حاجة انتي بتكلميني كدا ليه
ملك: ولا حاجة بس انا هقفل وراية سيكشن دلوقتي
ادهم: انتي فين اصلآ
ملك: هو اي اللي فين في الجامعة اكيد
ادهم: ومقولتيش ليه امبارح لما كنت بكلمك
ملك: انت اصلآ سيبتني اكلم
....: ملك بصدمة بصت وراها
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية