رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس والعشرون 25 والاخير - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

      رواية الحب الدائم رغم البعد كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس والعشرون 25 والاخير

جاسمين: هههه دليلك سابك وسافر ووانت مش هتسافر وتهرب ورهم 
فهد: انتي بتقولي اي انا مستحيل اعمل فيكي كدا
جاسمين: عملت يافهد وياعالم الناس اللي عماله تتهجم عليا دي تبع مين وبصتله 
فهد: انتي بتصيلي ليه كدا اوع تفكيرك يوديكي ان انا اللي بعمل كدا 
جاسمين: جايز وليه لع 
فهد ضرب جاسمين بالقلم: انتي شكلك اتجننتي انا مستحيل اعمل كدا انتي لا ااتجننتي لام مش فاكرها فهد كويس 
فهد سابهم وراح يلحق خديجه ومني في المطار قبل ميسافروه 
ادم: جاسمين انتي بتغلطي 
جاسمين: بغلط في اي هو والله اللي سابني من 15سنه في الصحراء 
زينب: طيب بصي ياروحي انتي كبيره وواعيه يعني تعرفي تميزي بين الصح والغلط صح 
جاسمين: اه 
زينب: طيب بالعقل في واحد يكون بيحب واحدها ولحد دلوقتي بيدور عليها بعد ماهلها نفسهم فقدو الامل وكمان مش راضي يتجوز خالص ومستنيها 
جاسمين بتشتت: معرفش انا اللي اعرفه انه سالني ورماني 
محمد: اتصلي بي فهد والحقي فهد بيزعل لم حد بيظن في حاجه غلط وكمان انتي مش حد 
جاسمين: مش هرن 
ساره: تمام ياجاسمين بس لما تعرفي الحقيقه متعيطيش انه يرجعلك وانا عارفه كويس ان حب فهد لسه موجود وزاد كمان عن الاول لانك حبتيه تاني 
جاسمين: مش بحب حد 
ساره: تمام ياجاسمين 
فهد وصل المطار وعمال يدور علي خديجه ومني وراح سال المضيفه 
فهد: لو سمحتي في طياره طالعه باسم خديجه ومني هانم 
_اه يافندم بس لسه هتطلع اهي يعني دقيقتين وتطلع 
فهد: طيب رني علي الطياره يقف وميطلعش وعطليهم 
_مينفعش ياستاذ فهد 
فهد بصوت عالي: انا قولت اي اخلصي 
_حاضر حاضر يافهد باشااا وراحت مسكت التلفون ورنت علي الطيار يقف وفهد طلع يجري يلحقهم برضو 
ادم خرج من المستشفي وروح البيت هو والكل 
زينب: مترني علي فهد ياساره ياحبيبتي شوفيه وصل لحد فين 
ساره: حاضر يامرات عمز ولسه هترن فهد دخل من الباب 
ساره: اهو جه اهو 
جاسمين كانت قاعدها ومنزله راسها في الارض واول مسمعت انه جه رفعت راسها تشوفه 
محمد: رحت فين يابني 
فهد وهو باصص علي جاسمين: راحت اجيب دليل براءتي مدام الهانم مش مصدقه 
ادم: فهد اهد هي بس مشتت بسبب اللي شافته 
فهد: ادم مدافعش والنبي دقيقي بس وراح منادم علي خديجه ومني 
دخلوهم ودخلو الاتنين 
محمد: انت رابطهم ليه كدا يابني 
فهد: مكنتش عارف اجيبهم المهم اخلصو قولو الحقيقه ومين كان معاكم وانتو بتسيبه حياه في الصحراء 
خديجه ومني: مش بيتكلم 
فهد بصوت عالي: اخلصو انطقو 
مني: كان واحد احنا جايبينه ولبسنها شكل فهد عشان انتي تسمعي كلامه وتيجي معانا سيبني بقا يابني والنبي 
فهد: هس وانتي انطقي علي كل حاجه عملتيها 
خديجه بخوف وعياط: انا اللي السبب في الهجمتين اللي اتهجمه عليكي 
فهد: سمعتي ياستاذ حياه قصدي جاسمين عشان حياه مستحيل تبقا كدا خدوهم 
مني: هتودوني فين سيبني يابني والنبي 
فهد: انا مش ابنك ومتخافيش عشان دمك الوسخ بيمشي في عروقي مش هكلمك وهسلمك لشرطه علطول 
مني وخديجه بعياط وتزعقه: لا يافهد والنبي سيبنا  فهد لف وشه عمهم عشان ميشوفهمش 
فهد: كدا عرفتي الحقيقه صح 
جاسمين بعياط هزت راسها 
فهد بصوت عالي: قولي اه ولا لع بصوت عالي 
جاسمين: اه 
فهد: تمام كدا انا براء وانتي رجعتي لاهلك وحمدالله علي سلامتك وانا كدا مكاني مش هنا ومسافر 
