Ads by Google X

رواية عشقت ليلة الفصل العشرون 20 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل العشرون 20

تسقط بين يده فاقدة لوعيها ليحملها و يضعها على الفراش و يأخذ نسرين لخارج الغرفة و يذهب بها لغرفة أخرى

ادم)****انتى هتقعدي ف الاوضة ديه تمام

نسرين)****دومى يا حبيبى انت وعتدنى بالجواز متيجى نتجوز على طول

ادم)***مش دلوتى يا نسرين مش دلوتى ليذهب و يتركها

نسرين)***بغيظ كل ده علشان الزفته اللى برة ديه و حيات امى لوريها ايام سوادء

ذهب للمكتب و اتجاه للبار ليخرج منه زجاجة و يظل يشرب منها و هو يتحدث لنفسه ليه ليه تعمل كدا مش قادر اصدق مش قادر ليه عملتى فيا كدا ليه تعيشينى كل ده ف كدبة كبيرة كدبة حبك يا ليله

ظل يشرب مرة أخري حتى أنه لم يشعر بنفسه و هو ينام على ذلك الكرسي

و مر الليل و اتي الصباح

استيقظت و هى تشعر بوجع بقلبها وقفت بصعوبة و اتجهت للمرحاض و غسلت وجهها و خرجت ارتدت ملابسها المكونة من فستان احمر قصير قليلا و جلست على سريرها تبكي ف هى تذكرت كل ما حدث أمس

دق الباب و دخلت عليها تلك السحليه

نسرين)***بجد انا مشقفة عليكى اوى يا ليله تخيلى كدا بعد كل ده يسيبك و يجيلى انا

ليله)****بضحكة ههههه لو فاكرة انو بيحبك تبقي غلطانة ادم ملكي انا و هيفضل ملكي انا وبس يا نسرين انا مراتو و حبيبتو و ام ابنو اللى جاي أما انتى واحدة منعرفلهاش ل اصل ولا فصل واحدة حقيرة ادم قلبو و عقلو ملكي انا وبس و اوعى تكوني فاكرة انك هتاخدي جوزى و ابني و هسكتلك ده هيكون فيها موتك يا نسرين فاهمة ولا لا و يلا اطلعي برة بقا علشان الدكتور منع عني انى اشوف حاجات مقرفة زيك كدا

نسرين )****انا مقرفة و كانت سوف تضربها لكنه امسك يدها

ادم)****اليوم اللى ايدك هتتمد فيه على مراتى يا نسرين مش هيحصلك طيب روحى على اوضتك ذهبت نسرين لغرفتها أما هو قام بقفل الباب عليها

ادم)***اقعدي و احكيلى اى اللى حصل

ليله)***بعد ما سبتني روحت المقابر و بعد ما خلصت ركبت العربيه و السواق اخد طريق تانى و لما قولتلو كدا سكت و بعدها بشوية نزلنى من العربية و ضربني بالنار و بعدها مش فاكرة حاجة غير لما قولتى انى حامل وضعت يدها على بطنها لتتحسس تطفلها القادم

ليله)***مش قادرة اوصفلك انا قد اى فرحانة بالطفل ده أخيرة ربنا عوضني بدل اللى راح و هكون ام و انت كمان هتكون احسن اب فالدنيا و أكملت بدموع حارقة بس انا عاوزة اعرف ليه ليه عاوز تطلقني ليه عاوز تبعد عنى انا من غيرك مش هقدر اعيش يا آدم ليه عاوزة تتجوز البت اللى برة ديه و عاوز تاخد ابني كمان ليه ما احنا كنا كويسين اى اللى اتغير انت مبقتش تحبنى زى زمان صح

ادم)***عاوزة تعرفي ليه هعمل كدا علشان انتى كدابة و خداعة يا ليله

ليله)***انت بتقول اى انا مش فاهمة حاجة و اللهى العظيم قولى انا عملت اى غلط علشان كل ده

ادم)****تعالى و انتى تعرفي و اخذها لمكتبه و قام بتشغيل الفلاشة لتنظر بصدمة على ما يعرض امامها

ادم)***عرفتي بقا عملتى اى

ليله)***ادم صدقنى ديه مش انا صدقني يا آدم انا استحالة اعمل كدا استحالة انا بحبك انت لو كنت عاوزة غيرك كنت طلبت الطلاق زي ما قولتلى بس انا اختارتك انت يا آدم صدقني انا معملتش حاجة انا مش ممكن اعمل كدا ادم ادم بصلي بص ف عيونى و انت تعرف انى مش بكدب عليك يا آدم صدقنى أنا مش بكدب عليك

ادم)***انتى طالق يا ليله

ليله)****بضراخخ لااااااا لا ظلت تضربه علي صدره ليههه ليه قولتها ليه عملت كدا فيا حرام عليك انا حبيتك و انت كسرتني تانى تاني يا آدم

ادم)***انا هتصل برحيم يجي ياخدك لما تولدى هبقا اجى اخد ابني

ليله)*****منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك روح اللهى ربنا ميسمحك ابدا

ذهبت لغرفتها وبعد قليل جاء أخيها ليااخذها

رحيم)***ادم اى اللي حصل

ادم)***انا طلقت اختك يا رحيم خدها وامشي انا مش عاوزة

رحيم)***اى اللى حصل لكل ده

ادم)***اختك بتخونى وده اللى المفروض يحصل و لما تولد انا هاخد ابني فاهم يا رحيم ولا لا

اخذ اختها و هى تبكي و ذهب بها لمنزله

رحيم)***الكلام اللى قالو ادم ده صح

ليله)***لا مش صح انا بحبو استحالة اخونو هو فاكرة كدا و طلقني انا مش هسمحو يا رحيم انا عاوزة اسافر و نبي يا رحيم مش عاوزة افضل هنا

رحيم)*** خلاص انا هحضر الشنط و نسافر كلنا برة

و فاليوم التالى وصلو لنجلترا دخلت لغرفتها و جلست بها و صارت تبكي على ما حدث و على طفلها الذى سوف ينحرم من أباه

ليله)***هندمك يا آدم هندمك و ابني مش هخليك تلمحو

و اتخذت قرارات سوف تغير كل شيء و تجعل ذلك الادم يركع أمام قدميها حتى تسامحه على ما حدث

.......

ادم)*****ايييييي سافرتتت ازاى و ابني اللى معاها ده اى ماشي يا ليله انا هندمك

حسام)***انا جبت الواد بتاع العربيه ف المخزن

ادم)***طب يلا علشان اعرف مين عمل كدا

ذهب له وحده مربوط بسلاسل

ادم)***مين اتفاق معاك تعمل كدا ف مراتى

الحارس)***واحدة ست و راجل كان معاها

ادم)****اسمهم اى

الحارس)***نسرين بنت اسمها نسرين بس الراجل اللى كان معها معرفهوش كان مطلوب منى انى اشتغل عندك و اموت مراتك

انا اسف يا باشا سمحنى انا عندي عيال

ادم)حسام ظبتو و اكمل

ماشي يا نسرين حسام حط نسرين تحت المراقبه عاوز اعرف اى اللى حصل لو طلع اللى ف بالى صح هندمها على اليوم اللى فكرت تبعد ليله عنى

أما نسرين كانت تتكلم بغرفتها

يا كاظم الواد اعترف عليا و ادم اكيد مش. هيرحمنى

كاظم)***متاخفيش روحى بس انتى على بيتك و اقعدي هناك انا هقفل دلوتى

و يقول للحارس

اخلص من نسرين مبقاش لها لزمة بقت كارت محروق

ياتى من الخارج و ينادي عليها يذهب الغرفه ويعلم أنها ذهبت

ادم)***ماشي يا نسرين انا مش هرحمك

و بعد يومان يترك الباب بعنف

الظابط)***انت ادم السيوفي

ادم)***ايوا

الظابط)***اتفضل معانا

ادم)**** بصراخ اتكلم معايا بادب انت متعرفش انا مين ولا اى و ممكن اعمل اى استني هغير هدومى و اجى معاك اتفضل استني برة

و بعد أن يذهب معهم يجلس مع ظابط اخر

ادم)***خير يا حضرة الظابط ممكن اعرف انا هنا ليه

الظابط)****بصراحة يا آدم باشا و أعطاه صورة لها تعرف البنت ديه

ادم)***بصدمة و هو يقف نسريننن ازاى ازاى ده حصل ازاى

الظابط)***بص يا آدم باشا التحريات أثبتت أن البيت ديه كانت عندك ف الفيلا صح

ادم)***ايوا نسرين صديقة ليا من زمان اوى

الظابط)***تمام يا آدم باشا اتفضل انت بس نتسافرش برة البلد

ذهب للبيت و هو حزين رغم ما فعلته الا أنه يعلم من قام بقتلها نعم نفس الشخص الذي اتفق على حادثة ليله برما يعمل أنه علم بكل شيء لهذا قام بقتلها

اتصل بالظبط و ابلغه بحادث ليله و أن ذلك الرجل مزال معه ف المخزن و أبلغه بما فعلته نسرين و أنها هربت منذ يومان من بيته

جاء الظابط و تم القبض على الرجل و اعترف بكل شيء

الظابط)***تمم متشكرين يا باشا

دخل لبيته وجد رساله من رقم لا يعرفة و بتلك الرساله صورة لليلة و هى بمنزل رحيم بالخارج البلاد

المجهول)****قريب أوى هخلص منها و منك يا ابن السيوفي

رواية عشقت ليلة الفصل العشرون 20 - بقلم سلمي احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent