رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تاج اللوسيفر الفصل العشرون 20
انا تميم احمد الشهاوي كنا مشهورين و عندنا فلوس كتير أوي لحد ما جيه اليوم اللى غير كل حاجة
فلاش باك
كان يجلس احمد الشهاوي على الكرسي أمام زوجته سمر كانو يتذكرون أيامهم عندما كانو صغار و يحبون بعضهم البعض
احمد)**فاكرة يا سمر لما وقفت تحت البلكونة عندكو و ابوكى كان جاي من الجامع و ضربني علقة محترمة
سمر)**و ديه حاجة تتنسي بعدها باسبوع جيد تتقدم و اتجوزنا و جبنا احلا حاجة ف حياتنا تميم و تميمة
احمد)**بتاخفى من الحسد انتى علشان كدا سمتيهم تميم و تميمة
سمر)**طبعا
و فجأة دخلت عليهم تلك الحسناء التى تشبه امها ف هي تميز بعيونها البنيه و شعرها الأسود
تميمة)**احلا مسا على احلا احمد و سمر ف الدنيا
سمر)**بنت عيب
تميمة)**عيب اى بس يا مامي بدلعكو اومال تميم فين
احمد)**ف الشركة فاحت نفسو ليل و نهار شغل مش هنجوز الواد ده بقا
تميمة و سمر)**يارب و فجأة يتم طرق باب
تميمة)**انا هفتح ده اكيد تميم و صدمت عندما وجدت شابين و مجموعة من الرجال يدخلون المنزل
احمد)**فى اى يا مصطفي يا ابن الصياد جاي تتهجم عليا ف بيتي انت و الواطي ده
امير)**لا يا احمد يا شهاب مسمحلكش انا امير الاحمدي
مصطفي)**لا يا احمد يا شهاوى جاي اخد عمرك ضربه مصطفي بالرصاص ف قلبه مباشرا صرخت سمر و كانت تجرى على زوجها لكن قتلها مصطفى أيضا
كانت تميمة قد هربت الأعلى و قام امير بالركض خلفها قفلت الباب بالمفتاح و أمسكت الهاتف لتتحدث مع تميم
...................
فلاش باك
تاج)**كمل يا تميم سكت ليه
تميم)**و هو يبكى و يحض*تانها ماتو و معرفتش انقذهم يا تاج معرفتش اعمل حاجة
تاج)**اهدي يا حبيبى اهدي خلاص كملى بعدين قبل*ته تاج على شف*تيه بهدوة حتي لا ينهار أمامها و هي من تستمد القوة منه
تاج)**قوم يا حبيبى خد شاور و اهدي و انا هنزل اعمل فشار و نتفرج سوا على فيلم
تميم )**حاضر يا تاجي أخذ حمام و ارتدي بنطال اسود رياضي و تيشيرت ابيض و نزل للاسفل و جدها تنتظره
تاج)**بص بقا الفيلم ده بعشو انا عمتن بحب شاروخان جدا جدا جدا
تميم)**ببردو بتحبي مين يا اختي
تاج)**شاروخان ده بقا فيلم تحفة بص شاروخان هيمسك الواد الطويل الضخم ده يضربو الله عليه
تميم)**هقوم واسيبك
تاج)**لا خد كل و تضع الفشار ف فمه جاء مشهد رومنسي ف الفليم لتقول هي بهايم
تاج)**امممم يا ريتني كنت ميناما و فجأة تجد أن التلفاز تم أطلق نار عليه لتجد تميم يمسك المسدس و يقول كدا احسن
تاج)**ليه عملت كدا انا كنت بتفرج قام بحمل*ها بين يديه علشان عصبتني عاملة تتاملي ف الزفت ده و انا ولا كاني موجود
تاج)**اول حاجة اسمو شاروخان مش زفت ثانية انا بحب كل افلامه ثالثة زعلانة منك علشان التلفزيون باظ اومال لو شوفت راهول سودهير
لوسيفر)**و هو يضعها على الفراش و ده يطلع مين ده كمان هجباك تلفزيون غيرو ثانية متجبيش اسم راجل غيرى علي لسانك
تاج)**ممثل و كان زعيم مافيا بردو
تميم)**شكلي مش هكسر التلفزيون هكسر دماغك
تاج)**و الله خسارة فيك البو*سة اللى اديتهالك من شوية
تميم)**بمكر طب متيجي انا بقا أصلحك و يذهبون ف مكان خاص بهم
(ملناش دعوة🙂)
و بعد وقت تاج)**مش هتكلم الحكاية
تميم)** هقولك
فلاش باك
كان يجلس ف المكتب ينهي بعد الأعمال التي كانت سوف تنتهي بعد وقت قصير ة يذهب للشراء هدية لتميمة لان اليوم عيد مولادهم ف هم تؤام و فجأة شعر بوخزة بقلبه لا يعلم ما هو سرها ليقظه الهاتف من الشرود
تميم)**الو
تميمة)**الحقني يا تميم بابا و ماما الحقني ف ناس عاوزين يقتلوني و فجأة تم قفل المكالمة نهض بسرعة البرق أخذ سيارته و ذهب للمنزل وجد باب المنزل مفتوح و أبيه و أمه غارقين بداماهم على الأرض وجد أن نبضهم قد توقف أخذ يبحث أن نا بقي له و هي تميمة
صعد لغرفتها ليجدها و ينصدم مما رآه
...............
اخذت الهاتف و اتصلت على أخيها و بعد لحظات أنها الرد
تميمة)**الحقني يا تميم بابا و ماما ف ناس عاوزين يقتلوني
وفجأة تم كسر الباب عليها وقع الهاتف من بين انمالها اقترب امير منها
امير)**مكنتش اعرف ان احمد الشهاوي مخلفك انتى يا ق*مر
تميمة)**ابعد عني انت عاوز مني اى حرام عليك ونبي متمونتيش
امير)** ابعد عنك ازاى و حد يقدر يسب حاجة حل*وة زي كدا و يمشي اقت*رب امير منها و مز*ق ملابس*ها و هي تحاول دفعه
تميمة)**ابعد عني ابعد يا تميم الحقني يا تميم
ظلت تص*رخ بقوة حتي ينجدها أحد لاكن لا احد ارت*دي ذلك الق*ذر ملاب*سه و ذهب تركها غارقة بدم*ائها
.............
أنصدم تميم عندما راي أخته بهذا الشكل تميم و هو يركض بتاجهها
تميمة)**و هي تأخذ إنفاسها بصعوبة تميم تميم انا اسفة مقدرتش مقدرتش انقذهم ولا انقذ نفسي تميم انا انا بحبك اوي يا تميم
تميم)**مين عمل كدا قولى يحبيبتى متخفيش هجبلك حقك و هتبقي كويسة
تميمة)** سمعت اسمهم مصطفي الصياد و امير امير الاحمدي هو اللى عمل فيا كدا و أكملت ببكاء قوي
انت ا انت ههتو حشني اوي يا تتم يم
أغمضت عيونها للابد لم تعد موجودة هي أيضا مثلهم
صرخ تميم صرخة خرجت من أعماق قلبه
تميم)**تتتتتتمممميييمةةةة لااااااا قومي قومي يا حبيبتى انا اسف انا السبب انا اللى جيت متاخر سامحيني سامحيني يا يا حتة من روحى و بعد أيام انتهاء تميم من مراسم الدفن و ابدا أن ينتقم صار حياته هي عمله أصبح يهتم بالعمل أكثر من قبل حتي سافر و عقد صفاعات مع الكسندر و اندم تميم المافيا باسم الجديد هو الشيطان
و بعد سنوات أتت اللحظة المنتظرة فاليوم أخذ حق أبيه و أمه و أخته العزيزة و زوجته التي فارقها 3 سنوات
.........
عاد للواقع مرة أخرى
و بعدها قبلتك
تميم)**فأكرة اول مرة شوفتك فيها
تاج)**و ديه حاجة تتنسي
تميم)**بتضربيني انا بالقلم علي وشي
تاج)**كنت عاوز تق*دى مع*ايا لي*له عاوزنى اعمل اى
تميم)**فاكرة لما قولتلك ترق*صيلى علشان اسمحك على القلم
تاج)**بضحكك ايوا فاكر كويس
تميم)**بس انتي مرقص*تيش و انا مبسب*ش حق*ي تعالى بقا اخد حق*ي
قب*لها بعم*ق و رق*ة و ذهبو لمكا*نهم الخا*ص
و نامت باح*ضانه بسعادة و امان لقد حزنت حزنا شديدا على ما حدث معه و مع عائلته لكنها سوف تقوم بتعوضيه لا محال
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تاج اللوسيفر ) اسم الرواية