محمد: تسافر فين انت هتفضل معانا 
فهد: اسف ياعمي بس بجد مش هقدر ولازم اسافر 
زينب بعياط: طيب عشان خاطري افضل جمبي
فهد: ياحبيبتي ابقا اجيلك كل فتره اطمن عليكي متخافيش 
ساره بعياط: طيب وانا ياحبيبي 
فهد: تيجي تسافري معايا 
ساره: حاضر اطلع اجهز الشنطه وطلعت جري تجهز شنطتها 
ادم: فهد متتسرعش في قراراتك واستهد بالله 
فهد: متسرعتش ياروحي كدا فل اووي وبيتكلم وهو باصص علي جاسمين اللي عماله تعيط ومش بتتكلم 
ساره: خلصت يلا 
زينب: حياه اتكلمي هو دايما بيسمع منك يمكن يسمع المره دي 
جاسمين: بتبصله وبتعيط وساكته 
فهد خلهم يطلعو شنطه وخد اخته وركبه العربيه وراحو المطار 
ادم: حبيبتي تعالي نلحقهم في المطار طيب وارجوكي اتكلمي انا عارف انك خايفه لزعقلك ويقولك حاجه بس انتي الغلطانه وفهد لو سافر انا متاكد مش هيرجع تاني 
زينب: اه ياحبيبتي اسمعي كلام ادم وروحي معا 
احمد: يلا ياحبيبتي وانا اروح معاكي كمان 
جاسمين: يلا وطلعو يجرو علي العربيه وركبه وراحه المطار 
فهد خلص الورق ورايح عشان يطلع يركب الطياره 
جاسمين وادم واحمد وصلو وعملين يدوره مش لاقينه 
جاسمين جرت علي المضيفه: لو سمحتي في طياره طلعت باسم فهد المصري من هنا 
_اه لسه طالعه دلوقتي 
جاسمين: سمعت كدا وقعت في الارض وعماله تعيط 
ادم: حبيتبي اهدي 
جاسمين: عايزه فهد ياادم رجعلي فهد والنبي وانا مستعده اتعاقب علي اي حاجه عشان ظنيت في غلط 
ادم: ياروحي هيرجع بس اهدي بس 
جاسمين: هيرجع ايمتا هو سافر ومش معرف حد راح فين هنعرف كيف ارجوك رجعهولي عايزه فهددددددددد 
فهد من ورها: عايزه في اي مش كنتي واقفه مش بتتكلمي ولا هاين عليكي تقوليلو يفضل وتتاسفيلو 
جاسمين اول مسمعت صوته بصت وقامت وقفت 
وجرت عليه حضنته 
جاسمين: انا اسفه سامحني اوع تسيبني والنبي انا ممكن امو... 
فهد: هس هس اوع تنطقيها انا مستحيل اسيبك ابدا في حياتي وراح حضنها اوووي 
ادم واحمد صفرو وساره زغرطت 
ادم: مكفايه احضان الناس بتتفرج عليكم ياسافلين 
فهد: اتلم ياض بدل مسيبها واجيلك 
ادم: يالهوووي هتيجي تحضني زيها عارف هيبقا الحضن مشابها عشان انا اخوها واكيد زيها 
الكل بيضحك 
فهد: لا ياروح طنط هاجي ادفنك مكانك اتلم وسكت 
جاسمين بعدت نفسها عنه وقعدت تضحك علي فهد وادم 
ساره: يلا نروح بقا كفايه كدا الناس اتفرجت هههه
جاسمين وفهد: يلا 
روحو البيت هم الكل واول مدخلو زينب ومحمد وحنان جرو عليهم وحضنه فهد وساره 
ادم&في اي مكفايه احضان هو لحق يوحشكم مكان معاكم دلوقتي اي العالم دي 
ساره: وانت مالك ياغتت انت وقعدو يهزرو 
فهد: عمي 
محمد: اي يابني 
فهد: بكرا كتب كتابي وفرحي علي بنتك وغمزل لجاسمين 
جاسمين بستغراب: بنت مين 
فهد: بنت امي 
الكل؛: ههههه 
ادم: انتي ياختي هو في مصيبه غيرك 
جاسمين: بكرا كيف طيب جوازنا انت بتهزر مش لازم يبقا في خطوبه 
فهد: الخطوبه دي لناس اللي مش عارفين بعض وبيتعرفه علي بعض ويشوفه هيتقبله بعض ولا لع وكمان عشان يجهزو نفسهم 
جاسمين: طيب وانا وانت مش لازم نجهز نفسنا ونتعرف علي بعض 
فهد: نجهز مين انتي هبله ابت مكل حاجه موجوده اهي ونتعرف مين ياروح طنط دانا اللي مربيكي وكمان في شامه علي كتفك من ورها 😉
جاسمين بصدمه: ياسافل وانت عرفت كيف 
فهد: ههههه مهو انا اللي كنت بغيرلك هدومك وانتي صغيره وربيتك 😂😂😂
جاسمين: وابوي وامي كانو فين 
فهد: معرفش اساليهم المهم بطلي رغي عمي تمام صح 
محمد: تمام يابني
فهد: اشطااا اروح اجهز كل حاجه 
جاسمين: تمام مين خد ياض هنا وطلعت تجري وره وفهد ركب العربيه وسابها 
بليل جاسمين قاعدها في اوضتها بتبص لقت ساره بتخبط عليها 
جاسمين: نعم 
ساره: الفستان ياعروسه 😉
جاسمين: هو مصمم برضو 
ساره: اه تعالي وريني الفستان بقا عشان قالي اش افتحو غير انتي اللي تفتحي الاول 
جاسمين: طيب هاتي وفتحتو 
جاسمين وساره بزهول: الله اي الجمال ده 
&الفستان عباره عن طويل من ورها جدا وقصير من قدام لحد الارض كدا وضيق من فوق وواسع من تحت لحد الارض ولونه ابيض ومرصع بالخرز وجميل جدا&
ساره: ده جميل اووي 
جاسمين: اه 
ساره: ربنا يتمملك علي خير ياروحي وانتي اجمل منه ابت 
جاسمين: قلبي ياناس 
ساره: يلا بقا اسيبك تنامي الوقت اتاخر عشان تصحي بدري 
تاني يوم بليل الكل بيلبش ومشغول لحد المعزيم جت فهد واقف بيهزر مع صحبه 
ادم: يالهوووي علي الجمال 
فهد بيبص لاقي جاسمين نازله من علي السلم ولابسه الفستان والحجاب ومش حاطه ميكب كتير وكانت زي القمر؛وراح مقرب منها ومس ايدها وراحو عند المازون 
المازون: وافقه يابنتي 
جاسمين: مش عارفه 
المازون: كيف ده يابنتي موافقه ولا لا 
جاسمين: بصراحه هم عملولي الفرح مفاجاء 
المازون: مفاجاء كيف يابنتي اخلص بتحبيه ولا لا وموافقه تنجوزي وتبقا معا ولا لا 
جاسمين: اه بحبه وعايزه ابقا معا بس هو معقد ومش بيضحك ودايما مكشر وبيتعصب بسرعه 
المازون؛: وانا ماللي انا شغلانتي اني كتب موافقتكم وجوزكم 
فهد: اخلصي يلا وامضي وبطلي شغل عيال
جاسمين: شوف بيكلمني كيف 
المازون: عارفه يابنتي انا كرهت الشغلانه اخلصي والا همشي 
جاسمين: خلاص براحه انت التاني بتتعصب ليه كدا موافقه 
المازون: لولولولوي امضي واخلصي 
ادم: هههه المازون زغرط بسببك ياخربيتك ربنا معاك يافهد يابن عمي 
جاسمين: اتلم ياض انت 
المازون: خلي فهد مضي وكتب كتبابهم وقامه يرقصه مع بعض 
فهد وهم بيرقصه: قوليلي بحبك نفسي اسمعها 
جاسمين: حرام اتلم 
فهد: هو اي اللي حرام 
جاسمين: اقولك كدا 
فهد: بت انتي بتطلي هبل انا جوزك 
جاسمين: يوه طيب بص لم اقدر اقولها هقولها ماشي 
فهد: دلوقتي 
جاسمين: لا مش دلوقتي 
فهد شالها وحضنها وبيلف بيها 
جاسمين بصوت عالي: فهد نزلني وبطل شغل عيال 
فهد: انا عيل ومش هنزلك غير لم تقوليها جاسمين: يوووه طيب نزلني واقولها 
فهد: قولي الاول يلا تعبت انتي بتاكلي اي 
جاسمين: انت مالك اوف بحبك 
فهد: صوت عالي يلا 
جاسمين: بحبككك
فهد: وانا بعشقك وراح منزلها 
جاسمين: عيل بارد والله 
فهد: هشيلك تاني 
جاسمين: ها لا خلاص ياقلبي عيب 
فهد: شاطرها الفرح خلص والناس مشت وفهد خد جاسمين وطلعو اوضتهم وكل طلع اوضتها 
بعد ست سنين 
فهد وحياه نايمين في حضن بعض وطفلين دخلو الاوضه وطلعو علي السرير 
_ياحجه قومي لبسيني عندي حضان 
جاسمين: يابني انا اسمي ماما مش حجه اتكلم عدل وحترمني 
فهد وهو بيفرق عينها: ههههه تستاهلي قولها ياض يااياد 
اياد: من عيوني يازميلي 
جاسمين: انت شغال مع الحرمين والبطلجيه اتكلم ياض عدل ده اخرتها لم اسيب العيال معاك 
_بابا يابابا خلي ماما تقوم هناخر 
فهد: عهد قلب بابا حاضر ياروحي يلا انا وماما هنلبسك انتي والب اسمها اي
جاسمين: بلطجي 
فهد واياد وعهد: ههههههه 
فهد: بتعايبي علي ابنك وانتي اكتر منه 😂😂😂
جاسمين: اتلم طيب 
فهد: هههه حاضر يلا 
جاسمين: لا وقامه يلبسه الاطفال 
وخلصناااااااا🎉🎉🎉

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الحب الدائم رغم البعد) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent