Ads by Google X

رواية عشقت ليلة الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل الثاني و العشرون 22

استيقظ ف الصباح الباكر و ارتدي قميص اسود و بنطال اسود و حذاء اسود فهذا لونه المفضل كما اعتدنا عليه

اتصل على سيف و نور و قال لهم أنه سوف يأتي إليهم بموضوع خاص و رحبو به كثيرا و بعد مدة من الوقت وصل ادم لمنزل سيف و نور

ادم)***ازيك يا سيف ازيك يا نور

سيف و نور)***الحمد لله اتفضل

دخل ادم و جلسو جميعا

بدأ ادم ف الكلام و قال

ادم)***انا طالب مساعدة منكو و بعدها حكي لهم كل شيء صار معه

نور)***ديه تاني مرة تظلمها يا آدم حرام عليك ليله متستحقش منك كدا ليله بتحبك

ادم)***و انا كمان بحبها بس انتى مش عارفة معنى انك تشوفي اكتر حد بتحبيه ف حياتك ف حضن غيرك تخيلى كدا لو سيف خانك هتعملي فيه اى

نور)*****عارفة أن الغيرة صعبه بس لزم يكون فيه ثقة بنكو

ادم)***هتسعدونى

سيف و نور)***ايوا

ادم)****يبقا *****


أما ف مكان آخر كان يجلس ف مكتبه سعيد بما فعله بهم لقد فرق بينهم و سوف ينتقم منهم

كاظم)****ورحمة اخويا يا آدم لندمك علي اليوم اللى قربت فيه من عائلتى


أما عن تلك الليله ذهب لإحدى المستشفيات لتطمان على أطفالها

الدكتورة)***مدام ليله انتى لسه ف الشهر التالت و باطنك مبانتش ولا نوع الجنين كمان بس انشالله كلها شهر و نعرف نوع الجنين بس خدي بالك من نفسك كويس

ليله)****طب شكرا يا دكتور

ذهبت بعدها للشركة لتنهى بعد اعملها جاء إليها ذلك الشخص اللزج الذي يكون شريك معهم بالشركة

مصطفي)***ها يا ليلو عاملة اى

ليله)***انا اسمي ليله مش ليلو انت فاهم ولا لا

مصطفي)***ليه كدا ده انا بحبك و عاوز اتجوزك

ليله)***و انا مش بحبك انا بحب جوزى و ابو عيالى اللى ف باطني و ياريت تبعد عني فاهم ولا لا

مصطفي)****ما هو طلقك و انا ممكن اتجوزك بعد العدة و عيالك عيالى

ليله)**** انت مش بتفهم انا ليله ادم السيوفي و هفضل طول عمرى كدا و عيالى انا اللى هربيهم و محدش هيربيهم معايا و ياريت تمشي بقا علشان انا عندي شغل مهم و عاوزة اخلصو

ذهب ذلك الرجل ماذا هي زوجة ادم السيوفي اتمني انتى لم اقل لها هذا الكلام مطلقا ف ادم السيوفى معروف عنه الجبروت و عدم الرحمة بالبشر

أما فاليوم التالى تحدث الكارثة الغير متوقعة

اتصل سيف على ادم و أخباره بحادث نور أن السيارة قد صدمتها و اتصل علي ليله

سيفذ)***الو يا ليله الحقي نور

ليله)***ف اى

سيف)****نور عملت حادثة و ف العناية و طلبة تشوفك انا خايف عليها تعالى يا ليله ارجوك ف اسرع وقت ممكن

ليله)***و هى تذهب لسيارتها للمنزل متقلقش يا سيف انا هنزل مصر ف أول طيارة أغلقت الهاتف

ذهبت للمنزل و أحضرت ملابسها و جميع متعلقتها التى أتت بها بحقيبتها و قالت لرحيل أن عليه أن تنزل مصر لان نور حدثت لها حادثة و تريدها و لكن سوف تعود ف اقرب وقت

ذهبت للمطار و بعد ساعات وصلت لمطار مصر كانت الساعة التاسعة مساء

وصلت للمشفي

ليله)***لو سمحت ف حالة جدت انهاردة ف حادثة اسمها نور عبدالعزيز

الموظف)***الدور التاني رابع اوضة

ذهب للغرفة و وجدت نور احتضنتها

ليله)***نور اى اللي حصل

نور)****متخفيش حادقثة بسيطة لسه خارجة من الرعاية من ساعة

جلست ليله و بعد قليل دخل ادم

ادم)***و هو يبحث عنها حتى وقعت عينه عليها و التفت و قال عاملة اى يا نور

نور)***بخير جلس ادم و هو ينظر لها

ليله)***طب يا حبيبتى انا هقوم اروح دلوتى اى فندق اقعد فيه و بكرة هاجى اطمن عليكى علشان هسافر بعد بكرة عندي شغل كتير اوى

و لكن قاطعها اقتحام الشرطة للغرفة

الظابط)***انتى ليله خالد الراشيد

ليله)***ايوا

الظابط)***مطلوب القبض عليكى

و يأخذها ليذهب وراها ادم بسيارته

و عندما وصولو لمركز الشرطة

ليله)**ممكن اعرف انا هنا ليه

و قطاعها دخول ادم

ادم)***ممكن يا حضرة الظابط تسبنا هنا شوية

خرج الظابط و جلس معاها

ليله)***انت جاي ليه و عاوز اى منى

ادم)***انا طلبتك ف بيت الطاعة يا هتعيشي معايا يا هحبسك و انا مش هقبل ان انتى تتحبسي و ابني ف باطنك هتعيشي معايا ليله برضاكي أو غصب عنك

ليله)***حصلت ترفع عليا قضية عليشان اعيش معك انت طلقتنى

ادم)***ورديتك يا قدامى على البيت

ليله)****مش هروح

حملها و ذهب بها للسيارة و عندما وصل للمنزل صعد للغرفة عندما فتحت الانور تفاجات بشيء رائع الجمال

رواية عشقت ليلة الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم سلمي احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent