Ads by Google X

رواية ملكت الأسد الجزء (2) الفصل الثالث و الستون 63 - بقلم فاطمة حسن

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكت الاسد كاملة بقلم  فاطمة حسن عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملكت الأسد الجزء (2) الفصل الثالث و الستون 63

عند ياسين وفريده
ياسين فتح عينه هو فرحان ومبسوط بي الحلم
ياسين رح بتحرك لكن لاقه حاجه ماسكه فين وبتحرك بضايق
ياسين فتح عينه بصدمه معقول لااا كل اللي حصل كان حقيقي بجد
ياسين حرك أيده ع وشها براحه وغمض عينه وهو بيعاد كل اللي حصل بتلذذ
فريدة بدأت تتحرك بضيق من حركه أيده ع وشها
ياسين فتح عينه وفضل يحرك أيده ع وشها زي ما هو
لحد ما فريده فتحت عينها بنوم
فريده غمضت عينها بسرعه لما لاقت ياسين بيبص عليها
ياسين ضحك وقال.ع اساس اني مشوفتكيش.افتحي عينك ي فريده
فريده……
ياسين.فريده
فريدة كانت بتغمض عينها اكتر .
ياسين .خلاص براحتك .
ياسين بدأ يحرك شفايفه ع وشها.
فريده فتحت عينها بكسوف.ياسين
ياسين رفع عينه وبصلها وهو كله رغبه .اللي حص…
فريده حطت أيدها ع بوقه بسرعه وقالت بكسوف.مفيش حاجه حصلت ثم اكملت بتحذير.انت فاهم مفيش حاجه حصلت
ياسين ابتمسم وهو بيسحب أيده.مش هتكلم دلوقتي علشان عارف انك اكيد مكسوفه

ياسين ضمها ليه.بس إللي حصل دا كان حلمي ي فريده.انتي طول عمرك حلمي
فريدة دخلت في حضنه اكتر.بحبك اوي يا ياسين
ياسين غمض عينه بفرحه . وأنا بموت فيكي يروح ياسين
ومفيش دقايق وفريده رجعت نامت تاني
ياسين قام بهدوء من جانبها بعد ما بسها واتصل ع المطبخ تحت وأمرهم أن الاكل يطلع فوق علطول لحد ما هو يقولهم
……..
عند منه وايهاب
منه كانت قاعده تبص ع ايهاب اللي بيعمل شغل البيت من غير ما يتكلم معها بعد اللي حصل امبارح
منه لنفسها .كده احسن .لازم يعرف أن اللي عملو مش سهل ومستحيل اقبلو وأننا لازم نسيب بعض
ايهاب حطلها الفطار ورح يجيب البرشام بتاعها.بعد الفطار خدي البرشام دا
ف الوقت دا الباب خبط
ايهاب رح يفتح الباب.اتفضلي ي ماما.
كريمه دخلت واتكلمت بحب.عامله اي ي حبيبتي.والولد عامل ايي.
منه بهدوء . كويسين ي ماما الحمدلله.اطمني
كريمه بحب .ربنا يحفظكم ي حبيبتي ثم اكملت.مرات عمك اتصلت علياا عمك عايز يشوفك تقريبا علشان الأرض
ايهاب بضيق .مش وقت ارض دلوقتي.
كريمه .وهو مصر لان ابن عمك هيتجوز بردك ولازم تكون موجود
ايهاب.وانتو
كريمه.هنروح معك
ايهاب وهو بيبص ع منه بخوف .بس منه لسه تعبانه
منه اتكلمت .أنا كويسه وأنا كمان عايزه اروح عايزه اغير جوا
كريمه.خلاص اجهزوا ونتحرك بعدها
كريمه نزلت تجهز وايهاب رح يحضر الشنط
…….

عند أسر وحور
كان اسر حطط الاب توب وشغال بس كل لما يرفع عينه ع حور يلاقها سرحانه
اسر قفل الاب وقرب منها.مالك من لما قومتي وانتي ساكته كده وسرحانه حصل حاجه
حور هزات رأسها بضيق .مفيش
اسر وهو بيحرك أيده ع طول أيدها.ازاي بس .حصل اي
حور بضيق .هو أنا بنسبالك حاجه كان لازم تمتلكها
اسر كرمش بستغراب.اي اللي بتقولي دا .أنا مش فاهم قصدك اي
حور بضيق .كلامك اللي قولتو امبارح بيقول كده
اسر بهدوء .هو دا بق اللي مخليكي مضايق من الصبح
حور فضلت ساكته بضيق .
اسر حضنها بتملك.اكيد مش قصدي اوصلك انك حاجه أنا بملكها .بس انا فعلاا مستحيل اقبل فكره أنك تكوني مع حد غير وان البنت الوحيد اللي حبتها والمفروض أنها بتحبني علشان غبت فتره تتغير وتحب غيري . إحنا لبعض ي حور من اول ما اتولدنا واحنا لبعض
حور كانت ساكته بدور الكلام ف دماغها
أسر بخبثه . شكلك عايزني أصلحك بطريقتي الخاصة
اسر بدأ يبوسها بشغف
حور وهي بتبعد بضيق مصتنع .اسر
اسر برغبه .عيون اسر
حور بتحذير.اللي بتفكر فيه دا مش هيحصل
اسر بخيبه امل.ليه
حور ببراءة مزايفه . الدكتوره قالت كده.ف انتي ممكن تخرجني بدل قلت الآداب دي
اسر قام بضيق .طب اجهزي يختي .
……

عند تمارا واياد
كان اياد لسه قاعد هو وتمارا في الاوضه واياد قاعد يبص عليها بتركز
تمارا بدأت تنخنق من اللي بيحصل
تمارا قامت بغضب .انت عايز توصل لي اي هااا
اياد بهدوء .مش عايز اوصل لحاجه غير الحقيقيه.الحقيقه وبس .اللي انتي لحد دلوقتي مش عايزه تقوليها وقبل ما تفتحي بوقك وتقولي الكلام الاهبل بتاع المره اللي فاتت ياريت تفكري كويس لان بعد اللي حصل بينا ملهوش لازمه وغير كده أنا مش هقدر اتحكم في نفسي
تمارا بقرف .عايز تعرف اي .انك واحد حقير وسافل وبتفكر في مرات أخويا
اياد مره واحده كان ضربها بقلم وقال بصراخ.انتي اتجنتي.انتي عرفه بتقولي اي
تمارا وهي حطه أيدها ع خدها بوجع.مش أنا اللي محتاجه القلم دا ي اياد .واه عرفه بقول اي كويس
اياد مسكها من أيدها.اي اللي خليكي تقولي الكلام العبيط دا .وازاي اصلاا تفكري في حاجه زي كده
تمارا بوجع .الخواتم اللي الاستاذ بيطلعهم يبص عليها كل شوي كل لما يحب يفتكرها
ايام ماسك دماغه بجنون.دا. دا السبب اللي خلكي تقولي كده.
اياد مسكها بغضب .كان عندي حق لما كنت بقول عليكي عيله لانك كده فعلاا مجرد عيله تافهه اتكلمي واتهمتني من غير ما تسالني حتي .الخواتم اللي حضرتك بتقولي اني بطلعهم ابص عليهم .أنا كنت فعلاا عملهم ليا أنا وحور قبل ما اتقدملها وساعتها عرفت ان حور بتحب اسر ومن لما اتخبطت واحنا اتخطبنا مسحت حور من دماغي خالص لأن مش انا اللي أفكر في واحده مخطوبه وغير كده مخطوبه لي ابن عمي أنا قولتك الحقيقة وقولتك اني بحبك بس مش نفس المشاعر اللي عايزها ودي حاجه مكنتش بايدي مكنتش هقدر احبك غضب عني ولما بدأت احبك مكنتش فاهم كانت مشاعري مختلفة وبدأت تتغير من ناحيتك. وفهمت اني عمري ما حبيت حور وأنه كان مجرد اعجب مش اكتر
تمارا كانت بتسمع وبس
ثم أكمل بسخرية.وانا اللي غبي محبتش اتكلم عن حور بحكم انها مرات اخوكي وخوفت ع مشاعرك .والخواتم اللي حضرتك بتقولي عليهم أنا نسيتهم وكنت جيلنا احسن منهم حاجات تكون بينا أنا وانتي في نفس اليوم اللي حضرتك جيتي في ع كرامتي ورجولتي وانتي بتقولي اد اي تعبتي وانتي بتمثلي عليا الحب ي تمارا هانم
اياد كمل بوجع.تعرفي عمري ما فكرت في الحب كانت حياتي كلها شغل وبس حتي حور كان مجرد اعجب واحده جميله متعلمه هاديه من عيلتي يعني فيها كل حاجه اي حد عايزها لكن انتي كنتي اول واحده احبها بجد اول واحده بتخلني مش قادر اتحكم في نفسي وفي مشاعري . أنت تقدري تخرجني عن شعوري وتعصبني بمجرد حركة أو كلمه كنتي مخليني عايزك من غير ما تعملي حاجه كل اللي عايزو أن تمارا تكون في حضني وبس .بس مع الاسف كل دا كان غلط وغلطي أنا من البداية اني مشاعري اتحركت ليكي أنتي مع أن دا المفروض مكنش يحصل
اياد فتح الباب وخرج بغضب وتمارا وقعت ع الأرض بدموع
………
عند منه وايهاب
كانوا اتحركوا ع البلد
بصمت من قاعده ساكته وايهاب بيبص عليها من وقت لتاني
…….
عند أسد وملك
اسد بستغراب .مال ياسين منزلش يروح الشركه ليه النهارده
ملك بستغراب هي كمان.معرفش
اسد أمر حد من الخدامين يطلع يبلغ ياسين أنه عايزو لكن
الخدامه.ياسين باشا .أمر أن مفيش اي حد يذعجو او يطلع في الدور اللي فوق لحد ما هو يومر بكده
اسد بتفكير.والاكل قالك حاجه عليه
الخدامه بحترم..طلب أن الاكل يطلع ع الجناح
اسد ابتسم بهدوء.روحي انتي
ملك بقلق .حصل اي كل دا
اسد ضحك ع براءتها.حصل كل خير ي حبيبتي
فوق
ياسين كان اخد دش وقرب منها وهو بيحاول يقومها.فريده . فريده
فريده فتحت عينها بنوم ورجعت قفلتها تاني
ياسين . فريده اصحي
فريدة بنوم.سبني
ياسين .لاا كفايه علشان تأكلي وتاخدي دش ي حبيبتي
فريده اتعدلت بنوم
لاقت ياسين بيبص عليها بتركز
فريده رفعت الملايه بغضب .ي سافل
ياسين ضحك هو بيقرب منها وهو بيلعب في شعرها.مش مصدق اللي حصل لحد دلوقتي.
فريدة اخدت نفسها وبدأت تتكلم بتوتر .ا.انا قولت لماما اللي حصل علشان تساعدني مش اكتر مكنتش قصدي اللي وصلك .أنا بس كنت مكسوفه اتصرف لوحدي علشان كده كلمتها.انا اسفه
ياسين هو لسه بيلعب في شعرها.انا اللي اسف ع كل اللي عملتو ياسين غير الموضوع.يلاا قومي خدي دش لحد ما الاكل يطلع
فريده هزات رأسها بكسوف .وهي بتلف الملايه كويس عليها
ياسين قام وقال .تحبي اساعدك
فريده بصتلو بتحذير واخدت هدومها ودخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب بمفتاح
فريده دخلت وفضلت تبتسم وهي بتبص ع نفسها في المرايا
……..
عند أسر وحور
كانوا ركبوا العربيه وطلعوا ع الدكتوره الأول يطمنوا عليها
بعد شوي وصلوا
ودخلوا وبعد الكشف .اطمن ي استاذ اسر مدام حور والجنين الحمدلله كويسين جدا والنمو طبيعي
اسر ماسك أيدها بحب .
الدكتوره.ممكن دلوقتي نسمع دقات قلبه
حور هزات رأسها بسرعه
اسر عينه دمعت لما سمع الصوت ومش مصدق نفسه أنه حبيبته ومراته حامل في طفل منهم هما الاتنين
أسر حضنها قدام الدكتورة.بحبك
الدكتورة بكسوف.احم
حور خرجت بكسوف .اسر خلاص
اسر اخدتها بعد ما عدلت هدومها وركبوا العربيه وطلعوا
حور وهي ف العربيه.اي رايك منعرفش نوع الجنين
اسر بصلها بستغراب.ازاي
حور مسكت أيده.انت قولت أنه ولد وأنا كمان حاس أنه كده ف احنا هنعرف لما أولد اي رأيك
اسر .تحت امرك
اسر اخدها ع مطعم هادي
…….
عند حازم وندي
حازم قفل الفون بضيق
ندي بتوتر .في اي
مراد . لسه بيدور على اياد وتمارا
ندي بشك .وانت تعرف مكانهم
حازم بهدوء .لااا
ندي فضلت تبصلو بشك
حازم قام بهدوء . أنا رايح الشركه.سلام
ندي بتوتر .معقول يكون عارف مكانهم
…..
بليل
عند ايهاب ومنه
كانوا وصلوا البلد
ايهاب بص ع منه اللي نامت بهدوء .ادخلي انتي ي ماما وأنا هجيب منه وهجي
كريمه.خلي بالك عليها ي ابني
كريمه نزلت وايهاب شالها بهدوء
ايهاب دخل بيها وطلع بيها ع فوق علطول وحطها ع السرير براحه وقفل الباب ونزل
تحت
كريمه كانت قاعده بتسلم عليهم لحد ما إيهاب نزل
ايهاب سلم على عمه وابن عمه ومراته
مراته عمه بخبثه. اي مش هتسلم ع اسماء ولاا اي ي ايهاب
ايهاب سلم عليه بهدوء. عامله ايه ي اسماء
اسماء بحب .كويسه ي ابن عمي
عمه .اطلعوا ارتحوا ونتكلم بكره
كلهم طلعوا يناموا .
 
رواية ملكت الأسد الجزء (2) الفصل الثالث و الستون 63 -  بقلم  فاطمة حسن
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent