Ads by Google X

رواية تاج اللوسيفر الفصل الثاني و العشرون والأخير 22 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية تاج اللوسيفر الفصل الثاني و العشرون والأخير 22

تاج)**تتتتميمممممم حاااسسبببب 

قامت باحضتانه بقوة لتصيبها الطلقة النارية أطلق احمد رصاصة على رأس انغام ف سقطت ميتة 

تميم)**ببكاء تاج تاج متسبينش متعمليش زيهم يا تاج انا مليش غيرك 

تاج)**انا انا هفضل دائما حوليك و جنبك و ف قلبك و مش هسيبك لحظة واحدة خلي بالك من الأولاد و ربيعك كويس كانت دموعها تنزل من يعنيها كان تميم قد حاملها و ذهب للمشفي 

دخل بها و نادي على أحد لايسعده 

تاج)**تميم مفيش وقت خلاص انا هكون مع امي و هيفا كويس و مبسوطة متحزنش يا حبيبى تحس*ست وجنتيه بيدها التي عليها دمها و كانت آخر كلمة قالتها له 

تاج)**بحبك يا تميمي 

أغمضت عيونها للابد و لم تعرض موجودة مثل الباقي نزل على ركبتيه و هو يحملها بين يده  اخذها بداخل أح*ضانه 

تتتااااج لا متسبنيش لوحدي يا تاج متسبنيش

مرت ساعات و دفنها تميم  عااد للمنزل و دخل لغرفتهم امسك ملابسها و صار يستنشق رائحتها و أحذ ملابسها بين احضانة انهمرت دموعه بين يعنين بشدة 

تميم)**روحتي و سبتيني يا تاج 

نام من كثرة البكاء لتاتى له باحلامه 

تاج)**بابتسامة متزعلش يا تميم مكانك هيكون معايا ف النهاية و جنبي و افتكر انى قولتلك هكون معاك و جنبك و جوا قلبك طول عمرك لحد ما  القدر يجمعنا تانى 

استيقظ من ذلك الحلم و قرر أن يهتم بعمله و أولاده فهم الباقين منها الان 

 ...........

مرت 20عام أصبح تميم 48 من عمره كان كما هو لم يتغير به شيء نفس جيدة و طوله لكن من تغير قليلا هو بعض الشيب الذي بشعره و لحيته لكنه أصبح أكثر جمالا 

 كبر اولادك 

احمد يتميز بجسد أبيه و شعره الاسود و لكن أخذ عيون ولدته الزرقاء و لحيته الخفيفة فهو يشبه تميم بكل شيء كأنه نسخة مصغرة منه 

أما عن تلك الحسناء كلمت رآها تميم 

يقول لها 

تميم)**بسم لله ماشالله الله كاني شايف تاج اللى راحت من سنين 

زينب)**بابا ماما ماتت ازاى 

احمد)**ايوا يا بابا ماما ماتت ازاى 

تميم)**مامتكو ماتت بعد ما ولدتكو باسبوعين لأنها كانت تعبانة جدا الله يرحمها 

احمد و زينب)**الله يرحمها 

تميم)**اى يا ولاد فين عيالكو 

عندما انتهاء تميم من تلك الكلمات ركض عليه اربع اطفال صغار 

انجبت زينب تاج و احمد على اسم امها و  جدها 

و انجب احمد تميم و سمر على اسم أبيه و جدته 

تميم الصغير)**جدو تاج بتلعب مع احمد وانا لا 

تميم)**طب ماهو اخوها 

تميم الصغير)** لا يا جدو تلعب معايا انا بس مش مع حد غيري 

ضحك الجميع عليهم بشدة 

نظر لهم تميم ليقول 

تميم)**بكرة تنشاء قصة حب جديدة لتميم و تاج جدد و احمد و سمر جدد 

مرت سنوات كبر الاحفاد و تزوجو مثل ما قال تميم 

تزوج تميم و تاج و احمد و سمر لتنشاء قصة أخرى باسم تاج التميم 

تميم)**مش مصدق انى عشت لليوم اللى اشوف فيه احفادي بيتجوز 

مرت سنة أخرى  و ف يوم جات زينب لتيقظ ولدها من النوم 

زينب)**بابي يا تميمممم اصحا هزت ولدها حتى يفيق لكنه لا يفيق 

زينب)**بابا بابا قوم بالاك عليك 

اتصل لأخيها و الطبيب 

الطبيب)** البقاء لله  تميم بيه مات بسكتة قلبية  

جاء المحامي قبل دفن تميم بساعتين

المحامي)**وصية تميم بيه بتقول انو كتب نص الثورة باسم احمد بيه  و النص التاني باسم زينب هانم و قال كمان انو عاوز يدفن جنب تاج هانم الله يرحمها و قال كمان أن اللوحيتين اللى ف الاوضة بتاعتو له هو و تاج الله يرحمها محدش يقرب منهم و تفضللو محافظين عليهم 

نعم قد تعلم تميم الرسم بعد موتها ليرسمها ببراعة و يضع لوحتها بجانب اللوحة التى رسمتها له بالالوان 

انتهاء كل شيء الان لا لم ينتهي كل شيء بقي شىء واحد فقط

.........

كان يقف ف ذلك المكان كان يرتدي ملابس بيضاء اللون و هو لا يعلم ما الذى جاء به إلى هنا وجد يد تضع علي كتفه الأيمن ليلتفت لها ليجدها هي معذبته التى غادرت منذ سنوات جديدة 

تميم)**تاج

تاج)**قولتلك هيجمعنا القدر مرة تانية و قولتلك هفضل جنبك و حوليك و فقلبك كمان 

تميم)**انا بحبك 

تاج)**و انا بحبك

google-playkhamsatmostaqltradent