رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تاج اللوسيفر الفصل الأول 1
كان يجلس ف الملهى كاللعادة يلعب القمار مثل كل ليله ف هو يأخذ المال من ابنته و يلعب القمار و لكن ف إحدى المرات وقع مع شخص و خسر أمامه و لكن هو لا يعلم أن هذا الشخص هو لوسيفر لا احد يتحداى ولا احد يكسب أمامه و لا احد يرفض له طلب ف هو جباروته قوى و نفوذة اقوى و لا يوجد ما يسمى بالرحمة ف قلبه فهو شيطان قاسي يقسم أن لا أحد مرر على ما مر به هو كان ينظر له نظرة حادة و قد خسر الآخر أمامه
لوسيفر)***هدتفع ازاى
انور)****و لو مدفعتش
لوسيفر)***شكلك متعرفش لوسيفر هو مين
انور)****صدمة نزلت عليه من السماء ف هو اللوسيفر سمع عنه و عن جبروته الكثير يا الله لماذا اوقعتنى معه يا ليتنى لم اتي الى هنا و اقابله و اجلس و العب معه تلك اللعبة اللعينة ماذا افعل الان لم يتركنى و شانى
انور)***بتلعثم ل ل لوسيفر أنا مكنتش اعرف انا كن
ليقاطعه
لوسيفر)***الفلوس تكون عندى هنا بكرة بليل ف نفس الميعاد فاهم و يذهب و يتركه يجلس فى حيرة من أمره ماذا سوف يفعل
عاد للمنزل مرة اخرى ف حالة من للسكُر كالعادة و نام نوم عميق انا عنها فكانت تجلس بغرفتها تدرس ف هى فالسنة الاولى له بالجامعة ف هى ف جامعة للفنون الجميلة تعشق الرسم مثل ولدتها تماما رحمها الله درست و درست حتى تعبت و نامت من كثرة التعب
أما هو فعاد مثل كل ليله لقصره المظلم دخل لغرفته مباشرا و اخذ حماما ساخن و ارتدي تيشيرت باللون الاحمر و بنطال قطنى باللون الابيض و ذهب لينام بعمق لكن أحلامه مازالت تراوده مزال كل شيء يتجدد أمامه ف استيقظ بنزعاج و ذهب و اخذ حمام سريع و ارتدي قميص اسود و بنطال و جاكيت اسود و حذاء اسود ف هو يعشق اللون الاسود و يحب دائما أن يرتديه و ذهب لشركته التى هى عبارة عن سيتار يخفيه بها أعماله المشبوهة فهو من أكبر زعماء المافيا اللايطاليه و يعمل ك تجارت سلاح و المخدرات و الاعضاء أيضا و لكنه نزل ليستقر بمصر ف هى موطنه الاساسي دخل لمقر العمل و وراه صديقة المقرب كمال و ذراعه الأيمن و قد كبرو سوايا
لوسيفر)***اخبار الشغل اى
كمال)***تمام متخفش
لوسيفر)***تمام روح كمل شغلك مش عاوز غلطة فالشغل
كمال)***حاضر يا ت
لينظر له نظرة حادة و محذرة من أن يقول اسمه مرة أخرى
كمال)*** لوسيفر
و يذهب بعدها بسرعة كبيرة من أمامه
أما عن تلك الجميله كانت ف طريقها لباب المنزل لتذهب للجامعة ليوقفها صوته المزعج
انور)***على فين يا بت
تاج)*** هروح الكليه
انور)****مفيش كليه ولا زفت فاهمة انتى تنزلى تشوفى اى شغل انا محتاج فلوس ضرورى انهاردة و بسرعة اتصرفى و هاتيلى فلوس فاهمة ولا لا
تاج)****انت خلصت الفلوس اللى اديتهالك امبارح ده كان تقريبا تلت تربع مرتبي اعمل اى انا دلوقتى
انور)***و هو يسحبها من شعرها و يضربها بقوة انتى بتعالى صوتك عليا و بتحسبينى كمان ده انا هقتلك يا بنت الك*لب
تاج)***بصراخ خلاص خلاص هعمل اللى انت عايزو هنزل اشوف اى شغل بس سبني كفاية ضرب و نبي
انور )****و هو يتركها يلا من هنا
و يتركها لتذهب بسرعه فاقة كانت تتمشي بالشوارع لا تعلم اين تذهب ظلت تمشي و تبحث عن عمل هنا و هناك و فجأة وقفت أمام شركة كبيرة و جميلة أيضا فقالت لما لا تجرب حظها هنا لان العمل القديم قد تركته بعد آخر مرتب شهري أخذته بسبب عدم تحملها له دخلت ونظر الجميع لها بعضهم بذهول و الأخرى بغيرة وحقد على جملها ذهبت و سالت على مكتب المدير و عندما وقفت أمام السكرتيرة قالت إنهاء اتت بخصوص أمر شخصي و هام
دخلت السكرتيرة بعد أن سمح لها بالدخول كانت ترتجف و هى تمشي خطوات اتجاه ذلك الوسيفر و قالت
السكرتيرة)***ف واحدة براه بتقول انها جاية ف حاجة شخصية و مهمة اوى ده غير أنها بنت جميله اوى اوى و اول مرة نشوفها هنا
لوسيفر)***انتى هتحكى قصة حياتها خليها تدخل اما نشوف ديه مين
دخلت المكتب و وقفت أمامه التفت بالكرسي الخاص به ليتفاجة بهذا الملاك الواقف أمامه ما هذا الجمال و ما هذا الج*سد الم*ثير الذى أفقده عقله قال
لوسيفر)*** عايزة اى و انتى مين
تاج)***أسمى تاج و كنت بدور على شغل هنا انا ف كليه فنون جميله و شاطرة جدا ف الرسم
كان يستمع لرقه صوتها و اسمها الذى اسره اسمها جميل مثلها كان ينظر لها بخبث
قال)***انا ممكن اشغلك هنا و أديك المرتب اللى انتى عايزاه بس
تاج)***بفرحة بس اى
لوسيفر)****تقد*ى معايا الليله
تاج)*** بصدمة ماذا قال ذلك الشخص لم تشعر ب شيء سوى به و هو أمامها مباشرا
لوسيفر)***قولتى اى
تاج)****بغضب انت حيوان و قليل الادب و قامت بصفعه على و جهه و انا غلطانة انى جيت المكان الزباله ده شكرا مش عاوزة اشتغل و كانت سوف فترحل
امسك معصمها بقوة و ارجعها مكانها و قال بحدة و نظرات مرعبة أسرت الرعب بقلبها و هو قريب منها
لوسيفر)***انا هدفه تمن اللى عملتيه ده كويس اوى هخليكى تنامى تحلمى بكوابيس انا هكون فيها هعذبك عذاب عمرك مشوفيه
فقامت الابتعاد عنه و ذهبت بسرعة البرق من المكان
اما عنه فالعضب اعماه و قام بتكسير كل المكتب الخاص به و ذهب للبيت ليتراح و قد اقسم على أن يدفعها التمن
بعد إن ذهبت من الشركة و صارت تمشي ف الشوارع مرة أخرى وجدت محل لبيع الهدايا و سالت على عمل هناك و قبلوها به عملت لباقي اليوم و اخذت أجرتها و وذهبت للبيت بعدها دخلت المنزل وجدت ولدها ينتظرها
انور)*** جبتي الفلوس
تاج)**ايوا جبت فلوس و تعطيه كل ما معاها من مال
انور)***انتى بتستهبلى اى دول اعمل بيهم اى الراجل له عندي فلوس هديلو دول ده كان يقتلنى فيها
تاج)***طب اعمل اى ده اللى عرفت اعملو
انور)****ادخلى جوا مش عاوز اشوف وشك
دخلت غرفتها و ارتدت بيجامة بنطالها قصير جدا و تيشيرتها لنصف بطنها كانت فاتنة ف هذا الملابس بحق
و كانت على وشك النوم لكن فجأة شعرت ف شيء ينكسر بالخارج و اصوات لم تعرفها جيدا
فتحت باب غرفتها بمسافة قليلة جدا و رأت ولدها يتكلم مع أحد و يقول
انور)***انا عايز بس فرصة يومين كمان يا باشا و كل الفلوس هتكون عندك انا ممعيش حاجة ادفع فيها التمن ده كلو دلوقتى عاوز فرصة يومين بس
لوسيفر)****انا قولتك الفلوس تيجى دلوقتى يا اما هقتلك
التفت للوراء
لتنصدم هى نعم إنه هو نفس الشخص الذى ضربته بمكتبه اليوم لو علم إنها هنا سوف يقتلها بالتأكيد مجرد التفكير ف ذلك الأمر صارت تبكي بقوة و خوف و قفلت باب غرفتها ببطىء لكن صوت بكاها كان شديد بحق
كان يلتفت ليلاحظ أحد خلف إحدى الابواب و بعد قفل الباب يسمع صوت بكاء أحد ما ليقول
لوسيفر)***شكلك كدا يا أنور مش عايش لوحدك
انور)**** ع عايشش م مع بنتى
لوسيفر)****بتفكير مممممم و هو يشير لأحد رجله ليفهم الرجل أن ياتى بالفتاة من الداخل
كانت تجلس بالغرفه خائفة أن تخرج أو ياتى هو لها كانت تبكى على أن يقتلها أو يفعل بها شيء و لكن فجأة يدخل ذلك الحارس عليها لتصرخ و هى تحاول الابعاد ليقوم الحارس بحملها و أخرجها من الغرفة و ينزلها أمام قدمه لينظر لها ف هى جميله تشبه تلك الفتاة المتمردة التى أتت ف الصباح ف لا يفرق لون الشعر ف شيء لترفع نظرها له لينصدم به نعم هى هى نفس الفتاه التى أقسم أن يدفعها التمن على ما فعلته
لوسيفر)****مش تقول يا أنور أن بنتك حلو اوى كدا ليكمل ببرود ممكن اخدها بدل الفلوس
لينظر انور له بطمع و يقول
انور)***طبعا طبعا يا باشا احنا تحت امرك ف اللى تقولو
لتنظر إليه بصدمة و تقول
تاج)***انت استحالة تكون اب ابدا عاوز تبعنى بدل مدافع عنى انت ايييييي مبتحسش خالص مش كفاية اللى مستحملها معاك من ساعة ما امى مامتت روح ربنا ينتقم منك
انور)***و هو يصفعها انتى بتعالى صوتك عليا ورحمه امك بقالك و يهم ليضربها مرة أخرى و لكن قد منعه هو عن فعل ذلك
و يقول لإحدى حراسة روح هات مأذون شكلى هتجوز انهاردة
و بعد قليل يتزوجها و بعد إنهاء كتب الكتاب يقف و يقول لها ادخلى البسي حاجة بدل الهدوم ديه لتدخل عرفتها و تغير ملابسها ببكاء على ما يحدث في حياتها بالتأكيد سوف تصبح جحيم معه و خرجت معه من باب المنزل و لكن فجأة ركضت و ظلت تركض و حراسه يركضون وراها و لكن أمسكوا بها و اعدوها للسيارة بجانبه قال
لوسيفر)***لو فاكرة انك هتقدرى تهربي منى ف ده مش ممكن ابدا محدش بيهرب من قدره و مصيره و انا بقيت قدرك و عذابك يا تاج و بعد قليل يصلون لقصر
لتشاهده تقسم أنها لم ترى شيء بهذا الجمل من قبل أنه قصر كبير و لونه اسود ك لونها المفضل و عندما دخلت القصر وجدت أن كل شيء به اسود لا توجد الوان اخرى او اى شيء سحبها من يدها بقوة لغرفته
لوسيفر)***الاوضة بتاعتنا يعروسة و يقوم بخلع الجاكيت الخاص به و يرميه بإهمال على الأريكة و يفك ازرار قميصه و يقول يلا بقا علشان انا مستعجل اوى و عاوز أتمم جوازنا ي حلوة
لتنظر له برعب و خوف و ترجع للوراء حتى
ووووووو
الفصل الاول من الرواية لو لقيت تفاعل عليها هنزل البارت التانى اما رواية عشقت ليله ف التفاعل على الرواية ديه قليل اوى و انا مش هنزل الفصل الخامس عشر غير بالتفاعل على اللى قبلها
تعريف الشخصيات)***
لوسيفر)**رجل غامض جدا و قاسي و لديه صفة حب التملك لمن أمامه هو زعيم المافيا الايطاليه و كان يعيش بالخارج لكنه من اصل مصري لا احد يعرف اسمعه الحقيقى غير صديقة كمال لديه جسد رياضي و طول فارغ يبلغ من العمر27عام لديه شعر اسود و لحيه سوداء و عيون سوادء نظرات مرعبة و حادة تجعل من أمامه يموت رعبا منه
تاج)*** تبلغ من العمر18 عام فتاة جميلة و بريئه جدا لديها جسد ممشوق و مغري بدرجة كبيرة
شعرها و حاجبيها ب الون الاحمر النارى و عينيها زرقاء صافيه بلون السماء و أنفها صغير و شفتاها مكترزة و مرسومة فتاة جميلة و رقيقة و خجولة جدا جدا لكن اكتر. شيء تخلفه هو
الظلام و لوسيفر
كمال)***صديق لوسيفر الشخص الوحيد الذى يامن له لوسيفر و هو الوحيد الذى يعرف اسمه الحقيقى يمتلك يعون رماديه و شعر اسود و بشره سمرا لديجه جسد رياضي و طويل القامه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تاج اللوسيفر ) اسم الرواية