Ads by Google X

رواية عشقت ليلة الفصل التاسع عشر 19 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل التاسع عشر 19

جاء اليوم التالى على ذلك العاشق

استيقظ باكرا و قبل جبين تلك الملاك التى بجانبه و ذهب ليخذ حمام دافئ خرج من المرحاض و هو يلف المنشفة حول خصره و أخرى ينشف بها خصلات شعره وجدها تجلس على الفراش تفرك عيونها بنعاس شديد

ادم)***صباح الخير يروحى

ليله)*** بدلع صباح الفل يا حبيبى

ادم)***بلاش تتكلمى كدا قدامى مش هخرجك من الاوضة

ليله)***بخجل لا لا على اى انا هدخل اخد شاور و اخذت معاها فستان اسود اللون قصير و بدون اكمام ارتدته و وضعت احمر شفاه و القليل من مكثف الرموش و نزلت للاسفل لتحضير الافطار احتض*نها من ظهرها

ادم)***اى القمر ده يا ناس

ليله)***نسيت كنت عاوزة اقولك على حاجة التفت له و رفعت حاجبيها و قالت تعرف السحلية اللى كانت ف المطعم منين

ادم)***ممم هنبدا النكد يا حبيبتى بقا

ليله)***قول يا آدم

آدم)*** كنا صحاب و هى كانت بتحبني بس انا مبحبتهاش و تكلم بمكر مع انها جميلة و رقيقة

ليله)***ممم طب ابعد بقا و اعمل فطار لنفسك و قامت بضربه بصدره و ذهبت ليركض وراها

ادم)****بس انا معايا اللى اجمل و انضف من مليون واحدة زي نسرين انا بحبك يا ليلتى

ليله)***عفونا عنك

ادم)***طب متجيبى بوسة انا يتيم وغلبان

ليله)***لا و قامت بخراج لسانها له و تركض من أمامه

ادم)***يا نهار الفطار يا ليله

ليله)***يا لهوي اللى يخربيتك يا سحليه نسيت الفطار

ادم)**بضحكة رجوليه صاخبه شوفتى أخرى الغيرة اى

و بعد قليل كانت قد انتهت من تحضير الافطار جلست بالكرسي الذي بجانبه صار يطعمها بحب

ليله)***ادم عاوزة ازور ماما و بابا ممكن

ادم)***حاضر يا حبيبتى بعد الفطار هنروح

و لكن لا يعملون بتلك المكيدةة التى خطططت لهم

ذهبت للغرفة و ارتدت بنطال ابيض و بلوزة سوداء قصيرة و كعب عالى

ادم)***اى البلوزة دية غيرها

ارتدت أخرى طويلة بالون الاحمر

أما هو فقد ارتدي بدله سوادء كاملة

ادم)***صح انا هوصلك المقابر و اروح على الشركة و الحراس هيجيوكى البيت تمام

ليله)***تمام بس متتاخرش

ادم)***حاضر يا روحى

و اوصلها لقبر امها و أبيها و ترك معاها حارس شخصي جديد ذهب لشركته

و دخل للمكتب لتاتى السكرتيرة و تقول آدم بيه ف واحدة برا عاوزة تقابل حضرتك ضرورى

لتدخل تلك السيدة و تتعى هاجر

هاجر)***اهلا يا آدم بيه

ادم)***اهلا يا فندم خير

هاجر)***كنت جاية اوصلك الظرف ده ضرورى

ادم)***انتى مين بعتك

هاجر)***انا اطلب منى انى اوصلهولك و بس

و غادرت تلك السيدة و ذهب ادم لاجتماع عاجل و بعد الانتهاء ذهب و فتح ذلك الظرف ليجد فلاشه ليوصلها باللبن توب الخاص به وفجأة تنزل تلك الصدمة عليه كالصاعقة

ادم)***مش ممكن ده يحصل


أما عنها ف طلبت من الحارس أن يوصلها للبيت و بعد ربع ساعة كانت يمشي ف طريق فارغ

ليله)****بس ده مش طريق البيت

و ينزل الحارس و ينزلها من السيارة ليضربها بطلقة أصابت قلبها

و ذهب و تركها

و بعد الوقت رأتها سيارة أخرى و طلبو لها الاسعاف و وجدو حقيبتها

و اتصالو على اول رقم وجدوه


كان يجلس شارد الذهن و بجانبه الجاكيت الخاص به يفتح ازرار قميصه و يجلس بحزن

رن هاتفه باسمها ليغضب و يرد

ادم)***عاوزة اى

ليرد عليه ذلك الرجل

هو)***انا مش صاحبة التلفون

ادم)***انت مين و فين ليله

هو)***صاحبة التلفون ديه عمالة حادثة على الطريق و ف مستشفى******

ليركض بسرعة و يأخذ مفاتيح السيارة و يركبها و يذهب بسرعة للمشفي

ليدخل و يسال عليها

ادم)***انا ادم السيوفى مراتى دخلت هنا من شوية هى فين

الدكتور)***مرات حضرتك ف اوضة العمليات ادعلها هى و الجنين

ادم)***هى حامل

الدكتور)***ايوا ديه معجزة أنها اتصابت ف قلبها و الطفل لسه عايش و هى كمان بخير بس لزم راحة و تهتم بيها شوية الف حمدالله على سلامتها

اتصال على حسام و قال

ادم)***انا عاوز اعرف اى اللى حصل بالظبط

حسام)***تمام

و بعد ما تم نقلها لغرفة عادية

جلس بجانبها

ليله)***بهلوسة ادم ادم اى اللى حصلى

ادم)***متخفيش انتى بخير

و اتخذ قرار على أن يجعلها تندم على ما فعلته

و بعد 6ايام تخرج ليله من تلك المشفي و تذهب للبيت وضعها على الفراش و فجأة تدخل تلك السحلية

نسرين)***بجد زعلت عليكى اوى

ليله)***آدم البت ديه بتعمل اى هنا

ادم)***اقدملك نسرين خطيبتى

ليله)****لتقف بصعوبة و تقول بصراخ اييييي بتقول ايييييي خطيبتك خطبتك عقربة

ادم)***انا مش عاوزة أمد ايدى عليكى علشان اللى ف باطنك و بس

لتنظر له بذهول

ليله)***انا حامل انا حامل بجد انا هبقا ام

ادم)***مين قالك كدا انتى هتولدى من هنا و كل واحد هيروح لحالو من هنا و الولد نسرين اللى هتربيه

ليله)***مستحيل و تفقد وعيها بين يده

رواية عشقت ليلة الفصل التاسع عشر 19 -  بقلم سلمي احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent