Ads by Google X

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء (2)الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم مروة موسي

الصفحة الرئيسية

    رواية طفلة هزت كيان فرعون بقلم مروة موسي 


 رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء (2)الفصل الثاني و العشرون 22

 نور طلعت بعد شوية من الاوضة لقت دادة سمية قدامها
سمية بخبث: فرعون طالع وشه موردن ومنور ليكون اللي في بالي حصل

نور بكسوف: الله ي دادة بقي فين الفطار
سمية: ألف مليون مبروك ي حبيبتي ربنا يزقكك بالذرية الصالحة
نور : يارب ي دادة واشوفهم كلهم مهندسين يارب

سمية: يارب ي حبيبة قلبي
نور: انا هلبس عشان الحق اروح مع ملك تعمل العملية وانتي ي دادة كل شوية اطلعي شوفي آدم وادهم اول ما يصحوا نزليهم وأكليهم
سمية : حاضر ي نور متقلقيش عليهم
نور : انا داخلة البس ي دادة
سمية: طيب لحد ما اعملك سندوتش تكوني خلصتي عشان مفيش نزول من غير أكل
نور: حاضر يلا عشان متأخرش
ملك وهو خارجة : يارب ارجع ليكوا يا عيالي بالسلامه هي عملية مش هتاخد ساعتين وارجع علي رجلي يارب اكرمني بكرمك ياكريم
نور وملك اتقابلوا علي السلم
ملك بابتسامه: عرفتي جوزك
نور بتمالك: ايوا وهو قالي انا مليش علاقة بينكوا ي نور انتوا صحاب
ملك : عاوزة اقولك إن عز حالا في مقام اخ ليا اطمني لان اتمني له السعادة مع قلب ابيض كدا
نور: يلا نمشي بقي عشان منتأخرش
ملك : يلا ي نوارة وابتسمت
خالد : بت بت شكلك هتعمليها ولا اي
شمس: والله بولد بولد بوووووولد
خالد بخوف وصريخ: طب اعمل اي حالا وجري علي شقة نور خبطت
سمية بخضة: مالك ي ابني في اي
خالد بتهته: ش شمس بتولد
سمية : استني انا هنزل ليها وافتكرت أدهم وآدم فوق
سمية: نور برا والعيال عيال ملك فوق وهيصحوا
خالد: كان لازم تولد حالا اعمل اي طيب
سمية : اجري بيها علي المستشفي تولد وانا هبعت عادل بشنطة هدوم ليها والبيبي
خالد جىي علي السلم ودخل وهووووب شالها وجري بيها
شمس: اجري ي خالد اجري
خالد : انا بجري لحد ما نفسي انقطع اهو وركبها العربية ووصل في دقايق للمستشفي ودخلها والممرضات استقبلوا
خالد : شكلها بتولد ي دكتور
الدكتور: ولا يهمك خالص ومتقلقش
خالد : بقولك بتولد وانت تقولي ولا يهمك
الدكتور بيلبس النظارة: عنيا حاضر هي حامل في بنت ولا ولد
خالد بعصبية : وهي هتفرق معاك في نوع الولادة نوع الجنين ادخل شوفها
الدكتور : حاضر داخل اهو يكش نخلص من الهم دا
خالد : بتقول اي
الدكتور: بقولك ربنا يقومها بالسلامه ودخل
سمية : امسك ي ابني اتصل بيه وروح المستشفي كل حاجة جاهزة فاضل وانت معدي علي أي صيدلية هات ببرونه للبيبي
عادل: حاضر ي دادة فين نور وعز
سمية: عز نزل للاجراءات ونور مع ملك للعملية
عادل: ملك بعد العملية مش هتقدر تمشي وتركب مواصلات
سمية : ابقي هاتهم بالمرة
عادل: بقينا شغالين شوفيرات لستات بعد ما كنا اكبر شنبات تتهز لينا
سمية؛ معلش ي عادل يلا غشان متتأخرش
ملك قدام العمليات ؛ عاوزة اقولك إن عيالي بيحبوكي خالي بالك منهم
نور: محدش هيربيهم غيرك
ملك: دول أمانه في رقبتك
نور: كلها ساعتين والامانه توصل ليكي
ملك: متحسسهمش انهم ملهمش ام
نور: بالعكس بوجودك هتبقي الام والاب
ملك : عاوزة اقولك شكرا وو..
نور : يوووه بقي احنا مش داخلين عمليات احنا داخلين ملاهي ادخلي ومتقلقيش ي حبيبتي
ملك دخلت العمليات ونور قدام الغرفة قلقانه
شمس دخلت العمليات وخالد واقف قلقان عليها
عادل: انا جيت اهو هي لسه مخرجتش
خالد: لسه
عادل: دي هدوم البيبي وشوية حاجات لشمس
خالد : معلش تعبتك
عادل : متقولش كدا ي خالد انا عنيا ليك
خالد : تسلم عيونك ي صاحبي
بقلم مروة موسي
آدم: مامي مامي
أدهم بنوم: اسكت عاوز انام
سمية سمعت صوتهم وطلعت وخبطت وخالد فتح ليها : صباح الخير
ادم: صباح النور
سمية : تعالوا معايا تحت ماما ونور طلعوا يشتروا شوية حاجات
ادهم: اكيد هيجيبوا ليا مصاصة
سمية: انت بتفكرني بنور اهم حاجة عندك الاكل
ادم: هنفضل هنا
سمية: اممم دا انا عمالة اقول هفطر مع الكتاكيت دول وفي الاخر تقولي هفضل هنا
أدهم: لاء يلا ناكل ومسك ايديها
ادم: حاضر اتفضلي يلا ننزل ونزلوا وسمية بدأت تحط الاكل وياكلوا وتأكلهم
الدكتور طلع : المدام جابت بنت
خالد : الحمد الله هي بخير
الدكتور: هي مين
خالد بعصبية : أمي عارفها
الدكتور: لاء والله متشرفتش بيها
عادل: ي دكتورنا قصده علي المدام
الدكتور: اه كويسة حلوة حلوة
خالد : الله يخربيت اللي عينك في مستشفي ي عم
الدكتور: بتقول حاجة
خالد : بقولك فين الإجراءات عشان امشي من هنا
الدكتور: انزل تحت .
خالد : انزل معايا يلا
الدكتور: ليه ليه
خالد : هاخد صورة معاك انزل عشان تمضي انك المسئول عن الحالة اتفضل متنطقش كلمة
عند عز اتصل بنور
نور بهدوء: عامل اي
عز : خلصت وراجع البيت فينك
نور: لسه في المستشفى مع ملك
عز: طيب هشوف عادل عاوز اي لامه اتصل كتير واكلمك
عادل : الوا
عز: ايوا ي عم
عادل: عمال اتصل بيك شمس بتولد ومطلوب مني اروحها واروح ملك ونور كمان وطالع عيني
عز: خلاص خلاص هجيب خالد ومراته وانت روح لنور وملك
عادل: هتسيب مراتك
عز: عشان ملك ونور بتغير
عادل: طيب يلا تعالي علي المستشفي وانا هروح ليهم
عز: مرات اخوكي ولدت
نور: بجد
عز: ايوا وانا هروح اجيبهم وعادل هيجيوا ليكم
نور؛ جابت اي
عز: تقريبا بنوته
نور: خديجة خالد
عز: الله جميل الاسم
نور: عقبال ما تشوف عيالك علي ايدك
عز بخبث: قريب فات الصعب
نوى: اقفل انا اللي غلطانه اصلا وقفلت وعز حط التليفون علي التابلوا وضحك
ملك عملت العملية ونجحت ونور اطمنت وعادل وصل
ملك : الحمد لله الحمد الله
نور : حمدالله علي سلامتك .
ملك: الله يسلمك
عادل: اكيد عاوزة ترتاحي
ملك: لاء عاوزة ارجع لولادي عشان هيسألوا كتير وآدم هيبدأ يقلق
عادل: طيب نور هتسندك لحد ما اجيب العربية واقف قدام الباب وفعلا حصل كدا وذهبوا للبيت
شمس: جبت أي
خالد ؛ بنوته
شمس: فين نوى تسميها
عز وهو بيدخل : سمتها خديجة خالد
خالد : أي رأيك
شمس بحب: جميل الاسم
عز: مبروك ي صاحبي
خالد وهو بيسلم عليه: عقبال فرحتنا بيك
شمس: انا عاوزة امشي يلا انا كويسة
عز: لسه قدامك لحد بالليل
خالد: انت سألت
عز: ايوا
خالد: طب روح انت وتعالي بالليل
عز: كلها ساعتين والدنيا تضلم هفضل هنا معاكوا
ملك وصلت وطلعت ونور طلعتها وسمية طلعت العيال
ادم: فين الحاجات اللي جبتوها ي نور
نور: اسكت احنا لقينا كل المحلات قافلة
ادم: طيب انت مالك تعبانه ي مامي
ملك وهي بتحضنه: لاء ي قلب مامي انا بقيت كويس بس عشان مشينا كتير فتعبت
نور: هنزل عشان اجيب ليكي الغدا وارتاحي
ملك: متتعبيش نفسك
ادهم: نور مش هتتعب دي قوية وكملت بصوت واطي دي بتاكل كتير ي مامي
نور بضحك : علي فكرة سمعتك وضحكوا
سمية : الاكل جهز اتصلي بجوزك
نور فتحت الموبايل: اتأخرتوا ليه
عز: كلها شوية وجاين
نور: افتح الاسبيكر: مبروك ي ام خديجة مبروك ي خالد
شمس: الله يبارك فيكي ي حبيبتي الاسم جميل
خالد: عقبال لما اشوف عيالك ي بت ي نوارة
عز: نوارة!!
خالد : طبعا دي نوارة حياتنا كلنا تنكر دا
عز بغيرة: لا لاء يلا عشان تشوفي اللي في ايدك ي نور وقفل
خالد : واحنا هنبدأ نجهز عشان نمشي
وفعلا بدأوا يجهزوا وخلال ساعه كانوا في البيت وشمس دخلت شقتها
عز وهو طالع: هبعت نور بالغدا ليكوا
عز : نور نور
نور: نعم
عز: نزلي غدا لاخوكي ومراته ي نوارة
سمية: وطلعي لملك وعيالها
نور: حاضر حاضر
خبطت نور علي ملك وحطت الاكل ليها وبدأت تأكلها وتأكل العيال وخلصت ونزلت بسرعه
وجابت الاكل لنور وخالد أكل شمس وخديجة علي ايد نور لحد ما خلصوا وطلعت
نور بتعب: انا تعبت النهاردة
عز: انا جعان
نور: حاضر هجيب ليك الأكل
عز: ماشي ي نوارة
نور : في اي ماله الاسم كمان
عز: ولا حاجة خالص
نور: بطل غيرة
عز: انا اغير دا مستحيل
نور: عيني في عينك كدا
عز شدها من وسطها: طب اهو عيوني اهم
نور: بيقولوا انهم نار غيرة
عز: تنكري انك كمان بتغيري
نور: الغيرة مش وحشة بالعكس الغيرة محبة
عز بهدوء: افهم من كدا اني غالي عندك اوي
نور : اوي كمان
عز: يبخته
نور: هو مين
عز : االي غالي عندك دا
نور: اه تقصد عز
عز : ايوا عز دا انا هبدأ اغير منه
نور بضحكة وعلقت ايدها في رقبته :إياك عز دا غير كل البشر
عز : امممم اسمع انه رخم
نور: عجبني
عز: اسمع انه تقيل
نور: علي قلبي زي العسل
عز: اسمع انه ….
نور بمقاطعه: ملكش دعوة بيه وضحكت وهو طفي النور وذهبوا الي عالم خاص بهم وسكت شهرزاد عن الكلام

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء (2)الفصل الثاني و العشرون 22 -  بقلم مروة موسي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent