Ads by Google X

رواية حور العاصي الفصل السادس عشر 16 - بقلم ولاء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حور العاصي الفصل السادس عشر 16

حوور بصدمة: انتِ بجد تعرفِ ادهم اخوياا تعرفيه منين؟
نور بـكذب: انا مااقولتش اخوكي خالص انا قصدي علي ادهم جوزي الـ هنااك ده اهو “وشااورتلها عليه”
حور بصتلها بحزن: طيب انا اسفه شكلي انا الـ تلغبط
نور: ولايهمك ياحبيبتي بس بقولك يعني هو ادهم اخوكي ده غايب بقاله كام سنه عنك. اسفه انِ بدخل في حياتك إعتبريني اختك انا معنديش اخوات
حور بـ طيبه: عادي ياحبيبتي ولايهمك و طبعاً يشرفني ان اكون اخت قمر زيك.
نور: شكراً لـذوقك.
حور: ادهم اخوياا ده من الأم بس الله يرحمها كنت عندي 12سنه ووقتها عملوا حادثه هو وماما وبابا الله يرحمه.
نور: ربنا يرحمهم و طيب ليه ماأتاكديش انهم لسه مماتوش ليه سبتيهم ومشيتي

حور بدمووع في عنيها: انا والله ماسبتهم بس مرات عمي هي الـ جات وشددتني غصب عني وناا كنت صغيره ماعرفش ايه بيحصل معايا وودتني الملجأ وفضلت هناك وكانو بيضربوني عشان انسا الـ حصل بس لحد الان لسه فااكراهم وفاكرة الحدثه الـ حصلت بس كلهم قالوا ان أهلي ماتوا كلهم مـ مفضلش حد.
نوور دموعها نزلت علي هذه المسكينه “حووور” لقد تعذبت كثيراً في حياتهاا: اناا اسفه اني فكرتك والله امسحي دموعك بالله عليكي قلبي وجعني عشانك اووي.
حوور: انا الـ اسفه ان حكيتلك وخليتك تعيطي معايا مش عارفه انا قولتلك بس ارتحاتلك اوووي.
نوور: انا ((قاطع كلامها عندما آتي عاصي مسرعا لـ حور))
عاصي بخووف: مالك ياحبيبتي عنيكي فيها دموع ليه انتي كويسه نروح لـ دكتور
حور بحب: كويسه والله ياحبيبي ماتقلقش.
أدهم: مالك يانور وانتي كمان كنتي بتعيطي في إيه ياحبيبتي
نوور: والله ياحبيبي مافي حاجه بس حور حاكتلي حاجه مؤثرة و عيطنا احنا الاتنين. اه نسيت اعرفك عليها
ادهم ديي حوور، حور ده ادهم
ادهم بصلها بحب اخوي مخفي نفسه يضمها لصدرة نفسه يقولها قد إيه واحشته نفسه يعوضها عن السنين الـ عاشتها بعيده عنه كانت عنيه ملياان كلام كتتيير حور إستغربت من نظراته ليها.
ادهم بعد مافاق من تفكيره: أهلا مدام حوور ومد ايده ليها
حور رفضت تسلم عليه فتبسمت له إبتسامه بسيطه: أهلا بحضرتك.

عاصي: ده صديقي من أيام الجامعه ياحور ودي طبعاً انتي اتعرفت عليها مراته
حوور: اتشرفنا بيكوا طبعاً
وبعدها أغنيه اشتغلت
حوور: الله يـ عاصي اغنيتي المفضله تعالي نرقص عليها. وشديته وراحوا علي المسرح مع الباقين.
وكمان ادهم ونور بيرقصوا علي راغنيه رومانسيه
” حبيبي ضمني بين ايديك “.
حورر وهي تشب لـعااصي حتي توصل له لانه طويل جدا عنها.
عاصي بضحك: ياأوزعه…
حور اخيرا رفعت رجليها علي رجله: انت الـ طويل اعمل إيه.
عاصي شدها من خصرها اكتر ليه وقربها منه وبقت سانده علي كتفه: اوعي تسبيني مهما حصل يـ حور ممكن ادمر

حور بإستغرب: بتقول كده ليه يـ عاصي مستحيل اسيبك حتي لو الدنياا اتقلبت انا معاك
عاصي: مش عارف بقولها دلوقتي ليه بس حاسس ان حاجه هتحصل تغير مكانتي عندك وتبعدي عني
حور برفض عانقته اكثر: هششش ماتقولش الكلام الاهبل ده.
وبعدها اردفت: عااصي
عاصي: اممممم
حور: عاوزه انام ممكن تروحني
عاصي: لا مش ممكن طبعاً تعالي ومسك إيديها و طلع بره الـقاعه…
ــــــــــــــــــــــــ عند نور وادهم ـــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم : خدت بالك لما عاصي شد حور ومشي
نور: شكلهم بيحبوا بعض اووي ربنا يهنيهم
ادهم: نوور شكلك مش عاجبني في حاجه مضايقه منها.
نور: لا ياحبيبي انا كويسه جدا
اادهم: نووور قسما بالله ماقولت فيكي إيه ومضايقه كده ليه لاقالب علي الوش تاني وانت عارفه لما بقلب بعمل إيه و ضغط علي خصرهاا..
نور: ااااه براحه يا أدهم إفهم ان في روح بريئه جوايا
ادهم مسك نور من معصمها وشدها وراه لحد ما طلع من القاعه
معاذ بغلاسه : الله يسهله يعم كل واحد ساحب مراته وراه وفلسع وبعدها بص لـ عروسته: متيجي نعمل زيهم ونفلسع وغمزلها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور بوجع: ااه ياأدهم إيدي براحه
أدهم سابها براحه
نور بغضب : رجعت لطبيعتك القديمة تاني
ادهم: نور اتقي شري ومتعصبنيش وقوليلي مالك مضايقه ليه.
نور: يعني حضرتك مش عارف
ادهم فقد اعصابه وجز علي. اسنانه: نووور ناا لو كنت عارف كنت هاسألك يعني
نور: البنت الـ كانت بتبصلك دي ونتي كنت بتضحكلها مبسوطه بيهاا اووي اروح اجيبلك رقمها اهو ده الـ ناقص
ادهم: ايوووه هرومنات الحمل هتطلع عليا انا بقا. ياحبيبتي والله ماضحكتلها هي الـ كانت بتبصلي ونا مالي بيها وبعدين انا مش شايف غيرك أصلا ياانور حياتي
نور: ايوه بقا ثبتني بـ كلامك زي مره صح
ادهم حتي يخفي الموضوع: بقولك إيه سيبك من موضوع الاهبل ده وخليكي في موضعنا انا محضرلك مفاجأة إيه فله تعالي
نور بردح: ايوه ايوه كول بعقلي حلاوه وبعدها اردفت بـ حماس: مفاجأة إيه قولي بسررعه.
ادهم بنفاذ صبر: صبببررنيي يااارب
ــــــــــــــــــــــــــــ عند عاصي وحورــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور وهي مغمضه عنيها
هاا افتح بقا
عاصي: فتحي يااحوري
حور لما فتحت عنيها لاقت حاوليهاا يخت كبييير اوووي ومكتووب عليه بشكل خرافي “حــــور الـعاصـي♡” وملياان بوالين من احمر لـ أبيض وكمان متزين بطريقة جميله اووي ودخلت لاقت علي السرير فستان أبيض جميل شكله يجنن العقل وكل حاجه متزينه بطريقة اجمل من روعه بجد
حوور وعنيها مليانه دموع فرحه: هو هو ده ده كله ليا ليا انا.
عاصي بحب: اه يحبيبتي بقالي اربع أيام بظبط فيه عشان هناا هيبقا اول مكان تروحي معايا فيه ونتي مستسلمة وهاانسيكي أيامك المرة ونبدأ من جديد حياتنا اناا بحبك يااحور يااملكة قلبي وحياتي بعشقك يااحور يااعشق العاصي يا اجمل هدية ربنا اديهالي ونا بحمد ربنا عليها
بعشق هواكي يامن ملكة قلبي♥
بحبك يازهرة في بستاني ♥
ياشمعة منوره أيامي ♥
ياحورية زماني ومكاني♥
بحبك يا اجمل هدية ♥
حور بفررحه عاانقته عنااق طويل: ونا بعشقك يدميك لياا
عاصي وهو يخرجها من حضنه باسها من رأسها: الفستان ده ليكي عايزك ليا تكوني اجمل عروسه هااشوفها في فستان الفرح وكل حاجه هتلاقيها عندك هاعمل مكالمة و اجيلك ماشي ياحبيبتي
حور هزت رأسها: مااشي. عاااصيي
عاصي بصلها حور جرييت عليه حضنته وبا*سته من خده بسرعه: بحبك قالتها و جريت
عاصي بضحك: بعشقك يا مجنونتي.
عاصي طلع بره واتصل علي شخص
عاصي: سلام عليكم.
شخص: وعليكم السلام أخييرا افتكرت اخوك
عاصي حرك شعره بحرج : عامل إيه ياهدي
هادي: فل ياحبيبي قولي اخبارك إيه انت ومرات اخويا طمني هبقا عموو قريب
عاصي بضحك: هتبقا ياخويا وقريب اووي كمان
عاصي: طب كويس جدا ، عامل ايه هناك بتاكل كويس وعايش فين وازاي وبغضب: ياريت تبطل قرف من الـ بتشربه ده كل حاجه بتوصلني ماتفكرش ان نايم علي وداني
هادي: دايما قاافشني كده المهم ان انا كويس وهنا شوية مزز ايه ملبن مستريح هنا علي آخر بفكر منزلش.
عاصي: نعممم يااروووحمممك بعد بكره بـ الكتيير الاقيك في مصر فااهم.
هادي: طيب طيب من غير عصبيه سلام وبخبث: شررفنيي بقاا هاا.
عاصي بسب: اه يابن*** اكيد ادهم قالك ماهو سحراب بس اما اشوفك.
بعدها دخل لـــ حور بس إنصدم من التي أمامه
عاصي: وووووو

 رواية حور العاصي الفصل السادس عشر 16 -  بقلم ولاء ابراهيم
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent